1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27

« · 1786363 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Vi skämmer ut oss. Enkelt sagt.
Kommentera

Icetea: Forsberg har ju ingen spelidé, i PP har vi fullt upp med att ens hålla pucken inom laget. Att man skulle söka ett backskott finns ju inte ens på kartan. Om man ens har tränat på spelformen så behöver man träna mer, det kan ju en idiot se. Alldeles för få är beredd att göra skitjobbet. Det är möjligt att det finns för lite kompetens i laget och i så fall lite av ett felbygge, vi har långt ifrån den billigaste truppen och om Pantern/Oskarshamn kan vara ett mittenlag så ska det inte vara svårare för oss att vara det också.

Sen kan man ju absolut ställa sig frågan hur det sociala klimatet är i laget. Vi har en målvakt som gör klart med annan klubb mitt under säsong, vi har ett par spelare som absolut inte ska ha kontrakt, en (som du påpekar) lämnar på egen begäran. Det kanske inte vore så dumt att kicka Forsberg medan man fortfarande har en säsong att rädda för nu rasar vi snabbt i tabellen. Lustigt hur det kan arta sig, från början kunde vi slå vilket lag som helst varje dag i veckan, nu förväntar man sig inte poäng mot något lag överhuvudtaget.
Kommentera

The great one: Kanske dags att lägga ett par spänn på en mental coach?
Kommentera

The great one: Alltså, får inte denna match konsekvenser på nåt sätt då är något allvarligt sjukt i Timrå IK. Undrar om trion i JVM är intresserade att bidra i ett lag i fritt fall? Slutar nog med att både J. Dahlén o E. Pettersson säljs ganska snart.
Kommentera

GurraG: men skäms laget?
Kommentera

Nisse på Mon: Måste ändå ge dom att dom försöker. Flera som är förbannade och visar att dom vill nåt.
Men idag är det Tex Williamsson som blir en världsmålvakt. Och det är ingen slump att det sker mot oss.
Kommentera

Nisse på Mon: Jag är lite trött på Forsberg, jag tycker laget matchas ytterst konstigt, och jag tycker dessutom att det saknas spelidé, det ser så jävla huxflux ut därute.

När man hämtar puck bakom kassen så ser det inte ut som om backar och forwards inte har en aning om hur dom ska båga, vem som ska ha puck eller om man själv ska bära upp pucken.

Nä det här är inte bra... Att Björkung i pausintervjun sa att backarna i pantern har fått på sig att dom ska följa med upp i anfallen och att det passade han bättre får det att låta som om backarna i Timrå har fått på sig att vara passiva i anfallen.

Nånting måste hända....
Kommentera

RunarUp: Det där är ju bullshit. Han är en bra målvakt absolut, men att hylla han till skyarna blir fel när han inte blir ställd på prov.
Kommentera

GurraG: Är väl det han menar? Våra dåliga avslut får honom att se bra ut.
Kommentera

Snittar man 1 mål per match framåt som på slutet så blir det svårt/omöjligt att vinna matcher.

Lägg där till försvarsspel under all kritik, svajigt målvaktsspel. Mängder av egna misstag och ett PP som inte fungerar.

Är det konstigt att vi förlorar matcherna?

Den bittra sanningen är att materialet inte håller måttet när spjutspetsarna är borta. Finns ingen som kliver fram och lyfter laget och bristen på konkurrens är påtaglig.
Kommentera

jå1: Okej då missuppfattade jag det han skrev.
Kommentera

GurraG: Kan inte tänka mig nått annat, pinsamt dålig skottkvalité från våran sida.
Kommentera

Zambonin: kan inte vara så att
det är juniorerna som ska bära upp laget
jvm killarna är ju kryddan på moset
..de händer för lite runt dom etablerade
spelarna....../ favorit i repris som suger
gnuggar runt i sarghörnen ....
Kommentera

Jari Kapanen:

Tycker det är för enkelt att bara skylla på att tre (JVM)av 20 spelare inte är på plats. Problemen är större än så just nu.
Kommentera

GurraG: Kastade ett getöga på Swehockey och ser att vi fördelat de insläppta föredömligt 😣
I stort sett varenda gubbe får vara med och 'bidra'.

Som jag undrade för någon vecka sedan, inga problem med löner eller så?
Annars måste man fundera på tränar/coach-konstellationen. Detta får inte fortgå(senaste veckornas lag skulle inte fixa kval nedåt), och att byta/köpa 4-5 spelare kan ju näppeligen vara ekonomiskt aktuellt.
Kommentera

roger_sundsvall: Såg ju inte nått bättre ut med dom på isen heller, i början på säsongen när alla hade självförtroende att spela ut i situationer så såg det strålande ut. Nu, och nån månad tillbaka, så har dock självförtroendet inte funnits där, och då har man ingen spelidé att luta sig mot, allting blir osäkert och högst provosoriskt, och då rasar det.

