1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590256 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18

« · 1292089 Till forumet

Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Efter debaklet mot AIK kommer jag att åka till E-on totalt utan förhoppningar om poäng i mötet mot LHC. Men ändå, ryck upp er Tik-lirare och fräls oss!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
John K:

Ikväll studsar vi tillbaks, 3 friska ska in på kontot.

4-1. Pärssinen(Hirso), Pikkarainen(Hirso), Corso(Lander) och Erixon(ua).
Kommentera

Jag har ont i magen o mår riktigt illa, det är "The worst case scenario" som ständigt maler i huvudet på mig inför kvällen o framöver.

Ändå ska jag till Eon ikväll. Varför? Varför utsätta sig för nånting sånt här?

Mina gener är riktigt illa däran.
Kommentera

Hahl Bundy: Ta dig samman människa! Det har spelats 11 omgångar, ni ligger fyra i serien, har hemmamatch och du snyftar som ett litet barn! Ju tyngre det känns att ta sig till arenan (eller i ert fall rucklet), desto skönare är vinstens sötma efteråt. Ta dig dit och heja fram ditt lag nu! Ekonomin blir knappast bättre av att folk stannar hemma och surar.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja men jag sa ju att jag ska dit :)
Kommentera

Wayne Gresky: Ja så är det, vi ligger ju fortfarande fyra, vi kunde ju ha legat där VF ligger, då jävlar hade det varit kris. Nu kan vi bara se fortsättningen med tillförsikt, för sämre spel och inställning än det som presterades mot AIK kan det inte bli.
Kommentera

tik02: Det såg likadant ut för oss mot AIK och matchen efter krossades HV. Visst kan man bli oroad, besviken och förbannad av dåliga insatser, men som det låter här så skulle man kunna tro att ni har en förlustsvit på 7 matcher. Vinner ni ikväll så blir det väl prat om SM-guld igen. Det finns bara två lägen här. :)
Kommentera

Ställer samma fråga som sist inför denna match. Laborerar man om något så 1:a linan kan fungera bättre (dvs vågar man peta ner Hirscho tills han är i "ok" form?)?

Oavsett hoppas jag på en positiv reaktion efter Lördagens bleka insats, kom igen nu Timrå!!
Kommentera

Wayne Gresky: Problemet är att man har varit orolig sen den andra perioden borta mot DIF.
Kommentera

Ambroo: Oron är befogad.
Vad det beror på att det ser ut som det gör på isen, därom tvista di lärde.
Kommentera

Wayne Gresky: Känns skönt att du är inne och redogör läget! :')
Kommentera

Jockz: You're welcome! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Jockz: här ska du få läget!

tik 6 - 2 lhc

total scenförendring mot för aik matchen.

det blir ren hockey propaganda i eon templet ikväll.

alla rödvita krigare höjer sig 7.5 snäpp på en 10 stegs stege!

målar gör bla: 27,22 och 23!

framspels poäng gör bla: 50, 13 samt 21

obs: även sonntag kommer hyllas här inne i natt!

ni som bor inom 10 mil från eon templet SKA köpa en biljett å åka dit å se denna match om det inte redan är planerat!
Kommentera

linköpings mål kommer tyvär i bp eftersom att vi tyvär kommer att dra på oss lite utvisningar ikväll med.

63 kommer att hamna i en fight med en dålig lhc förlorare ikväll! det kan bli underhållande att se på..
Kommentera

Ambroo: Vi har varit ett av de sämre lagen i 2:a sedan start inte bara pga DIF matchen.
Kommentera

Är det bara jag av HS:arna som ska på matchen idag?
Kommentera

Hahl Bundy: som sagt, missar aldrig en match på plats! inte hjälper man till hemma heller?
Kommentera

Bissett19: Det vet jag :) Men inte hela tiden, ville bara påpeka till Ambroo att det inte är bara pga av DIF matchen som vi ligger dåligt till i 2:a (just nu sämst) för det har vi gjort sedan start av säsong 10/11.

Sedan så undrar jag hur korttidsminnet är på en TIKARE rlördags råsög vi totalt och spelade som avdankade dyra kärringar. Idag (2dagar senare) Så längtar jag efter att få se timrå igen, vad fan är felet -.- Och varje gång är jag så jävla dum att tro att vi ska spela bättre det trodde jag mot AIK med, vad fan talar för oss idag egentligen....inte ett jävla skit! Men kanske är just de...Skadan talar igen tippar 5-3
Kommentera

Hahl Bundy: Nej då, du blir inte ensam, jag skall också se den på plats.
Kommentera

John K: Det var väl mitt fel i Lördags eftersom jag inte var där.:/

Jag säger som Blizzard man är så dum att man hoppas på nåt bättre varje gång dom suger o spelar skit o ska absolut se dom igen.

