Rallarn: Onödigt att lägga ner mer energi . Herr gonzalez har ju redan sagt att Björklöven är bäst . Vilka möter dom i finalen tro , Visst vann Väsby idag ?
Hockeyoraklet: Man måste utgå från det senaste, och vi har vunnit alla matcher mot er senaste året, 5 st och ni har inte tagit ett enda poäng. Det om något är tydligt.
Syns för övrigt att Dahlén är större än Timrå den här säsongen och det kan kosta exakt allt. Osynlig idag.
JoseGonzales: Är det du Ove Molin? Slående likhet när det gäller att ta ut saker och ting i förskott. Ni har ju spelat ganska få utslagsmatcher dom senaste åren så jag vill bara informera dig om att det är dom 4 sista matcherna man behöver vinna, inte dom 5 senaste.
Hockeyoraklet: Vi får hoppas för er skull att något annat lag kan slå ut oss för tror vi har 21-5 i målskillnad senaste 5 matcherna mot er och 5 raka segrar.. Ni håller inte riktigt nivån för att utmana oss i någon match. Lite förlorar mentalitet kanske? Timrå vet man att det är 3 poäng klara redan före match.
JoseGonzales: Södertälje anno 2002 vann också ett gäng matcher på en ultradefensivt taktik. Låt gå för att det är första matchen på säsongen men tror inte det är ett vinnande koncept i längden. Vidhåller att röven är ett lag för mitten av tabellen. Tycker tom. att Modo, under försäsong, med nästan helt nytt lag, hade en mer intressant offensiv än vad ni mäktade med idag. Inte för att Timrå var något bättre dock men vi hade ju puck från start till mål och det kan man bygga vidare på.
Mike Keenan: det går inte göra nån analys av en premiärmatch, hafsigt spel från båda hållen. Nu hade Löven lite mer flyt. Timrå kommer komma igen och bli mycket bättre.
Rallarn: Även om jag tycker att det varit en ganska jämn match så har det varit en enorm skillnad där det gäller. I egen zon och vid avslut.
Timrå har haft mycket puck men inte lyckats skaka fram en enda riktigt farlig chans. Björklöven har fått dom på utsidan från första nedsläpp. Även om Björklöven inte skapat speciellt mycket mer har man tagit tillvara på slarv och tillfälligheter. Känns lite som när man ska bråka med sin storebror som bara lägger handen på huvudet så att man inte når fram.
Kan vara nerver och stundens allvar, publiktrycket och hemmaplanen som spökar. Men det känns spänt och slarvigt. Många man inte ser på isen och tröga skallar. Trötta PP och hafsiga lösningar i egen zon. Väldigt bekvämt spel. Ingen vill in och ta fighten.
Nåväl, det är första matchen för i år och ingen idé att dra för stora växlar av det här. Dessutom blev vi inte nollade. Alltid nått.
The great one: Det är inte så farligt att förlora första matchen mot den stöddigaste främlingslegionen i modern tid. Det här löser sig nog vad det lider.
Hahl Bundy 2.0: Att ifrågasätta hans kaptensroll efter en match är ganska hårt tycker jag. Han har varit våran kapten länge, han har bara saknat C:t på bröstet.
TimraStockholm: svårt att vinna mot ett sånt defensivt lag som röven när dom får spela på ledning och vårt PP inte är i närheten av redo för uppgiften.
Hahl Bundy 2.0: Tja, jag tycker inte att 0-3 speglar matchen särskilt bra. Det är lite spänt, men det här är sannolikt enda gången Löven slår oss i år.
Rallarn: Man borde kanske sitta och sucka efter en förmoda torsk. Själv måste jag erkänna att jag har väldigt svårt att tagga igång till denna publikfria hockey. Inga känslor, ingen puls. Nej utan publiken är det ingen riktig hockey 👎
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·