1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590401 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Vita Hästen 2016-10-15

« · 1767884 Till forumet

Timrå IK - IK Vita Hästen 2016-10-15
David Westlund gör troligtvis debut och Mattsson går fortfarande på rehab :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Vita Hästen 2016-10-15
Rip Kirby: Hoppar Brattström in som andremålis då eller?
Kommentera

Sputnik: Mattson skadad? Låt mig då vara den första som, i sann rödvit andra, säger: "Jaha nu börjas det!! Apokalypsens riddare har anlänt, nu börjar skadehelvetet, botten av tabellen here we come, ställ in psyket på totalt mörker, bunkra konserver hemma för snart kommer domedagssmällen".
Kommentera

Olle: Enligt artikeln nedan så känner Mattsson fortfarande av sin ljumske, dock hoppas man på spel på tisdag mot Västervik igen. Hoppas hela laget studsar tillbaks till grunderna idag igen. Mot löven lämnade man ut Ohre helt mellanåt, däremot att tycker jag att Ohre skulle tagit nån av puckarna. Kan inte frångå att jag tycker mig se ett helt annat lugn i föravarspelet när Mattsson står, tycker det ser oroligt ut bland backarna när Ohre står och han släpper många lustiga returer. Dock är idag en helt förträfflig dag för Ohre att bevisa motsatsen och göra en stabil insats. :)
Kommentera

Olle: Jag tar genast rygg. Det här är så typiskt jävla Timrå. Först ingjuta hopp, försåtligt lura intet ont anande in i supporterfördärvet samt t.o.m lyckas dupera luttrade gamla satar som mig. Sen slår fällan igen och man sitter där, nerkissad, brun och förnedrad. Med förstört familjeliv och ytterligare en säsong med klippkort hos vitrockarna
Kommentera

Sputnik: "hopp" är något man ska vara ytterst sparsam med som tikare, tänk på att varje enskild tankeyttring av positivt slag har en egen multiplikationstabell som när som helst kan slå tillbaka tiofalt. Det är närmast en naturlag att man, som timråsupporter, med en tioårsintervall ska invaggas i att det nog kan bli ok ändå bara för att sen bli nersänkt i det totala ångestmörker som är det naturliga tillståndet. Jag lägger omgående ett neggotips på 0-6 förlust och författar ett mail till kansliet för att förbereda dom på att plocka in extrapersonal för den stundande katastrofkonferensen som kommer att efterfölja kvällens match. Dessutom kommer en skada sällan ensam hos oss, någon kommer att blåsa in i sargen och spräcka mjälten, någon lär få ett oturligt skridskosnitt över hälsenan och bli borta i femtioelva veckor. Nej det här går aldrig, nu är det snart kört på riktigt! Innan helgen är över så kommer vi alla att sitta på den ungerska motsvarigheten till eliteprospects och leta bräckt kött att fylla på med på de positionerna som drabbas av skador ikväll.
Kommentera

mikenomad: Jaha, här målas det upp en GIF-säsong, d v s lysande start och fyndigt kul spel och sedan total pyspunka. Vi får hoppas att vi undviker det scenariot.
Till skillnad från Giffers så brukar ju Timrå numer ha omvänd formkurva på säsongen.
Kommentera

sargad: Jo men Giffarnas "pyspunka" som du beskriver det har ju att göra med att man sålde iväg viktiga spelare. T.ex. Rúnar Már Sigurjónsson var en av Allsvenskans absolut bästa mittfältare.

Skulle Timrå tappa, Mattsson, Lauritzen, Pettersson, Persson och Dahlén så kommer du nog märka skillnad på resultaten.
Kommentera

Jag tror att man kommer tillbaka till sitt egna spel och vinner ikväll.

Ohre ska få sin första riktiga chans idag och den kommer han ta!

4-1 Timrå IK
Kommentera

Några fattas, men detta är kvällens krigare.
Kommentera

Hälge: Ändringar i förstakedjan, där ser man.
Kommentera

Heisenberg: Kan va bra med Ludde på mål medans Dahlén o Lauritzen snurrar.
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 0-0
Kommentera

#63 ser rostig ut
Kommentera

jå1: Vita hästen skjuter och vi snurrar. Svagt försvarsspel och Ohre släpper mängder av farliga returer. Det här kan gå hur fan som helst.
Kommentera

Olle: Man har inte tagit lärdom av misstagen från senaste matchen.
Kommentera

Olle: Viktig räddning nyss iaf.
Kommentera

jå1: O en tavla nu då.
Kommentera

Jockz: viktig monsterräddning av Ohre men man tvingas ofta till såna när man släpper returer. 6-16 i skott, fullständigt oacceptabelt på hemmaplan mot ett bottenlag. Hoppas inte Timrå tror att man bara kan ställa ut skridskorna mot något lag i denna serie.
Kommentera

jå1: Starkt gjort att vi kunde stå emot 3 mot 5 så länge.
Kommentera

Olle: Vad håller Ohre på med!!? Känns inte stabilt med han i kassen, vill inte vara så neggo men såna mål kan han inte släppa in.
Kommentera

jå1: ställ in junioren i mål! I varje match Ohre har stått så är det total hönsgård i egen zon. Allt självförtroende är som bortblåst.
Kommentera

fermo: Men sen kom det ändå en kalldusch.
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 0-1
Kommentera

