DJ Hemp: Ok. Vindarna vänder, trodde du hade stora sympatier för den anrika klubben och det brukar du ofta påpeka när det pratas negativt om dem. Struntsamma, du får tycka vad du vill.
Leksand fortsätter dra på sig utvisningar, 5-3 spel för Björklöven nu. Kom igen!
Den matchen måste jag ha förträngt. Hur fan slutade den? Egentligen är jag mycket förtjust i riktiga katter, men i hockeysammanhang ska de definitivt krossas till närmast förintelse.
Precis allting är inte svart eller vitt. Man kan väl ha sympatier för en klubb utan att hålla på den. När Pantern möter Timrå ger jag inte mycket för dem.
DJ Hemp: Givetvis. Jag står dock hårt för min åsikt att det är en klubb som representerar mycket fel i nuvarande system. Men de gör väl vad som krävs för att överleva antar jag... Nu släpper vi detta och hoppas på en överkörning likt förra säsongen när vi vann hemma mot just Pantern med 7-1.
Både jag (i Malmö) och farsan (i Sundsvall) har tippat Timrå-vinst med ett par mål. Det handlar inte om att jinxa utan snarare om att hoppas på ett trendbrott. Då var det sagt.
Mycket bättre än på länge. Stora skillnaden är att vi verkligen vill in framför motståndarmålet och inte bara spela alibi på utsidan. Ett par gigantiska markeringsmissar bakåt är väl plumparna men Hauke gjorde ju en sanslös räddning där på ett av dem. Dessutom blev ju PP:t betydligt mer dynamiskt när Dahlen spelade där Olofsson varit tidigare och med Johnsson vid målet istället.
Fortsätt så. Gör vi ett till kommer nog Pantern att börja längta till bingen efter en jobbig dag i bilkö, så då kan det bli en behaglig match. Början på andra blir en nyckel.
bar mofftak: Fyfan! Hoppas inget liknande scenario utspelar sig i vår match ikväll... Får se hur Timrå går ut nu i andra när man vet att man har chansen att rycka i tabellen 🤣
Hahl Bundy: Ja nu vore det ju själva fasen om vi inte tar detta o får ett litet gap mot Knätofsarna! Och fortsätter vi så här så ska det bara gå vägen! Så upp till oss själva😀! Kör på nu 💪
söder över: när hade vi senast en 3-0 ledning mot NÅGOT lag? Lite sans i debatten, vi har ett bättre läge inför tredje än vad vi haft mot betydligt sämre lag.
Enough: Ja, det var precis som att laget till slut landade i friåkning då de aldrig fick det motstånd de förväntat sig. Men att bjuda på 2 mot 1:or tills det till slut blev mål fick ju faktiskt Pantrarna att vakna till slut, så nu lär det väl bli en rysare som vanligt.
Jävligt onödigt egentligen då Pantern inte alls sett särskilt Panterlika ut idag.
Olle: sans i debatten... mm sans haglade det i Timrå efter 3-0 målet...
Det är precis som om laget går ner och lägger sig under sin högsta nivå kollektivt helt plötsligt.
Från att visa vad man går för och utmana sig själv på varenda position inom laget till att åka och visa vad man redan kan.
Precis den mentalitet som infinner sig när dom ramlar i en streak med sämre matcher.
Freddan har helt rätt i det han säger om att vara redo. Dom är inte redo nu dom bara är där. Klart dom vill vinna men det får inte kosta för mycket. Dom är bara bäst i serien när dom i laget alltid i varenda sekvens kämpar för att vara bäst...
Så fort man slår av så är man jämna med motståndaren.
Att bjuda på 2-1 3-2 3-1 lägen gång efter annan visar inte på rätt inställning.
Sans i debatten? Jag ser att Timrå leder och att dom leder serien osv, men varför vara nöjd? Jag är stolt över Timrå men nöjd är jag efter att man vunnit sedan är det på nästa kamp...
Att vara nöjd är det effektivaste sättet att mörda framgång...
Men varför är så många härinne klagiga oavsett om vi leder, ligger under, vinner eller förlorar? Jag känner inte alls igen Timrå-mentaliteten från förr. Gillade förvisso inte lallandet heller, men det måste väl för fan finnas ett mellanregister också?
Leksand fortsätter dra på sig utvisningar, 5-3 spel för Björklöven nu. Kom igen!