1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

« · 1573508 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
hubbenorlen:gomorron.det började väl med linkans dyra kontrakt
Kommentera

Taurus: Det började redan för 6-7 år sedan. Värva dyrt som fan, använda kommande års intäkter och chansa på att etablera sig som stormakt. Det hade kunnat gå, men gjorde det inte. Största dråpslaget: när en av hjärnorna i stormktsprojektet bestämde sig för att riva kontraktet och dra till Götet.

Men nu skriver jag inget mer i kväll. Är för förbannad. Måste nog sansa mig ett bra tag.

Nubben-Montén: ett tag-team from hell!

Kommentera

Jacob Åhlander:Vilket flin han har, PINSAMT:.
Kommentera

Taurus: Det här raset började när Nubben skrev svindyra kontrakt utan att ha täckning för det.
Kommentera

Min sista Timråmatch har jag nu sett, och detta blir mitt sista inlägg,
Nu är det över för all framtid Timrå,
Det värsta är den påverkan detta får för ungdomssidan i hela Västernorrland, detta kommer också påverka Modo i längden.
Men riktigt tragiskt för hockey i Y-län
Grattis till ÖIK och LIF.
Och tack då Linkan som gjorde detta möjligt.

Tårar i floder..,
Kommentera

Nu håller man tummarna att det inte blir konkurs. Tyvärr har inte timrå arenan eller fansen för elitserien och det tog ut sin rätt till slut.

En framtida satsning i sundsvall är enda hoppet om man vill spela i elitserien igen men detta ser inte ens jag som realistiskt om inte sundsvall hockey försvinner.

Dom som förespråkar en arena i tallnäs kan inte föda en elitserieförening med sina ståplatsbiljetter tyvärr.

Nej nu hoppas vi inte det inte blir konken och sen hoppas vi på en rolig säsong i allsvenskan med en förhoppningsvis hyffsad trupp.

Nubben nu måste du kämpa eller så ställa din plats till förfogande, det kommer kosta blod svett och tårar att få ihop ett bra lag med nästa års budget.

Monten tack o hej!!

Kommentera

är det säkert att leksand får godkänt med ekonomin?

Kommentera

superfalle:

Det här resultatet vi ser nu började för två år sedan med TJ i spetsen. Bara att gratulera dessa herrar för man körde föreningen i botten och ur ES. Oscoutade vansinnesköp för jävulst dyra pengar som levererade noll!! Det kallas för inkompetens
Kommentera

Lucasborg:

Och mitt bästa påskägg vore om någon kunde stänga av dig härifrån. Skäms!

Kommentera

Snoop: Ni kommer att saknas av mig i alla fall.
Kommentera

OCH TOMAS ROS DRA ÅT HELVETTE!!
Kommentera

Fyfan vad tungt detta är jag mår illa som fan, skandal att vi blir avklädda på det här viset.Nu får vi börja om och solen går väl upp imorgon också.....

Oavsett serie kommer jag alltid älska mitt Timrå IK !!! <3

Kommentera

Om Leksand (lyxfällans If!) skulle åka pga ekonomin skulle jag med strunta i att Timrå spelar i AS, SKULLE BLI SÅ DJÄVLA GLAD!
Kommentera

Önskar att man kunde fokusera på SAIK - LHC i nian nu i stället för att sitta här och deppa. Fast man var ju inställd på det här. Dock var 3-8 värre än man kunnat föreställa sig. Vi faller inte med flaggan i topp direkt. Nio poäng och 24 mål att hämta in mot Leksand nu... Troligt!

Kommentera

Lucasborg: Jag skäms att vi har fans som dig!!

