1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590555 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05

« · 2665906 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Dubbeld: Du är bra ogin du. Ni behöver väl också kosing? Fast du behöver nog inte oroa Dej, vi har troligen stämplat ut för säsongen. Men bra att Oskarshamn tog poäng, dom behöver råg i ryggen för att vinna kampen som nästbäst i Småland
Låst ämne

Andersson: Tänker du att vi ska sära på SHL:s hetaste kedja, eller är det jag som missförstår inlägget?
Låst ämne

Andersson: Linköping 82 , Timrå 79 , 3 matcher kvar ..... På torsdag , Linköping
Låst ämne

Erkänner att jag blev lite glad ändå. Inte varje gång vi vinner i OT. Gärna MoDo eller Malmö i play in, helst MIF. Kanske blir en del provocerade av detta, ej meningen i så fall.
Låst ämne

Bee: Nej de blir också fel , men inte 54 OCH 14 i samma ....
Låst ämne

Turkiska Tiken : Känns trist att laget verkar vaska denna säsong.
Även om man är missnöjd med Ante kan man väl ändå kämpa fullt ut för sina supportrar åtminstone.
Låst ämne

Stryparn: Silly blir ändå intressant. Ante har med tydlighet visat att han inte kan få ut en godkänd nivå av ett lag som på förhand förväntades vara i toppen offensivt. Vi är fortfarande i den absoluta botten gällande effektivitet. PP är ett stort skämt. Jokinen känns som en frisk vind in i ett unket Timrå. Kan vi dessutom göra oss av med några spelare som bara åker snålskjuts, ja då finns det goda chanser att vi är bättre nästa säsong.
Låst ämne

#54 måste gå ner ordentligt i lön, eller så måste han lämna till nästa säsong.

Det är för dåligt med mål/krona ratio.
Låst ämne

Andersson:

Sluta gnäll!
Låst ämne

Andersson: extremt många, om du vill sära på ligans bästa lina?
Låst ämne

Timrå Isstadion: Dahlen - Lundin - Boyce ? ....
Pettersson - Andersson - OJ
Låst ämne

Laken: ja du.. Ante har väl knappt tagit en timeout på hela säsongen. ..så vad får dig att tro att han skulle börja ta sånna nu på slutet?
Låst ämne

Andersson: Ska Hanzl lira med MPS och Mieho tycker du?
Låst ämne

Per HApps: Johansson lär få stå de 3 kommande matcherna som avslutar säsongen. Han är 1a enligt Ante och man har nog planerat att vila honom till de 3 sista avgörande matcherna. Vi får hoppas att han kan spika igen. Men då behöver han mer hjälp än Juel fick ikväll...
Låst ämne

BlackBay: Håller med! Måste kunna ha lite moral i sig!!!

Nä pinsamt dåligt detta. Bara ladda till nästa säsong då med en i alla fall bättre matchcoach!

Även om vi tar oss förbi playin så blir vi slarvsylta i kvarten!!!

Hållander kedjan riktigt bra i alla fall men måste ha mer än en kedja...

Bara hoppas Jokinen bänkar vissa om de ser ut som de gör nu...
Låst ämne

Hur kan spelare som är fullständigt iskalla få så mycket speltid? Vad sänder det för signaler till resten av laget?
Låst ämne

Dags för alla, AVGÅ.
Låst ämne

Huvva glad för 2poäng,phuu
spelet är 💩
vi saknar rightspelare i p.p från sidorna
typ jasek, vi har hartmann
skulle va fler
Låst ämne

BlackBay: tror nog spelarna försöker sitt bästa, är nog antes spelidé som hämmar vissa
Låst ämne

Villervalla: Vi behöver en ny tränare. Det bör alla ha insett nu. Tur att det sker nästa säsong.
Låst ämne

Zäta75: så är det .. johansson får man nog anse vara vår 1a keeper. Juel fick nog stå för att Ante precis som spelarna och många supportrar trodde att det skulle bli tre enkla mot seriens absolut sämsta lag...

