1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590881 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27

« · 2117093 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Moderklubb Timrå IK. Nu får han komma hem!
Låst ämne

JanneH: #27 är ju ett passande nummer
Låst ämne

JanneH: Och nu gjorde han mål.
Låst ämne

Sputnik:

Ni kan läsa i vk när Wiklund gråter ut. De är tydligen ett bättre lag än er, sedan är domarna jätte jätte dumma.

-Sedan är det starkt att vi håller 0–0 och sedan är det en jämn match där jag tycker att vi är det bättre laget de två sista perioderna, säger Alexander Wiklund.

Han håller fast vid att han tycker att Björklöven är ett bättre lag än Timrå.

– Timrå är uppmålade som favoriter och de har vunnit mer och vårt spel har hackat. Nu vann de i dag. Men vi har vetskapen att vi är ett bättre lag än vad Timrå är. Jag ser det och vi som lag ser det, säger Wiklund.
Låst ämne

JanneH: ja lite utdelning i första så hade det varit en kassaskåpsäker vinst.
Låst ämne

Sputnik: jo efter att ha sett matchen är jag också lättad. Synd Poulin stod på huvudet i 1a och att våra avslut saknade skärpa där.

Timo Pärsinens son spelar JVM för Finland just nu!
Låst ämne

TD: Du måste släppa räddningsprocenten.
Låst ämne

JanneH: Mer lättad över att vi vann över spöket. 😅
Jag tror grabbarna växer enormt efter denna vinst. Nu känns det nollställt inför nästa möte med Löven på nått sätt. Förmodligen lite bra att grabbarna ändå fick kämpa för vinsten, så man inte skapar nån slags bekvämlighet för framtiden. Mot löven behöver man vara påställda i 60min!
Låst ämne

Timrågogogo: Hardes uppåkningar idag gav nästan Strimma vibbar men är det bara jag som blir besviken att det ska behöva bli så spännande idag? Ser man till våran form jämfört med Burkölens så hade jag förhoppningar om klarare segermarginal idag.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Johansson upp på 92 % i dag men bara 13 e i ligan nu måste det fortsätta slipa på träningen av målisarna aLövens målvakt var också godkänd efter skadan men lär växa
Låst ämne

gustav9: Aha läste visst fel...
Låst ämne

Sputnik: det är inte samma hockey som spelas idag som när vi hade Lehtonen i laget, backskott kanske kan leta sig fram på mål i PP men sällan annars. Försvararna är för bra på att täcka den ytan. Offensiven är inte problemet. Vi behöver bara vara riktigt starka defensiv mot ett enda lag i ligan och det är löven. Alla andra lag kommer vi högst sannolikt vinna mot i en bäst av 5 eller 7 utan större problem med nuvarande backuppsättning.

Minst insläppta mål, vad spelar det för roll när ALLT kommer avgöras mot löven? Vi kan vinna serien med 30 poäng ner till lag 2 men vi måste ändå vara bättre än löven i bäst av 7 och när det väl brinner till tror jag att deras försvar är mer stabilt än vårt.
Låst ämne

Sputnik: Skada på Lofquist tydligen så han åker hem till Usa för rehabilitering. Nåja Kentää hade väl suttit och dreglat och betalat feta cash annars. 😋
Låst ämne

cloon: Absolut förstod det, jag bara flikade in i diskutionen. Att Oraklet fastnat vid att våra backar är dåliga i defensiven är inget nytt, minst insläppta mål i serien till trots. 🤪
Den där Lofquist skulle gärna få komma denna gång istället 🤓
Låst ämne

cloon: Viktigt med seger ur psykologisk vinkel. En bit in i matchen kändes det att Löven hade mentalt övertag, därför var det extra viktigt att vinna. Hade vi torskat efter våra 17? segrar på 18 matcher mot ett Löven i skakig form och några riktiga debaclen på senare tid.... ja då hade dom verkligen haft ett monumentalt övertag inför vårspurten.
Låst ämne

Spock: Aha på SR till och med
Låst ämne

Sputnik: Westerlund sköt många slagga och Harde har ju bytt ut sina dragare mot rätt vassa slagga också så det går åt rätt håll. Vi skulle dock behöva en Mikko Lehtonen.
Låst ämne

Sputnik:

Det skulle såklart inte skada att få in en sådan typ” Lehtonen” men den jag svarade skrev att vi hade behov av en defensiv back vilket jag kommenterade😀.
Låst ämne

cloon: Ja i det stora hela denna match är vi solida. Vidhåller fortfarande att det är spetsen på backsidan vi saknar mest. Hur många alibiskott hade vi inte från backar som tog på täckande i Löven som kunde stöllt till det mer i omställningar tex? Vi behöver en back med skott som kan ta sig förbi sådana här försvar och följa med upp med farliga avslut i offensiven.
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Tycker det ser stabilt ut i egen zoon med tanke på att vi knappt varit där under säsongen. Sedan skadar ju inte bredd ifall vi får skador såklart
Låst ämne

Rytter: Det är bara att läsa den här artikeln för att förstå att Kentää och andra lag kommer att värva och i ett slutspel kan allt hända. Att vara favorit är inte nödvändigtvis en fördel heller. Men visst har vi en bra chans att ta steget upp igen.
Låst ämne

Tjalle: Hört att sponsorer företag mfl är redo att lägg till det som behövs i förstärkningar det är nu eller Aldrig. Lär tappa halva laget minst annars och för första gången finns inget elitlag i någon sport i Medelpad som är jäkligt viktig för folk som bor här. Hoppas o Tror att ledningen ser sig om efter ALLA möjliga stöd nu vi ska Tillbaka nu eller Aldrig. KRIGA ner ALLT hela vägen NU
Låst ämne

Öndulat:

Jo jag tror att ni har 90% chans att gå upp. Det ska till något väldigt olyckligt för att ni ska åka ur i slutspelet t.ex skada på Dahlén, målvakt helt ur form. Missar ni uppgång i år är det en rejäl skräll med tanke på hur det ser ut efter halva serien.

