Smokey: The loudest fans in the league. I have fun out there. They’ve been so good to me last season. Sa Rattie på frågan varför han firade mot klacken. Njaaa proppa honom. Han kanske trodde att han spelade för Timrå?
Olle: Ja, det ska gärna petas en passning istället för att lägga pucken på mål och gå på retur. Har sett minst 3 ggr när vi haft pucken under kontroll i anfallszonen och slagit en extra pass så pucken går till motståndare. Forza TIK!!
Var ändå den som sa att jag kunde tänka mig applådera Rattie för gott deltagande i SHL-kontrakt. Kommer göra något jag inte gör ofta och krypa till korset. Äcklet ska ha precis det han får i HOR-HC. Vem fan beter sig så, även om man bara spela för pengar? Efter man fått en skämtutvisning med sig, och domarna släppt en solklar utvisning när Lander dras ner sekunderna innan? Bland det råttigaste jag varit med om.
Olle: Om vi tappar poäng i denna match är det katastrof enligt mig. Linköping är jättedåliga, men vi har inte lyckats utnyttja det så bra hittills. Hoppas att det släpper för Dahlen i och med målet och även de övriga. Vi har minst 2 växlar till att lägga in
kulltorp: Det är sant. Både Hartmann och Blomqvist har varit lite osynliga. Hartmann brukar p andra sidan växla upp en bit in på säsongen, men det kanske borde vaskas om lite där om det inte ändras.
DenRöda: Rattie hånar fansen, inget annat. Hoppas det blir tändvätska för laget i tredje. Vad Rattie beträffar så uppvisar han ju en otrolig taktlöshet mot dom supportrar som hyllat honom hela (förra) säsongen lång.
Zäta75: Håller faktiskt inte med där om att Linköping är dåliga. Dom spelar mycket bättre efter sin game plan än vad vi spelar efter vår. Blir galen på alla bakomryggenpass mitt inne i slottet från Timrå, sånt straffar sig. Det är löjligt att se, det är ingen uppvisningsmatch det här. Bomba på mål, idioter.
Andraperioderna är ett eget kapitel för Timrå, de är jäkligt dåliga där. Man kanske måste börja spela annorlunda i dem. De får tryck på sig, får till slut tag på pucken, åker upp till blå och dumpar och sedan byter hela laget med ett nytt anfall på sig, måste vara jobbigt att spela så.
Diddes utvisning var ingen utvisning, men det var inte Landers heller. Han går in i närkampen. Kör upp klubban i ansiktet på LHC spelaren medans de bägge faller bakåt
Dåligt passningsspel av TIK gör att vi inte får något flyt i offensiven. Hittills kommer vi nästan aldrig samlat och med fart. Sedan tycker jag vi släpper in LHC’s avslut alldeles för långt in i slottet.
Helvete, missade helt Ratties firande mot klacken. Så sjukt respektlöst. Det där är så vidrigt så att jag spyr. Skägget gör din grej. Sen att han hyllat fansen direkt efter..En snyting, ja tack!
Olle: Tror bortaplan är perfekt för LHC i detta läge. Hemma förväntas man vara spelförande, vilket man inte riktigt har material för. Ikväll har de spelat ett bra bortaspel och hållt oss på utsidan än så länge.
kulltorp: Ja inte fan blir Linköping nån slagpåse i år. Men det är bra, det behöver Timrå se för att komma upp i den nivå som krävs för idag är det för dåligt. Framförallt defensiven och urspelen oroar. Offensivt kan man väl inte gorma FÖR mycket när vi ändå leder.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.