Taurus: Det började redan för 6-7 år sedan. Värva dyrt som fan, använda kommande års intäkter och chansa på att etablera sig som stormakt. Det hade kunnat gå, men gjorde det inte. Största dråpslaget: när en av hjärnorna i stormktsprojektet bestämde sig för att riva kontraktet och dra till Götet.
Men nu skriver jag inget mer i kväll. Är för förbannad. Måste nog sansa mig ett bra tag.
Nubben-Montén: ett tag-team from hell!
Nu håller man tummarna att det inte blir konkurs. Tyvärr har inte timrå arenan eller fansen för elitserien och det tog ut sin rätt till slut.
En framtida satsning i sundsvall är enda hoppet om man vill spela i elitserien igen men detta ser inte ens jag som realistiskt om inte sundsvall hockey försvinner.
Dom som förespråkar en arena i tallnäs kan inte föda en elitserieförening med sina ståplatsbiljetter tyvärr.
Nej nu hoppas vi inte det inte blir konken och sen hoppas vi på en rolig säsong i allsvenskan med en förhoppningsvis hyffsad trupp.
Nubben nu måste du kämpa eller så ställa din plats till förfogande, det kommer kosta blod svett och tårar att få ihop ett bra lag med nästa års budget.
Monten tack o hej!!
är det säkert att leksand får godkänt med ekonomin?
Lucasborg:
Och mitt bästa påskägg vore om någon kunde stänga av dig härifrån. Skäms!
Fyfan vad tungt detta är jag mår illa som fan, skandal att vi blir avklädda på det här viset.Nu får vi börja om och solen går väl upp imorgon också.....
Oavsett serie kommer jag alltid älska mitt Timrå IK !!! <3
Önskar att man kunde fokusera på SAIK - LHC i nian nu i stället för att sitta här och deppa. Fast man var ju inställd på det här. Dock var 3-8 värre än man kunnat föreställa sig. Vi faller inte med flaggan i topp direkt. Nio poäng och 24 mål att hämta in mot Leksand nu... Troligt!
Bragd-Birger: Jaja, man har sett detta komma under en ganska lång tid om man ska va ärlig, finns ingen hockeykultur i Timrå, inte ens timråborna själva har ju gått på matcherna de senaste åren....
När det är så finns inget underlag för ett elitserielag.
Nä restarta med junisar och någras gamlingar och hitta tebaks till "vi mot dom" känslan. Därifrån ska vi bygga
Målsättning:Play-off om två år.
Over and out - nu ska jag kolla slutet på SAIK - LHC
Bragd-Birger: Jag lovar mig själv att jag inte skall se en enda match med Timrå ifall följande spelare är med i laget:
Hedman
Twin peaks Hedström
Söderström
Hagos
Nordgren
Dahlrot
Molinder
sicka lallare..............
Godkänd säsong trots allt för Hallin
Lucasborg:
Gratulerar till årets mest idiotiska inlägg. Osmakligt.
Konkursen kommer lagom till Midsommar, tack för tiden som varit synd bara att dom inte kunde falla med flaggan i Topp...
Timrå måste ångra sig att man inte tackade ja till Norrportens 3års avtal för att köpa hem Zäta över Lockouten.
Detta blir stora konkursen, med tanke på alla stora sponsorer som har strypt sina sponsor utgifter efter alla granskningar kring Norrporten och Leksand.
Montens deffensiv var inget vidare...
Redigerad kommentar
7-3 ha ha.. ja vi e fan i bättre.. det enda som dämpa detta är att få reda på grävlingens idenitet
"Det är vi, som är, Örebro!"... Lite löjligt... Lite Bajen Fans-wannabees...
DJ Hemp: det är riktigt kört haha det såg vi väl alla för 4 säsonger sedan när dom tappade all frenesi skridskoåkning profiler den rödvita maskinen som kunde vara flera minuströk anfallszonen. Nåt gick sen snett. Ingen har vågat satsa fullt ut för slutspel våga spela som en sm finalist lag. Snålat och snålat. Undra hur ekonomin varit idag om laget satsat på profiler bra målvakter m.m hade Timrå spelat slutspel dessa säsonger då hade vi fått mer sponsorer bättre spelare tro? Det återstår att se men det är jag övertygad om. jag tror det behövs en multiarena i Sundsvall nu. Där man kan satsa för framtiden pengarna finns i Sundsvall. Det kommer ta några år att bygga upp detta. Blir det konken så är det division 2. Då är frågan om man inte satsar på Sundsvall då. Detta är fördjävligt att vi bara stått och kikat på under dessa säsonger. Detta är väl inget någon vill. Vem kan vara så ekorrar att tro att det löser sig av sig själv. Spelarna har sett orklösa ut. Man har inte haft en tydlig penetrerad spelide. Powerplay är det uslaste jag sett. Aldrig direktskott ingen tar kampen framför mål.
boxplay är katastrof. Hur spelar man sig genom mittzon och hur styr vi.
mycket saknas men tack för dessa fina år i elitserien. Kultur försvinner ut elitserien för ett tag........
örebro har en stad bakom sig va fan har timrå?? socialen bolaget och en massa alkisar