Det som.känns lite jobbigt just nu och får en att tvivla på att vi kommer att lyckas ta en topp6 .är att samtliga lag vi har kvar att möta,är betydligt bättre än detta Oskarshamn. På alla punkter.
Låst ämne

Laken: E resten av laget varmare än glödande stål då??alla e lika dåliga för funkar inte en då funkar inte resten heller 🤬
Låst ämne

JonteD: Vissa kämpar hårdare än andra…
Låst ämne

tekarn1968: EN JÄÄTTE FISTBUMP!!👊👊👊 ALLDELES RÄTT O RIKTIGT 🇺🇿
Låst ämne

tekarn1968: Angående Dahlén så accepterar jag att han har ett mellanår. Jag vill absolut inte att Dahlén lämnar. Jokinen lär komma med nya idéer och jag tror absolut att han kan få ut mycket mer av Dahlén.
Låst ämne

Laken: Vicka då????
Låst ämne

Per HApps: Det som är mest störande är ju hur man får vara så usel match efter match. Vill man ens spela hockey? Idag var Mieho tio gånger bättre än Dahlén, och det säger en hel del. Dahlén försökte ju inte ens. Såg inte ens ut som att han ville spela. Tror knappt han rörde pucken.

Är han skadad - som det mycket väl kan vara - är det ett grovt jävla coachmisstag att spela honom över huvud taget. Han tillför nada just nu. Zero. Zipp. Skulle inte ens märkas om han inte spelade.

I övrigt är det en sån bajsbrun insats så att klockorna stannar. Helt obegripligt att man inte kan göra mer mot ett så skadeskjutit oink. Men den här säsongen var väl död innan den ens började. Typ. Det sjuka är ju att man fortfarande har hugg på topp-6, trots det. Även om det känns oerhört långt borta.

PP är ett jävla skämt och har varit hela säsongen. BP är inte långt efter. Kedjekonstelationerna likaså. varför händer det inget någon gång?! Försvarsspelet bygger på individuella misstag och usla utvisningar. Uppspelen är obefintliga och avsluten är ju på P11-nivå. Oftast.

Jag tror att den här säsongen slutar med ett sorti i play in. Och sedan får man hoppas att det var en "mellansäsong". Även om det känns risky med en utländskt tränare känns ju vad som helst bättre än det som är nu, med det sagt inte att Ante gjort ett dåligt jobb. Men vägs ände har fått ett ansikte just nu. Hit men inte längre, känns det som.

Affekt-jag känner att det här var totalt jävla värdelöst och att alla borde avgå. Den mer sunda sidan av mig tar med mig att EP äntligen gjorde ett mål och att man faktiskt vann en match i sudden.

Så. Nu har jag kräkt ur mig. Ser det som en tappad poäng hellre än två vunna idag.
Låst ämne

Laken: #kanskedärför90procentavspelartruppen
villhaborthonom
Låst ämne

JonteD: Men ja.. vi vet att du känner Dahlén.
Varför tror du det höggs mest om honom?
1. Han tjänar mer i månaden än många gör på ett helt år
2. Han är klappkass just nu
Låst ämne

Kerstin_k: lyssna på domustrappan, där tar dom upp den kritik Dahlén fått/ får.nnOm vi gnäller på vårat pp så ska man komma ihåg att vårat bp är 0% ikväll.. trevlig kväll på er tappra!
Låst ämne

Per HApps: Ja de blir väl bra de vad kommer de att kosta klubben om han lämnar!! De du om han lämnar i förtid!!!
Låst ämne

Hade gett upp om 3 poäng mot IKO men nära var det om ivore för pp fungerar inte igen men och fler Direktskott Rindell rädda oss idag tvärtom förra matchen topp 6 känns avlägset fast bara 3 poäng upp.
Låst ämne

Turkiska Tiken : Ny tränare, och så några nya spelare på det ..kan nog bli bra..
Gäller att smida medans gärnet är varmt med alla hemvändare. ..om man tänkt sig utmana .för så där jättemånga säsonger med Dahlen Lander Hållander Petersson och Wedin har man nämligen inte råd att lalla bort....
Låst ämne

joergenB: Just nu? Jag måste ärligt säga att han varit klappkass nästan hela säsongen. Man får inte glömma att han plockar ut Timrås, och en av SHL dyraste löner. Förväntningarna ska vara därefter, oavsett vad han betytt för Timrå genom åren. Det är dags att tala klarspråk här nu och inte gulligullas.
Låst ämne

joergenB: Så ere jag försvarar inte honom men vad har han gjort o vad har han tillfört jämfört med många andra i laget! Ok han e dålig just nu o vad skulle de kosta att lösa honom som alla vill tydligen han har ett långt kontrakt!
Låst ämne

