eliassjo : Tim Erixon är en läskig man de, har all tid i världen vissa gånger och behöver inte göra mer än att hålla i pucken. Nä då slår man längs sargen så pucken stannar i defensiv zon… nog om de! Grymt bra första perre. Alvarez periodens mvp, vilket jävla hjärta han visar där ute, där har Stenkvist tex mycket att lära
Går fortsatt troll i utdelningen, men ett klart lyft från förra.
Och Alvarez! Vilken otrolig återuppståndelse från häromåret. I såna situationer som när han checkar fast tre LIF-spelare tycker jag faktiskt klacken borde kunna gasta hans namn lite.
Bra period, 1-0 känns i underkant. Domaren hade gott kunna tagit nån utvisning på Leksand, inte minst då dom är 6 man på banan i typ 10 sekunder men man kan inte få allt här i världen. Nån har ju tryckt luktsalt under näsan på alvarez, han kommer ut som en riktig tjur idag.
Nooky: jag har faktiskt hyllat alvarez hela säsongen, han har verkligen hittat sin roll i laget. Det finns fortfarande tid för att jag ska svänga gällande Hartmann med, han har börjat visa lite mer positiva tendenser sista 5 matcherna.
Olle: var ett litet skämt! men jag gillar skarpt Walli och Alvarez i Timrå
Walli är sån spelare man vill ha i alla lag, kommer alltid till jobbet varje dag gör mesta dels allting rätt varje match, har knappt några dåliga byten
mattias - 74: Leksand har problem med den höga pressen, känns som att Leksand blir farliga om ni hittar enklare spelvägar ur egen zon.
Samtidigt har Timrås melodi, hela säsongen, varit att man öppnar svagt i första perioden och sen växlar man successivt upp för att vara bäst i tredje så vi får väl se. Jag tror båda lagen har mer att ge.
Nooky: Båda är exakta urtypen av grinders som det heter på hockeyspråk. Hittills har Timrås defensiv lyckats stänga ner LIF's offensiva försök. Fortsätt så! Kämpa Timrå! ❤️🤍
Icing-Ove: Hartmann har varit i behov av en nytändning ett bra tag nu. Han har ett jäkla fint skott men det har verkligen gått troll i hans spel. Lite likt alvarez förra säsongen har hans roll i laget förändrats i år och det gäller att acceptera nya förutsättningar och räta in sig i ledet. Återstår att se om Hartmann löser det i Timrå.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.