1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21

« · 2450948 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Tom Topp: Modolojdsen kanske vill ha han
Låst ämne

Tom Topp: Det skulle han kunna göra. Borde finnas nått lag som vill stärka truppen inför slutspurten där nere i gärdsgården.
Låst ämne

Panu Mieho
Klass MÅL
isare 💥
inget krångel 👍
Låst ämne

7043: Han skulle göra succe hos Tälje!
Låst ämne

Tom Topp: Sälj Halloran till SSK. Dom var ju villiga att betala över en mille för Brickley. Där får han ju gå in och spela med Videll direkt.
Låst ämne

Inte oväntat att Halloran är påväg bort. Synd, men det är svårt att använda en sån spelare när vi redan har för många. Han är endimensionell i sitt spel precis som jag tycker EP och Dahlén också är allt för ofta. I SHL tar man hellre en spelare som kan böka till sig puckar och vara stark framför mål. Kollade lite på Luleås match mot LHC och målet Einar Emanuelsson gjorde är typ sånt man vill se i ett SHL-lag. I vårat lag brukar Lander vara en sån kille som kan göra sådana mål och Walli går från klarhet till klarhet, Halloran not so much. Hur blir detta ekonomiskt för Timrå? Lär ju kunna frigöra lite pengar om kontraktssituationen går att lösa.
Låst ämne

9908: håller med om MPS, han tar steg för varje match. Oerhört jobbig för motståndarna! När det gäller Hallonet så är han gudabenådad att se i vänskapsmatcher. Nu när det börjar smälla är han en säkerhetsrisk! HA säger jag, där kan han snurra runt runt!
Låst ämne

Gillar lyytinen
klass på den spelaren
ut med halloran in med en finne
snart har vi en finn femma
spytt galla på stenqvist,idag va han bättre
Låst ämne

9908: LaLeggia med ett intelligent skott till styrning och HV-reducering mot Örebro, 3-1.
Låst ämne

Sputnik: Är alldeles för färgad i kombo med ohälsosamt stort rättspatos, för att kunna erbjuda någon form av nyans i samtalen om dåliga domarinsatser 😏
Låst ämne

sargad: Empa brinner ju för domarfrågor och sen kan vi skicka in Modano för spelarkritiken. Intressant dynamik på förhand. 😅
Låst ämne

Nu ska jag fortsätta spela mot Timrå på Power Play Oddset så segrarna bara fortsätter jävligt bra krigat idag ingen jävel som vek ner sig SKÅL 🇱🇷🇨🇦🏒💯🍻💪
Låst ämne

Nånting helt annat(återkommer om dagens match) :
Tar en promenad och lyssnar på Domustrappans analys efter FBK -matchen. Första gången jag tycker(min personliga åsikt) att dom är på villovägar i analys av domarinsats och spelarkritik. Framför allt Jimmy tycker jag tolkar saker snett. Dom skulle kanske skicka in nån "brandfackla" från HS nån gång för att få lite mer "tuggmotstånd" i samtalen.
Låst ämne

Sputnik: Otacksamt.

EP kämpar nuvarande mot Saurons inflytande efter att ha tagit på sig härskarringen och försvunnit kring jul.

Vi ber för Emil.
Låst ämne

OlliJanne: Nej det finns ju fler exempel. Viast Karlkvisst är en dynamo med puck men hemjobbet ibland.. Njae där finns det lite att arbeta på med.
Linus Klasen är väl ytterliggare ett exempel. Så Jonte kan jag försvara och har gjort innan, där kommer ändå poängen plus att han är grym med sitt passningsspel som inte medspelare tar tillvara på mpnga ggr.

Emil.P däremot efterlyser jag ännu, han skall enligt ryktet ha gjort mål i öppen kasse ikväll och har någon skymtat till honom så kontakta genast Missing People.
Låst ämne

Bee: Givetvis är det så. Mycket bra att han lämnar
Låst ämne

Sputnik: Dalle leder väl interna poängligan. Då är det nog ok att vara lite mjuk. Eller hur många gånger kastade Per Arlbrant, Fredrik Linkan Bremberg m fl handskarna egentligen? Ok nu säger jag inte att du behöver vara en street fighter men jag kan köpa att poängmakaren inte är den mest fysiska grythunden alla ggr... så länge de sköter sin roll. Om inte en sån som Halloran producerar poäng har han ingen roll i ett SHL lag. Något som Örebro redan listat ut och som nu även vi verkar kommit fram till. Spännande om vi kan fylla på med något lite mer spektakulärt innan transferfönstret stänger. Ska vi in på EP å ragga?
Låst ämne

Dubbeld: "Blomman gör mål mot sitt förra lag på Torsdag."
Han får göra hur många han vill, bara Timrå får fler!🙂
Låst ämne

OlliJanne: Absolut men jag har inte sett någon inställning/jävlaranamma. Då tycker jag det är rätt att gå skilda vägar när spelet inte stämmer heller.
Låst ämne

Sputnik: Ja, det är ju fint att det händer något och att man försöker skapa yta i ekonomin. Får man vara lite cynisk kan man ju känna att det faktum att Halloran hamnat helt i frysboxen trots att han inte har varit sämst beror på att man vill tvinga ut honom lite.
Låst ämne

Walli och Hartmann femstjärniga idag!
Låst ämne

9566: Jag tycker snararare hela denna situationen kring Halloran är ett sundhetstecken och att man jobbar proaktivt.