Snälla logga ut eller höj nivån!
Kommentera

superfalle: Jag vill minnas att du står o skriver att bella gjort bra matcher som givit  oss segrar.. hör du till kategorin: ser aldrig fel har alltid rätt?
Kommentera

Hockey är jävla skitsport.
Timrå är den enda anledningen att överhuvudtaget bry sig nåt nämnvärt. Känns förjävligt just nu.
Känns lagom inspirerande med allsvenskan (kk, no way José), men man sitter garanterat i Sunnerbohov och Nelson Garden Arena till hösten och håller tummarna så krogarna blir blå.
Varför är man förlorad i denna klubb? Varför valde inte hjärtat ett mellanmjölksalternativ som HIV71 eller Familjen? Då hade man kunnat sitta i soffan lite småfet och skrocka lite överlägset och avmätt åt alla loosergäng som Timrå och övrig pöbel.
Fyfan, men likväl finns inget annat än att
ÄLSKA TIMRÅ!!
Nu och för alltid
Kommentera

RED DEVILS: konkursen som du verkar längta efter uteblir. Men vi är ju såklart körda för lång tid framöver...

Denna kväll är så tung... När fick vi "puck-klubba-in" ? :(
Kommentera

Bragd-Birger: Jaja, man har sett detta komma under en ganska lång tid om man ska va ärlig, finns ingen hockeykultur i Timrå, inte ens timråborna själva har ju gått på matcherna de senaste åren....

När det är så finns inget underlag för ett elitserielag.

Nä restarta med junisar och någras gamlingar och hitta tebaks till "vi mot dom" känslan. Därifrån ska vi bygga

Målsättning:Play-off om två år.

Over and out - nu ska jag kolla slutet på SAIK - LHC

Kommentera

söder över: och så har jag aldrig sagt att bella är bra . Jag har sagt att vi har 2 mediokra målvakter .
Kommentera

Lucasborg: Om jag slipper se dig igen är det mitt bästa påskägg också. Tönt.
Kommentera

Så var det slutligen klart...
Kommentera

3-8!!! Räcker det inte snart...?

Kommentera

superfalle:Hahaha! men seriöst saken gällde Bella! laget har gjort godkända saker defensivt men din kära bella kastar juh förhelvete in puckjävlarna i mål!
Kommentera

Bragd-Birger:  Jag lovar mig själv att jag inte skall se en enda match med Timrå ifall följande spelare är med i laget:

Hedman 

Twin peaks Hedström

Söderström

Hagos

Nordgren

Dahlrot

Molinder

sicka lallare..............

Godkänd säsong trots allt för Hallin

Kommentera

Lucasborg:

Gratulerar till årets mest idiotiska inlägg. Osmakligt.

Kommentera

söder över: ja laget har ju varit fantastiska . Allt är bellans fel . Om superjocke hade stått hade vi ledat serien . Älta de och gör de till en sanning så kanske de känns bättre . Hela djävla timrå ik har gjort en enormt pinsam kvalserie
Kommentera

Och nu är det definitivt slut.
Farväl elitserien! Farväl alla veka, rädda spelare. Farväl 34 miljoner.

Tyvärr lär det inte bli farväl till vare sig Monty eller Nubben. Starkt jobbat av den sistnämnde. 2 säsonger sen comebacken, 2 kvalserier, degradering.

Nu kämpar vi för att hänga oss kvar i Allsvenskan.

Och, Timrå: att avsluta så här är pinsamt.
Kommentera

Konkursen kommer lagom till Midsommar, tack för tiden som varit synd bara att dom inte kunde falla med flaggan i Topp...

Timrå måste ångra sig att man inte tackade ja till Norrportens 3års avtal för att köpa hem Zäta över Lockouten.

Detta blir stora konkursen, med tanke på alla stora sponsorer som har strypt sina sponsor utgifter efter alla granskningar kring Norrporten och Leksand.

Montens deffensiv var inget vidare...

Redigerad kommentar

Kommentera

Det var några fina år det här. Jag var 15 år när de gick upp. Jag hoppas de går upp igen innan min son är 15, men jag tvivlar. Kommer alltid bära med mig avancemanget, det tillsammans med kvartsfinalserien mot Modo är det roligaste jag upplevt med Timrå (förutom att spela själv). Sedan skentappet är dock känslan att det bara gått utför. Tack för den här tiden, må vi återuppstå. Nu tar jag hockeypaus ett tag.
Kommentera

7-3 ha ha.. ja vi e fan i bättre.. det enda som dämpa detta är att få reda på grävlingens idenitet

Kommentera

"Det är vi, som är, Örebro!"... Lite löjligt... Lite Bajen Fans-wannabees...

