1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14

« · 2582855 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
KulltorpsOlli: sen ett till .....
Låst ämne

söder över: Japp professor Hanzl levererar. Men 1 år räcker
Låst ämne

JonteD: Ja d ett är mycket kusiner här nu
Låst ämne

Tom Topp: Spel mot ett mål , nästan hela tiden
Låst ämne

Nu har jag sett matchen på tv också, Timrå klädde av Leksand totalt! Det ser mycket lovande ut!
Låst ämne

jhnd91: Så MÅNGA matcher har han varit bästa spelaren? Vi har spelat 10, jag har nog inte haft han som top 3 i någon match alls. Aja, vi ser väl olika på hans prestation helt enkelt. Har mycket större förhoppningar på honom, och absolut sämst +- i laget. Jag tycker han sticker ut lika mycket som Oliver Johansson ungefär just nu.
Låst ämne

Bad_Brett: va inte här o fladdra me lösgommen håll dig i er bok 😈😈😈
Låst ämne

Synct: Jopp! Sa inte alla matcher, men många matcher. Han är över hela banan och tar jobbet varje byte, skapar många chanser åt sig själv och andra, han tar jobbet framför mål och han täcker puckar i egen zon. Det tycker jag är väldigt bra iallafall, sedan får ju du så klart ha en annan åsikt och definition på vad du anser är bra.

Sedan, så har det visats en viss frustration så påverkat vissa beslut, men det ser vi hos mååånga.
Låst ämne

Sputnik: Backar som skall in i all ära, men det intressanta blir ju hur vi skall få in Wedda.

Något sånt här blir det väl kanske.

Emil.P-Lander-Wedda
Dahlén-Hanzl-Pääjärvi
Hållander-Lundin-Hartmann
OJ-Andersson-Mieho
Boyce
Låst ämne

jhnd91: "Han har varit lagets bästa spelare många matcher,"

Du kan väl inte prata om Hållander?
Låst ämne

7043: Jag vidhåller också att jag tror Hållander kommer vara riktigt tung i ett slutspel. En sån spelartyp som kan producera någorlunda i serien men vara hyffsat produceranade när spelet blir grisigare och tightare i ett slutspel.
Låst ämne

Har tittar på 2-0 säkert 20ggr och Hanzls passning är så sjukt vacker. Backar man bandet 5sekunder och ser på när han får den där korta passningen mellan blålinjerna med två leksingar på sig och har en sekund (typ) att reagera och får iväg den där mackan. Som den ateist jag är blev jag nog frälst ändå.
Låst ämne

Bad_Brett: Han har varit lagets bästa spelare många matcher, trots att det inte producerats speciellt många poäng. Han är överallt och otroligt nyttig på isen. Han förtjänar en rejäl islossning.
Låst ämne

Bad_Brett: Nja, 40+ är att ha lite för höga förväntningar. Men runt 30 iaf. Förhoppningsvis lossnar det för honom också. Jobbar hårt och skapar ändå chanser.
Låst ämne

7043: Om vi behåller Juolevi, vilket jag hoppas. Vill jag se följande:

Lyytinen-Erixon/Strömberg
Rindell-Juolevi
Eronen-Svensson
7e Forsmark/Strömberg/Erixon
Låst ämne

Sputnik: Verkar som att Dahlén har börjat växla upp. Men hur kan Hållander ha producerat en poäng och vara -10 efter 10 matcher? Ska erkänna att jag inte har överdrivet bra koll på honom, men visst förväntas han vara en toppspelare i SHL, god för 40+ poäng?
Låst ämne

Ma69us: Lite mindre istid på Forsmark lär vi få se. Men vi får inte tappa för mycket smartness bara. Strömberg och Erixon är definitionen på sarg ut. Vi har ändå lyckats vara spelförande med Rindell, Forsmark och Edfeldt senaste 4 matcherna.
Låst ämne

Tom Topp: Ja jag tycker också det är ett litet bevis på att Juolevi gör mycket bra. Vanligtvis är inte Rindell den mest stabila utan puck, men nu tycker jag det känns helsolitt i egen zon.
Låst ämne

roger_sundsvall: och jag tycker Rindell är tryggare i sitt spel tillsammans med Joulevi!
Låst ämne

