1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591691 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Troja/Ljungby 2013-12-01

« · 1601097 Till forumet

Timrå IK - IF Troja/Ljungby 2013-12-01

Svarta november byts mot lysande december?

2003-2009 lutade jag mig tillbaka och njöt. I år vaskar jag biljetter som aldrig förr, inför morgondagen två stycken ståplats.

Det kommer en vändning. Gå på matchen, och om du inte kan - vaska!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Troja/Ljungby 2013-12-01
Känner att tråden behöver röra på sig.
Kommentera

Timrå Isstadion: Bedrövelsens bedrövelse efter första. Allt kan och måste förstås upp om vi inte ska cementeras som ett bottenlag. Sedan att spelet är precis på den nivån för tillfället kan man väl få lura sig till att inte tro på så länge. Kom igen nu, KÄMPA!!!
Kommentera

Dream Team: Men ändå 0-0, väl?
Kommentera

Dream Team: mmmm 3 PP men ändå bara 8 skott på mål.....jojo trenden ser ut att hålla i sig.....
Kommentera

Någon som hört något om infomötet som TIK håller i morgon?
Kommentera

Det är ruggigt likt de senaste säsongerna:
- Seger mot topplag
- Kronisk torsk mot bottenkollegor
- Bäcksvart resa in mot jul
- Galaktiskt uselt PP
- 1 slagskott per halvår
- sjunkande publiksiffror
- TrendbrytarTimrå, bryter en trend nära dig
Kommentera

lincoln: Allt är sig likt, bara lite sämre. Det är tungt nu. Känner själv hur obehagligt apatisk jag börjar bli. De senaste säsongerna har haft kraftig inverkan på mitt hockeyintresse. Karismahockeyns dagar är alltmer avlägsna. Sobrilhockey är det nya sva...rödvita.
Kommentera

1-0 inför tredje, men rapport om 3 mot 5 i början tredje. Korrekt, någon?
Kommentera

Bragd-Birger: 5-3 för Tröja då i nästan 2min får dom börja med i 3e, undra just va som kommer hända då jag... :/
Kommentera

Bragd-Birger:
Tre raka säsonger med hemmaförluster, bottenstrider, pengabekymmer, degradering samt bottenstrider i lägre serie har även fått mej att bli lite apatisk kring Timrå IK.

Nä vårt framtida hopp om SHL i stan ligger nog nästan högre i en satsning från Sundsvall Hockey känns det som
Kommentera

Och där kom 1-1 precis när 3 mot 5 va klart
Kommentera

Berglund: Timrå IK ger aldrig upp! Kärlek oavsett serie.
Kommentera

Jag är sjukt orolig för Timrå IK. Sjukt orolig:(
Kommentera

Johan J: Ja så är det ju men less får man lov att bli
Kommentera

Men snälla nån, 6 straffar ha Timrå missat nu, ska jag lägga en? Är väl lika stor chans jag sätter en

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: Det krävdes att Molinder klev fram och satt 2st i rad efter 6st missade, det avr väl för väl det då iaf
Kommentera

Smokey: det bör du vara... dom snålar sig ut as DIV1 NÄSTA
Kommentera

stoff: Enligt dagens artikel i ST så låter det ju som att dom ska försöka skapa ekonomiskt utrymme för förstärkningar.
Kommentera

Johan J: Så länge det handlar om hockey finns bara ett lag, oavsett serie. Timrå IK. Däremot blir ju hockey en ohyggligt mycket mer perifier företeelse i min intressesfär ju längre ner i seriesystemet laget rasar.
Kommentera

mikenomad: Nu har nästan halva säsogen gått, och jag har försökt vara positiv, men nu får det fan vara bra. Man måste få till en förändring, och det är snarast. Visst, ett nyförvärv eller två skulle säkert göra sitt till, men jag tror inte att det räcker. Byt ut tränaren, Ante kan ta över och Henrik Stridh kan bli assisterande. Jag tror knappast att det blir sämre.
Kommentera

