Jahopp, då har vi alltså plockat mer poäng på sista 3 än resten av säsongen. Det var väl inte så jäkla svårt? Jag tycker vi öser på och dubblar poängen igen på kommande 6 matcher!
Förövrigt, kanske ska klubben fortsätta med eventmatcher? Har väl gått rätt bra på sista tiden när det varit annat än vanlig match
Jag har en fin minnesbild från igår, och det är när skägget proppar den där amerikanen! Var det Dale Weiss han hette? Skit samma, han fick kravla sig av isen iaf!
Greven: nä visst 3 raka 3or men innan dess hade vi TOLV RAKA TORSK. Ge Hanzl en dyr och bra tjeckisk lekkamrat, så kan vi gå för 12 raka 3or (å sen vaknade jag)
Bragd-Birger: Superjinx men jag tror vi kan ha slagläge mot FBK på torsdag. Ingen räknar riktigt på allvar med oss än och FBK kan säkert komma upp med känslan att deras maskineri nu per automatik har rullat igång
hubbenorlen: ja, och det var imponerande hur bra man gjorde det också. Oskars fick ju liksom ingen tid eller utrymme till någonting. Annars är det ju en klar risk att checka så pass hårt mot ett kontringslag som oskars, och ett Timrå som i oktober prövat samma typ av hög forechecking hade förmodligen straffats hårt.
Nä, något rätt verkar man onekligen gjort under uppehållet. Och en hel del sitter så klart i självförtroendet och i själva brinnet. Det var tydligt från första nedsläpp att Timrå trodde på det här, och att man skulle ge allt för varandra. Det var maxfart i åkningarna och stenhårt i närkamperna.
Somnade jävligt gött igår. Det är precis den här typen av insatser man vill ligga och veva på näthinnan medan John Blund inväntas.
Greven: Timrå är inne i starkaste streaken i SHL sedan 2011 alltså och giffarna har spelat i allsvenskan vid nåt tillfälle under varje decennium sedan 50-talet. Fantastisk sportlördag!
ionloo: Ja, publiken jobbade på bra hela matchen 😎 Även sittplats. Stort plus att slippa dessa 👿plastklappor på läktarplats. Otroligt skön seger. Stabilt! Oskars skämde ut sig i tredje, tur att ingen blev skadad. Domarna glömde visst pipan i domarrummet. Pinsamt! Fortsätt med detta spel så lär vi skaka om rejält i tabellen. Röd & Vit - Hockeydynamit! ❤️🤍
Lite chockad och tagen faktiskt. Tycker att Timrå i den här matchen tog tag i - och rättade till - i princip alla detaljer som gjort mig gråhårig under dom föregående 18 omgångarna. Noterade ni hur jävla tätt man låg hela tiden i forecheckingen? Och hur hårt man gick på puckföraren i egen zon?
Jag tycker nog att det här är Timrås bästa match för säsongen. Eller iaf viktigaste. Man tog tag i taktpinnen, drev på, låg rätt (nästan) hela tiden, och lyckades matcha Oskars i det rätt furiösa tempot i förstaperren. (Ja, den sista delen av den meningen känns absurd. Oskars går inte riktigt att ta på allvar, oavsett tabellplacering.)
Något har man uppenbarligen gjort under uppehållet som var jävligt bra ur lagmoralsynpunkt. Vinsten mot Brynäs var i det sammanhanget förmodligen rövviktig. Man spelar med ett självförtroende man inte borde ha, och en rätt iskall finurlighet i anfallszon. Trots att man fram tills i princip nu varit SHL:s driftkucku defensivt och haft grava problem att producera framåt. Enormt imponerande.
Skönt att Nubben lyssnat till oss på HS och inte gjort massa panikåtgärder utan haft t å l a m o d. #host#
Nä, det här kan så klart spåra ur igen och fortsätta I det bruna spåret. Men: sett till dom senaste tre matcherna går det inte att förneka att det sett avsevärt bättre ut defensivt. I försvarsspelet över hela banan (undantaget passiva box-spelet i egen zon som man fastnat i fram till dagens match), inklusive målvaktsspelet. JJ har varit rätt då jävla grym på slutet. Trodde tvålhanteringen vid djurgårns reptilsnabba 1-1 skulle påverka honom negativt, men efter det har han - nästan - spikat igen. Lugn, trygg, tät. Och med Fru Fortuna på sin sida. Tror att dagens nolla sitter jävligt fint i självförtroendecentrat.
En annan sol lyft sig rejält på slutet är Erixon. Nu ser han ut som den spelare vi trodde att vi värvade i somras. Pondus och tajming i en synnerligen skön symbios. Fortsätter han så här samtidigt som Didde kommer tebaks i god matchform, så...kanske vi trots allt träffade hyfsat rätt på baksidan. Eller, Nubben dårå.
Och ja: skulle vi nu - peppar peppar - lyckas slingra oss ur det här dödsgreppet och börja plocka poäng i ett skönt tempo bör vi fan adla karln. Och kollektivt beordra Dumstrutar På! för alla oss som dömt ut hans lagbygge. Det vore betydligt mer underbart än pinsamt.
Men: vi bör som alltid minnas Mr Wolfs bevingade ord och inte låta oss sväva iväg. Mer än att njuta hur euforiskt som helst av TRE NYA JÄVLA POÄNG efter en synnerligen estetiskt tilltalande Oskars-tilltvålning. Laget är till synes - äntligen - på rätt väg, och bara det är tillräckligt vackert.
FBK nästa va? Bring it on!