Olle: Spelar man bp halva perioden så rinner gärna skotten iväg. Disciplinen känns så där.
Kommentera

Webmaster: Kommentatorn säger även han att Ohre släpper retur på retur och har det svårt. Klart att det sprider sig till utespelarna och det blir hönsgård när de inte kan lita fullt ut på sin målvakt. Kommer ihåg en krönika av Sanny Lindström där han gick in lite på detta, att om man har en stabil målvaktvsom man kan lita på så blir det en trygghet och man kan spela ut mer. Är detv tvärtom att målvakten känns svajig så överarbetar man som back istället.
Kommentera

Olle: Hahahah. Thats the sprit!
Kommentera

Olle: Ska den här jävla sopan vara våran andramålvakt och Mattsson borta längre ja då är man snart nere i skiten. Har ALDRIG set en målvakt släppa så in i helvete med returer tillbaka till kovland där hör du hemma nolla
Kommentera

7 rätt på travet, nu får fan Timrå göra sitt och fullborda den här kvällen
Kommentera

jå1: samtidigt kan man räkna dom puckarna som Ohre lyckats suga in, på en hand. Lämnar man returer så får man press i försvarszon, då skjuts det också mer. Men utvisningarna är ju bedrövliga! Helt korrekta utvisningar men vad håller man på med? Snacka om att ge bort energi. Grymt besviken på första perioden (och på Börje). Och hur spelar man i PP? Dom måste ju ha förstått vid det här laget att Timrå har en variant där man går på flygande anfall istället för att ställa upp. Dumpa puckjäveln och börja jobba hårt istället!
Kommentera

mikenomad: Ser inte ni också framtiden komma som en dålig mardröm. Förlust ikväll mot åsnorna, sedan förlust mot starka Västervik kryddat med derby förlust mot Modo...
Som att få ett paraply uppkört i baken....sedan är det ngn som fäller upp det.
Kommentera

Olle: In med Bratwursten i mål!!!
Kommentera

kulltorp: Jag och Olle har redan levererat våra domedagsprofetior. 1:a perioden idag ger ingen anledning att förändra dessa
Kommentera

kulltorp: Då är vi definitivt nere på jorden igen. Sen har vi ju resan ner i källaren kvar men en katastrof i taget nu.
Kommentera

Olle: Liksom det som är grejen, vi börjar bra och skapar nån målchans, tar en utvisning och hästen tar över. 1 mål och 2 perioder, det kan gå iaf.
Kommentera

jå1: Känns tveksamt, vi har ingen målvakt för att ha någon chans.
Kommentera

Jockz:vad då?ska han göra målen oxå? Borde räcka med att rädda runt 20 skott hittills och man kan ju tycka att utespelarna skulle offra sig lite extra för att hjälpa ohre istället för tvärtom . Matchen här i Umeå var det sämsta jag sett laget prestera defensivt på länge, och då såg jag ändå många matcher förra säsongen!
Kommentera

nila: Jaaaaaaaa!!!!
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 1-1
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 2-1
Kommentera

Webmaster: Jaaaaaa. Ludde!!!! I PP dessutom.
Kommentera

Jockz: Vi leder ju just nu iaf..
Kommentera

Olle: Faan vilken tur vi hade nudå..Det här hållet aldrig. Jag tror fortfarande på källaren...
Kommentera

jå1: En gammal hederlig jinx, enkelt.
Kommentera

kulltorp: Spelar vi så här mot Västervik och med Ohre i mål då kan det bli tvåsiffrigt i baken.....
Kommentera

Ojojoj vilken oförtjänt ledning timrå har. Har svårt att se att det här ska hålla i en hel period !
Kommentera

Jockz: Haha :) Blir jobbigt om vi lallar på i egen zon dock.
Kommentera

jå1: Det jag stör mig mest på är den dåliga puckmottagningen spelarna verkar besitta idag, passen är slarviga mellanåt men när det kommer en bra pass så lyckas puckmotagaren fippla bort den på nått sätt i allafall och den bra kontringen/läget är borta..
Kommentera

Sputnik: man visar ju ändå klart bättre tendenser i andra perioden tycker jag. Ett topplag ska kunna vinna och plocka en del poäng som man inte nödvändigtvis är helt välförtjänt av också. Nu hoppas jag att man kommer ut starkt i tredje och visar att vi vill äga den här matchen
Kommentera

Olle:

Vi har inte spelat bra idag heller. Det är som om allt är borta. Riktigt lojt igen. 14 skott på två perioder på hemmaplan efter den mindre bra insatsen mot löven, det är inte ok. Forwards jobbar inte hem och blir stillastående, när vi väl vänder spelet så passar vi stillastående forwards. Väldigt lätt för Vita hästen att försvara sig då. Sedan är det ju gata rakt in i egen zon varje gång. PP är inte heller bra. Bättring krävs! Vi har inte råd med poängtapp idag.
Kommentera

The great one: Samtidigt har väl motståndarna fattat vad som är vår styrka och det blir svårare och svårare att få igenom dom där bländande smörpassen. Har man vunnit allt på hemmaplan så kanske det inte är så långsökt att en och annan spelare förväntar sig att det ska gå relativt enkelt mot ett lag som hästen men är man sönderläst så får man jobba hårt istället tills öppningarna kommer.
Kommentera

« · 1767884