Vargher85: Intressant. Varför vill du ändra på tränarsidan?
Kommentera

Vargher85: Är rejält osäker om det skulle göra någon skillnad överhuvudtaget. Det behövs spets och ledare på isen i detta lag.
Kommentera

Vargher85: Varför lyfta upp Ante? Spelet i år ser väl ganska exakt ut som förra säsongen, trots två olika huvudtränare. Ante är den gemensamme nämnaren. Varför skulle det bli ett lyft?
Kommentera

Kongo: En desperat förhoppning om att det skulle kunna leda till en nystart. Någonting måste göras, för resultaten har varit alldeles för ojämna den här säsongen. Men det är svårt att göra särskilt mycket, med tanke på de ekonomiska resurser som finns. Att värva ett par stycken spetsspelare... nej, det finns inte pengar till det. Då känns ett tränarbyte som det mest radikala.

Sedan har jag inte hört något negativt om Rolf Nilsson. Men å andra sidan fick jag inte höra något ont om Montén heller under förra säsongen. Däremot så dök det upp saker på efterhand (källan är en person med god insikt).

Kommentera

Vargher85: Vad fick du höra om Montén i efterhand?
Kommentera

Kongo: Enkelt uttryckt att han inte hade tillräckligt bra ledaregenskaper.
Kommentera

Det såg väldigt uddlöst ut i kväll. Ett riktigt sömnpiller. Helt ärligt är det så många saker som inte fungerar. Vi spelar ett värdelöst PP, vi faller tillbaka i BP, vi känns ungefär lika het i anfallszonen som solen värmer på Antarktis. Missade fredagens match men undrar vad sjutton det är som händer? Det är ju dåligt, på riktigt.

Ingen spelare kommer ikväll upp till normal standard förutom Norja och Persson. Det är ett evinnerligt kladdande med puck, det är dålig fart i uppspelen och det mesta ser väldigt ängsligt ut.

Att göra något nu, nja, inte vet jag. Men pengarna lär inte räcka långt till spelarköp i alla fall. Det värsta är att det här laget i ett kvalspel mycket väl kan floppa trots att man är bättre på "papperet". Unga grabbar som inte är vana att axla ett stort ansvar....

Vi måste få fart på laget igen. Ungdomarna måste köra på så som de gjorde i början av serien. Vi måste tillbaka till vårt "gamla spel" igen. Detta är ju inte speciellt kul att vare sig se eller följa.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med, men jag förstår ärligt talat inte hur det ska gå till. Jag börjar bli desperat på riktigt.
Kommentera

Vargher85: När Molinder avgjort matchen och Timrå-spelarna kom ut på isen så såg man hur viktigt detta var. Jag tror att det prekära läget är en stor bov i det spel laget visar upp. Ungdomarna måste få spela utan press för att spela på topp. Det gör vi inte så länge som laget är placerad i bottenskiktet i tabellen och ingen spelare av det äldre gardet kliver in och tar ansvar. Jag tycker, trots Hallins halvdana säsongsinledning, att det märks tydligt vad han betyder. En spelare som gör andra spelare bra, åtminstone på den här nivån.

Kommentera

Vargher85: Daniel Olsson i dag: "Vi har ett begränsat handlingsutrymme. Samtidigt kan vi inte sitta och säga att "vi inte har några pengar så vi kan inte göra något". Bestämmer vi oss för att göra något så får vi skapa oss utrymme på ett eller annat sätt".

Tycker det låter som att dom redan jobbar på att skaffa pengar till förstärkningar.
Kanske genom sponsorer. Kanske genom att göra förändringar i truppen.

Kommentera

hubbenorlen: Satt bredvid Tommy och han var inte glad nåt måste man hitta på nu...
Kommentera

hubbenorlen: grejen är den att laget måste börja vinna matcher igen. Timrå IK är en förening som är beroende av att det går bra på isen. Inget annat än segrar kommer att locka tillbaka pubilken på läktaren. Och det är just det som jag tror är den stora grejen. Att besöka Eon idag känns ju som att se en film på Filmstaden. Inga människor, ingen inlevelse, det kostar bara en massa stålar. Då väljer jag, du (?) och många andra att helt enkelt, på sin höjd, att köpa hem matchen och följa laget från teve-soffan.
Finns det något annat lag inom hockeyn än Leksand som kan locka folket trots kräftgång sportsligt? Nej!

