1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - LHC 2005-12-01

« · 629897 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Icetea: Jag vill i alla fall ha kvar Nubben! Däremot undrar jag om inte Kentas bensin tagit slut nu? En ny röst i omklädningsrummet är inte det vad som behövs?

Strålman undantagen! Varför är det bara de äldre gardet som presterar?
Varje j-vla match är det Manderville, Robban o.s.v. som vi förlitar oss på! Idag var det Hansson som klev fram.

Vad bidrar nyförvärven med?????
Kommentera

Icetea: Håller fullständigt med dig i ditt 23:02 inlägg.
Det är i motgång som vänskapen och hjärtat för laget prövas.
Skärp er alla icke-konstruktiva gnällspikar, ingen nämd ingen glömd...
Kommentera

Laken: Japp han verkar inte vara med alls - synd men... kan man tolerera det från ledningen hur länge som helst, trots skadorna. Appropå skador så var det länge sedan vi var så drabbade av skador. Nillson var ju klart på G också kom hjärnskakningen, Hallin saknas, och framför allt Styf.
Kommentera

Frella: Ja, Crippe är helt kass för tillfället!
Jag vill att spelarna rannsakar sig själv efter varje match? Har jag verkligen gjort mitt bästa, gjort allt för laget?
Kommentera

Laken: Okej... men, exakt v a d kan vi göra annars då? Fortsätta spy galla över egna spelare och komma med förslag till Nubben på nya spelare? Förslag som han till största säkerhet har koll på själv.. Yeah!
Kommentera

gud m fl: Jag blir så trött. Förlust ikväll och nån vill ha nubbens avgång!!
Vilka presterar på isen, det måste väl vara spelarnas ansvar. Om gruppen nu ska jobba hårt så måste ju alla göra det. Det fanns spelare som var halvhjärtade i kväll och det räcker inte. Att inte vilja ta närkamper är rent av svagt. Börjar likna Mif ifjol - ta en hawaiisväng istället för att ta jobbet, ge upp och i sakta mak försvinna ut i båset.

3 spelare får betyget 4+ ikväll - Robban, Strålman och naturligtvis Manderville. men de kan inte ensam bära upp laget det är en omöjlighet. Därför orkar vi inte forcera i 3:e för dessa herrar får ju spela mycket boxplay oxå.

Vi har det lag vi har än så länge så vi måste stötta laget och inte offra energi på att kräva Nubbens avgång - det är ju löjligt. Jag själv hoppas på Gunno men Nubben har ju sagt hur det ligger till där.

Vi måste acceptera motgångar oxå - Minns HV ifjol. gud: du har rätt målet är slutspel och så vitt jag vet så är det bra många matcher kvar...

3 spelare med hjärta saknades ikväll - Styf, Hallin & Nilsson, vi behöver effektivitet nu.

Timrå behöver supportrar som stöttar laget, inte bara i medgång utan även när det går tungt. I kväll var Timrå det bättre laget fram till kvitteringen sen vart det nog en axelryckningar för en del och det måste laget + ledningen få bort internt. Sen kan nog en del förändringar krävas, en del spelare måste kanske bänkas eller bytas bort eller hyras ut men det överlåter jag till Nubben för jag kan ändå inte påverka det. Jag kan bara stötta mitt lag och det tänker jag göra - no matter what!!

KOM IGEN TIMRÅ KOM IGEN
Kommentera

Manderville, Strålman och Robban som bär laget ikväll. Ström bra(trodde jag aldrig jag skulle säga), Jonas Lindström godkänd tillsammans med Warg och Nielsen samt Hansson. Crippe, Sloan, Gahn komplett odugliga. Sloan är sämre än både Koivunen och Simons, sämsta spelare jag sett i Timrå sen Melinders glansdagar. Crippe skulle nog må gott av att packa surströmming istället för att spela hockey. Gahn behöver en vettig omgivning.

Oksa ska stå på lördag, han får vara hur dålig som helst, eller Asplund får vara hur bra som helst. Faktum är att Oksa vinner matcher.
Kommentera

Dream Team:
Tyvärr så är många av oss så bortskämda både med
TIMRÅ IKs spel och placeringar de senare åren i ES så
dom kan inte hantera att laget kan gå sämre..

Med mellansäsong menar jag att i framtiden ska "vi" ligga
bland dom 5 bästa nu när Timrå Ik har varit så smart och
ödmjuka när dom betalade in mer pengar på Arenan..

