söder över: Jo det har du rätt i. Edjsell är nog den största målsumpare vi haft på länge.. Två klara chanser idag. . Men icke nätkänning ikväll heller...ännu! Tycker ändå att laget har en helt annan inställning ikväll. . Tycker att Oskarshamn ser ut som oss o onsdags... Sega och orörliga... In med tvåan och trean nu så stänger vi matchen redan i andra...TACK!
SMÅLAND: Marklunds närkampsspel är fortfarande under all kritik dock...
Han måste tända till lite när han skall in i duellerna!
I övrigt är det väl bara Mattias Nilsson som håller igen lite i närkamperna...
Skillnaden är att Mattias ändå är med och påverkar med låsningar och klubbpetningar... Marklund går in med ryggen först och väntar på att pucken ska trilla ner framför grillorna....
Låt mig slippa klippa av mig Meckaskägget ikväll.. Låt mig få festa hela natten.. Låt mig fortfarande få killa Barbara med skägget här o där... Grip sista halmstrået ikväll.. Forza Timrå IK i vått o torrt ALLTID!
jå1: Nåja, kan vi skapa samma tryck som i sista perioden mot Mora så blir det trevligt! Och då blir vi dessutom svårslagna! Såg att vi vunnit samtliga fyra möten med Oskarshamn och tagit 10 av 12 poäng. Samtidigt kommer vi väl närmare en förlust mot dem... Vi får hoppas på X i de övriga matcherna i morgon, då tar vi ju faktiskt in på alla lag. Om vi tar tre poäng, alltså.
jå1: Väldigt synd att det förhärskande synsättet är vad "grabbarna förtjänar". Det borde handla om Timrå IK. Att man går på matcherna och att det inte är så resultatberoende. Levererar spelarna bra blir det extra roligt.
Införskaffat biljetter, jag och tre polare åker från Östersund, blir en bit att åka men det spelar ingen roll när Timrå spelar, sen bär det av mot Leksand på söndag! Nu är det dags för grabbarna att börja vinna :) det kan gå med fyra fullpoängare och 12p. Även Nubben tror att 12p räcker, nu ger vi järnet imorgon och visar var skåpet skall stå sen så tar vi oss an Leksand på söndag.
tjobba: Med tanke på att snittet ligger på 2400 nått? Så kommer det ju mer folk iaf. Efter slutspelsserien väntar en serie mot antingen AIK eller Taif och sen Shlmotstånd, långskott i mångas ögon som sagt. Håller med om att grabbarna har gjort sig förtjänt av många på läktaren dock!
jå1: Är trots allt en bonusmatch, en slutspelsmatch, och då kan man väl passa på att tacka laget för säsongen :) Och, som sagt, fyra raka fullpoängare kan räcka!
El Maco: Att det bara spås bli 3000-3500 i ladan i morgon tycker jag är riktigt uselt, faktiskt. Vi har inte spelat en sådan här match på 8 (!!!) år. Låt vara att vi är i ett jäkla läge, det krävs fyra raka fullpoängare för att ha chans på något mer, men är vi inte i ungefär liknande läge som inför Tingsrydsmatchen hemma? Det krävdes många poäng från den matchen och framåt, och det fixade vi. Jag tycker vi borde klara av att vara 5000 i morgon, och ge laget jäkligt mycket råg i ryggen och visa att vi är med dem!
Då kör vi vår första hemmamatch någonsin i ett Meca-race. En unik upplevelse. Enligt ST 2000 biljetter sålda nu. Jag vaskar ett par. Hade hellre gått men funkar inte men markerar min mentala närvaro och matchtittande med två plåtar.