1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590645 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2015-10-18

« · 1705116 Till forumet

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2015-10-18
Bigthelin: ja, skärpning nu!!! Återta initiativen och visa vilja.
Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena...
Ingen mer folkdräkt och dalamössa utan nu gäller jävlaranamma
Kommentera

Knylan: oki tack, borde jag såklart kollat upp innan jag lade ett bet på Timrå
Kommentera

eltifoso: Han kommer upp först imorgon.
Kommentera

fermo: Någon som vet varför Ejdsell inte spelar?
Kommentera

fermo: Det var väl nått anfall där i början. I övrigt bottenlöst uselt. En minut i offensiv zon från vår sida, av 20. Förutsätter rejäl hårtork från Roger i paus.
Kommentera

Laken: Vi får vara otroligt nöjda med att det bara står 0-1! Finns inte en uns av offensivt spel i det som Timrå visade upp här i första. Så fort man får pucken har man tappat den inom 5-10 sekunder. Skärpning nu!
Kommentera

Knylan: Det är nästan bara spel mot ett mål. Timrå har nästan inte haft ett enda riktigt anfall.
Kommentera

Lekstuga, så här stor skillnad ska det inte vara! Bakfulla?
Kommentera

Laken: Får sikta på att hålla 0-1 tills paus. Enda glädjeämnet är väl BP, typ.
Kommentera

Uselt hittills...
Kommentera

Hälge: Han fick en (schysst) tackling som tog illa redan i slutet av sitt första byte. Eventuellt slog han sig i sargen.
Kommentera

Det vet i fan om vi klarar av Leksand den här gången heller. Jag minns när vi tappade 3-1 till 4-6 säsongen 1981/82 i Elitserien. Plötsligt började den något opålitlige Pekka att läcka som ett såll (eller hur det nu var). Hur som helst blev vi oss inte riktigt lika efter den matchen. Det var strax före jul, som jag minns det, och sedan bara fortsatte eländet efter nyår och vi åkte ur med buller och bång. Jag tog det hårt på den tiden. Jävligt hårt!
Kommentera

Knylan: Där ser man. Jag tyckte att det såg ut som ett knä eller något liknande...
Kommentera

Hälge: "Smäll mot överkroppen" senast mot Aspisarna.
Kommentera

Att vi bara gjort 27 mål är dåligt, självfallet. Det är vi näst sämst i serien på tillsammans med Almtuna. Lite överraskande är det ju, jag trodde att vi åtminstone skulle ha det lite lättare i offensiven i och med att vi trots allt hade rätt så bra produktion under försäsongen. Men något som nästan är mer överraskande är att Björklöven bara gjort två mål mer än oss, med tanke på hur oerhört hårt de straffade oss så fort de fick det minsta läge i matchen i Timrå. Mycket överraskande siffror.

Hoppas verkligen att Mattsson kan fortsätta visa något nu idag. Det skulle kännas lite lugnande. Jag har inte sett de senaste två matcherna men av det man sett på highlightsen så verkar han äntligen börjat utnyttja sin storlek. Förhoppningsvis har han nött in lite självförtroende också. Förut såg han ut som en målvakt som tappat sitt momentum fullständigt, knappt en rörelse som kom naturligt utan allt såg stelt och krampaktigt ut. Gör han bara sitt så går det inte att skylla förluster framöver på annat än utespelarna, och det är ju så man vill att det ska se ut om man nu ska välja mellan pest eller kolera. Ett dåligt målvaktsspel är så extremt skadligt för övriga lagspelet, samtidigt som vi hela tiden får chansen att vinna om vi håller ner antalet baklängesmål.

Synd att inte Ejdsell är med idag, vilket är lite konstigt. Han blev ju klar i fredags och har inte heller spelat med FBKs J20 i helgen.
Kommentera

cally47: Ingen Jens Westin. Någon som hört/läst vad som hände med honom ?
Kommentera

Forsberg ändrar i ett vinnande lag, Lindgren och Wedin byter plats.
Kommentera

JobbaPuck: Då beställer vi en trea. Torsken mot Leksand i premiären kändes acceptabel då jag trodde LIF skulle ligga högt i tabellen. Botten-Leksand däremot tar vi hemma. Vi säger så.
Kommentera

*Bump*

”Indals Finest”-Stige skola.

Förgyller tillvaron och gör världen lite bättre genom att sjunga & spela.

PÅ: Timrå Isstadion

Söndag 18/10

I samband med matchen Timrå-Leksand

Elever ur årskurserna 4, 5 och 6 kommer att sjunga och spela för folk & fä och samtidigt försöka samla in en slant till Barncancerfonden Norra. (www.barncancer....se/Norra/)
Kommentera

Räcker med att kolla tabellen för att inse att morgondagens match är o e r h ö r t viktig för fortsättningen. Ska vi hänga på eller är vi nästjumbo igen? Löven på rätt sida strecket har tre pinnar mer, men en match tillgodo. Dessutom möts Almtuna och Asplöven. Jag har en utgångsetta där, vilket gör att en trea för oss nästintill är ett måste om vi inte ska halka efter PO-platserna.
Kommentera

Mycket klyschor när Roger snackar:

"Få ner pucken djupt i deras zon och jobba på dessa puckar. Åka mycket skridskor och vara aktiva i spelet både med och utan puck. Vi måste försöka få rörelse på deras backar och vara aggressiva i forecheckingen. Sedan är en viktig del också att fokusera på vårt eget spel för vi skall inte anpassa oss för mycket till motståndarna"

Tycker för övrigt det är tråkigt att man alltid kör med samma frågor inför varje match, något nytt måste hända! Hemsidan uppdateras alldeles för sällan, men är väl inget nytt att Timrå är väldigt blyga utåt
Kommentera

Timrå IK - Leksands IF 2015-10-18
I morgon smäller det igen. Hoppas på lite mer folk då.
Kommentera

« · 1705116