Jag vet att våra ambitioner är högre satta och att målsättningen för säsongen var att komma top 10.
MEN, vill att vi alla idag också njuter av att veta kvällens resultat innebär att även den teoretiska möjligheten att hamna i negativt kval nu är borta.
vonDöbeln: Så skön seger! Och viktig. Resultaten går med oss också i andra matcher. Bara 2p upp till topp 6 om jag inte såg fel. Alla matcher är inte klara än.
Seger mot Linköping på torsdag så ser det bra ut. De förlorar stort mot Fbk ikväll lär inte ha bästa självförtroende nu ligger utanför playin.
Bäst idag Karolus, Hartmann, Walli, Rindell och Hanzl. Lander bra också som alltid. Hanzl gör bästa matchen jag sett honom göra på bra länge. Snacket de hade kanske gjorde att det lossnade för honom?
Stryparn: Jag är fan fortfarande förbannad över Malmö.
Men jag är jätteglad över att både spelet och resultatet var med oss ikväll. Behövde verkligen se detta för att få upp hoppet igen!
Meeeeeen om man skulle ge sig in i Brynäsboken igen då efter ett par dagars paus då vi förlorat och de vunnit. Tänker nu när Paradise Hotel inte sänds 😏
Stryparn: håller helt med . Intressant att höra han i intervjun inte visste att han kunde göra fina assist. Alltså pojken kan nog våga ta för sig mer o mer hoppas man jobbar med den utvecklingen. Hoppas inte det hände något med axeln på pojken . Men fasen va skoj för vår finske målis . Riktigt skoj känns skönt att veta att vi har en andre keeper att lita på
FH - avdammad: Ja otroligt viktig seger efter en mycket bra genomförd match!🏒👍 Hartman fortsatt glödhet o Palola viktig med sitt målskytte. Men andra femman har det tufft trots Lander's jättejobb vilket säger en del om Emil's o Mieho's prestationer. Måste väl bli ändringar där men vete sjutton om Ante kommer göra nåt... Kul för Kaarlehto med bra debut. Och kan vi bara fortsätta att bygga vidare på detta så kan det bli en angenäm avslutning 👍😁
Peter Sj?kvist: Sålänge han spelar såhär och har 95% i räddningsprocent och Johansson har den dåliga form han har så är Karolus vår 1a målvakt enligt mig. Man byter inte ut en målvakt som spelat så bra.
Jag måste också säga att jag är positivt överraskad över publiksiffran. Nästan 5000 stolar efter fadäsen mot Malmö är starkt. Löning visserligen, men ändå.
Zäta75: Skulle också vilja - med risk för att svära i Timråkyrkan - plussa för Pettersson idag. Han var direkt inblandad i 3-0, spelade fram till tre frilägen (som borde blivit mål) och bar upp puck förtjänstfullt. Tyckte han var bra idag.
Smått overklig känsla som Timråit att helt avskriva kvalspel "redan" nu. Det var mååånga år sedan man kunde luta sig tillbaka, greppa en bärs och spana uppåt i tabellen utan avund.
Kerstin_k: Han sveptes med i det positiva - 3-0 är ju EP:s mål.
Sen tycker jag fortfarande att han är för mjäkig i spelvändningarna. Istället för att glida och titta passning borde han kunna trampa lite och skapa yta för sina medspelare, ofta som det blir för trångt nu.
Kerstin_k: tycker också att Emil kommer mer och mer, och en annan som har varit riktigt bra den senaste tiden är Pääjärvi! Tung och jobbig, har också hittat spelet med puck nu!
Kerstin_k: Ja framförallt många år sen man kunde slappna av i Elitserien(som det hette då). Att hamna bra till i HA räknas inte riktigt. Då väntade ju ett ångestfyllt "positivt" kval framöver.
Om vi tar oss till i allafall Play in så kommer man njuta. Det enda tråkiga om det tar slut snabbt är ju att det inte verkar bli mycket till silly då laget nästan är klart. 😅
9908: Ja helvete, malmömatchen var en mardröm, började också misströsta då. Men nu vänder det uppåt, exakt perfekt tid inför slutspelet.
Ante vågade äntligen lufta Karolus vilket var halv succé (hade inte mycket att göra) och JJ får en mycket välförtjänt vila inför de kommande tuffa matcherna.
När andra nu levererar minskar förhoppningsvis trycket på de tänkta målgörarna vilket möjligen kan lösa några mentala knutar.
mattias - 74: tack och grattis till oss. Nytt kontrakt!!! En tredje säsong i finrummet. Det har vi inte varit alltför bortskämda med i närtid. Och vilken match av tredje kedjan i synnerhet. Hartmann lika het som en webergrill. Fan han skapade ju något i varje byte. Palola. Vi kan tycka vad vi vill om honom men sanningen är den att 6 pinnar på 9 matcher när man kommer med stukat självförtroende efter en tragglig säsong. Det är en fullt godkänt enligt mig! Nej nu hoppas vi får se fram emot ett slutspel i vår!!
Bee: Mats Wennerholm, vår tids största kontraindikator! Säger han vinst blir det förlust, säger han regn blir det solsken, säger han ägg blir det pannbiff. En slags omvänd Nostradamus som aldrig har rätt, men det med 100%s träffsäkerhet.
Snälla fortsätt såga Timrå så kan avslutningen på säsongen bli riktigt rolig!
NDR: Man borde turas om låta målvakterna stå nu de sista matcherna. Sen spela den som är hetast slutspel. Både JJ och KK är kompetenta målvakter. Att det rasslade till mot malmö var en kombination av lite nonchalant försvarsspel, oflyt med studsar och kanske en lite trött JJ min bild av JJ har inte ändrats pga den matchen.
Labban: Sant, finns ingen anledning att fortsätta överbelasta JJ. Även om KK skulle stå på huvudet kvarvarande matcher, när det bränner till så kommer man att starta med JJ.
Det var som om Hartmann bestämt sig för "inte en skitmatch till" och så går han ut och styr upp hela matchen helt på egen hand. Han var tusan inblandad i allt ikväll. Det var inte allt för länge sen vi ojades över hur han var en skugga av sitt forna jag. Idag åt han upp sin egen skugga byte efter byte! Att Hartmann kan uppnå denna transformation ger mig hopp om att se likande utvecklingskurva hos Emil Pettersson.
NDR: Så är det till 100% - JJ startar i slutspelet om inget drastiskt händer - men karln måste ju vara snudd på utbränd - vore ju fantastiskt om han kan vila ett gäng matcher i för slutspelet.
Stryparn: JJ har väl egentligen bara gjort en riktig plattmatch, den mot Malmö? Han är fortfarande förstamålis i min bok, men det är betryggande att Karolus visat att han håller med. Han gav ett stabilare intryck än Rautio i allafall. Låt JJ stå mot LHC och Oskars, sen in med Karolus mot Brynäs.👍
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Finns ingen som så träffsäkert lyckas förutspå sanningens motsats. Slår aldrig fel.