Man är där ändå på barrikaderna oavsett.
Kommentera

Blizzard: det är någon underkategori till kärlek! =)

fullständigt förödande för korttidsminnet och fullkomligt förblindande.
Kommentera

Hahl Bundy: Men inte kan de väl egentligen suga så in i helsike häst om de ligger 4:a ändå....? Vi säger för själens skull att det bara är en liten svacka.....
Kommentera

Timrå Icon: Ingen kan med handen på hjärtat säga att spelet ser bra ut. Långtifrån.
Jag är glad att vi fick dom här poängen som vi fick i början men dom kan vi inte leva på länge till.
Det är dags att komma ur svackan o börja prestera.
Vi kan börja med finnfemman som omöjligt kan var så usel i vanliga fall, som dom varit i Timrå i 6 matcher.

Det finns ju potential i laget. Det är dags att börja visa den potentialen snart. Helst idag.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, finnfemman är under all kritik än så länge. Det känns, tyvärr, som om Pärssinens poängexplosion i början var lite utav ett sista ryck. Han har varit helt osynlig ett par matcher. Kom och Ilkka förväntar jag mig också mer av, mycket mycket mer.

Dom har varit en besvikelse i många matcher.

Får hoppas att dom motbevisar mig ikväll...
Kommentera

Wayne Gresky: Typiskt...

När dom sänker priset för en hockeymatch man gärna vill se, då är man inte hemma. Måste iväg och jobba så jag kan inte vara hemma och ta del av erbjudandet.
Kommentera

Jag menar: Finnfemman ligger på en onormalt urusel nivå.
En någorlunda "normal" nivå kan man väl ändå begära?
Man har ju aldrig sett nåt liknande dåligt.
Kommentera

Kerstin_k: Hirso måste spela gravt skadad.
Det finns ingen annan förklaring, liksom att Timo har känningar i ryggen.

Det är oförklarligt annars.
Vad Pikka kan skylla på.......det har jag ingen aning om.

Redigerad kommentar

Kommentera

pratarn: Jag antar att jobbet är i E-on Arena. Eller?
Kommentera

John K: Jag tycker att pratarn ska ta sitt ansvar o prata allvar med spelarna nu innan match.
Han kan ju det här med att prata.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy... ...Ha,ha,ha, skulle just vara något det. :-)
Hur lång tid får jag på mig? Lika länge som lastbilen är inne på isen och snurrar, eller?
John K... ...Självklart, ädla broder. Ikväll kör vi igen. ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Problemet är att det gick för bra första matchen mot Frölunda. Det var en riktigt usel värdemätare
Kommentera

Timrå Icon: Det kan aldrig gå för bra.
Kommentera

John K: Jo det gjorde det då. Spelarna trodde det skulle bli lättare än det blev. Eller har något förändrats i laget? Har någon tillkommit? När började svackan?
Kommentera

Hoppas Ilkka får vara ful ikväll. Gör som mot Frölunda, sänk hela organisationen med en enda tackling.
Kommentera

Åkerblom i 6e: lite full kan han få vara också bara han är bra :)
Kommentera

Åkerblom i 6e: Man får ju inte tacklas numera!
När Kolan äntligen tacklades åkte han ut
Kommentera

Mörksvart regn som blåser kallt mot min fallfärdiga stuga...

Livet känns blygrått och det är bara mina blodsprängda ögonröder vilka lyser sådär varmt TIK-rött i ångestens dämpade sken.

Döden, som gått vid min sida länge nu, kommer i kväll från det äckligt äckliga Linköping.

En helt vanlig afton i den spruckna isens kalla schack.

Läktare som halvfylls av gnälliga grågubbar, sprucken kokkorv, indianare, doften av blöta lovikkavantar och Perra i slipover och rutig flanell.

Ingmar Bergman är en jävla sockerdrickagubbe!

Nu ska jag tröstäta Valium stora som hockeypuckar och lägga mig i fosterställning framför min svartvita TV för att sedan primalskrika till kvällens utsändning från Canal Plus.

Min sista mardröm är väl att Virus extrainkallas som expertkommentator och bisittare till kvällens möte…
Kommentera

Smokey: "Min sista mardröm är väl att Virus extrainkallas som expertkommentator och bisittare till kvällens möte…"

Åhh du milde!....
Kommentera

Hahl Bundy:
Livet är en fest, håll med om dä ditt jävla fä.

Ångest..lika mörkt som på Kameruns avbytarbänk...

jag tyer inte mer karl-oskar

över änd out
Kommentera

╭∩╮⎝⋋⏝⋌⎠╭∩╮
LHC
Kommentera

Fan vad folk gnäller, det är iof ingen nyhet men man hoppas ju att folk ska lära sig någon gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix: Vad borde vi lära oss?
Kommentera

Ny match, nya förutsättningar! Missade tack och lov förra matchen, och jag har valt bort en hel del tidningar i ett par dagar, så jag är laddad! Hoppas nu i alla fall några av spelarna är det också.
Kommentera

Smokey: att det inte hjälper...
Kommentera

Tom jag tycker att det är mycket negg nu. Shocköppning! 4-0 efter första.
Kommentera

Hlavac och Hlinka (stavning?) är inte med idag iaf, det är väl bra? :P
Kommentera

saasta: Jag satt just och funderade på varför vi inte har gjort mål än...gick in på swehockey och såg att det var kuben som dömde. Det måste vara hans förtjänst.
Kommentera

« · 1292089