Medgångare, motgångare, mittimellan, skit i samma. Laget måste prestera för att restaurangen ska få lite att göra, för att fylla läktarna, för att laget skall få hjälp på läktaren. Något annat kommer aldrig att fungera.  

Så jag ser gärna en artist eller två, som skapar lite flow. Typ som Matthiasson gjorde eller Zäta, eller Manderville. Det behövs inte stordåd, det behövs någon med attityd, som vet vad som gäller. Som när Sonnenberg klev in och räddade föreningen. Det kostar, visst. Men det är värt varje krona. En eller ett par spelare kan faktiskt vända det här. Kompetensen finns i laget. Det här med fingerspitzgefühl när det gäller sportchef har aldrig varit viktigare.

Kommentera

hubbenorlen: Förändringar i truppen borde man ha jobbat på sedan länge. Tog väl inte mer än 5-6 omgångar innan det blev uppenbart att Bergman och Underhuden icke var den spets dom värvades att vara. Måste vara svårt att få någon annan att överta kontrakten, med tanke på att dom fortfarande lallar kvar.

Kommentera

Bragd-Birger: Jag kan inte tänka mig att det är så svårt att göra sig av med Hundertpfund. Man ser ju hela tiden spelare som går tillbaka till sina tidigare klubbar när dom misslyckas. Bort med honom, Hult och Molinder. Värva två toppspelare. Det borde pengarna räcka till. Då tror jag också att publiken kommer tillbaka. Man vill se stjärnor också. Inte bara juniorer som kämpar.
Kommentera

hubbenorlen: det är jättesvårt att göra sig av med spelare mitt under säsong. Antingen gör man sig av med dem för att de inte presterat, eller så gör man sig av med dem för att de inte passar in i truppen.
Jag skulle tro att Timrå inte gör sig av med en person som levererar...typ.

Det där med bort är nog en sanning med modifikation... 

Kommentera

250kg kärlek: Vi har ju sett det hända flera gånger redan i år. Västerås gjorde ju till exempel sig av med två nordamerikaner, och HV skickade en till Finland – bara för att nämna några.
Så det kan väl inte vara så svårt?

Kommentera

hubbenorlen: Det är ju precis det där Daniel säger som jag ältat hela tiden. Att det inte går att sopa allt under "vi har inga pengar"-mattan, att stoppa huvudet i sanden och självdö.

Men andas man sånt här eller på twitter är det ju alltid vissa som går igång och idiotförklarar en. Som snusförnuftigt klargör ekonomins grunder, "utan pengar kan man inte handla." Skitsnack! Det görs hela tiden, överallt. Frågan är bara hur kreativ man vågar/förmår vara. Hur kortsiktigt man kanske är tvingad att vara.

Jag menar att Timrå har två val som det ser ut,
1: På nåt vis skapa utrymme för värvningar. I och med detta sätta ekonomin på spel och i händelse av floppar riskera att gå under ekonomiskt.
2: Låta bli att agera och fortsätta som det ser ut nu med en garanterad undergång som följd. Åtminstone med betydligt större sannolikhet än vid alternativ 1.

Dock; 2 kukviktiga poäng idag!
Kommentera

mikenomad: Haha, värva och sätta ekonomin på spel - igen! Först trodde jag att du var seriös, men sedan kom jag fram till att det måste vara ironi.
Kommentera

Kongo: Osäkra plånboken, gekauf, gekauf. Timrå IK, Skuldvinst AB :-)
Kommentera

Kongo: Skratta du. Jag vill se en grandios jävla uppvisning i grenen dödsryckningar. Ingen pyspunka som nu utan en sprakande, skälvande kamp på liv och död. Görs inget är utgången given. Det är en betydligt säkrare väg mot sportslig och ekonomisk undergång. Åker vi ur en till serie kommer vi aldrig tillbaka.
Kommentera

mikenomad: Ett inlägg värt ett Nobelpris!