Du kan ju tänka dig vilka pengar Timrå IK har för att
kunna värva spelare när lånet är borta..

Nu era Lallande fånar är det dags för den ÖDMJUKE
gud att ramla i säng...

Nattinatti...
Kommentera

Helg Ernest:
Du är en lustig liten filur du...;)

Flertalet härinne vet att du INTE gillar Nubben pga något
som hände under någon flygplansresa för några år sedan...

Så att just du skulle kommentera mitt inlägg
känns inte som en högoddsare..

Men du ska ha kred för att du har tyckt samma sak
även när TIMRÅ IK har gått bra..

Men jag köper inte ditt inlägg..Nubben gör ett bra jobb för TIMRÅ IK..
Kommentera

gud: Eftersom målsättningen i första hand den här säsongen är att gå till slutspel, då skulle detta med heller inte bli någon mellansäsong om man nu lyckas med det, eller hur? Var det inte så Nubben själv sa i intervjun med Sjöstedt? Nu är det halva serien kvar och mycket kan hända, visst, men så länge man ligger kvar på den där slutspelsplatsen finns det inga skäl i världen att börja prata kris och katastrof och gud vet allt som man får höra härinne.

Hur många av de lag vi har i elitserien har haft genomlyckade säsonger vad gäller nyförvärv och resultat alltid?
Kommentera

gud: Ja, han stod väldigt upp som en desperat man
Jag har ätit ketchup i 100 år, skulle inte jag märka någon skillnad ?

Vi har gjort så här i alla tider, varför skulle det inte funka nu ?

Jag har jobbat i 11 år. Mitt hjärta är hos föreningen

Ett typiskt argument av folk som har stangnerat och blivet lat och bekväm.
Den som håller sådana försvarstal vet oftast själv att dom ligger "risigt" till.

Jag vart riktigt brydd när jag började läsa om Hjärta för klubben och 11 år.
Större hjärta för klubben än WÖ Kalle kan han ju aldrig få.
(If you got the point?)
Kommentera

RTS:
Dessa 4 herrar skulle kliva in i vilket ES lag som helst..
Så svaret på din fråga är att TIMRÅ IK skulle vara ett bättre lag..

Verkar inte heller som om att du inte är inloggad så ofta??

Det du väljer att dra upp har Rocken Roffe tagit upp härinne
varje dag i 3 månader..Och om även folk har svarat lugnt o
sansat eller tom bett han mer eller mindre dra åt helvete så
fortsätter han att mala på som en papegoja..

Tyvärr så drar han med folk varje gång..

Trodde i min enfald att han skulle lugna ner sig nu när Nubben
stog upp som en riktig man och förklarade en hel del hur det
har gått till inför/under denna säsong..

Synd att Rocken Roffe inte kan stå upp som en riktig man
och maila till Nubben så vi slipper hans papegojande härinne..

TIMRÅ IK har ett uttalat mål och det är att gå till slutspel..
och har valt inför denna säsong att satsat en stor del av
överskottet från förra säsongen till att betala av på Eon Arena
och i mina ögon är det en sund inställning..

Och då köper jag att denna säsong blir en mellan säsong...

Vi kommer att få igen det senare
när "vi" har utvecklas ännu mer som ett elitserielag..
Kommentera

RocknRolf2: Det är helt sjukt
Hur många gånger har du ältat de här nu??
varje gång efter en förlust ser man dig här och skriva i minst varranatt
inlägg, men inte lika många ggr dock efter en vinst

Och hur många gångar har du inte fått svar minst tre gånger om av dom flesta som sitter här?
de är samma fråger och samma svar eller lider du av en sjukdom som i filmen 50 first dates och tappar minnet efter varje dag?

