Labban: Taskigt för Boyce/Oliver kedjan som vaskar fram utvisningar och offensiva tekningar gång på gång på gång, match efter match men dom får liksom inte skörda frukterna..
Jag ger måltorkan 1-2 matcher till sedan börjar jag nog också att yla efter Rattie.
Erre92: Det är så jävla dåligt att man blir gråtfärdig, denna match skulle man leda med minst 4-0, jag förstår varför man inte gör mål, man skjuter i omöjliga lägen och omöjliga vinklar, nä fy fan, man har inte ens en vettig målchans i 5 mot tre. Pinsamt är ordet sa Bull.
10415: problemet är att vi inte har en sniper som kan skjuta. Vi hade rattie, vi HAR hartmann som aldrig ens får läge längre då Dahlén ska skjuta i täck eller utanför istället. Hållander är en skridskostark power forward likt päärjärvi. Inte någon målskytt… har högre krav än såhär ändå
Våra backar får fram farligare skott på mål än våra forwards. Återigen så gör vi så att motståndarnas målvakt ser ut som en gud.
Dahlén är tvärkass, dödar tid i PP bara för att skjuta iväg ett fattigt skott på mål; Jävla Zlatan syndrome på grabben. Jag har fan stirrat på han utan puck nu i två perioder och han rör sig fan inte framåt de är sjukt.
Zäta75: Samma här helt sjukt alla Målvakter blir hög NHL klass mot oss något är fel men va fan sitter det i. Måste nog både vräka in ALLT även målvakt för att få in pucken i mål 💯🏒💪
FH - avdammad: Spelar ingen roll hur överlägset vi än äger spelet när våra forwards har noll målsinne. De skulle behöva vara mer ego och utmana. Minns jag blev överväldigad i början av förra Säsongen när Dahlén började utmana i några matcher(har för mig det först var mot Malmö) och gå inåt i banan. Det gav utdelning direkt. Men han verkar vara tillbaka i gamla synder och bara tar skott eller passar stillastående.
Kan varit jag som jinxat. Haft DHL linan i mitt SHL-Fantasylag hela säsongen. Bytte bort alla nu i periodpaus. Så varsegod Dahlén, Lander och Hållander. Nu kommer ketchupeffekten.
Dubbeld: Det är inte lätt att se alla missar MEN spelet är över hela isen förutom framför målet är ju faktiskt mycket bra OCH killarna kämpar allt vad de kan, det kan vi vara lugna över. Vi behöver islossning och/eller nån som verkligen grisar framför mål. Det är väl det som man kan klaga på, för lte griseri framför mål. Just nu saknas Alvarez på "kontoret".
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
- Anders Karlsson, 2023-10-14, kl. 20.09