Det var jämt inför säsongen mellan er och löven, men styrkeförhållandet har tippat över till er fördel.

Men kenttä lär ju tigga nya miljoner att handla för, så kan vara ett helt nytt lag ni möter i slutspelet.
Låst ämne

gustav9: Gillar när du snubblar in med spelarvärvningsantydningar, som oftast brukar stämma..
Låst ämne

Rytter: skulle säga att vi fortfarande har svårt mot löven. Eller så är dom lite extra bra då dom möter oss för så här bra har dom inte varit sista fem matcherna, inte på långa vägar. Dom hade också 5-6 ramträffar i matchen och det här hade lätt kunnat bli ännu en plattmatch mot löven. Tycker vi desperat behöver få in en defensivt skicklig back för i egen zon kan vi långa stunder inte spela hockey.

Med det sagt så var det här ändå en GRYMT härlig match att vinna, främst för moralen.
Låst ämne

Tom Topp: hörde att Wallson inte kunde komma till intervju för han har ett tidigt möte med sin jobbcoach på arbetsförmedlingen i morgon bitti.
Låst ämne

Rytter: Tack Rytter vi behövde slå dom för att känna att vi kan segra även mot löven, slutspelet kommer vara sjukt krig att ta sig igenom oavsett hur många poäng ner till övriga lag.Tänka sig att en spetsback samt en breddforward ska in också, sjukt spännande vår, hoppas ni går till slutspel och härjar sönder löven.
Låst ämne

Öndulat:

Vi säg så, blir bra
Låst ämne

Rytter: Japp. senaste transantlanten har tre poänglösa matcher sedan sin ankomst.
Tyckte också jag hörde kommentatorerna nämna att han var bänkad på slutet.
Låst ämne

Dags för den här sommarplågan att ta fart igen?
Låst ämne

Rytter: går vi upp nu, kan vi väl komma överens om att ni går upp nästa år på typ IKOs bekostnad, Leksand, Linköping, Örebro och Djurgården (stockholmslag är äckliga) är också okej om dom åker ur. Timrå och Modo derbyn i SHL är bland det finaste som finns i hockeysverige.
Låst ämne

Gorkyman:
Här hittade man det. Men matchen är över nu,
verkar inte gå att höra i efterhand. sverigesradio.se/extrasandningar
Låst ämne

DonCherry:

Grattis till segern! Nu har ni tvättat bort lövenspöket, det lag ni haft så svårt för tidigare.

12p ner till tvåan nu med 1 match mindre. Vi kan nog konstatera att iaf serien med största sannolikhet är helt avgjord nu. Det blir race om andraplatsen, får se om något annat lag kan utmana löven om den, dom har 3 raka förluster nu iaf.

Sedan vill ju lövenfansen alltid påpeka vilken grym sc dom har som aldrig missar en värvning. Nöjer mig att konstatera att deras senaste transatlant står på 0p efter 2-3 matcher och blev väl bänkad på slutet.

Första var total klassskillnad, spelar ni så i en final blir det 4 raka mot löven, kommer se ut som när Växjö krossade SAIK i sm-finalen.

Undra nu vilken transatlant Jesus i Umeå ska köpa in.
Låst ämne

gustav9: skulle sitta fint med en som har Albin Carlssons skridskoåkning och Skäggets storlek!
Låst ämne

Tom Topp: Segern är ett stort steg mot shl,im med en förste back och allt är klart
Låst ämne

Tom Topp: Helt klart, detta är en match värd 3 pinnar, räcker att fira med en pepsi hära.För snart match mot min älskade Daggen ju :D
Låst ämne

Walle2: ja otroligt grovt 😂 du kanske ska gå utanför dörren och upptäcka världen.
Låst ämne

DonCherry: Poängen spelade mindre roll i dag, men nu fick vi ett litet mentalt övertag!
Låst ämne

Timrågogogo: Grovt påhopp som borde rändera avstängning
Låst ämne

TD: AIK ???
Låst ämne

Andersson: toppen mer av det men hade stolparna på sin sida kan AIK gå ifatt?
Låst ämne

Tom Topp: walsson är en sopa i ett soplag. Walsson var en sopa även i SAIK.
Låst ämne

Spock: Hamrin på radion? Var hittar jag det
Låst ämne

Timrågogogo: Och Wallson kommer inte till intervju! Lag i obalans?
Låst ämne

Synd att Carlsson inte gjorde slarvsylta av lövaren. Kunde ha blivit en Patrik Yetman highlight efter sargen.
Låst ämne

En riktigt bra första period, en sämre andra och en bra tredje.

Spelet i egen zon känns så där. I anfallszon däremot...
Låst ämne

eltifoso: Kul att folk runtom hockeysverige känner lika, jäkla skräphockey dom lirar, alltid en seger för sporten när dom som vill spela hockey framåt vinner.
Låst ämne

PezN: Högklassigt svandyk av Tyler Vesel! 10 av 10 poäng!
Låst ämne

PezN: för övrigt hade JJ 92% idag
Låst ämne

Andersson: 50laxar på 50/50 idag. Hoppas någon vann här :) var enbart 53 nummer ifrån 😂
Låst ämne

« · 2117093 · »