1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590547 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10

« · 2423563 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Olle: ändå ett fall framåt jämfört mot Brynäs det är lag på nedre halvan vi ska ha poängen med oss
Låst ämne

roger_sundsvall: Nej, sånt är bara dåliga ursäkter, vi är slitna eller den andra, det har varit uppehåll så därför har vi inget matchtempo, dåliga jävla ursäkter för att nästan ingen vill offra en hörntand.
Låst ämne

sargad: Vi ska till slutspel så är det bara. Det var lagets målsättning inför säsongen och det är det fortfarande. Hoppas vi tar minst 1 vinst av kommande 3 bortamatcher, men det blir inte lätt
Låst ämne

Det kommer alltid att gå upp och ner…
Låst ämne

Westerlund ,varför negativ mot honom?
han gjorde inte bort sig i fjol
när vi va ett bottenlag
hv71's spel kanske inte passar honom
Låst ämne

Håller med vad Ante säger i slutet att det inte är pga att vi har 6 backar som gör så att vi torskat dom hära matcherna.
Låst ämne

sargad: man får väl tolka kritiken mot EP hur som helst men det är ju samtidigt en hyllning till Wedin som bevisligen har mer hockey i sig än vad han får visa just nu. Det är en diss mot EP att vilja ha bort honom från förstalinan men det är ju samtidigt en hyllning till Wedin. Tror det i förlängningen är viktigt för sammanhållningen att premiera spelare som gör bra saker. Att ge frikort till spelare som underpresterar är förödande för moralen. Ingen enskild spelare är viktigare än laget.

Gällande Dahlén så repeterar jag mig: hattricket i Oskarshamn är glömt. Vakna för helvete.
Låst ämne

Men hallå här vi ligger femma. Är väl ingen katastrof, grabbarna kommer igen.
Låst ämne

Förstaperioden gör vi ju ändå riktigt bra. Det är ju ett smärre mirakel för Leksand att vi bara har med oss 1-0 i paus. Vi hade väl två i stolpen och en i ribban samt flertalet vassa målchanser. Borde stått minst 2-3 noll efter första. Där avgörs ju matchen. Sedan schabblar vi bort chanserna i PP i andraperioden, där växer ju Leksand in i matchen och vänder på steken. Nä det är bara bryta ihop och komma igen, det tråkiga är dock att vi börjar bygga upp ett uselt hemmafacit.
Låst ämne

TD: håller inte alls med. Tycker dagens match hade samma karaktär som många matcher ifjol, vi börjar helt ok men luften går helt ur oss när motståndarna gör några på tok för enkla mål och matchen är slut tidigt.

I slutänden tycker jag att den största besvikelsen är att såna här matcher sker på hemmaplan. Om det är tillfällighet eller nåt annat skiter jag i, snart sviker väl publiken också.
Låst ämne

Hela Laget gör 2 usla matcher
ingen sticker Ut.
inte ens J.J
Låst ämne

Olle: Fan va trångsynta vi kan vara. Tycker inte det är konstigt alls att man förlorar som vi gör ikväll. Timrå hade lägen att trycka dit trissan flera gånger om. Leksand råkade sätta sina chanser.

Sist vi mötte Leksand hade vi byggt upp en jävla massa karma inför och efter 60 minuter i Dalarna var vårat karmakonto överbelastat. Då åkte vi till Skåne och sen är ju resten historia.

Är inte ett dugg orolig över framtiden för timrå. För så som vi spelat i år är vi oförskämda om vi inte är tacksamma för
Låst ämne

roger_sundsvall: Alvarez sticker ut
Låst ämne

luffaren: Vi har ju som tur är byggt upp en kudde genom att göra det bra tidigare i säsongen, sen gör det ju inte att spelet vi har nu håller.
Låst ämne

luffaren: Haha nej man hade ju egentligen tagit det här scenariot utan att blinka inför säsongen. Bara det att serien är så ruskigt jämn i år och man kan ju aldrig slappna av riktigt. Jag lovar att sluta skriva i affekt OM vi har minst 20 poäng ner till kvalplatserna. 😅
Låst ämne

Olle: Wedin är bra, men skulle även han kunna få ut mer. Nä, tycker inte man kan hylla någon annan än möjligen Alvarez i en sån här match. Annars är samtliga våra forwards en besvikelse. En av få matcher jag tycker backarna och JJ är kassa också. Särskilt backarna, men man har väl blivit bortskämd med att de annars spelar perfekt i stort sett hela matchen.

