1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590378 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23

« · 790619 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: Tik ser dock piggare ut i sista denna gång, tror på vinst.
Kommentera

Nej aldrig !! 2 snabba av TIK å mitt resultat går in. Yeop
Kommentera

Blir som i brynäs matchen!
Kommentera

nixXz: Snygg straff, men det som orsakar det hela är ju bedrövligt gjort av Koskinen
Kommentera

nu kan dem få det här gratis
Kommentera

Fan...Ska vi tappa detta också??
Kommentera

oerhört dåligt av kalle
Kommentera

Kvällens publiksiffra: 4 812.

Kommentera

Dream Team:

Han klarar kanske inte Norrlandsluften =)
Kommentera

3-1, Johan Anderssons 2:a kasse för kvällen! Härligt!

Matchvinnare...?

Kommentera

Andersson är våran kung idag!!!
Kommentera

Lemmy: Så är även Musse Håkansson borta frän matchen. Enligt Janne Karlsson så insjuknade han redan under den 1:a perioden. Vad nu detta kan innebära.
Kommentera

Mappe: Virus kommer att frälsa alla till sin tro, hahleluja!!  ;)
Kommentera

Mappe: Måste bara få tillägga att Johan Andersson är så jävla kung!!! Bästa värvningen iår??? - Ja, kanske.
Kommentera

Red Rocker: Jag har försvarat Virus vid ett flertal tillfällen förut, då jag tyckt att kritiken varit överdriven. Men nu gör jag avbön. Karln är fan inte klok i huvudet. Likvärda utvisningssituationer = timråk klockren, lhc:s tveksam osv.

Manderville gjorde ett mål tre mot fem förra året. Vanligt är det inte men fan så skönt

Håll i detta nu gubbar!!!
Kommentera

Red Rocker: ja håller med, så jävla skönt att vi näta i 3mot5 som han hyllar LHC:s Powerplay, om det är så jävla bra vad fan har de inte gjort mål för på 27 försök irad!! BOJKOTA VIRUS! borde man inte kunna ringa upp han å fråga vad fan han håller på med? men då lär han väll polisanmäla en för olagahot lr nått sånt!

4ever TIK!
Kommentera

Dream Team: Ok hade inte heelt fel då ;) Skönt också att nån har koll så man slipper ligga sömnlös inatt :)
Kommentera

Dream Team: Manderville var det väl.
Kommentera

George: Inte den här säsongen, men man gjorde det under säsongen 2005/06, på bortais mot Brynäs.
Kommentera

Laine ser väl hyfsad ut. Gör inte bort sig i allafall.

Annars är Hedström bra. Sundh, Regin och Hallin också.
Johan Andersson självklart.
Kommentera

Haha !!
Otroligt skoj att få göra ett i spel 3 mot 5. Måste vara riktigt knäckande för LHC. Åsså rätt person som får göra det :)

Men har inte TIK gjort ett mål i 3 mot 5 tidigare denna säsong eller är jag ute å cyklar nu ?
Kommentera

Fy faan vad jag hatar Virus, varför får han fortsätt kommentera??? Han är så sjukt "anti+Timrå" så det finns inte!! Det är nära bojkott av canal+ men vad faan ska man göra det är ju inte så att man har några alternativ.

USCH!!!
Kommentera

rödovithockeydy:
Så jävla skönt att Johan A täppte till käften på VIRUSET
Kommentera

Underbart mål av Johan!
Kommentera

Okej, roligt men hur fan släpper man in ett mål i 5 mot 3 (vitrysslands matchen räknas ej!)
Kommentera

Rooster23:
i fem mot tre??
Kommentera

Rooster23: ...men de lär ju kvittera ändå...
Kommentera

Rooster23: Haha.. fan vad kul!
Kommentera

Haha johan Andersson
Kommentera

OTROLIGT!!!!!!!
Kommentera

Fan vad jobbigt....3 mot fem nu...
Kommentera

Vi är kass i pp
Kommentera

Rooster23: In med ett i PP nu...
Kommentera

Usch. det känns som om det osar katt nu....
Kommentera

7-1 eller 3-2 mitt tips hehe

killen tog 4-2 så vi får la se :) *hoppas*
Kommentera

Yes! 1-0, Regin!