Kommentera

Är detta döden för både Timrå IK och Hockeysnack?
Kommentera

DJ Hemp: det är riktigt kört haha det såg vi väl alla för 4 säsonger sedan när dom tappade all frenesi skridskoåkning profiler den rödvita maskinen som kunde vara flera minuströk anfallszonen. Nåt gick sen snett. Ingen har vågat satsa fullt ut för slutspel våga spela som en sm finalist lag. Snålat och snålat. Undra hur ekonomin varit idag om laget satsat på profiler bra målvakter m.m hade Timrå spelat slutspel dessa säsonger då hade vi fått mer sponsorer bättre spelare tro? Det återstår att se men det är jag övertygad om.  jag tror det behövs en multiarena i Sundsvall nu. Där man kan satsa för framtiden pengarna finns i Sundsvall. Det kommer ta några år att bygga upp detta. Blir det konken så är det division 2. Då är frågan om man inte satsar på Sundsvall då. Detta är fördjävligt att vi bara stått och kikat på under dessa säsonger. Detta är väl inget någon vill. Vem kan vara så ekorrar att tro att det löser sig av sig själv. Spelarna har sett orklösa ut. Man har inte haft en tydlig penetrerad spelide. Powerplay är det uslaste jag sett. Aldrig direktskott ingen tar kampen framför mål.

boxplay är katastrof. Hur spelar man sig genom mittzon och hur styr vi.

mycket saknas men tack för dessa fina år i elitserien. Kultur försvinner ut elitserien för ett tag........

Kommentera

Och där kom 3-6...

Kommentera

Bragd-Birger: förlåt mig jag har dåligt minne... då hänger jag ut superfalle isst... :)
Kommentera

Och R.I.P S24, förhoppningvis existera du inte när vi kommer tillbaka.
Kommentera

superfalle: som jag sa, tårar rinner just nu. Men ingen jävel som helst ska komma o komma...allra helst ngn från dopning
Kommentera

Bellissimo är ute ur kassen...

Kommentera

fy fan.. R.I.P Timrå ik

Kommentera

söder över: Skyll inte på mig. Jag har aldrig varit en Bella-fan.

Och där ja, bra Smolle. Bästa värvningen i år!
Kommentera

Brynäslegenden: och tränaren.
Kommentera

De har varit roliga och givande år pojkar . Kul att lära känna er . Synd att de skulle ta slut . Ha de bra och kom ihåg att solen går upp i morgon ändå .
Kommentera

Nu borde ni plocka målvakten?
Kommentera

Exakt NU lossnar det i PP!
Kommentera

Bragd-Birger:   nu är låset på och nyckeln in till ES borta....inte ens Smolle kan fixa detta nu...dessa oefterhärmliga misstag som ofta varit så förödande denna säsong. De lyser inte med sin frånvaro i denna match heller...
Kommentera

örebro har en stad bakom sig va fan har timrå?? socialen bolaget och en massa alkisar

Kommentera

Var det superfalle ellet b-b som tjafsade med mig om att bella var bra? Dra ner nattmössan för faaan. boork sa inför es att det var årets värvning...
Haha han är juh fullständigt idiot kass för helvete! Sämsta vi haft de senast 7 jävla åren.
Kommentera

Visst fixar man det. Gäller bara att inte ta det personligt. Och som sagt, vi räcker inte till i år. Är grymt imponerad av Örebro. De har gjort ett fantastiskt jobb till skillnad från vi. Faaan...
Kommentera

Nu kan vi nog nattinatta. Idiotpass, simning av Bella.
Ses i höst. Asplöven nästa!
Kommentera

« · 1573508 · »