JonteD: det är just det som är problemet. Vi har en spelare(klubbikon absolut) som sitter på 380tusen i månaden, men spelar som någon med en lön på 100papp. Om inte Jonte lyfter sig så är vi så jävla inlåsta
Låst ämne

JonteD: Väldigt få som nog vill lösa honom. Man vill ju att han ska leverera, leverera NÅGOT, som motsvarar det Timrå betalar han för. Annars, om han älskar Timrå så mycket, så kanske han ska gå ner i en lön som motsvarar hans prestation.
Låst ämne

JonteD: För mig handlar det inte om att vara dålig pga en formsvacka. Formsvackor får alla. Det handlar om kroppsspråk och hur man försöker kämpa sig upp från formsvackan. Det är en jävla skillnad!
Låst ämne

Kerstin_k: Så där har Dahlén sett ut större delen av säsongen och det är jävligt provocerande. Jag köper inte för en nanosekund att han åker omkring och tjejsurar för nåt jävla spelsystem. Eller är det spelsystemet kanske, att åka runt och alibispela?
Låst ämne

JonteD: Vi har många offensivt duktiga spelare, jag tror ingen förväntar sig att Dahlén ska vara bäst på isen i varje match. Men det vore kul om han var bäst på isen i NÅN match. Det har varit många ursäkter för Dahlén nu. Han är skadad, han får inte förtroende från ante, tränaren använder honom på fel sätt, han har lagt på sig för mycket, han har lagt på sig för lite bla bla bla. Tjänar man bäst i laget och är en av dom bäst betalda i ligan så får man nog finna sig i att leverera också.

Dahlén har varit en extremt dyr värvning för Timrå än så länge.
Låst ämne

Laken: håller med dig. En sådan som EP försöker ju iaf. Han sliter i sarghörnen och vill iaf ngt. Har lite glöd i ögonen. Men framförallt Jonte och Hanzl känns så jävla alibitrötta och obrydda
Låst ämne

Timrås poängliga med 3 matcher kvar . Its not how u start the grundserie som räknas , its how u finish www.eliteprospects.com/team/11/timra-ik?tab=stats#players
Låst ämne

JonteD: Det här måste upphöra, att fans vänder sig mot Dahlén är förskräckligt och enligt mig bara ett tecken på att vi inte förtjänar bättre än play in. Dahlén har en skitsäsong och en oklar plats i laget, han har inga kedjekamrater det stämmer med och poängen trillar inte in, det drälls med puckar och skridskoåkningen ser allt annat än rapp ut.

Ändå är Jonte den vi måste få igång, vi måste hitta omgivning till honom. Vi måste heja fram honom, inte bara för att han förtjänar det utan också för att alternativet är mellanmjölk. Han har potential att vara bäst i serien, ett jävla sparkapital. Jag är själv extremt besviken på denna säsong såhär långt. Men ännu mer besviken och trött på alla som tror att det är ovilja. Vi borde bli bättre på att bära våra hjältar när de behöver det, så som de burit oss när vi inte förtjänat det.
Låst ämne

mikenomad: Ja och det är också en tränarfråga att hantera detta. Men Ante låter allt rulla på. Frid och fröjd…
Låst ämne

mikenomad: Väldigt många i laget som åker runt och tjejsurar över hur dålig Ante är om man får tro den här boken 😂
Låst ämne

Karlsson74: Hanzl, Lundin, Eronen, och helst Erixon hade jättegärna fått lämna. Nu lär väl bara Lundin och Hanzl ryka. Kanske man kan lösa Eronens kontrakt på nått sätt. Går ju dock inga rykten om det. Lundin kan omöjligt bli kvar. Mieho bör lämna. Sen är det väl inte så mycket vi kan göra med truppen. Andersson? Till rätt peng har jag kvar honom i 4e.
Låst ämne

Innan matchen påtalade jag att aftonens tillställning skulle bli ett kvitto på lagets karaktär. Den oro jag då kände visade sig vara högst befogad. Herregud.
Hoppas att Lander i omklädningsrummet frågar Jonte vad han menade med "if you lead, we will follow". Enda gången han (eller någon annan forward) tog rygg på Lander-kedjan var när dom gick in i omklädningsrummet.

Tvärless på Antes "coachning". Fanns det någon som trodde på en återförening av Hanzl-EP-Jonte? Försvinner sirapen om man tar lagets tre segaste, mest obeslutsamma spelare och tussar ihop dom? Obegripligt.