Kämpa Timrå!

Kommentera

5-0 sa jag i måndags. Står fast vid det.
Kommentera

RocknRolf2: Fan vad du var positiv då! Har du rökt på?
Kommentera

Stenklart. 5-2
Kommentera

idag vänder det, 3-2
Kommentera

T T: Instämmer och Torrki som avgjorde förra matchen lagen emellan är skadad, detta måste bli seger.....

KÄMPA KÄMPA KÄMPA... 2-1 tror jag
Kommentera

LHC är lika kort om folk som vi och har sin bästa back borta. I kväll finns inga ursäkter. Serieledningen ska försvaras.
Kommentera

Det verkar bli en pinsam publiksiffra ikväll. Bara 4283 sålda. Ikväll blir det nog svårt att nå 5000 gränsen...
Kommentera

mikenomad: Fast en viss skillnad finns väl som talar till vår nackdel iom att vi gått på kort om folk en längre tid och slitit hårt på vårt spelarmaterial. Strålman har ju ett bra tag visat att han gör idiotmisstag som man får gå tillbaks till hans första tid i TIK för att få se. Någon föreslog för ett tag sedan att han eventuellt skulle ha blivit nonchalant efter all positiv uppståndelse. Kanske stämmer det, men jag tror personligen att det mesta beror på att han är mentalt trött. Han har ju matchats rätt hårt ett bra tag nu.

Hur länge har LHC:s fyra spelare varit borta? Är det skador som nyligen uppstått eller har de också varit borta en längre tid?

Jag tycker inte heller att skadeproblemen ska användas som ursäkt för uteblivna resultat, men en viss förklarande del har det nog allt. Men man får hoppas att LHC:s kräftgång på senare tid kan vara en orsak till att vi kan få ta tre poäng ikväll. Det kan gå, speciellt om någon kan få Styf att förstå att det finns enklare sätt att spela än att göra idiotiska droppass bakom ryggen i egen zon. Och Jonte skulle nog också behöva lära sig spela smartare. Visst är det snyggt med hans fina dragningar fram till motståndarens blå eller snurrandet i motståndarnas zon. Men om han hela tiden ska lägga ett livsfarligt pass längs med blålinjen istället för att lägga ner pucken och utnyttja sin fart för att vara först på pucken efteråt så kommer det att ta en ände med förskräckelse och kosta några baklängesmål.

Nä, spelar man smart så ska man nog kunna sno åt sig någon eller några poäng här och där framöver och hålla sig kvar bland topplagen tills man får tillbaks fler spelare.
Kommentera

Hassan: Du tänker på min "kvittning" av Laine o Nyllet..? Är medveten om att den haltar en aning, visst är det som du säger! Men en viss förstärkning innebär ju Laine med tanke på att Nyllet är borta. Lite väger han ju upp! Ville annars mest bara visa på att skillnaden mellan LHC och TIK i dagsläget inte är så jättestor på skadefronten. Har blivit lite väl stort fokus på detta här på sistone, antytts tex att TIK ställer upp med nån form av B-lag och dyl. De spelare som LHC har skadade är minst lika viktiga för dem som de vi har borta är för oss!
Kommentera

mikenomad: Det duger väl aldrig som bortförklaring..... Däremot kan man inte plocka spelare mot spelare...... En viss skillnad mellan folk som haft en hel försäsong med samma lag, kommit in ordentligt i truppen osv, än en hockeyvagabond........
Kommentera

LHC har fyra tunga spelare borta. M. Johansson, M. Samuelsson och S. Torkki bl.a. vilket inte är några dussinlirare..

TIK har 7 på skadelistan men 2 (Wennerberg och Machulda) kan ju knappast räknas som kännbara denna säsongen. De har vi klarat oss bra utan hela hösten. Sen kan vi kvitta en forward (Nyllet tex) med vårt senaste tillskott Laine anser jag. Kvar blir ett kännbart bortfall på 4 spelare, dvs detsamma som hos LHC.

Ikväll duger mao inte skadeaspekten som förklaring vid ev. förlust!
Kommentera

« · 790619 · »