neutral: jo men den fingertoppskänslan finns inte hos domare idag. Eget ansvar finns inte längre trots att de pratas om de på varje domarutbildning jag gått på
Klantigt av Lundin att sätta klubban i ryggen på leksingen. Sen verkade det vara väldigt låg kraft i knuffen, går illa eftersom leksingen försöker tvärvända.
nila: Blir väl som vanligt. Spelaren ligger kvar och dom får en enkel femma sen kommer spelaren ut och lirar PP i fem minuter efteråt. Domarkåren är ett skämt.
297: Håller med absolut ingen 5a. Man kan diskutera om det ska vara en tvåa eller inte.
Hrivik har dragits med ryggproblem tidigare denna säsong och tyckte det såg ut som att han höll sig för ryggen igen. Skulle gissa på att det är samma skada som kom tillbaks.
Ännu ett exempel på att man gynnas av att ligga kvar även om jag inte tror att Hrivik låg kvar för att få matchstraff.
Jag vill bara vänligt flika in på nivån om detta är en femma, en lätt klubba i ryggen med knapp kraft:
Minns ni Johnsons crosschecking rakt i ansiktet, efter avblåsning, på en försvarslös och knästående EA så nacken på whiplash-manér flyger bakåt? Det var ganska precis förra matchen. Det blev ingenting.
nila: tycker vi spelar rätt bra! En del slarv i defensiven men det är ju inget nytt under solen, sen är det ju ett stekhett leksand vi möter också. Kan ändå inte komma ifrån känslan av att vi borde få ut mer av offensiven. Å andra sidan, leksand har ju en mycket bättre offensiv än oss och dom har ju inte gjort fler mål än oss än så länge.