Och PP. Jösses. Snacka om tjurskallighet. Det har inte producerats mål i den spelformen sen Dacke-fejden, men vi rullar på. Låt dom prata ihop sig och lösa problemen. Det släpper nog. Vi måste bara ha lite tålamod och fortsätta gnugga. Är det ett jävla skämt, eller?

Hoppas verk-e-ligen att det är som det verkar, dvs att man inte förlängt med Hanzl. Efter typ 10-12 fantastiska inledande matcher har det gått stadigt utför. Möjligen att "genidraget" att splittra den då bästa kedjan (Hanzl-EP-Pääjärvi) bidrog. Oavsett är han bedrövlig just nu. Kvällens insats hans sämsta någonsin i timråtröjan?

Jonte måste vara skadad eller ha någon annan form av fysisk åkomma. Brukar hålla med Hamrin, men förstår inte alls hans utvärdering av Jonte i senaste poddavsnittet. Han är seg, slarvig, odistinkt. Något han varit hela säsongen. Kan påminna mig e t t enda mål den här säsongen där han utmanar och gör något oväntat. Dribblingsmålet mot...HV? I övrigt är det bandysvängar eller magplatteprickskytte.

Jontes icke-producerande status ställer till det, rejält. Hur fan ska vi formera om laget så att vi får iaf e n kedja till som har någon form av funktionalitet?
Förslagsvis slänger vi in Pääjärvi med Hanzl och EP igen. Nej, den kommer aldrig att bli vad den var i oktober, men vi kommer att få ut mer av av den.
Tredje känns dock hopplös. Lundin är tebaks på det som förmodligen är hans SHL-nivå, vilket tyvärr inte räcker till. Här skulle jag testa att slänga in OJ istället för Pääjärvi. Han är visserligen lite valpigt ojämn, men han har iaf drivet och viljan att utmana. Och: tycker inte att han funkar i nuvarande konstellation med huvuduppgift att vara starka defensivt och lyfta upp spelet.

Men, så har vi då fjärde och vi har Jonte. En helt omöjlig kombination. Vilket innebär att vi inte har något annat val än att, ändå, återförena Lundin och Jonte. OJ som tredjelänk här? Njae. Två spelare som väger lite lätt, och frågan är om dom kan hitta offensiv kemi. I synnerhet med Lundin som spelfördelare och defensivt lok. Risken är att vi får en rejäl läcka av Titanic-karaktär bakåt här.

Nej, det känns lite hopplöst. Jontes säsong är nog vaskad, och förhoppningsvis hamnar den så småningom i plump-i-protokollet-kolumnen den dag hans timråkarriär summeras. Men här och nu är det ett jätteproblem.

Och topp 6-platsen är inte längre i våra egna händer. Den där tappade poängen kan bli tungan på sjundeplatsvågen till slut. Eller inte. All logik säger att det avgörs redan på torsdag. Gissningsvis gör vi en betydligt bättre insats än idag, men torskar till slut. 5-2, sista i öppen kasse.

Gaaah!, igen. Sneglar mot whiskyn men vill inte besudla en så ädel dryck. Inte i kväll, inte efter den här insatsen.
Nu blir det istället fosterställning och sedan insomning i vredesmod. Tack så jävla mycket för det, Timrå.
Låst ämne

Olle: Dahlen och Pettersson ska inte spela tillsammans. Båda är veka i kroppen och går sällan eller inte alls in i närkamper. Och båda duttar med klubban och går inte in rejält. Gör mig och många andra förbannade. Pettersson försöker lite mer iaf och gjorde avgörande målet idag.

Jag skulle säga att coachningen och Dahlen är våra största problem och håller oss tillbaka.

Vi kan väl iaf börja med att byta kedjor med Dahlen ner till 3e och Pääjärvi upp till andra och spela Wedin Lander Hållander i pp. Är det för mycket begärt? Kan knappast bli sämre än nu.
Låst ämne

Eugen Sandberg: Jag tycker att Dahlén fått chanser i alla spelformer, i alla konstens konstellationer, men det blir inte bättre. Han blir snarare sämre och sämre. Sluta gulligulla sa jag. Det har alla gjort i snart en hel säsong och försvarat honom. Man måste väl ärligt få vara besviken på en sån usel prestation under så lång tid?
Låst ämne

Eugen Sandberg: Har du sett nån match? Är det lagkompisarna som ska sköta inställningen åt Ers Majestät Dahlén?
Låst ämne

« · 2665906 · »