1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14

« · 434499 · » Till forumet

Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Kommer Manderville att paras ihop med Jonte och bilda ett renodlat torpedpar eller får Sudden chansen på Manges position? Personligen hoppas jag på det förstnämda och att de i övriga formationer inte görs några ändringar..

Ska också bli intressant att se hur LHC klarar sej utan Husse, det är synd att man inte får se honom, men samtidigt bra för TIK.. Deras NHL-kedja med Huselius som härförare har i runda slängar legat bakokm 75% av målen så här långt den här säsongen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2004-10-14
Ambroo: Fyra kedjor från start är nog att föredra mot ett starkt LHC. Hoppas på att det inte kommer att behövas gå ner på folk heller. NHL-kedjan är ju som sagt nästan dom enda som producerar i laget och med husse borta så skiter det sig förhoppningsvis :)
Kommentera

Kom igen Timrå! Nu gäller det att kavla upp ärmarna, äta taggtråd som måltid och verkligen gå in för att inte ge Linköping en kvadrat centimeter gratis.
Det ska smälla i sargen, LHC ska ha svårt att få pucken och framförallt: Det ska göra ont ifall dom kommer för nära våran målvakt!!
Kommentera

Maggan: Vadå göra ont! Dom ska förbanne mig inte hinna känna smärtan förrän John Blund "slagit till".
Kommentera

LennartA:
Nåväl! Jag tror inte att det är läge för något avvaktande spel i första perioden den här gången!
Fulla spett framåt!
Om Linköping får smakstart är det nog kört!
Jag inbillar mig att första målet är viktigare än någonsin mot just Linköping!
Trasa sönder spelet mot NHL- kedjan... Och 110%framåt mot dom andra!
KÄMPA TIMRÅ1111
Kommentera

Janken:

Timrå verkar starka över hela matcher, sista perioden är väl kanske Timrås starkaste nu i början på serien, så jag tror Linköping krigas ner...:-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

håckla: jag tror på en 3-1 seger idag ... Timrå har en bra defensiv, men inte alls en dålig offensiv..
Sedan kan man väl påminna dom om slutspelet förra säsongen, så lite huvudbry kan dom ha:)
Kommentera

willysson:

Vi får väl studera Homer i båset... :)). Timrå vinner 4-1.
Kommentera

håckla: Haha, ja kanske det;) Är timrå bara aggresivt från start ska det gå vägen, Timrå har haft en tendens att se lite loja ut ibland... Det gillar jag inte alls!
Kommentera

willysson: Fredrik Norrena har troligtvis saknat killar som Robert Carlsson och Kent Manderville runt sin målgård, ska bli kul att se om han fortsatt är psykiskt underlägsen Timrås forwards.

Men enligt Roger Melin så är han en fridlyst fiskljus så vi får väl se vad som händer.

Mycket psykologiskt spel i en sådan här match då det var så mycket hat mellan lagen i våras.
Kommentera

JimmyH: Jag vill se en repris av Klark kent;)
Kommentera

willysson:
Nej för bövelen!
Då går Melin i taket!!!
Kommentera

JimmyH:
Skulle vara trevligt att se Norrenas reaktion om Manderville och han åker med 50/50 chans på pucken :)
Kommentera

Janken: Är inte det lite kul det, se honom halvgråta i tv;) hehe
Kommentera

willysson:
I o f s skulle det vara kul... Men inte för Norrena eller Sheriffen!
Tänk Norrena efter en ny sjtärnsmäll!
"Timrå skall alltit hålla på å griiiisa! Tom ä så griiiisika"
Nä! Låt han va i fred och spela ut dom:
Sen kan ju Kippra ha samma brallor som Hirch hade i sista kvarten!
Det var finfina brallor det!
Kommentera

Janken: jag tror ju att Timrå har fördelen om spelet får tala... men jag tror nog att detta kan bli säsongens bästa ishockeymatch hittills.
Kommentera

willysson: vad tror du om 1-3 i kväll?
0-1 i första
1-1 i andra
2-1 och 3-1 i tredje!!

Morrison 1 mål
Za 2 mål, Nordgren 1 mål
Kommentera

mattis69: fan vart fel 3-1 ska det ju vara så klart
Kommentera

mattis69: klockrent förutom ordningen på resultatet;) 3-1 tror jag på...
Kommentera

Kvällens rättskipare:

Domare: Christer Lärking.
Assisterande: Klas Nilsson och Åke Andersson.

