1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12

« · 2310128 Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
luleå i morrn..
går man in 100%
el kör man gliidar hockey..med torsk
..gå ut o säg...vi sparar oss till ett kval
Låst ämne

Knylan: Märker på prestationen och engagemanget att han inte bryr sig tillräckligt för att förlora sömn.
Låst ämne

9386: Att jag inte tänkt på det alternativet. Genialt! En nykomling som sparkar tränaren och direkt frångår den linje man satt upp på förhand. Brukar bli succé.
Låst ämne

PontusPilatus: Ja vi får tycka olika, vilket vi gör kring detta. Men jag kan hålla med dig också då så är vi kvitt 😉
Visst är det så att kritiken får löjliga proportioner härinne ibland. Det är en av anledningarna till att jag mestadels undviker att gå in här under pågående matcher.

Men det jag skriver utifrån är som jag ser det summan av kardemumman. Resultaten som talar för sig själv, att vi ligger sist. Och faller ihop när det gäller som mest. Om inte det är en ledarfråga så vet då inte jag.

Men allt är inte svart/vitt, det håller jag med om. Nu mot IKO t.ex, vi spelar mer eller mindre ut dem i andra och skapar tillräckligt för att både kvittera och ta ledningen. Men förutom en del otur, en mkt bra målvakt och en köttmur till IKO- försvar så har vi dålig riktning på avsluten.

I första blir vi stenhårt straffade av IKO tycker jag. Men hur är det möjligt att jag som lekman kan slå mig ner på läktaren och redan efter två minuter hinna förfasas över åtminstone två horribla diagonalpass som sånär ställer till det i n n a n diagonalpassningen som verkligen orsakar 0-1?

Och sen stannar det inte där, otyget fortsätter och 0-2 kommer som ett brev på posten efter exakt samma jävla diagonalpass som landar i gapet på en IKO-spelare.

Hur är det möjligt? Mot ett lag som t.o.m jag vet har sin styrka i snabba spelvändningar. Hur kan det inte vara ett tränaransvar att ta tag i det? Ser man det ens? Vad har man satt för jävla grundspel när sånt sker på löpande band?

Det är liksom ingen "marginell" sak, jag skulle säga att det kostar oss matchen och tre poäng
Låst ämne

Knylan: Han sover bra är väl 48 omgångar nu och blir ända till Hockey allsvenskan Grattis Nubben och pajas ledningen
Låst ämne

Dubbeld: Sant. Han sov nog sämre inför Örebro hemma än han gjorde inför gårdagen.
Låst ämne

Knylan: det har funkat förrut om du minns,,
Låst ämne

9386: Vinst för LHC.
Låst ämne

Villervalla: Fast det blir väl inte fler etablerade SHL-spelare lediga ju längre man väntar? Många har likt förbannat redan skrivit kontrakt under pågående säsong. Nykomlingen blir inte heller mer attraktiv bara för att man väntar?
Nubben fick frågan angående det här i en pod, då var svaret att han inte trodde att han skulle lyckas få spelare som Rattie och Hanzel så pass tidigt men när möjligheten kom så var det bara att skriva på.
Låst ämne

KniveN: Bra spelare tar man så fort som möjligt, naturligtvis. E Andersson, Bohm, Erixon, och förlänga med egna spelare kanske man inte skulle skriva så fort med. Alvares och Rajjan trodde man nog mer på så det köper jag.
Låst ämne

Villervalla: Vad avslagna våra 3 sista hemmamatcher blir nu...
Låst ämne

tjobba: Det blir nog ingen publikrusning till hallen imorgon, blir det över 2500 är det bra.
Låst ämne

Ibland kanske man får inse vart man är i värdekedjan och att man inte har möjligheten att göra exakt det man hade velat. Vill man ha en Porsche men bara har råd med en Skoda så kan man faktiskt inte köpa en Porsche. Vi har inte haft pengar att köpa ett bättre lag helt enkelt!

Som mindre lag är man otroligt beroende på att nyförvärven lyckas och om man tittar på de mer "etablerade" namnen så har väl Laleggia, Hanzel och Rattie varit de som varit fullt ut lyckade utifrån förväntningarna tycker jag. Om man däremot tittar på Bohm, Alvarez, Erixon, Åberg har de inte alls levt upp till förväntningarna. Zajac, Erik Andersson har väl varit helt okej förutom alldeles för många indianare från Zajac. Men även skapat en hel del offensivt. När dessutom Didrik är skadad nästan hela säsongen blir marginalerna för små med den truppsammansättning som vi hade i år.
Innan säsongen hade jag inget problem med truppen och jag tror det hade kunnat gå med en hel Didrik och att någon av de fyra som inte levt upp till förväntningarna klivit fram mer. Sådana som Lööke, Lundin och Lodin känns inte heller som vi fått ut max av fullt ut. Små marginaler som inte nykomlingar har råd att ha emot sig.
Man kan ju fundera vart Oskarshamn hade legat utan bröderna Zohorna?

Det jag nog börjar landa i är att Freddans spel passar sig betydligt bättre för ett topplag än ett bottenlag. Det är egentligen inget fel på sättet vi spelar på men vi har inte tillräckligt skickligt lag för att klara av det vilket vi kunde på Allsvensk nivå. Sen är jag övertygad om att Freddan är väldigt omtyckt i och runt laget.
Dock skulle jag gärna vilja se en annan coach i Timrå till nästa år. I alla fall om vi klarar oss kvar i SHL.
Lite spretigt inlägg men iaf lite tankar såhär på söndagskvällen.
Låst ämne

Villervalla: Ett aber att man inte vet om vi blir 13 eller 14. Behöver ju söka ledigt för vissa hemmamatcher i kvalet :)
Låst ämne

tjobba: på förhand skulle 4 matcher på hovet va lite sådär va ?
Låst ämne

« · 2310128