Kapanen och CO jobbar på ett helt annat sätt än Nubben gjorde i Timrå där vi skrek efter aktion och förändringar men det fanns ursäkter om att det inte bara går att göra förändringar hur som helst.

Nu har ju dock Nubben jobbat på ett helt annat sätt i HV med större börs, men Kapanen agerar på det sätt han kan med en mindre börs!

Sen verkar det ju vara nått diaciplinärt o bakgrunden angående Halloran med och kanske tveksamheter kring karaktären?
Låst ämne

Rip Kirby: sant
Låst ämne

Andersson: Haha.. same shit, different name! 😄😅🤣
Låst ämne

Andersson: Finns för många skitlag! Svårt att hålla isär dom.
Låst ämne

Bee: nu tänkte jag på Växjö
Låst ämne

Andersson: Bara att tacka och ta emot, även om jag unnar Gallo varje mål han gör. Väldigt svag för den spelaren.
Låst ämne

För övrigt : Är HC Plast på väg in i en formsvacka ? fint isåfall
Låst ämne

KulltorpsOlli: För mig så är det arbetskapaciteten.
Låst ämne

The great one: Tyvärr är Halloran alldeles för mjuk i spelet, visst att Dahlén och Emil borde få en slev av kritik även där i så fall. Men nu är det en för mycket av den varan och säkert det enklaste sättet att frigöra pengar på om man vill spetsa till laget. Inget mig emot om vi kan få in spets som är mer delaktig även i det fysiska spelet utan puck.
Låst ämne

Synct: Tolkar det som att man är missnöjd med Hallorans insats i spelet utan puck.
Låst ämne

Dubbeld: domarna var för övrigt rent bedrövliga i den här matchen. Härligt att vara tillbaka på vinnarspåret igen dock.
Låst ämne

The great one: Tycker inte heller att Halloran stuckit ut som någon flopp, sen har han ju fått hoppa från kedja till kedja och inte riktigt fått en omgivning som tar vara på det han faktiskt är bra på - att vända spelet fort som fan.

Pettersson t.ex. tycker jag spelar betydligt sämre utifrån sin förmåga och de förutsättningar han får.
Låst ämne

Jåkkinen: Som man befarat då. Vågar man hoppas på lite spets in, antingen på backsida eller forwardssidan istället för Halloran?
Låst ämne

Halloran ut
vem vill vi ha in ? 😃
Låst ämne

Jag måste bara bikta mig med att jag trivs väldigt bra med MPS i laget, och har gjort hela tiden. Hans tyngd i kombo med påstådda låga lön tycker jag är perfekt för en spelare i de lägre kedjorna.

Skål på er!
Låst ämne

cloon: instämmer men samtidigt så var vi ju jävligt naiva när vi trodde vi skulle få Ratties produktion fast till halva priset. Har ni hört uttrycket "om det är för bra för att vara sant så är det inte sant"? OBS! Det uttrycket gäller inte Lyytinen.
Låst ämne

Efter dagens krigarinsats blev jag nå jävulskt sugen på att glida upp till Gävle på torsdag efter jobbet.. hur ser tempen ut för folk att sluta upp till bortastå?
Tänker att det är dags att börja bidra till att bygga upp en segersvit nu när nollpoängara har bitit oss i röva allt för länge och allt för hårt.. Kämpa!
Låst ämne

cloon: Absolut det viktigaste i hockey, att minimera motståndarnas chanser, vill inte Halloran köpa det så....
Låst ämne

cloon:

Halloran absolut ingen flopp. Coachen har totalt misslyckats med att spela honom rätt.
Låst ämne

Tack och hej, bara att skeppa.
Låst ämne

Nisse på Mon or: bra en av de större floppar på länge ..
Låst ämne

Nisse på Mon or: Bra, bort med han, frigör en del pengar, han har varit kass på slutet., en medioker back vore nyttigare.

"– Han är absolut inte nöjd med hur det är. Han har synpunkter och vi är kanske inte helt på samma linje där, men det är frågor ni får ställa till honom eller hans agent, säger Kimmo Kapanen."

Kan han inte acceptera att han inte varit bra och gnäller för att han inte får spela kvar i toppkedjor, vilket verkar vara fallet, ja då ska han bort.
Låst ämne

Halloran på väg bort. Missnöjd med istiden...
Låst ämne

Efter att totalt ha avskärmat mig från hockey efter Örebromatchen så kan man äntligen andas igen! Nu blir det till att elda upp i bastun, äta plankstek med en stor öl och så en single malt som efterrätt! Fan, vilken härlig lördagskväll det blev!
Låst ämne

Vissa segrar är skönare än andra
denna var en sådan ♥️
roligt med andra målskyttar
än våra sk.stjärnor
Låst ämne

Dubbeld: Haha, ja det är fan läskigt hur kassa videodomarna är. 100% mål.
Låst ämne

Zäta75: Blomman gör mål mot sitt förra lag på Torsdag.
Låst ämne

Bragd-Birger: Synd att det inte är match igen redan på tisdag. Tror att vi lättare kunnat rida på vinstvågen då.

Men Brynäs ska vi väl äntligen kunna vinna mot om vi visar samma vilja och spel som idag?

Det var ett tag sedan man längtade efter nästa match som man gör nu.
Låst ämne

« · 2450948 · »