Hade det varit åt andra hållet , dvs att allt går in i stället så hade Hartmann kunnat haft 3 poäng efter 10 minuter idag . Skapade mycket i inledningen
Låst ämne

Ma69us: Ja håller med, det märks lite i situationer som när vi försvarar en ledning etc. Där håller jag de skadade backarna och Juolevi före att spela i dessa situationer.
Låst ämne

Kejsaren Robin Hanzl är tillbaka! Bra åt båda håll och leder hela SHL’s poängliga nu. Klasspelare.
Låst ämne

7043: Känns som att tiden börjar komma ikapp Forsmark/Edfeldt. Gör bra saker varvat med juniormisstag (och det måste dom tillåtas göra) men en helt annan trygghet med Eronen/Strömberg/Erixon!
Låst ämne

Joulevi är stabil
Låst ämne

Sputnik: det är ju det, slanten!
Låst ämne

roger_sundsvall: Hanzl är uppe på nivån han hade mot Djuuu i kvalet, om inte ännu bättre. Han är helt magisk just nu!
Låst ämne

Glömde ge Hanzl cred
2 supermackor till målen
Låst ämne

Tom Topp: Ja precis. Didde brukar sällan heller hålla en hel säsong. Även Lyytinen och Juolevi(om han blir kvar) har ju också en historik av skador. Aldrig fel med en bred trupp om man har råd!
Låst ämne

Sputnik: det kommer inte vara något problem, det kommer komma mer skador!
Låst ämne

Sputnik: Ja det är nog inte omöjligt, men jag vill fortfarande ha Forsmark på 7 backar iaf. Vi får se vilken nivå dom 3 skadeskjutna håller när dom är tillbaka.
Låst ämne

Lomond: Jag instämmer dock med att det räcker med en av Erixon och Didde på 6 backar. Det är för trubbigt med puck där. Speciellt när Svensson är så defensiv och fysisk sheriff just nu.

Ett angenämbt problem ändå. Nog har vi plats för en mer spelande back som Juolevi ändå är.
Låst ämne

7043: Ska vi behålla Juolevi måste nog han utmärka sig mer om nu inte priset blir humant.

Men vete fasen hur det blir med detta faktiskt...
Låst ämne

7043: Juolevi är faan så mycket bättre än Erixon, sedan vet jag inte kostnaden
Låst ämne

Sputnik: håller med Rindell blir bättre o bättre,
Låst ämne

7043: Rindell går nog före Forsmark ändå. Han börjar kugga igång nu och är sådär kreativ och hotar offensivt. Precis vad vi behöver.
Låst ämne

7043: Med Juolevi kvar i truppen blir det jävligt svårt.

Lyytinen - Erixon
Juolevi - Eronen
Svensson - Forsmark
Strömberg/Rindell

Utlånad : Edfeldt

Nä jag har fan ingen aning.
Låst ämne

Matchens höjdpunkt: OJs toe drag i andra.
Vilken delikatess!
Låst ämne

7043: Jo frågan är hur man tänker med Juolevi.
Hade man velat testa honom på riktigt så skall han väl spela PP?
Eller skall man tolka det som att han inte är aktuell för en förlängning?

Han dominerar ju inte på nått sätt men han spelar ju rätt stabilt. Inte ofta man sitter och tänker att han går bort sig eller liknande.
Låst ämne

9908: Håller med. Är det inte Leksand som har enorma problem?
Låst ämne

10415: Jag förklarar bara vad jag tycker ”ENORMA PROBLEM” är. Vi vann ikväll. 3 poäng. Vi var, återigen totalt spelförande. Inte ett dugg orättvist resultat.

Borde vi gjort 5 mål till? I den bästa av världar.
Kan man räkna med det på den här nivån? Nä.
Låst ämne

7043: För övrigt intressant hur man kommer lösa backsidan när Eronen, Erixon och Strömberg är tillbaka. Kommer man behålla Juolevi? Vem/vilka ställs åt sidan? Edfeldt lär hamna på sidan/lånas ut. Vi behöver såklart våra 3 skadade backar över tid, men känns som vi tappar fart och spelskicklighet om alla 3 ska in på 6/7 backar. Rindell har gjort två mål på två matcher nu, Forsmark fortsätter vara bra. Vem blir utanför när alla är friska?