Jag ser ljuset i tunneln! Hosianna Davids son! Fall på knä inför universums härskare!

Vet att man lägger upp en straffspark för den som vill skriva om mötande tåg eller för den som drar paralleller till den näst sorgligaste sagan som någonsin skrivits. Googla och läs "flickan med svavelstickorna".

Själv ser jag ljuset lika klart som när Härnösand blev Sveriges första stad att få elektriska gatljus!

Vi lovsjunga ljuset! Eeeeeeeoooooooooooon!

Varde ljus.
Kommentera

Smokey: "Upp med händerna, ned med brallorna, fall på knä inför Universums härskare. Världsrymden anfaller, spriten flödar, städer faller"
Kommentera

mikenomad: Precis! Konkar vi så blir det ju div 1 ändå.
Kommentera

hubbenorlen: Eller blir det div 2 om man konkar i Allsvenskan?
Kommentera

hubbenorlen: Jag vet faktiskt inte, har tidigare hört att man bara kan åka ner en serie i taget. Men gäller väl knappast vid kk utan om vi t.ex inte får elitlicensen godkänd. Men min andemenlng, även om jag kanske spetsar till det lite, är att det snart börjar bli "sätta allt på ett kort"-läge för Timrå IK. Läget är snart så jävla prekärt att vi inte har så mycket att förlora. Eller rättare sagt, sannolikheten att vi förlorar om vi INTE agerar är betydligt större än tvärtom.

Men men...jag vet att det här "sms-lån"-tänket är lätt att idiotförklara. Och jag menar inte heller att man ska stoppa huvudet under armen, släppa spärrarna och värva dyrt och osäkert. Det är såklart inte ens möjligt. Jag menar bara att något MÅSTE göras...det måste förstärkas framförallt framåt med nåt som med allsvenska mått kan räknas som klass. Hur detta ska gå till vet jag dock inte så jag betackar mig från "gör det bättre själv"-retorik.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Vad kommer ordet konkurs ifrån ? Är det från oss s.k supportrar eller är det negativa skriverier  i tidningar m.m en konkurs enligt min mening är när någon eller några i TIKs ledning nämner detta,såvitt jag vet är det inte aktuellt i nuläget ? Det är väl bättre att sprida positiva vibbar på detta forum.....SLUT.
Kommentera

250kg kärlek:Hans inledning kan ha berott på skadan(hade känning tidigare?)
Kommentera

mikenomad: Kanske någon ekonom härinne kan förklara förfarandet efter rekonstruktionen? Har inte Nolander uttryckt att man efter den här säsongen, om man håller budget, kommer ha ett eget kapital på 11mkr pga rekonstruktionen. Är detta pengar som är låsta till framtida återbetalningar av skulder eller hur fungerar det? Om inte så låter det ju som att det efter i år, förutsatt att planen håller, finns förutsättningar att sakta börja titta uppåt igen?
Kommentera

bobrov: Det där plussade jag. Som ihärdig dyngspridare härinne ska jag försöka ta till mig. Däremot kan jag väl uttrycka mig som så att vad gäller negativt prat om vår ekonomiska framtid så kommer nog merparten från vad som förmedlas från Timrå IK. Sen kanske vi läser in mer i detta och drar iväg när vi pratar konkurs o dyl.
Kommentera

bobrov: Vi måste uppvisa positivt resultat i mars/april, eller när det nu är, i enlighet med rekonstruktionsreglerna.
Gör vi inte det blir det konkurs, om jag fattat det rätt.
Och just nu går vi back hela tiden sett till budgeten.
Så konkurs är helt klart en verklighet vi måste acceptera. Och då finns det väl ingen poäng med att förneka den?
Kommentera

« · 1601097