Dubbeld: Måste hålla med om det ang Emil o Mieho. För tillfället ska inte Emil spela i andra femman o Mieho känns ju mer som en tredje femma spelare. Nä byt plats med Emil o Hartman o sen även byte med Walli o Palola. Pääjärvi har dock på sistone fått upp farten o även visat mer fysikt spel o gjort det bra med Hanzl o Dahlen.👍 Bara hoppas på 3 pinnar ikväll även om dalmasarna får gälla som klar favorit.
Dubbeld: Behandlingen av Walli är bara märklig. Han dessutom har bäst skott % i laget av de som tagit tillräckligt med skott för att statistiken ska säga något.
Villervalla: Japp, man vet att man kommer sitta och vara galen och hata hockey om 3 timmar. Sen är det Torsdag så sitter man som en jävla idiot och längtar igen.
Bee: Ja en sågning av Wennerholm är ju något av de kraftfullaste anti-jinx man kan få... men nu vågar jag inte säga nåt mer för då kanske jag jinxar anti-jinxen eller?
Bragd-Birger: jag tycker de ska ställa sig på bromsen och döda allt vad spel heter. "äckligt disiplinerad" á la Timo Lahtinen. Kunde Leksand åka upp till Skellefteå och vinna med 2-1 så måste ju faan vi kunna grisa till oss nåt liknande mot Leksand ikväll Kan man hoppas att de också kör med sin andre keeper? Eller ska den där jävla Armalis ligga och kräla och vara överallt.
Någon som vet om det kommer 70 000 Leksingar ikväll eller? Är inte jätte mycket sittplatser kvar direkt. Tänkte att våran kräsna publik inte skulle orka sig ut till hallen en tisdagskväll som denna men kanske har fel?
Zoogin62: ja, chanserna till poäng ikväll känns mikroskopiska. Har för första gången den här säsongen bokat in mig frivilligt på annat ikväll. Lär väl småsnegla lite då och då, och räknar med att det kommer bli mindre och mindre upplyftande ju längre matchen går.
I den bästa av världar skulle Timrå släppa ner axlarna och bestämma sig för att bara gå ut och köra utav helvete ikväll. Ge hemmafansen någon form av kompensation för allt ängsligt alibispel dom tvingats utstå den här säsongen. Men, nä. Aint gonna happen.
9908: Slå en tärning. Det är iaf tradition hos Leksand, spelar ingen roll vem vi spelar mot.Vi kan spela sveriges bästa hockey mot SAIK men skita brallan mot IKO
Givetvis sitter man och hoppas, hoppas, hoppas att vi ska avsluta starkt. Att åtminstone Leksand, Brynäs samt IKO är poängmatcher som genererar playin. Oavsett om vi alla är rörande överens att det här laget inte kommer gå speciellt långt i ett slutspel så är varenda extramatch efter 52 omgångar väldigt väldigt viktig för klubben. Något som lämnar morot till laget inför nästa säsong, genererar extra klirr i kassan samt släcker lite törst hos oss slutspelssuktande fans.
Men just nu ser jag det inte hända. Blir gärna motbevisad, men skulle bedöma våra chanser till vinst ikväll som följande:
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·