7043: kommer aldrig hända så länge Ante är coach, han vågar inte låta yngre förmågor få chansen på bekostnad av ett högavlönade spelare eftersom han verkar vara rädd att relationen ska skära sig
EA var väl en sån där Nubben-värvning som inte riktigt föll ut som det var tänkt. Från Rögles 4e-kedja med BP-gnugg till en tänkt mer offensiv roll högre upp i kedjehierarkin i Timrå. Så blev det kanske inte, även om han fick chansen i början. Nu spelar han 3e/4e med bp-gnugg här istället.
Skulle bli lite irriterad om han blev kvar. Visst, han sköter sig bra i BP, men...han har ju verkligen noll offensiv förmåga i år. Accepterar han ett jävligt billigt kontrakt och typ 8 minuters speltid främst i BP, visst. Annars nope.
Apropå Nubben är hans situation i HV lite spännande just nu. För andra året i rad blev han överkörd i tränarfrågan (spark mot hans vilja), och för andra året i rad har manövern gett positiv effekt. Bör svida en aning, kan man tycka. Blir han kvar efter säsongen?
Zoogin62: han är som Ty Rattie. En målskytt. Han knäpper dit en och två baljor i en match och man frågar sig dessförinnan, vart är Palola? Han tar avslut från överallt på banan. Vi behöver en sådan spelare.
Synct: jag har för mig aftonbladet redovisa E.As lön på 120-150 nånstans. Såg den listan för typ 2 månader sen så minnet kan svika. Har ej + så kan inte kolla igen. Men stämmer det så är det helt absurt för en spelare i 4e linan, oavsett om han gör det bra eller ej.
Zoogin62: Palola som sådan fyller en funktion och är tillräckligt bra för att kunna lira en sässe till. Dock så bir ju snarare frågan vem man måste välja bort för att göra plats åt honom. Topp 4 ytterforwards är JD, EP, Wedda och Hållander. I tredjelinan prioriterar jag Hartmann och Walli före Palola. Då har vi kvar Mieho och Pääjärvi i fjärde(med sällskap av Värmhed, Bojjan och kanske OJ). Ska han Palola då in där och gröta? Mjaa.
Zoogin62: Nej det är han inte, baserar du det på hans senaste mål mot leksand som var mer eller mindre i öppen kasse?
34 år och syns väldigt sällan i spelet. Stor risk att han inte klarar av nivån över 52 omgångar+ slutspel. Sen fattar jag inte, folk skriker sig hesa över att Walli ska förlängas med, få större roll och ges chansen högre upp i hierarkin, samtidigt som man vill förlänga med Palola? Ja det ökar ju verkligen chansen för att Walli ska ges mer förtroende, NOT.
7043: Jag tycker också att Walli ska va kvar, men vi behöver en sniper också. Visst har man testat Walli par ggr i 1:a eller 2:a kedjan? men gjorde ingen succé där? Tror Walli gör sig bäst i en brunkarroll. Har ingen koll på Hållander? Har han sniper egenskaper? Det hade ju EP i höstas, med nu måste han ju stanna pucken (kladda) varje gång så målvakten alltid hinner med i förflyttningen. Bättre att skjuta direkt, även om man riskerar täck eller att missa målet! Förstår inte vad som är problemet?
Zoogin62: Testat Walli ett par ggr i topp 6 är väl att ta i gällande Walli. Förra säsongen fick han väl en match pga skador eller liknande. I år fick han väl typ 2 perioder innan han fick kliva mer. Alvarez däremot, där har man haft mer tålamod känns det som att pröva i topp 6.
Sputnik: Ja, Alvarez spelade väl i toppkedja i flera månader, även i "alla" power play. Men det var inte föränns han kom till "brunkarkedja" som han gjorde succé!
Zoogin62: Hållander har nog en 15 mål i sig iaf. Han är fortfarande under utveckling så är väl svårt att veta hur pass bra han kommer vara. EP har också runt 15 mål i sig. Jonte har 20+ mål i sig, Wedin runt 15, Hartmann runt 15. Den där snipern du pratar om, det har vi egentligen redan i laget, det handlar mer om att få ut mer av dom jag nyss nämnde. Vi står inte och faller utan Palolas tjänster. Problemet? Jag förklarar bara varför jag anser att Palola inte ska förlängas med.