Lite nyfiken är ja faktist
Kommentera

htikare:
Timrå kommer "Tyvärr" att hamna ikvalserien och pressen på spelarna blir större än Någonsin.
Jag hoppas verkligen att jag har fel för om Tik går till slutspel blir ingen gladare än jag.
Kommentera

Kronblom: efterklok? Det borde dem ha förstått redan från början. Scenariot måste ju ha varit fullt tänkbart.
Jag trodde själv aldrig att han skulle stanna.
Kommentera

Kerstin_k:Med den motvind Timrå har nu kommer vi att bli livsfarliga om
vi går tll slutspel tar man sig dit kommer all press på spelarna att fara all världens väg..
Ingen utanför Timrå skulle förvänta någonting i en kvartsfinal..
2 Värvningar o vi kan klara det!
Kommentera

RocknRolf2: När det var klart att Jonte skulle dra, så hade silly seasson varit igång länge och lockouten varit över ett tag. Men det är alltid lätt att vara efterklok
Kommentera

RocknRolf2: jo men de är lätt att vara efterklok eller hur??
Kommentera

Kronblom: nej dem skulle inte ha bromsat Hedström. Det är inte det jag menar. Dem skulle istället tidigt beredda på att han skulle dra och handlat därefter. Istället för att som nu självömka i efterhand.
Kommentera

RocknRolf2: Jag kan inte hålla med dig ang. Hedström-affären. Om Timrå valt att bromsa/låsa Hedström, så hade säkert Jonte inte haft mycket över för TIK, detsamma gäller för Gunno
Kommentera

Kramer: Och jag menar där på läktaren.. Fast mer än så, säger jag inte.
Kommentera

Kramer:Va fan vi är ju fortfarande på slutspelsplats!
Kommentera

gud:
Jag tycker att Warg och Regin gjort en klart godkänd säsong, och aldrig klagat på dem
Däremot hade även jag större förhoppningar ang Wennerberg och janne L.
Men när detta inlägg skrevs var Hedström, Hagos, Nordgren, L jonsson spelare jag räknat in i Tiks trupp.
Så blev nu inte fallet och jag tycker fortfarande inte man ersätt en enda av dessa vilket visar sig väldigt tydligt.
Tror du inte att Timrå har varit 2 klasser bättre med dessa 4 landslagsmän??
Kommentera

gud: Jag menar här på HS, maken till gnällspikar....
Kommentera

Taurus: Fast å andra sidan har väl aldrig Timrå haft en uttalad målsättning att hamna bland de 4 bästa? Det har väl alltid, eller nästan alltid, varit slutspel som varit målsättningen? Eller kommer jag ihåg fel?
Kommentera

Strindlund och Kramer: Har ni sagt A får ni säga B... Utveckla?
Kommentera

larry73:

Jag undrar lite ändå? Här har man blivit 3-4-3 under tre säsonger, och sedan har man som målsättning att hamna på plats 5-8!! Ja, jag vet inte varför man har det??
Kommentera

Idag måste jag säga att jag är besviken på lagets inställning. De sista fem-sex minuterna hände då inte mycket framåt. Är laget slitet eller vad är det frågan om? Skadorna på Nilsson,Styf,Hallin, får det såna här konsekvenser eller vad?

- till Sloan,Nielsen(som på nytt är inne på baklängesmål),Aalto,Warg,Söderström,Gahn. För många som inte går in och gör "skitjobbet". Riktigt tråkigt att se, för det har vi verkligen varit bortskämda med de senaste åren. Vi har alltid haft ett lag som jobbat stenhårt match efter match..Tyvärr såg jag inte det idag. Speciellt inte i tredje perioden.

Skärpning!

F.Ö, J. Lindström KLART godkänd ikväll, även fast han inte fick så jättemycket speltid..
Och Asplund, när får han VINNA en match?
Kommentera

larry73: Nej det är klart att förutsättningarna inte var dem bästa. Men jag tycker samtidigt det är naivt att tro att vi var dömda till dessa värvningar. Flera namn tog vi hit pga rena felbeslut. Dessutom agerade man märkligt med Hedström-affären osv.
Kommentera

Strindlund:
Tendenser? Vilka? Utveckla!
Kommentera

Kramer: Allt var pinsamt ikväll... Fast det beteendet som tenderar hos vissa blir man nästan mörkrädd över.
Kommentera

BlackBay: Man kan inte bänka en back som har 12ass och 2mål. Ok han har inte sett lika stabil ut i år
Kommentera

Kramer:
Utveckla??
Kommentera

Kramer:

hur ?
Kommentera

RTS: Inte lika pinsamt som några så kallade supporters agerande!
Kommentera

RocknRolf2: Vilka spelar skulle du ha värvat? Tror du Nubben bara kan peka på en toppspelare och han kommer som ett skott. Vi har haft massor av chansningar genom åren som gått hem. I år har det inte blivit så. Det är j-ligt naivt och tro att vi är ett av Svergies största klubbar och har en gigantisk ekonomi att värva för. I år får vi kämpa som djur för att överleva, men när det vänder då jäklar kan vi gå långt, för lag som har haft det kämpigt och knapp gått till slutspel. Dom har spelat hela säsongen med kniven på strupen precis som i ett slutspel och därför kan de spela utan press på sig.
Kommentera

Kerstin_k: Precis.... må säga att Strålman spelare som en gud... tyckte dock han fick mycket istid idag så det kan man inte klaga på dock borde Aalto snart bli bänkad istället.
Kommentera

larry73: Sett till värvningarna som helhet är det däremot väldigt lätt att lasta Nubben för att dem inte presterar.
Fallet Ström orkar jag inte ens kommentera.
Kommentera

Det är inte sparkade spelare och sportchefer som behövs i detta läge och att få tag på lämpliga förstärkningar det verkar svårt. Det är snarare dags att kalla in en IDROTTPSYKOLOG. Ring Enhager vettja......

Skott: 33-19 (12-5,10-5,11-8)

Faan så mycket sitter i psyket just nu. Varför inte pröva en idrottpsykolog?????

Sedan så skulle jag önska att Kenta/Micke vågade ta timeout tidigare när det
börjar barka åt pipsvängen. Varför vågar dom inte det????? 

FORZA TIK...........alltid, alltid.............. 

Kommentera

rödovithockeydy: Jo men det blir med 2-1...Manderville och ett självmål gör susen.
Kommentera

Taurus: Herregud. Samma visa efter varje match. Varför kan man inte bara acceptera att det är den befintliga spelartruppen som finns i dagsläget? Varför skall man älta att det är kassa värvningar om och om igen, nått måtta får det vara. Visst, spelet är inte övertygande och många spelare kanske inte har lyckats. Men hur orkar man sitta och gnälla om det varje dag? Vem hjälper det?

Mitt största huvudbry är, inte hur dåliga nyförvärven är, utan hur de befintliga kedjekonstelationerna ser ut. Finns det någon hållbar ursäkt till att Aalto och Koskinen bildar första backpar? Båda två spelar med huvudet under isen nu. Nått måste ske där. Varför får inte Strålman, som är en helt otroligt duktig spelare, agera back i första kedjan? Börjar Kenta bli lite hemmablind?

Kämpa vidare Timrå!
Kommentera

RocknRolf2: Då ser du mer än oss dödliga, eller går du på stark medicin. Visst det är många av nyförvärven som ej nått upp till den klass som man hoppats. Ta Laakonen, usel hos Timrå, kom hem til Finland och började plocka poäng i parti o minut. Svårt att lasta Nubben för den. Sloan var jagad av Färjestad när vi snodde honom, Känd som en skicklig spelare. Svårt att lasta nubben för den. Sedan, Ström var bra i Frölunda och en erfaren spelare, kunde ge rutin åt oss, att ha sedan floppat kan man inte lasta Nubben för. vidare och vidare.
Kommentera

RocknRolf2:
Har du inte fått lära dig att tänka efter?
Kicka Nubben och sedan kasta in tre junisar? Man tar sig för pannan.
Kommentera

rödovithockeydy: det tror jag också, dessutom har vi en riktigt bra målvakt nu i Asplund, trodde inte det i början av säsongen men han är faktiskt riktigt vass.
Kommentera

Per HApps:

Nu är det sent att ersätta, men den tiden fanns också. Och vad ersatte man med kontra det man tappade???? Herregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

larry73: Jag såg Nubben i hela laget.
Kommentera

Per HApps:
ställ hans plats till förfogande tills vidare, tids nog hittar man nog nåt meriterat namn. Sportchef i elitklubb är ju ett rätt skapligt yrke.

Ersätt spelarna med Jonas Lindström, Oskar Johansson och Henrik Österholm.
Kommentera

Per HApps: Ja man kan ju börja med att Kicka Sloan, Wennerberg och Ström och ersätta den med en trio Juniorer.
Kommentera

RTS:

vi kommer INTE att hamna i KS ..

där kommer brynäs och leksand att hamna inte vi!
Kommentera

RocknRolf2: Var på isen såg du Nubben??? missades han alla chanser, så det var därför vi inte vann. Det är laget som skall behöva höja sig ett par snäpp, Nubben kan inte göra så mkt mer än vad han gör för tillfället, ser som om efter förstärkningar.
Kommentera

« · 629897 · »