Matchen mot Färjestad ser jag inte riktigt som en förlust. De en riktiga förlustsviten inleddes mot Brynäs
Låst ämne

Dubbeld: glimrar till 💥
Låst ämne

Märkligt ibland ändå i hockeyn, 19- 2 i skott till Brynäs, 1-2 på tavlan.
Låst ämne

Nä nu när man har tagit sig en prilla och knäppt upp en till öl så tänker man lite annorlunda.

Vi förtjänade fan att förlora stunden Hartmann slänger sig på isen och håller sig för kinden när han blir träffad på axeln.
Låst ämne

Dubbeld: Tänkte exakt samma sak. Det är liksom ansiktet för matchen, när hartmann filmar till sig ett PP (som man genomför uselt), sen vänder allt. Sportslig rättvisa till Leksand där. Hartmann borde få böter för den skit han presterar i den situationen.
Låst ämne

Dubbeld: Där och då kände jag också att karma-vågen vägde över starkt till Leksand, han lär ju få böter i efterhand för den.
Låst ämne

Synct: Förra säsongen vann vi 2/4 mot Leksand. Nu denna säsong har vi 0/2, så måste vinna resterande mot dem för att iaf inte göra det sämre än förra säsongen.
Låst ämne

thorwald: Jag fattar inte vart Hanzls resoluta spel tagit vägen i år, åker omkring och duttar och ger upp varenda situation, saknar han Råttan?
Låst ämne

Villervalla: 16 poäng på 19 matcher. Bättre snitt än våra superstars. Hanzl ligger för övrigt och taktar på ett bättre poängsnitt än ifjol.
Låst ämne

thorwald: Nä, vi är inte riktigt där 100%. Emil verkar ha tankarna på landslaget. Övriga laget sprätter puck och tappar puck och missar puck.
Dagens match var en fjolårsmatch, vi hade spelet, kämpade väl, men var målmässigt chanslösa.
All heder åt vår unge back, Edfeldt.

Apropå nästa säsong så behöver vi släppa taget om de sista hjältarna.
Boyce, Lundin, Hartmann, Blomqvist på forwardssidan.
Per S och Didde hänger löst på backsidan.
Ny målis bredvid Jackie behövs.
Låst ämne

Zäta75: Ja, den enda fördelen med en (3) förlust (er) är att det blir fart på HS!👍🙂
Låst ämne

Villervalla: Håller inte alls med där, tycker Hanzl varit riktigt bra och håller en jämn nivå.
Låst ämne

Olle: Men allt för oftast inget kämpa, lite som övriga idag. Det verkar som de tror att man kan spela som i HA när man körde över allt och alla och kunde spela sig in i mål.

Ante om pp.
– Så här efter matcherna är det svårt att säga så mycket men lite ligger kanske i att vi stressar upp oss. Vi måste lugna ned oss och spela med större tålamod, säger Ante Karlsson.

Fortsätter sedan.

– Jag tycker snarare att vi tar avslut för stressigt i stället för att spela runt och hitta ett bättre läge.

Hur ska man lugna ner sig mer än man gör idag när man inte kommer in i zon nästan och det enda man gör om man kommer in i zon är precis att spela runt.
Låst ämne

kulltorp: Hartmann o Didde har kontrakt över nästa säsong och Per S har jag förhoppning om att han hittar tillbaka till sin rätta nivå. Alla kan ha en svacka eller en sk mellansäsong (lex Alvarez)

I övrigt har jag starkt på känn att vi bara har en liten svacka just nu. Alla lag har svackor, tom Skellefteå.
Laget är inte kvalseriemässigt pga tre dåliga insatser utan vi kommer tillbaks igen. Plats 5-8 lär vi sluta på utan problem
Låst ämne

kulltorp: Håller med om alla förutom Boyce. Unna honom klubbrekordet, han har väl 30-40 matcher dit? Resten måste man bryta med så fort som möjligt. Didde vill jag ha kvar, han har mer pondus på 180 cm än vad Svensson har på 195.