En sak som är säker är att Svensson är given på 6 backar iaf. Fältherre.
Låst ämne

10415: det gjorde han inte. Han är lugn som en filbunke men tycker inte om alarmistiska supportrar som påstår att Timrå har allvarliga problem.
Låst ämne

Zäta75: jag skulle tro att Ante vill ha Panu och Pääjärvi i roller som närkampsvinnare och skottskymmare. Det är inga roller att ge till Dahlén, Hanzl eller EP.

Mieho är inget spelgeni men han gör det han ska och när han tar den rollen i den linan frigör det för Hållander Hartmann och Lundin som faktiskt får igång spel som håller samma klass som Leksands 1a femmas idag…

Jag gillar i grunden femmorna. Hanzl passar för mycket men då passar det ypperligt att ha Dahlén med honom!

Dahlén skjuter på allt och det är kul!
Låst ämne

Gud så underbar seger
2-0 vilken karamell 🌼
Låst ämne

9908: ja jämför du oss med Oskarshamn som har börjat sämst i SHL på typ 17 år ja då ser vi ju fantastiska ut. Nu är ju inte Oskarshamn en förebild för oss, vi siktar ju faktiskt ganska mycket högre. Men en vinst är en vinst, det går att bygga vidare på.
Låst ämne

Zäta75: Sätt Oliver med Lander och Pettersson , kedjan behöver fart. Meiho kan göra sitt jobb i 4e. Våga ge OJ chansen nu.
Låst ämne

10415: Givetvis tycker jag det är jobbigt mitt i en match där vi inte leder? 😅 Herregud.

Var det omgång 10? Nu med facit i hand vinner vi en match vi äger från början till slut. Domedagsprofetior om att vi har ”enorma problem” är ju givetvis gravt överdrivna. Sen bör vi bli mer effektiva sett till våra lägen, men enorma problem har typ OINK, HV och på sin höjd Rögle.
Låst ämne

söder över: Hanzl och Rindell bäst ikväll

Tror EP behöver byta kedja. Varför inte spela honom med Dahlen och Hanzl och flytta Pääjärvi till Mieho Lander? På sikt Wedin Lander Pääjärvi.

Skönt med 3p äntligen. Nu blir det att fira ikväll. Ha det gott vänner
Låst ämne

Det här var en match vi var tvingade att vinna efter att återigen varit särklass bästa laget på isen.

Det var dock bra jävla blött krut i bössorna då…

10 sista minutrarna känns det som att spelarna ger upp och försöker bara skjuta högt när chans ges.

Det blev 2 svinsnygga baljor! Rindells baljor nu två matcher i rad ha varit riktigt jävla grymma!

Dahléns var ännu snyggare!

Rindell och Hanzl gör det så jävla fint för Jonte där!

Men hörni…

Jag köper inte att Lander är hel.
Jag lider med honom för han är inte sig själv på isen.

EA är snäppet viktigare och det är faktiskt ovärdigt för Anton (sorry Erik).

Det går sakta och det är mjukt i närkamperna.

EP svalnade markant när han hamnade i sin nya formation.

EP måste vara sniper i den formationen han får inte tänka annat än avslut om det ska hända något framåt där.

❤️Panu❤️ för skotttäcket i sista delen.

Hanzl gör sitt sista kontraktsår så nu ska lönen upp inför nästa år.
Får se om det blir något mer i Timrå.
Hoppas han var skadad ifjol för nu är professor Robin tillbaka på riktigt!

Svensson är kudden man vill ha för att sova gott!

Några rejäla proppar idag med! Jävla klippa!

Det känns bra men jag är inte övertygad att det släpper här.

Timrå behöver en urladdning!

4-6 mål krävs för att axlarna ska ner i avsluten!

Tack för ikväll!
Låst ämne

Sputnik: JFK är en guru. Han har sin sekt som i en ask i den gb:n.
Costanza får passa sig… det kan gå illa. Kanske redan gjort det när jag tänker efter… det är därför han mfl vill vara här.
Låst ämne

« · 2582855 · »