Jag tror inte det är en bra idé att ha Dahlen och Pettersson i samma formation, jag vet att det inte är en bra idé att ha Stene på isen överhuvudtaget. Det ser inte bra ut när backarna ska spela upp puck eller sätta igång spel efter burskydd, främst för att alla bågar i otakt och tar olika bågar varje gång.
Kommentera

Man blir ju skraj när man läser om Björkungs kommentar i periodpausen. Vad fan liksom? Vad håller Roger på med? Håller med Zambonin att jag börjar bli jääävligt trött på honom. Något måste hända och det NU!
Kommentera

jå1: Japp.
Känns som dom skulle kunna ställa en bredare slips i buren och vi skulle få problem.
Kommentera

Olle: Det verkar som offensiva backar inte ingår i Forsbergs spelide'. Borgman lämnade, Nielsen o Bjökung drog. Vi har nu 6 defensiva backar som inte får lämna blålinjen i offensiv zon. Det pratades innan säsongen att alla har köpt sina roller i laget och när de som ska producera nu är på JVM så ska tydligen några juniorer från J20 ta deras roll. Kanske det är som nån skrev här att spelare ska säljas och då vet vi vilka det blir....
Precis som med Emil P o Ludde....
Nu har jag inte sett nån träning i år men om man inte tränar PP då blir jag brydd.
Kommentera

Märkligt som fan.
Småland, försvara din kollega nu.
Kommentera

The great one: Problemet har funnits ett tag redan innan dessa juniorer drog. Men tack vare deras poäng framåt kunde vi vinna jämna matcher tillsammans med stabilt målvaktsspel.

Merparten av laget levererar inte, varken framåt eller bakåt. Där har Forsberg mkt att bevisa.
Kommentera

Zambonin: Reagerade redan i intervjun i ST när Björkung lämnade och han sa typ "min spelstil funkade kanske inte riktigt i Timrå då det fanns så bra forwards som kan hålla i pucken".
Kommentera

RunarUp: Det där ska vara mål, han dömer väl dessutom mål först? märklig situation, Williamsson är ju delvis utanför målgården dessutom, och touchen är ju obefintlig.
Kommentera

Dax för Nubben att träda fram och förklara all dårskap som pågår i föreningen och sparka Forsberg omg In med lill Kenta eller Uffe Dahlen.
Kommentera

RunarUp: det där bortdömda målet är ju allsvenska domare i ett nötskal. Dom är för dåliga för att positionera sig att kunna se vad som händer och dom är för fega för att kunna stå för ett domslut på egen hand. Det där hade man ju kunnat bli fullständigt vansinnig på om det var ett mål som hade betytt nånting. Ska ligan ha så här usla hobbydomare så får dom åtminstone avlöna två stycken i samma match så att chansen ökar att dom kan lämna arenorna med hedern i behåll.
Kommentera

The great one: Ja, problemen började långt INNAN juniorerna drog iväg.
Kommentera

Olle: jag kan inte förstå det. Lauritzen är inte i målgården. Målvakten glider ut samtidigt och blir störd.
Själv göra själv ha. Förr var det ett korrekt mål. Kan vara en ny bedömning nu.
Småland var är du?
Kommentera

Sputnik: Ja, jag läste det jag också! Tänkte för mig själv att det var märkligt. Nu blev det än mer märkligt när man hörde intervjun med han.

En annan sak jag har funderat mycket på är hur man matchar laget, det tycks inte spelat någon roll hur man spelat i den gällande matchen, utan är man betraktad som en "toppspelare" så ska man vara inne och jaga i slutet av matcher och man ska matchas mer än andra.

John Westin har jag lyft flera gånger här inne, tycker att han har förtjänat att få gå in och gröta lite oftare, och kanske med bättre medspelare, men det tycks inte hända.

Att man inte kan spela sig till mer istid och mer förtroende, det är ett jävla problem det, motivation försvinner ju då. det finns ju ingen belöning.

Det här problemet med formationer skrivna i sten har Timrå haft problem med förut, i juniorlagen, det är allmänt känt, Det fanns ju en period då vi inte fick fram en enda spelare från juniorlagen.
Kommentera

Timrå IK - IK Pantern 1-4
Kommentera

Skicka hem Forsberg till Jämtland, där kan han klubba lake istället och träna Nälden.Karlhelvete är ju handlingsförlamad.
Kommentera

Jari Kapanen:

Exakt, det jag påpekat länge nu.
Kommentera

RunarUp: Det är ett solklart mål, det går inte att se någon kontakt med målvakten och även om det var kontakt så är det ett solklart mål. Bara att godkänna och gå vidare, det var länge sedan man var så säker på en målgranskning bara för att bli snuvad på ett mål. Jag tror inte ens en modoit skulle kunna hitta en washout på den situationen.
Kommentera

Timrå IK - IK Pantern 1-5
Kommentera

Olle: Hur kan det vara så svårt när det andra laget får det att se så enkelt ut.

