1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Linköping HC 2023-10-07

« · 2578388 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-10-07
Bee: ja alltså jag menar inte att det måste vara fula mål utan bara de är enkla, en kontring och sen en backhand i krysset duger också 😉
Låst ämne

Rip Kirby: Jag är så fruktansvärt besviken att vi inte får 3 poäng idag. Vi spelar i princip i LHCs zon hela matchen, iaf de två första perioderna. 2-0 känns säkert och gör vi bara 3-0 på alla våra chanser är matchen nästan punkterad. Är inte direkt orolig då jag vet att målskyttet kommer att lossna, men det känns tungt att förlora två maycher irad på det. Speciellt mot hatlaget LHC.

Vi kommer igen. Helst redan på torsdag.
Låst ämne

Helt ok match idag med tanke på förutsättningarna. Synd det inte räckte till 3 poäng.

Vad har vi lärt oss av förra säsongen när det gäller skador på backar? Kortfattat ingenting.
Vi går in i säsongen med en tunnare backsida än ifjol, en chansning som ger dålig konkurrens o känslighet för just skador. Otur? Snarare att man tigger om problem o måste panikvärva. Pengar naturligtvis en annan aspekt, har vi för mkt satsat i forwards?

Ingen skugga över juniorerna som täcker upp.

Lägger ingen energi på att våra toppspelare inte levererar speciellt bra, utan hoppas det lossnar. Kan bara konstatera att dessa 2 nämnda faktorer gör att vi får svårt att slåss i toppen närmaste tiden.
Låst ämne

Sputnik: men känslan är att hade vi inte haft Julle idag hade det blivit förlust! Han utmärkte sig inte mycket, men han gjorde inga fel heller! En felpassning såg jag!
Låst ämne

Kenttäcam: Du fattar väl att ingen i den här gästboken någonsin kommer ta Lövares taffliga försök till hån en enda sekund på allvar? Ni har genom ert sätt att vara på ett övertydligt sätt bevisat hur riktiga losers beter sig. Grattis till att för alltid ha en cementerad plats på ishockeyns bakgård. Där ni hör hemma.
Låst ämne

OlliJanne: Tycker faktiskt tvärtom att många av de mål vi gör är skitmål. Det är Pääjärvi som bredsidar in puckar, styrningar och annat - det jag faktiskt saknar är målen där typ Jonte får en puck, vänder in i banan och stänker upp den i krysset.

EPs mål mot Växjö är väl typexemplet.
Låst ämne

Kenttäcam: Ni lirar i HA, det är tydligast.
Låst ämne

Tom Topp: Jo, sen är det ju en del om och men kring Juolevis vara och inte. Pengar måste ju lösas först.
Låst ämne

Kenttäcam: Drick mjölk!
Låst ämne

Sputnik: Forsmark och Edfeldt gör det bra, helt klart. Men ibland blir det dumheter, och sånt måste dom slipa bort. Men med lite mindre speltid på dom grabbarna, och Erixon och Eronen tillbaka, då kommer vi vara jäkligt bra! Det som oroar mig mest är Lander, det verkar som att tankarna är någon annanstans! Har han privata problem, eller?
Låst ämne

Kenttäcam: Förlust igår. Du borde väl kippa efter luft snarare än att leka drygast i stan härinne?
Låst ämne

Kenttäcam: ni är i HA HA
Låst ämne

Nu vänt Öret Leksann Malmoe Röggle!!
Kamm vi noll kann vi lik gärna ligg 13 platss mä IK70!!
Mann vinn ing match på skott!!
Dä ska in i måle mä!!
Nä vargtassen smak illa ikväll!!
Så jävlas besviken å TRs höstlöv lik Salos höstlöv mot Vitryssland i OS!!
Dä håll int!!
Nä dax att vakna innan dä ä försent!!
Låst ämne

Kenttäcam: Haha, har du sett en match ens?
Låst ämne

roger_sundsvall: Ni lirar snart i HA igen, det är tydligt
Låst ämne

roger_sundsvall: instämmer i att 3-0 hade varit jävligt viktigt men jag avvaktar med stora motorsågen ett tag. Det jag saknar lite är de billiga enkla målen, blir jobbigt i längden om det ska sitta så här hårt åt varenda mål vi lyckas göra. Högberg är såklart grym men tyvärr lär de andra lagen ha duktiga målvakter de med så målskyttet är akilleshälen just nu. Wedda är varmt välkommen tillbaka om man säger så
Låst ämne

roger_sundsvall: Jag längtar nått fruktansvärt tills våra backar kommer tillbaks i allafall.
Med Eronen,Erixon och Didde så hade vi likväl kunnat stå med 2 vinster på dessa hemmamatcher.

Jag satt häromveckan och tänkte att nog var det bra med mer "pucktrygga" backar i Edfeldt och Forsmark,
Men med de 2 senaste matcherna i åtanke så saknade vi den defensiva tyngden. Framförallt mot FBK. Jag tror även att vi kanske kunnat stönga ner LHC ännu mer idag med en mer solid backsida.

Det såg verkligen ut som att Forsmark var på väg in i det. Men känslan att det är för mycket upp och ner, speciellt i spelet utan puck, så om alla är tillgängliga så är jag inte så säker på hans "givna" plats längre

Svensson-Juolevi
Lyytinen-Eronen
Didde-Rindell
Erixon-Forsmark

Nu kommer det inte alltid vara fullt lag, så då är det givetvis bra med extra bredd på backsidan.
Låst ämne

OlliJanne: jag har gnällt av mig för denna gång.

Jag vill också uppmärksamma O Johansson!

Det har tagits så många kliv där i sommar!

Det där drivet och farten han uppvisar idag! Då blir man stolt! Tar den svåra vägen runt! Jag tycker Nord var rätt taskig i OJ’s friläge för det är lika mycket klubba mellan OJ’s handleder som när Lyytinen syndade.

Men det är åkningen man tar med sig!

Hoppas verkligen att OJ är den där killen med lite extra!

Han som stannar kvar lite efter träning och matar skott.

Det största mest avslöjande blir ofta att skotten stannar vid Boyce klass.

Får OJ upp den dörren med så blir det ett rikt liv och bra hockey många år där!

Tar för sig som fan!

Jag tror det kommer att komma chans till mer istid under matcherna framöver för OJ.

Just nu är det guld för honom att få jobba med fysiken och få känsla för med vilket tempo allt måste gå.

Grattis OJ till första SHL målet och bra jobbat med fys/teknik/motivation i sommar!

Välkommen 44 med!

Det kommer poäng där!
Redan nästa match tror jag!

Jävligt kul att sheriffen är sheriff igen med!

Men Didde, Erixon, Elmeri och Wedin är jävligt välkomna tillbaka så snart som möjligt!

Kilona behövs!
Låst ämne

roger_sundsvall: Ja. Hela 2 p efter Frölunda på 4:e-platsen med 1 match mindre spelad än dem. Tror inte tabellplaceringen är så noga i nuläget. Vi är t.ex 4 poäng bakom 2:a-platsen
Låst ämne

pinsam förlust
för faen sätt 3-0 så e matchen död
nu är vi 10.a i tabellen
Låst ämne

När var det Wedin skulle komma tillbaka?
Låst ämne

Sputnik: ja om vi inte kommer till rätta med ineffektiviteten snart finns det fog för oro men i ärlighetens namn så är nog Högberg SHLs bästa målvakt. Jag utnämnde ju JJ som möjlig kandidat till titeln häromdagen men jag får nog backa på det.

Dagens ljuspunkt var att OJ fick göra sitt första SHL mål... GRATTIS och jag säger som min polare i USA sa till servitrisen som kom med öl "keep 'em coming"
Låst ämne

Sputnik:
Nej det skulle jag inte säga. Även om den typen av statistik innehåller rätt många parametrar som jag inte har koll på. Men offensivt verkar vi ligga kring 8 plats, defensivt i botten. PDO är högt men även Malmö har högt.
Låst ämne

Jag gör ett antagande ifrån presskonferensen och intervju att lag och ledning inte är nöjda med spelet till trots. Det gläder mig isåfall att ingen är nöjd trots "övertaget i spelet" och alla andra jävla floskler som kan tänkas spottas ut efter inledningen på säsongen.

Antingen möter man sin överman eller så vinner man matchelvetet punkt slut
Låst ämne

Sputnik: Har tyvärr dålig koll på det, men det kan nog min gode vän Tarasov upplysa oss om
Låst ämne

pingvin: Måste ändå säga att det är skillnad mot förra säsongens hemmaspel. Nu för vi matcher på ett helt annat sätt. Problemet kallas EFFEKTIVITET!
Låst ämne

9908: jag tycker att vi kommer ut för svagt i tredje…

Vi har varit tuffa och resoluta i 40 min och då kände nog de flesta att vi hade närmast total kontroll…

I tredje tycker jag att vi kommer ut och börjar åka med och försöka täcka av istället för att äga isen och ta betalt för att få besöka SCA arena.

När man blir snäll och slutar klämma till så tror jag att motståndare känner att dom får fart och momentum.

Vad det beror på vettitusan jag tvivlar på att det är vad man beslutar sig för och jag tror inte det beror på att spelarna inte vill för det är klart mer energigivande att känna sig som att man är i förarsätet.

Är det någon gång man vill se en timeout så är det då.
För att få vråla åt alla att komma tillbaka till grunden som gett 2-0…

Ääääg isen! Var resoluta!

Typ så…
Låst ämne

Missade tyvärr matchen idag. Hörde att vi hade ledningen med 2-0 och man var rätt nöjd. Vad faan hände? Vann skotten igen men förlorade andra hemmamatchen i rad. Nästan så vi är bättre borta. Så har det varit några år nu. Vi kan inte föra en match utan är ett utpräglat kontringslag. Tillbaka till det! Tätt bakåt och kontra!
Låst ämne

Nucky: Har dålig koll även på Timrå när det gäller statistik, har dock flr mig i Domustrappan(Timrås podd) att vi såg ut att ha rätt bra underliggande siffror som talar för att vi bör kunna få produktion över tid.

Men hur har det sett ut för er med typ Corsi och PDO etc. Har ni ett spel som även ser ut att hålla på "pappret"?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja när vi har flow ser det bra ut.
Men blir jävulskt tufft framöver, både Rååååma och Vigneault på skadelistan nu
Låst ämne

solbacken: han passade Mieho mitt i slottet…

Fick inte ens pucken mot mål…

Dahlén ska skjuta. Han ska slappna av mer och få bättre precision. Dom vi har som kan ska fasen skjuta. Övriga ska skymma målvakt, slå in returer/vinna kampen framför mål.

Dahléns mål i på: målvakten vet att Dahlén har få passningslägen. Kan inte stoppa skottet ändå…

Lite som Lehtonen på den gamla goda tiden. Spelade ingen roll om målvakterna hade fri sikt.
Det small ändå.

Den egenskapen har inte så många…

Boyce exvis…

Dom flesta har riktigt bra egenskaper och när dom tillför den till en helhet så blir laget bra…

Men det är mycket som inte verkar riktigt stämma med Dahlén/Lander och det svider i hjärtat för man unnar dem all framgång ju…
Låst ämne

Nu är det alltså tre tikare i top 3😂
Uppladdat:

0x600-024886e6-8383-4cce-b295-7b9916f9df19.jpeg

Låst ämne

Nucky: Ska inte ta ifrån er nåt idag, i andra såg det ut som ni mötte ett HA-lag. Imponerad över hur ni flyttar pucken så Frölunda får jaga sig yra. De får lita på slumppuckar och soloprestationer
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja vi är bra så länge vi huserar i anfallszon, kan bli annat nu
Låst ämne

Bee: Ja jo så blir det ju. Sen Forsmarks slarv, vad genererar det? En Rattie som kommer i dålig vinkel och får iväg ett Kalle Anka-skott som tar i axeln och en båge över JJ och in? Tycker man inte att vi blir otroligt hårt straffade idag, sett till vilka lägen LHC har över 60 minuter så vet jag inte riktigt vad.

FBK tycker jag dock vi släpper till mer vilket mer motiverat förlust där, om än orättvis den med.
LHC har bara maxflyt. Och det är väl det jag är inne på. Sen att vi kunnat varit mer skärpt i vissa avslut, är såklart korrekt och lätt att tycka. Men någonstans måste det finnas reson i det med, när pucken för tredje lägen vobblar precis vid avgörande läge så den lägger sig på högkant, eller dansar på Högbergs tåspets, så är det ju en fråga om tillfälligheter med.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jaha det var dansken i mål. Tyckte jag skymtade nått riktigt svagt mål i repris mellan benen. Kan inte vi få nått såll mot oss också nån gång. 😅
Låst ämne

Nisse på Mon or: Nä de är bra. Däremot är dansken i Frölunda jävligt usel, de har närmast lite målvaktskris
Låst ämne

Nu har jag det,vi skjuter för mycket......
Modo. 8 skott / 4 mål i andra perioden...
Låst ämne

Olli Nomadinen : 4-2. Detta med värdelösa MoDo. Not so much.
Låst ämne

erathoo: Ja 2-2 är inte rättvist, Modo är överlägsna. De har en förmåga att få motståndarna att se små ut
Edit: 3-2 nu
Låst ämne

Bee: 2-2 målet blir Rindell rätt bra hakad på med när han ska få undan pucken
Låst ämne

Bee: bra analys idag gör Rimdell för många misstag likt förra matchen Forsmark är ny och inte riktigt var i kläderna men säsongen är lång men det blir att börja jobba nu innan vi faller ännu längre ner i tabellen
Låst ämne

Frölunda , spelar inte så bra, men 6 skott på 30 min, varav två i mål....effektivitet?
Låst ämne

Stort fall framåt idag lite mer utdelning och lite olyckligt i sudden Edfält och Svensson var bästa backpar förra matchen var det intre bra
Låst ämne

9908: Slarv i defensiven är ju anledningen att vi förlorar båda matcherna, sett till målen vi får mot oss. Håller med om att det händer mer i FBK-matchen, men det är ju Forsmark som rusar bort sig mot Rattie vid 2-1, Rindell som är svag framför mål vid 2-2 och Lander som får byxorna neddragna i egen zon vid 2-3.

Anledningen att motståndarna ens är med i matchen såpass att något slarvmål bakåt betyder förlust är att vi inte tar betalt för vårt stora spelövertag. Klart som fasen att om Timrå fått normal utdelning från sina skottsiffror i endera matchen så hade vi punkterat båda. Sättet laget börjar backa hem vid 2-1 och bjuda in LHC i matchen beror ju så klart på att det inte står 4-1 som det borde.
Låst ämne

Charliejfz: Modo spelar ut Frölunda, de ser riktigt bra ut
Låst ämne

Cluben4Ever: Ja det är sjukt pinigt. Jag skäms på riktigt
Låst ämne

Cluben4Ever: Enjoy Ingemansland i år ...också . Vad blir det nu ....7 i rad ?
Låst ämne

SMÅLAND: sitt lugnt i båten… bara å invänta omgång 30 så ser vi en mer rättvisande tabell. Men är impad av Modos start på säsongen. I januari och februari spelas de svåra matcherna där poängen blir direkt avgörande.
Låst ämne

Cluben4Ever: Var var du förra säsongen då vi vann alla matcher mot er?
Låst ämne

« · 2578388 · »