En fundering. Ingick det nån form av säsongskort på just Timrås matcher för dvärg-Åke då han tog domarlicens? Eller licens, förresten.. kanske inte ändå... Att han sedan råkar bo i relativ närhet, det ursäktar inte att han ju närapå bor i Timrå kommun, som det sett ut.
Kommentera

Dream Team: Dålig?
Kommentera

SaraS: Typ kass, dårå. Det må väl iofs vara hänt, det är han ju inte ensam om bland domarna, direkt. Men att han dömer här så pass ofta känns väldigt snett. Eller jo, förresten, det gör nog faktiskt rätt mycket att han ÄR dålig. Vore han bra och han dömde här ofta, då skulle man ju inte heller bry sig!
Kommentera

Abron: Det tror jag inte eftersom det därvar färjestad och det är Linköping som spelar idag.;)
Kommentera

willysson:
Vi får hoppas att spelare samt Lärking klarar den nya nivån ikväll, men det känns lite osäkert på hur matchen kommer att bli.
Kommentera

Dream Team: För mig är han definitivt en av de fem bästa.
Kommentera

Abron: Ständigt denna Lärking! Om han ändå blir tvungen att förstöra denna afton så får man hoppas han gör en Karbanov och tar ungefär lika åt båda håll. Skulle sitta mycket påpassligt med en stänkare från Modin eller Aalto från blå ikväll.
Kommentera

El Aka Ali: Vem är en av de fem bästa?
Kommentera

Dream Team: På min skala är Lärking nr. 5. Det finns några som är bättre och en dröse som är sämre.
Kommentera

El Aka Ali: Lärking tillhör en av de bättre i en ojämn domarkår. Dock var det inte Lärking jag avsåg att kritisera tidigare. Däremot linjemannen Åke Andersson som av någon anledning fått klippkort att döma just Timrå. Då hör det till saken att han definitivt inte hör till en av de bättre.
Kommentera

Dream Team: Det kan jag hålla med om. Åke han som missar icingar?
Kommentera

El Aka Ali: Jo, bland annat..
Kommentera

Dream Team:
Kan hålla med dig, hoppas det inte går för fort för Zebrorna ikväll..
Kommentera

Undrar om vi får se Norrenas tolkning av den döende dandyn ikväll?
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/5/dandy.jpg[/bild]
Kommentera

Per HApps: Det låter trovärdigt!
och kommer att hända:)
Kommentera

El Aka Ali: Det är Klas Nilsson som brukar missa icingar!
Kommentera

TIKA: Ja, han är en i raden. Räkna på du...
Kommentera

Här var det gemüht, må jag säga. Lite andra bullar det, jämfört med dom man hittade inne på Pengapungens forum. Nu är inte jag någon psykolog, men...det verkar nästan som om det fortfarande finns en smula agg kvar sen vårens stjärtsmiskning.

Nåväl, chans till revansch för filbytarna redan i afton. Men så illa ska det väl näppeligen behöva gå. Historien har ju visat att Hockeyguden - föga förvånande- klart favoriserar våra rödvita hjältar framför Klart-stan-ska-ha-ett-hockeylag-HC. Låt oss hoppas att det fortsätter så.

Som alla vet finns det en mängd olika kategorier att dela in motståndarlag i. Bra lag. Irriterande lag. Småäckliga. Allmänt onödiga. Intetsägande. Osv. Själv tar jag förbehåller jag mig lyxen att ha ytterligare en kategori, betecknad 'Lag som är obeskrivligt motbjudande och i lag bör förbjudas'. Och se, just där återfinner vi kvällens gäster.
Kommentera

Bragd-Birger: Vem stoppade in ett 'tar jag' för mycket i mitt inlägg? Sabotage!
Kommentera

Bragd-Birger: Fyndigt, men... *gäsp*
Kommentera

bobbe: För egen del tycker jag det är väldigt trevligt med ett ES-lag i min omedlebara närhet, men jag måste medge att alltför glada och segerrusiga östgötar är lite påfrestande...;)
Kommentera

Bragd-Birger:

Vet inte om jag tycker att linköping är ett motbjudande lag som bör förbjudas. Tycker faktiskt att de presterar en hyfsad hockey. Men framför allt har de en förbannat duktig målvakt som är rolig att titta på. Så, från min sida är, Linköping inte mer motbjudande än något annat lag... Så länge de förlorar mot Timrå vill säga.

Hoppas verkligen att Timrå orkar hela matchen i kväll! Skulle sitta fint med ytterligare 3 poäng och fortsatt vinstsvit hemma.

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Hur kul e detta då? Kommer sitta på Arlanda o vänta på ett flyg precis när matchen börjar. Kommer inte veta resultatet förrän kl. 12 inatt. Hmm... Kanske kan fråga piloten att hålla mig uppdaterad.
Kommentera

Per HApps: det var ju världens dyraste verk en gång i tiden, har även det paraleller med Norrena??
Kommentera

*#"¤ hockeylive! När man för en gångs skull är hemma och måste jobba så vägrar skiten att fungera.. ingen sändning, ingen media och dylikt.. någon som får likadant?
Kommentera

Vackert! 1-0!
Kommentera

2-0!!!!!!!!
Underbart!!!!
Bara inte Timrå slappnar av nu.
Kommentera

2-0 efter att en LHC:are legat skadad på isen. Jävligt snyggt. :P
Kommentera