Olli Hahl: Håller med där. Tror de undviker negativt kval . Men åttonde säsongen för Jinesjö Karlsson i MoDo som Johan Edlund sa är ju inte riktigt rätt.😁. Tre är det väl.
Olli Hahl: Dom hade väl 2 mål efter 16 skott eller dylikt. Lite däråt jag vill komma. Jag säger inte att de garanterat kommer att rasa. Mest intressant att se hur de står upp utan större SHL rutin i laget när lunken faller på.
Sputnik: nä du behöver inte hålla med. Det är väll mitt sätt att uttrycka mig som du inte finner dig i.
Det ramlar in ett lite för billigt mål minst varje match och statistiken är ju inte mycke att skriva hem om.
Men försvaret är inte bara hans ansvar och han gör även vassa räddningar så jag anser att han är godkänd men inget mer än så. Då borde Juel få chansen oftare kan jag tycka.
mattias - 74: ganska rejäla offerkoftor här inne på oss med efter de 2 senaste matcherna där vi spelat bra men ändå förlorar i OT. Vi är rätt bra defensivt ändå så räkna inte med något målkalas ikväll. Jag sticker ut hakan och jinxar skiten ur Timrå ikväll genom att tippa 2-1 till oss.
söder över: Släpper lätta mål på löpande band vet jag väl inte om jag håller med om. Däremot så tycker jag att det hade varit en rätt "optimal" match att låta Juel få stå idag. Jag ser ogärna en liknande situation där andremålisen tröttnar vid jul och vill dra.
mattias - 74: jo vem ni än ställer kommer vi få honom att framstå som värsta Stanley cup målisen. Har vi riktigt flyt så kanske ni bara gör 1 mål framåt och då kommer ju våra 2 att räcka.
Vi saknar 3 ordinarie backar i en redan rätt tunn uppsättning. Lägg därtill Wedda som för vanan finns på sidan, när det vi främsta vi behöver just nu är någon som sätter dit lägena. Och som grädde på moset har vi precis blivit stjärtpippade av vår älskade disciplinnämnd. Så vi saknar även vår hittills bästa/näst bästa center, som kämpar som ett djur match efter match samt håller ihop en kedja som levererat långt över förväntat.
vonDöbeln: Kretsar som finns tex i denna bok. Lander ska pensionera sig, Dahlén ska bänkas etc etc. Om man skulle gå på diskursen stundtals förra säsongen så hade vi inte haft kvar en spelare just nu typ.
Om du är så hård mot din omgivning som du tex uttrycker dig mot Ante nu, så är vi absolut väldigt långt ifrån varandra
Andersson: Förstår inte vad som har hänt till Rögle och Frölunda... De skulle ju vara topp 6 lag? Om inte topp 3 lag enligt experterna... 4-0 till HV nu! Herregud..
vonDöbeln: ”Tyvärr är gemensam nämnare för LHC och Örebromatchen EXTREMT svag spelkänsla från Ante som kostar oss poäng. Så länge vi inte vinner SM-guld med Ante som tränare så har han inte gjort sig förtjänt av något mer än en bukett blommor och tack för tiden.”
Alltså jag har förstått att det är åtråvärt i vissa kretsar att uttrycka sig så hårt man bara kan, men nu tar vi och chillar lite va? 😅
Olli Hahl: undrar om det går att kräva ersättning av hockeyförbundet för att täcka kostnader så som lön och utrustning för Lundin under tiden från när beslutet fattats av lotterinämnden fram till dess att RiN friat? Lite som när kriminella får ersättning då samhället inte når fällande dom efter frihetsberövande…
Cobbel: Vet inte riktigt vilken hockey du har tittat på. Men varken LHC eller Örebro är några spöken för Timrå IK.
Linköping är en match man förväntar sig vinna. Örebro har vi väl 50/50 vinst-förlust mot, så där är det inte heller godkänt att ha spelövertag men torska. Färjestad kan vi inte vinna hockeymatch mot, det förväntar jag mig inte.
Tyvärr är gemensam nämnare för LHC och Örebromatchen EXTREMT svag spelkänsla från Ante som kostar oss poäng. Så länge vi inte vinner SM-guld med Ante som tränare så har han inte gjort sig förtjänt av något mer än en bukett blommor och tack för tiden.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Men åttonde säsongen för Jinesjö Karlsson i MoDo som Johan Edlund sa är ju inte riktigt rätt.😁. Tre är det väl.