Fantastiskt fin förstaperiod. Den såg jag inte ens i mina våtaste drömmar. Timrå kommer ut och köööör, med fullt tramp. Då händer det grejer. Hoppas att man fortsätter så här nu, och att man orkar ligga på dom lika hårt och tätt i deras zon. Helvete, vilken utdelning vi fick på forecheckingen. Dom drällde ju som fan.
Tror fortfarande att det slutar med 0 poäng, men på vägen dit vore det mysigt om man inte backar hem och börjar bevaka.
Zäta75: märks också att man omvärderat efter förra matchen - högre press och flera går in och söker tacklingar tidigt för att få igång pulsen och få med sig publiken
kulltorp: Vad krävs för att man ska känna sig lite lugn inför tredje? 4-0? 5-0? Man är ju helt skadad. Även att vi varit överlägset bäst och leder med 2-0 så känner man mest typ ”Skönt, nu har vi en buffert för kollapsen”.
Rip Kirby: Walli gör det Walli gör bäst. Han går rakt på kassen. Visst, 1/1000 att det blir mål men det är inte alla som ens hade störtat på kassen som honom.
I övrigt, hönsgård som vanligt mot Oskarshamn. Resultatmässigt känns det konstigt att leda med 2-0 i en match där vi skänkt borta några riktiga kanonchanser till motståndarna. Men det är taget!
Herminator: Ja Lyytinen är klass. Precis sådana backar vi behöver fler av till nästa säsong, snabbar raka pass och beslut som gör att vi kan utnyttja vår offensiv i omställningar.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen