1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - LHC 2005-12-01

« · 630268 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Öppna plånboken Nubben köp Saarela han är ju den målskytt vi behöver. Han gjorde 55 poäng på 56 matcher i fjol.
Kommentera

JimmyH: Roger Melin är en jävla kärring. Hittar alltid nån han måste hacka på trots att han vet att han har fel jävla pajas.
Kommentera

gidgid: Gud, vad jag hatar klöbben. Se länk
Kommentera

Det här var kanske LHC:s sämsta insats på 25 matcher, ändå lyckas Timrå knappt skapa en enda farlighet. Det säger inte lite om klasskillnaden.
Kommentera

RödVit: US Marines har sin filosofi. Ser man filmen "Full metal jacket" så får vi bara hoppas att ingen av TIK-profilerna filmiskt lever upp till den lite mysko leende snubben som smyger in på wc med stål i både blick och käft...

Men det finns ett alternativ 4 också...
Att Brynäs, Södertälje, Leksand, Mora å Djurgården fullständigt brakar ihop... Och att TIK likt en "lallande" BRM bara surfar in på ett slutspelsbananskal. Ingen tror på TIK. Wikegård lovar att äta upp sina strumpor om Timrå vinner elitserien. Nävar knyts, supporterled sluts, taggtråd till alla och så händer det där som ibland bara händer... Vetefan hur det går till.

Laken: Helt rätt med åsikter. Move on!
Kommentera

Läste dagbladet när jag vaknade, där stod det att Torkki tycker att Manderville är en dålig och ful spelare, då tänkte jag vad f.n har Manderville gjort nu(jag såg inte matchen så jag visste inget).

Kl. 11:00 så gick reprisen på Timrå matchen på Canal+ Sport, där jag får se hur Manderville spelar som han brukar, inte fult och inte snällt. Men jag får se en Torkki som spelar fult, faktiskt hela LHC spelade fult.

Sen tycker jag nog att utvisnings minuterna sa vilka som spelade fult 16-34, man behöver inte vara en matematiker för att se vilka som är de fin spelande och vilka som spelar fult.

Torkki säger att Timrå är ful spelare, då vet jag inte vilket ord man ska använda på LHC, kanske "Ondska, ondska i dess renaste form".
Kommentera

Smokey: Som sagt man kan se olika lösningar på problemen. Jag har redogjort vad jag tycker.
Det var inte jag som "uppfann" uttrycket lalla och Lallande Fånar.

Vem har rätt? Vem har fel? Inte fan vet jag!
Men jag har en åsikt.
Kommentera

Smokey: Det finns ett alternativ 4 också:
Man kan bryta ner personligheten på personen ifråga och bygga upp den på nytt med sina egna krav.
Gräv nu med skeden utav satan det är det enda verktyg som finns.
Typ US Marine.
Kommentera

Laken: Du har givetvis rätt... Det finns ett alternativ 3 också...

Man ger snubben förtroende och tid och han lyckas inte lösa mysteriet med alla knappar och mojänger... Det slutar med att han desperat tokgräver med skedhelvetet och alla inser att tiden är ute... Brrrrr.

Timrå IK vandrar på knivens egg för tillfället. Och vissa spelare underpresterar! Det står helt klart i intervjun. Så visst måste något göras.

Men jag ändå att det här kommer att fixa sig. Jag har i alla fall egna sjuka teorier som får mig att klara vardagen fram till nästa TIK-match.

Kallar du det för att "lalla" så får jag leva med det. Frågan är om ditt agerande på något vis är så mycket bättre för Timrå IK? Härmed myntar jag det nya uttrycket: "Gnalla"!

I det forna Frankrike (Ingen stor hockeynation förvisso) så fanns det två falanger som kallades "Hattar" och "Mössor". Båda var till nytta för "huvudsaken"... Men resultatet över deras motsättningar blev att aldrig har så många huvuden "tjopp-tjoppats" från lidande kroppar...

Vem har rätt? Vem har fel? Inte fan vet jag! Men Kalle Koskinen kan så mycket mer! Det är jag säker på. Och Sloan! Och... Jag håller med dig Laken.

"Lall" & "Gnall"
Kommentera

Helg Ernest:

Som sagt. Nubben vill jag ha kvar! Även han måste ha rätt att "misslyckas" en säsong. Hans kärlek till klubben går det inte att ta miste på!

Kenta kanske har slut på bensin? Jag tror inte att man ska hålla fast vid samma tränare alltför länge. Risken då är att allting går i samma banor. Samma röst i omklädningsrummet o.s.v. Tränaren kanske blir alltför bra "kompis" med spelarna efter flera år? Spelarna kanske tappar lite av den respekten man kände i början? Vad vet jag?

Du har RÄTT, efter denna säsong behövs det saneras lite i den skyddade verkstan... Men det återkommer jag till efter säsongens slut.
Kommentera

Laken: Hade "Kenta" haft bra matrial, så hade han varit geni förklarad.

Matrialet tillhandahåller sportchefen.

Vad vill du hällst jobba med Sked eller grävmaskin ?

Kenta har väll kontrakt även nästa säsong ?
Men jag tvivlar till att han fullföljer det.

Fins inget värre än att jobba med uruselt matrial oavsett vilket jobb man har.

Dax att det sanneras lite i Skyddade verkstan.
Skall man va proffesionell, så kan man inte ta hänsyn till gammla meriter.
Ränsa ur alla som sitter där pga det.
Kommentera

Jag skulle inte vara ett dugg upprörd över en uddamålsförlust mot LHC om laget presterade bättre i andra matcher.

Okej...Som matchen utvecklades med TIK- ledning två gånger om så känns naturligtvis förlusten "onödig" men det lag vi har på banan kan inte räkna med seger mot dagens LHC....

Jag menar....

Om TIK hade gjort jobbet och plockat trepoängare mot lagen i den undre halvan... Då skulle en uddamålsförlust mot LHC inte spela så stor roll. Men nu har inte lageget gjort det.....

Jag KRÄVER en trepoängare på lördag. Allt annat betraktar jag som tjänstefel!!!!

Man kan inte hålla på som TIK gör... Förlora med uddamål mot topplagen och tappa poäng mot bottenlagen... Det funkar inte....

Jag vill se de rödvita, formligen, köra över Leksand! Mala ner dem till grus och vinna med 2-3 måls marginal.

Hjärta, vilja, näsblod och uppoffringar....
Inget annat än seger räknas på lördag.

FORZA TIMRÅ!!!!!!!!!!!

PUNKT SLUT!
Kommentera

Varför tog Kenta ingen timeout med tekning i anfallszon när vi plockade ut målvakten!? Har man en timeout till förfogande måste man väl kunna utnyttja den. Ytterligare ett bevis på dålig coachning.

Franz Nielsen miss när LHC kvitterar till 2-2 var horibel. Vi får tacka denna underpresterande dansk för missade poäng ikväll. Är det inte dags att plock ner den danska flaggan som hänger i hallen?

Manderville. Carlsson, Strålman. Asplund, där har vi spelarna som fick godkänt igår. Resten borde skämmas.

Som ni ser är jag ganska upprörd, detta är inte Nubbens fel utan spelarna själva måste ta tag i detta.
Kommentera

Jag tänkte bara påpeka att jag inte vill ha hit Kapanen igen
Kommentera

Äntligen en bra krönika av Roland Engström i ST!
Kommentera

RTS: Ok du har rätt , jag bryr mig inte i tik ! Men jag kan då inse att tik inte är bättre i år ! & att det finns 4 så kallade topplag i es och där är inte tik med räknade ! Och tyvärr kan jag ju säga att jag tror att Frölunda , Fbk,hv 71 & linköping kommer tillhöra den toppen ett antal år framåt ! Men visst finns det andra lag som kommer att kunna överaska i es , men dem 4 kommer att ligga i toppen ! Och du varför ber du inte nubben sälja Franz Nielsen då kommer ju tik bli ett ännu bättre lag ! Förövrigt tror jag att tik kommer klara sig från KS skall du se !
Kommentera

Helg Ernest: Jag har inte sagt att vi ska sparka Kenta , bara att han kliver ned och delar arbetet med M A och att ta in ex vis dahlén som resurs.

Sen har jag skrivit förr och säger det igen - det är spelarna som agerar på isen och därmed har de oxå ett ansvar. Just nu är det bara 5 spelare som gör det.

Du kanske oxå vill att Nubben ska avgå eller...

Som om det skulle hjälpa laget att bli bättre....

är det logik det?
Kommentera

Smokey: "Man ger snubben förtroende och tid."
...Och man lallar på och tycker allting är perfekt. Man gör inga förändringar utan låter pojken gräva på i sakta mak.
Kommentera

Helg Ernest: Kenta blandas in i diskussionen för att han kanske har varit i klubben alltför länge? Det kanske behövs en ny röst i omklädningrummet?
Vi behöver någon som ställer hårda krav och tar bekväma beslut nu!

Det är realism.
Kommentera

steve_h:
Hur många matcher har Aalto avgort till fördel för motståndarna???
Kommentera

Helg Ernest: Lek med tanken att samma polbyggare fått en superfin grävmaskin med massor av knappar å mojänger till sitt förfogande...

Kruxet är att försäljaren tappat bort bruksanvisningen och därför sålt maskinet till t-skedsgrabben för halva reapriset... Då finns det två lösningar.

1. Man ger snubben förtroende och tid. Grävkillen luskar efter hand ut hur maskinhelvete fungerar bäst ändå och gräver mot alla odds en stilig perfekt badpöl som blir klar i sista sekund.

2. Man tappar tålamodet och kickar grävkillen för att testa halvdesperat om någon annan kan lära sig den snabbare.

Vet igentligen inte vad den här tråden har för hockeyanknytning... Men jag drar till med att LHC har kommit lite längre i bruksanvisningen med sin blänkande svindyra jättegrävskopa.

Nu super jag ner mig och skiter i Leksand på lördag.

ernie: Hav tröst. Vi behöver dig här. Ge aldrig upp. Det är i motvind drakar lyfter.
Kommentera

Laken: aalto är ju sämst varje match.... det var ju hans 3-2 mål.. så jävla klantigt att dra på sig en sån utvisning i det läget...han är helt enkelt för dålig.. åtminstomde i förhållande till vad han tjänar!
Kommentera

Måste dock ge Nubben credit för Strålman.
Kommentera

NorrlandsGuld: Vadå acceptera att Tik inte är bättre? skall vi sitta med benen i kors och vänta på KS? ja du verkar ju verkligen bry dig!.
Jag kommer aldrig att acceptera att Tik förblir ett stryklag.
Accepterar man nederlag är man en förlorare som du.

En annan fråga ang F Nielsen, var han tänkt som första eller fjärde femma spelare? Och var han verkligen den hänförare i bottenlaget Mif ifjol som många här vill tro??
Hannula var spelaren vi skulle krigat för.
Kommentera

gud: Jag köper inte allt Nubben säger ang nyförvärv ,Någonstans långt bort måste även ledningen insett att risken var ganska stor att tappa de etablerade namnen till NHL men ändå skedde ingenting.
Det märkliga är/var att Tik verkade tycka att alla nyförvär var bättre/billigare än MANDY som man i början för mig obegripligt ratade.
Kommentera

Icetea: När skridskoåkningen är så långsam blir alla spelmomenten gjorda under tidpress o misstag hjälpligt reparerade i allra sista stund o uppspelen på tok för långsamma o lättlästa vilket märks väl i pp.

Elitbackar idag behöver bra skridskoåkning..

Skulle behövas en backförstärkning också för 1a linen tillsammans med
..varför inte Strålman som 1:a backpar
Kommentera

Icetea: Jag fattar inte vad Kenta skall blandas in i saken för ?
Han rår inte för att han får de spelare han har att arbeta med.
Bara en liten anektot.

Tänk om du skulle gräva en swimingpool åt mig.
Den skall vara 12 meter bred, 25 meter läng och halva basängen skall vara
10 meter djup. Eftersom jag dyker.

Sen ger jag dig en matsked att gräva med.

Skulle du inte bli less då ?

Faan vi skall väll inte göra som knätoffsarna ?
Sparka tränaren för att Masken inte lyckats värva hop dugligt folk.

Är det logik det ?
Kommentera

Tikare.se uppdaterad med matchrapport som ni ser, men även med bilder från dagens match. Tagna av "Lingan" här på HS.
Kommentera

Strindlund: Så sant som det är sagt (skrivet).
Kommentera

Laken: Ingenting speciellt, skulle jag vilja påstå.. Självklart fortsätter man med det man tycker är viktigt, även om jag personligen inte skulle kunna ge de förslag som bla du kommer med. Jag kan inte mer än acceptera läget eftersom jag ändå inte har den information som du och andra har, och även om jag hade det så känns det som det kvittar för ledning och spelare.

Men hey, Strindlund tipsade om en spelare i Bandytvåan, kanske är något för Timrå?

Nej men allvarligt, vi är olika individer och har olika åsikter om hur man ska hantera olika situationer.
Kommentera

Laken: Tycker du klarar av den balansgången rätt bra faktiskt! Fortsätt så. Grilla makten men gör det med finess!
Kommentera

Laken: Vet inte men hans spel följer väl lagets mönster, Upp och ned, mest ner för tillfället
Kommentera

Icetea: Vad som hänt med Kalle K denna säsong är en gåta för mig...
Kommentera

ernie eagle: Ok, på den punkten anser vi tydligen olika.
Personligen försöker jag hålla mig till alternativ 1.
Kommentera

RTS: Öh , ja varför värvade nubben Franz Nielsen ?Jag törs lova att det var flertalet es klubbar som jagade Franz Nielsen , men det var nubben som fixade hans namn teckning ! Det är ju säkert nubbens fel att Franz Nielsen underpresterar i Tik ! Har du kanske tänkt på att alla nyförvärv som nubben signar inte kan lyckas varje gång i tik dressen !? Det är väl bara att acceptera att tik inte är bättre än dem visat denna säsong !
Kommentera

Laken: Defensiven är ju inte hans grej liksom, jag tycker att hela femmans försvarspel inte funkar och då blir hans misstag än mer tydliga och när Kalle K blandar och ger så blir det än värre - han kom ifjol och fick spela med Aki Berg - en av NHL:s bästa defensiva backar. Lite skillnad mot i år om man säger...
Kommentera

ernie eagle

Hahaha härligt med en som kan språka,men så är du född på rätt dag å månad också.....
Kommentera

Laken: Nej när man håller på med sån skit som rockroffe gör har man förverkat sin rätt att vara anonym tycker jag.

Det finns tre alternativ. 1. debattera sakligt och nyanserat 2. Knipa käft eller 3. Träda fram med sitt rikttiga namn om man skall spy galla upprepade gånger med samma andemening!
Kommentera

Icetea: Aalto är bedrövlig defensivt ibland men bra offensivt.
Det ger 2,5/5 i betyg...
Kommentera

ernie eagle: Låt han avgöra själv om han vill gå ut med sitt namn eller inte.
Dessutom har RocknRolf2 rätt i mycket av vad han skriver, dock INTE när han kräver Nubbens avgång.

Nubben ska vara kvar!
Kommentera

RocknRolf2: Hur skulle Nubbens avgång påverka laget, spelarnas inställning/kunnande/självförtroende på ett positivt sätt?

Eller tänker du på nästa säsongs ev nyförvärv?

Jag förstår inte riktigt vad vi skulle tjäna på det.

Sen finns det en del andra som kräver att Aalto ska bort eller bänkas trots att han skjuter mest, har flest poäng. När vi har centrar som inte gör det defensiva jobbet på rätt sätt. Han värvades för sina offensiva kvaliteter för om ni kommer ihåg så klagade vi för några år sedan på att vi hade nån back som kan skjuta från blå eller en riktig powerplayback.

Det är så enkelt att att höja våra spelare vid vinst och såga dem fullständigt vid förluster.
Kommentera

RocknRolf2: Skitbra. För kan man inte träda fram med sitt riktiga namn så är man en fegis. Jag försöker inte gömma mig under någon sten i Per Gessle-land i vartfall. Jag har också kritiska synpunkter men jag står upp som en riktig man och tar konsekvenserna av mitt handlande när jag gått för långt.

Jag har legat i gränslandet vid et flertal tillfällen men de flesta härinne vet vem jag är. Hur många känner till dig egentligen?

Skall man öppna käften på det sätt du gör får man vara beredd på att ta skit om man inte kan stå för sin åsikt med ett fullständigt namn!
Kommentera

Laken: Jo, antagligen har du väl rätt. Har som ni märker väldigt svårt att smälta vissa värvningar.
Jag kan ta tillbaka Nubbens avsked så länge vi undviker kvalserien. Hamnar vi där är det däremot inget snack.
Kommentera

Icetea: Antingen eller. Ta över helt eller köra på som nu är de enda logiska alternativen.

Precis - Ställ krav!
Kommentera

+++++ - Anton Strålman
++++ - Mats Hansson
+++ - Kent Manderville
++ - Robert Carlsson
+ - Johan Asplund

- Frans Nielsen
Kommentera

Laken: Kanske borde Kenta kliva tillbaka - låta Micke A ta över eller bli än mer delaktig. Ta in Ulf Dahlén som resurs, han var förresten där i kväll.

Men framför allt ställ krav på spelare som Nielsen, Crippe, Gahn m fl.
Prestera mer eller ut på bänken. Timrå har ju mycket lägre tempo på matcherna i år - kanske det är för dåligt tempo på träningarna, vad vet jag men förändringar är nödvändiga och det fr o m i morgon.
Kommentera

RocknRolf2: Nubben måste få misslyckas en säsong han med, eller?
Vissa nyförvärv har ju varit helt okej också, såsom Strålman, Warg, Asplund.

Annars håller jag med dig... ;-)
Kommentera

earnie eagle: jag har aldrig kommit med några personliga påhopp på Nubben. Jag har däremot ifrågasatt hans nuvarande position som sportchef.

jag skiter i hur mycket polare osv du nu är med Nubben. Kan du inte acceptera att jag inte vill ha honom som sportchef så sluta läs här. Vem vet, med lite tur så slipper du mig snart här. Jag börjar bli trött på personpåhopp.
Kommentera

ernie eagle: jag har inte direkt nåt att säga Nubben mer än att jag tycker han ska ställa sin plats till förfogande. Han verkar vara en bra kille på alla sätt och vis, men det här är inte personligt. Försök att fatta det. Det handlar om det professionella livet i anknytning till en förening. Försök att fatta det!

jag skiter blankt i om du vill se mig här eller inte.

Mina åsikter kräver inte mer jävla identitetsavslöjande än någon annans åsikter härinne.
Kommentera

Strindlund: Jag kommer med mina förslag, försöker vara konstruktiv. Vad bidrar du med?
Kommentera

« · 630268 · »