Usch fy blä, kan det inte bli 2017 snart 3 poäng av 21 möjliga, det är för dåligt!
Kommentera

Olle: Tyckte också det var odiskutabelt.
Men skulle gärna höra Smålands kommentar. Domare brukar ha nån förklaring. Oavsett vad bilderna visar.
Kommentera

Webmaster: Har vi inga pengar att lägga på en ny coach när Forsberg sparkas, så får väl Nubben själv kliva ner i båset. Kan ju fan inte bli sämre!!!
Kommentera

+ulfberth+: alltså challes grabb, vad fan gör han i laget? Han ser ut som någon som vunnit en plats i laget genom något lotteri och bara är glad över att få åka lite skridskor. har vi köpt honom som en del i ett juniorpaket där om man spelar en så måste man låta alla spela?
Kommentera

Dagens Match män mot små lätta dvärgar och en förstånds handikappad tränare utan spelsystem kan bara sluta på ett sätt FIASKO IGEN
Kommentera

1-5 mot Pantern hemma...

SÅ J-VLA PINSAMT, TIMRÅ!!!
Kommentera

Årets tavla i eget PP av Ohre, en bjudning av vår lagkapten toppas av ett äkta självmål. Går det att sjunka lägre?
Kommentera

Nisse på Mon: Tycker ännu en gång att det är dags för Nubben att kommentera detta historiska fria fall. Men det är ju jag det. En idiot till supporter som inte fattar bättre.
Kommentera

Laken: tror de blir förändringar. ..
Kommentera

Laken: Tom utan våra tre självmål hade vi förlorat idag.
Ett mål (eg. två iofs) på 39 skott håller inte. Åtminstone tio av avsluten kom från högkaratiga lägen där våra motståndare sätter åtminstone hälften.
Nån form av hjärntvätt fordras snabbt som fan.
Jag är inte rädd, jag kan göra mål.
Kommentera

roger_sundsvall: önskemål nr 1
in med lill-kenta
Kommentera

Kollar man statistiken efter matchen ser det bra ut, men den har aldrig varit så missvisande.

39 "skott" på mål
17 min i "anfallszonen" (sarghörn)
Kommentera

Jari Kapanen: klockren kort analys av dig.
Redan för en 5-6 veckor sen kändes Christers gamla citat gångbart, "vad är problemet? Vi ligger ju trea i elitserien"

Jag menar, alla som såg matcherna då började ju undra hur vi skulle kunna vinna matcher om Dahlén och EP skulle sluta leverera, nu gjorde dom inte det, så då vann vi fast vi egentligen inte borde ha gjort det.

I början av säsongen, efter typ 8-10 matcher, då satt man och njöt och undrade hur detta laget öht skulle kunna förlora...., Så överlägsna var man då.
Av det ser man absolut ingenting nu....

Nä, dags att göra nåt......Men vad?
.....Ingen aning egentligen....
Kommentera

lungan: Pantern spelar fan inte bra men som vanligt är vi betydligt sämre, dessutom på samtliga positioner. Det finns inte ett lag vi kan slå i denna serie med detta spel.

Som vi spelar kan man nästan fysiskt se en sjukdom i laget, något som är jävligt fel. Kan ni se eld i ögonen på någon spelare i laget? Kan man ana någon glädje i det dom gör? Spelet andas uppgivenhet och det är ju lite skrämmande med så mycket kvar av serien, det är svårt att avgöra hur dåligt det här kan sluta.

Forsberg pratar i intervjun ungefär som fågelholken gjorde i Leksand, när dom var överlägset sist i SHL. Som att det är givet att vi ska förlora men att det fanns "ingredienser för att göra fler än ett mål i matchen". Forsberg för helvete, vem bryr sig? Hitta ett sätt att vinna matcher eller byt jobb.
Kommentera

Matchen emot Vita Hästen 30 November var starten på detta totala fall. Från serie 1:a till 6:a. Och vägen tillbaka till toppen känns rent utsagt omöjlig i nuläget.

4 poäng på de åtta sista matcherna är 20 tappade poäng. Ett totalt misslyckande!

Detta som kunde ha blivit något har laget lyckats förlora totalt. Vi är 2015 års Västerås och med hot om Kronofogden tillsammans med en tyst ledning utan agerande så känns det som tack och godnatt. Vi ses i div 3 nästa säsong!
Kommentera

lungan: Vi saknar tyngd. Tycker inte att farten finns där heller. Sen kan vi inte skänka bort matcherna som vi gör i första, och det är inte första gången vi gör det heller. Det ser nu ut som det gjort de andra säsongerna med Forsberg vid rodret tyvärr. Tittade på Panterns PP och där syns tydliga idéer för det spelet som jag oxå sett i flera andra lag också men inte riktigt i Timrå i de matcher jag sett iaf.
Tänkte på en sak i J-kronorna, Lööke såg bekväm ut som center, mer fart än jag sett honom ha i Timrå.....
Kommentera

Nisse på Mon: Frågan är hur stort tålamod har föreningen? Man är ju inte snabba historiskt att lämpa tränare. Kan U. Dahlén komplettera Forsberg på nåt sätt? Inte lätt heller utan pengar...nåt måste hända. Klockan tickar...Fint läge att jaga sponsorer och öka hemmapubliken...not.
Kommentera

« · 1786363 · »