Bragd-Birger: Får vi ut lika lite av Dalle-Hanzl-EP i denna match så får Ante finna sig i att bli sågad. Kanske Ante tänker att Oskars försvar kommer bjussa på mer ytor en Öret? Vågar inte hoppas på mer än "Torskarshamn" i afton.
Har nu full fokus på att HV, Lulä eller Brynäs kommer förlora oss kvar på rätt sida kvalstrecket.
Bragd-Birger: Det är ju lite intressant att jämföra Oskars och Timrå. Oskarshamn spelar ju lite som Timrå gjorde när vi gick upp 2000. Full fart framåt, även om vi då hade lite bättre defensiv än vad Oskars har. Förutom det så verkar de ha en ruggigt bra grupp som trivs ihop. Den där Filander är nog en bra tränare, ung också. Kanske ngt för oss att hugga på sen. Men han lär väl hamna i Färjestad som alla andra.
kattan:Obegripligt att Walli måste fortsätta i en grå piss 4e upp med han för helvete i 2a 3a en av få som kan spela Fysisk bra skott går rakt på mål svår att stoppa med fart mm SKANDAL FÖR HELVETE
Otroligt märkligt Halloran är utanför laguppställningen med tanke på vad vi har presterat senaste matcherna. Halloran har ju unika egenskaper med sin fart.
Stora frågetecken just nu för Antes laguppställning.
Vi får hoppas Hartman/Lander/Mieho kan stänga ner OIKs förstakedja, möjligheten finns nog. Och att Hanzl kommer igång lite, och att Dahlén får upp snurret och kan öppna lite yta för Pettersson, då KAN det gå att få till en hedersam förlust.
The great one: Som sagt, Halloran måste vara på glid. Jag har ju inte varit en Halloran förespråkare, men det har ju mer varit till nästa säsong i åtanke. Att han inte går in just nu är lite lustigt om inte Kapanen har nått i åtanke inför deadline.
sargad: Om inte Dahlen Hanzl EP levererar denba match hoppas jag verkligen Ante går tillbaka till vinnarkedjan Dahlen Lander EP nästa match. Eller det hoppas jag i vilket fall. Halloran hallå?!
kattan: Lundin och Andersson sitter ju bara av sina kontrakt, dom kommer att lämna. Alvarez lär väl gå i pension? Kanske varvar ner i allsvenskan. Meiho återstår väl att se. Boyce är boyce.
Zäta75: Mieho - Lander - Hartmann vem fan ska göra mål i den kedjan? 😅 har vi en checking-line som förstalina idag? Eller läste jag laguppställningen baklänges?
Olle: Något säger mig att korkade utvisningar är extra korkade idag. Vill helst inte se OINKARNA få ett PP. Kommer inte ta många sekunder innan köttfejset Karla vispar upp den i nättaket då.
empa11: Tänkte på det också. Lite skumt att skriva två år med Mieho, samtidigt som man inte har Wallis påskrift. Nåja, plötsligt vänder det. Kan Lander och co stänga ner deras målskytte är ju mycket vunnet. Giv oss lite lördagsfrid nu och däng en motståndare tydligt. Det var alldeles för länge sen sist.
The great one: Ok, man blir ju rätt fundersam om det stämmer. Känns som det mer och mer börjar klarna över att Freddan och Antes filosofier inte klaffade. Freddan all in på offensiven och Ante säkerheten först. Vi klagade ju friskt över att det inte togs ut några timeouts förra säsongen och denna. Freddan var ju rätt bra på att ta tidiga om det såg ut som härdsmälta på isen, Ante not so much..
Att sätta bra komponerade kedjor har ju inte varit nån av Freddans eller Antes styrkor har det visat sig. Defensiven har ju blivit bättre, absolut men just nu känns det som att vår offensiv stryps helt istället med kedjorna som ställs på isen.
De vägrar att visa matchen på ”Ollan”. Inte ens på en enda jävla skärm. Bara Liverpool vs Chelsea överallt. FAN så fucking värdelöst. Sjunker bara ihop i en fåtölj innan jag går härifrån. Korkade som fan är de också och fattade till en början inte ens vad jag pratade om. Så jävla besviken alltså, bara så jävla besviken…
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Kanske Ante tänker att Oskars försvar kommer bjussa på mer ytor en Öret?
Vågar inte hoppas på mer än "Torskarshamn" i afton.
Har nu full fokus på att HV, Lulä eller Brynäs kommer förlora oss kvar på rätt sida kvalstrecket.