Just ja - låt oss inte glömma Lööke! Var han inte rätt så jävla underbar idag? Grymt härligt att se. Fortsätt så! Och avlossa den där handledaren så fort du får tillstymmelse till läge. Du har allt som krävs för den här serien.
Nu är jag hyfsat fryntlig av en ansenlig mängd nya-favvo-whiskyn - Kavalan - men även utan så skulle jag nog ändå påstå att...
Greven: Ja man får lyfta på hatten av förvandlingen som skett. Ändock är man skadad och är försiktigt optimistisk. Känns som sådana r matcher nästan boostar självförtroendet i truppen mer än vinster med flera mål. Att vinna en gaska målsnål tillställning där det stod och vägde rätt länge.
Stora provet framöver blir väl att bevisa mot "bättre" motstånd, i allafall de som ligger i toppen, att vi både målmässigt och sprlmässigt kan knäppa dem och va med i 60 min. Framförallt blir det intressant att se hur snabbt man reser sig efter en förlust. Förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss för det redan på torsdag då man hoppasvi fäller FBK i bara farten. Skall vi säga 17 raka vinster?
SMÅLAND: Kollade igenom senaste säsongerna vi spelat SHL. Vi har inte mäktat med 3 raka tre-poängare sedan säsongen 2010-2011 (då blev det 4 raka trepoängare omg 46-49). Så låt det fan rinna lätt ikväll/inatt....
Vi är på G. Något har hänt med laget. En helt annan intensitet, en helt annan beslutsamhet...Vi krigar som saaaatan, vinner sargdueller, checkar fast, kämpar för varandra. Inga hängnackar, bara jävlar anamma. PLUS till alla på isen idag. Till och med WIkegård är imponerad...
Ikväll rull mann igång denn gammla Vhsen igen å titt på gammla gobitR ifrån ” Nattsudd ” ikväll ryk segergarren å dä rinn lätt!!! Vi ä tebaks i ” Allsvenskan ” å Timrå ångar på som fan i ES 🎉🍾 Nu kör vi över kaffebönorna på torsDa i Eon 🍾🎉 Nu fir vi tills dess 😇😅🙏🍾 Skål tamjefan ikväll rabbuslingar 😅
Modano: Grattis känns som ni är på rätt väg, en eller två forwards till, tror ni kommer växa vad säsongen lider. Om inte annat får Modano hoppa ner i båset och skrämma spelarna till prestation!
thorwald: haha jo fast vem vet, Bohm kanske kliver in som en ny Svensson och gör hattrick mot FBK? Då kan dom börja sälja Freddans musching som lösmushtasch i shoppen
Propagandus: Pessimisten i mig säger att de kommer fortsätta spela Bohm eftersom han har "SHL-erfarenhet" och "Vi vet vad han kan på denna nivå". Ungefär som de envisades med Olofsson förra säsongen och även denna. Vore trevligt om de överraskade där. Inget ont om Bohm, men nog kan man förvänta sig mer av honom. Trist att bänka såklart, men sån är hockeyn spelar man inte på topp får man finna sig i att få mindre speltid. Erixon tycker jag har lyft sig ordentligt. Aldrig sett honom vara så på tårna som idag. Väldigt positivt. Strömberg såklart ett frågetecken, verkar inte som han läkt så bra efter operationen.
Sputnik: ja hoppas inte freddante kör nån ihärdig Svedberg matching där med Bohm.
Det har kanske blivit lättare för forwards att spela sitt bättre jag med lite mindre konkurrens i.o.m Olofsson/Liljegren utlånade, få känna sig betrodda ur all bredd?
Laken: Ja nu känns det som alla börjar hitta sina roller bättre, hoppas avståndet till säker mark inte blivit allt för långt bara.
Annars får vi hoppas att Djurgården fortsätter vara under isen helt och ha ett splittrat lag med total oharmoni inför ett möjligt negativt kval. För i ett sådant skulle DIF ha allt at förlora.
SMÅLAND: Sjunger i din kör Lönnå hurra hurra hurra . Mina betyg 3+ Johansson 2+ Erixon 1+ Blomqvist övriga GODKÄNDA även tränare Freddan ( saltkråkan melker)
Wennerholm alltså trött på den karln. Han hade alltså förberett sig på att hylla Eklund efte hans comeback. Nu blev det inte så vilket överraskade honom. Nu blir det istället svårt för Djurgården att undvika kval. Samtidigt har han svårt att se att Timrå ska undvika kval, de är helt enkelt för långt efter. Inte ett ord om att de vunnit tre raka nu. Skriver han någonsin något som inte är den enklaste vägen och något som sticker ut?
The great one: Lööke sa efter Djurgårdsmatchen nåt i stil med att de ”tävlar mycket mer nu.” Nåt har uppenbarligen hänt i gruppen. De spelar för varandra på ett helt annat sätt nu.
Hahl Bundy 2.0: Walli gör ju också en riktigt bra insats. Mycket fart, en jäkla kämparvilja och bud på många poäng idag. Målet senast kanske gav en rejäl portion självförtroende?
Smokey: AVGÅ ALLA? Nej seriöst så brukar jag vara snabb på att kräva avgångar men nu har vi TRE raka så då tror jag det banne mig det är dags att hylla alla istället. NU LYFTER ÖRNEN!!!
The great one: någon skulle ju gått in och sänkt Cooper i tredje när det var helt uppenbart att domarna inte tänkte ta utvisningar. Att ingen ryckte mustschjäveln på den där lilla fjanten är en gåta för mig.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Förövrigt, kanske ska klubben fortsätta med eventmatcher? Har väl gått rätt bra på sista tiden när det varit annat än vanlig match