Tycker Svensson har varit en stor besvikelse senaste 5 matcherna. Han spelar inte på en nivå just nu som berättigar ett SHL-kontrakt och det säger jag trots att han varit en stor personlig favorit hos mig sedan han kom till klubben. Jag hoppas det bara är en svacka, när han är på topp är han solid.
Låst ämne

kulltorp: Strömberg kommer man inte släppa.
Låst ämne

Zäta75: "Vi skulle behöva titta lite på Marockos fotbollslag. De slog ut Spanien och nyss Portugal och är första afrikanska lag i semifinal i vm någonsin. Vilka kämpar!"
Lämna "bensparkarna" utanför tack, det är hockey vi snackar här!🤢
Låst ämne

Såg Hartmanns filmning nu. Bedrövligt. Tycker vi ska stänga av honom självmant. Uselt beteende.
Låst ämne

Synct: Hanzl har knappast varit bättre i Timrå än vad han är nu. Kanske ante vill prova att byta plats på honom och grabben sin så att vi kanske får behålla Hanzl fler säsonger? Måste va konstigt för Hanzl att sitta i båset och se Dahlén/Lander/EP pissa bort puckar till egen zon i PP när Hanzl förtjänar att spela med dom bästa. Fortsätter det så här så är jag övertygad om att Hanzl gör en Rattie och sticker nånstans där han får max förtroende.
Låst ämne

BlackBay: Hartmann har väl kontrakt över två säsonger till? Här måste man försöka få nåt lag i allsvenskan att ta över halva kontraktet eller nåt liknande.
Låst ämne

Vi får hoppas att Brynäs, IKO och Malmö förlorar nu ikväll, så som resultaten är nu.
Låst ämne

Villervalla: Skaplig jävla U-Sväng han drog.

Intervjun efter Brynäs torsken ?Vi måste sluta med fin spelet i PP?

och nu säger han i princip att man ska fortsätta med det
Låst ämne

Olle: didde är 187 men ok
Låst ämne

Andersson: ok hur lång är Svensson då? 210?
Låst ämne

Dubbeld: Ja de har kört fast i diket och ingen vet hur man ska göra för att komma upp på vägen igen.

Nu när JJ inte är överboostad och mer mänsklig så kommer förlusterna, det var nog de flesta överens om att JJ räddade många matcher i början och spelet hackade ordentligt.
Låst ämne

Villervalla: För 3 omgångar sedan hade vi nästan hängt av Leksand. Nu skiljer det bara 3p. Det går fort i hockey...
Låst ämne

Tre nya forwards in mä kuk i kroppa!!
Jävlas glas spelare vi ha!
2 nya bakkar måst vi ha!!
Upp mä pungen å köp!!
Nä lien gå hårt ha i hemmabaren ikväll!!!
3 raka torskar dä håll int!
En vinst mot Röggle på torsdag ä ett måst innan långuppehålle!
Låst ämne

Zäta75: vi kunde egentligen inte vara mer lyckosamma gällande resultaten på övriga arenor ikväll. HV71 torskade igår, Rögle, Oskarshamn och Malmö torskar idag. Skulle brynäsjävlarna förlora så är ju det bara lök på laxen.
Låst ämne

Olle: Lök på laxen är ju inte bra, du menar grädde på moset. 😉
Låst ämne

Underbar förlust ikväll! Tänk vilken jävla revansch vi kommer ha att utkräva mot det där säckgänget på annandagen när vi dessutom ska färga Dalarna i sin rätta färg, precis som deras nationalromantiska stugor: rödvitt! (Och lite blått)
Ta all vrede efter kvällens pissinsats, lägg den i en burk och släpp ut den 2 dagar efter julafton på en läktare tillsammans med oss andra! SKs bussar är fulla(men man kan anmäla sig till reservlista ifall nån blir sjuk eller så) bor man söderut kan man åka med oss i TIK031 och vill man ta sig dit på egen hand finns det lösplåtar att tjacka!
Leksand misslyckades med att överrösta oss på vår hemmaarena ikväll men vi ska fan ta över hela jävla byn på annandan, capice?
Framåt!
Låst ämne

sargad: Kan väl värva unga hungriga spelare till 3e och 4e kedjan. Är väl ingen som säger att nyförvärv framåt ska vara spets.
Låst ämne

Olle: Nu kvitterade tyvärr Brynäs men ja, det var det jag menade med mitt förra inlägg.

Och där satte Växjo 3-4 med mindre än en minut kvar!
Låst ämne

Rico01: Perfekt!
Låst ämne

Villervalla: haha! Det har du rätt i. Det uttrycket har jag slentrianmässigt använt fel i hela mitt liv.

Det är GRÄDDE PÅ MOSET att Brynäs släppte in 3-4 med 50 sekunder kvar av matchen 😂

Och Johnny Larsson fick stryk när slutsignalen gick. Vackert.
Låst ämne

Vad tusan har Manner druckit?? "Vi gör vår bästa match i höst men det snöar ute och på resultattavlan!"
Låst ämne

« · 2423563 · »