söder över: Ja ikväll har vi spelat underbart framåt och gjort två mål hittills och Oskarshamn hade en halvchans i andra och näta på en mediokert skott och en retur och sen Oskarshamns första PP och mål..
Elias Petterssons formation levererar igen...MARKLUND :-)
Alltså... vi kommer nog bli nödgade att stretcha rejält på den produktion vi tidigare mäktat med för att vinna den här matchen. Alternativt att Mattsson börjar stänga till. Två mål har ju varit hans signum tidigare, mer släpper han i regel inte in.
The great one: dom orkar helt enkelt inte stå upp för sitt spel här i andra... Vi blev fastspelade i försvaret och det går inte att åka o byta... Energin går ur och vi ser överkörda ut men vi kommer igen nu i tredje!
Det började väl med öhrns ganska billiga highstick (jag tror inte att det var hans klubba som gick i plytet på Oskarn som visade jätteväl att han blev yxad) i det bp missar vi flera chanser att lyfta ut pucken och det blev långa byten... Där tror jag att vi hamnade efter...
Det gäller att vi är med från start i tredje nu bara! Boyce o Didrik får sätta in ett par tidiga tacklingar och övriga behöver trampa på och sätta tempot direkt...
Kommer vi ut passiva så har vi major problems! Oskar är het och vi kan inte slå dem på halvfart...
stoff: Precis som jag skrev. Om något SHL-lag norpar honom efter säsongen så tror jag att vi klarar oss alldeles fenomenalt utan honom. Han har ingen dimension i sitt spel som vi absolut behöver.
Om Timrå tar en trea i afton, då åker stora delar av TIK-Bergslagen till Leksand på söndag. 400 kalla pilsner och en Explorer är avprickade på resedetaljen... Och vi köper givetvis bortastå på plats!
Kisspaus i Fagersta, Ludvika, Borlänge, Mora... Fan! Tillbaks till Knäckebrödshult...
SMÅLAND: man kan väl kanske redan nu konstatera att det här med att slappna av och spela ut är inte aktuellt för det laget som kommer in i meca med 0 poäng och inte vill förlora!
Det är stressen som knäcker. Nerverna är inte lagets starka sida.
MEEN en match i taget och än har ingen fet lady ljudat!
Jag åker bergodalbana med detta lag alltså men nu efter en trepoängare med 2 sjukt snygga mål av Dahlén så måste jag ändå säga att jag tar fram de sämsta stunderna från oktober i minnet och njuter lite extra av varje seger vi kan ta!
I det stora hela njuter jag i fulla drag av detta mecarejs!
Under matcherna har jag HSadhd men nu myser jag!
Bland det viktigaste vi kan ta med ikväll är hur Mattson spelade upp sig under matchen det blev avgörande!
Sedan hoppas jag att inget jätteallvarligt hänt med Wedin. Jag hoppas att vi får se honom åter på isen mot Leksands IF om än i galler kanske... Han käkade puck i andra va?
jå1: hockey är inte något för människor som är rädd om sina gaddar direkt...
Möjligen ok för målvakter men utespelarna har det hårt med bissingarna.
Hoppas en dags vila räcker för Wedin för han har varit topp 3 i Timrå nu på slutet. Det händer massa bra saker runt honom på isen! Hur som helst så lär han få smaka på blod i munnen ett tag framöver...