Vi får inte glömma bort PW ikväll! Nu hade ju inte LHC gigantiskt många chanser, men det dom hade klarade PW galant. I andra perioden räddar han oss ett flertal gånger då han blev lämnad ensam. Han ser så här långt väldigt, väldigt stabil ut.
mikenomad: Men tänk om Hirso INTE satt sista straffen! Då hade han blivit idiotförklarad. Men som tur är så är det inte långt mellan dåren och snillet :-). Ikväll var han grym! På straffar iallafall
Domherrarna Sjöberg/Lärking kan fara åt helvete! Dom är så dåliga att jag vill ge på dom en mängd smällar.
Skönt och enormt viktigt med två friska poäng när det blev som det blev. Bra insats nästan rakt igenom! Att det blir trubbel och nervöst sista minuterna är ju inte särskilt konstigt när läget är som det är. Det är bara så förbannat surt att det inte höll hela vägen. Nu blev det två misstag som kostade oss en poäng. Men det är historia nu.
Mkt kan man säga om Kim Hirschovits. Men en sak vet vi. Han är en av världens bästa straffskyttar genom alla tider. Jag har aldrig sett två så snygga straffar från samma spelare på så kort tid efter varandra. De där två straffarna är nåt för hela världen att visa upp! I övrigt var ju Kims kedja den sämsta. Härligt. Kim utökade dock sin ledning i den interna poängligan. Bara en sådan sak. Jag tycker Kim är vår näst bästa center.
Johnny Rådepp: Men vi gjorde en ganska bra andraperiod för att vara hemma för en gångs skull :-). Men Jokela blir bara sämre och sämre. Dess bättre har Hirso en positivare formkurva!
Jag håller med dig till 110% Laken, det var inget skönspel men Timrå kontrollerade matchen med kamp till 99%. Tyvärr så slingrade sig den ena procenten ur greppet. Ruskigt råmissflyt och tårarna var inte långt borta.
Johnny Rådepp: Ä n t l i g e n har laget förstått hur vi måste spela resten av säsongen. Kamp, kamp och åter kamp. Hemmapubliken var nöjd med insatsen idag, det behöver inte vara så vackert!
Bragd-Birger: Jaaaa, tänk om Linkan ändå kunde hoppa in och skriva ett inlägg i gb:n. Precis som Nubben gjorde en gång för länge sen. Jag har funderat jag, alltså vad det är för fel på på karlfaan Linkan som aldrig tar kontakt med oss härinne.
Annars då? Jovarsdårå. Jag var jävligt bra polare med Crippe uti cyberjymden för branog många år sedan. Ju mer sattyg jag ställde till med, ju mer hjälp fick jag av Crippe som ställde till det ändå jävligare. Crippe och jag var ena jävlar på att ställa till med sattyg vi.
Och till er alla som inte tror att vad som skrivs härinne läses av stora Timråprofiler,,,,
Johnny Rådepp: Ja, varför tänka snålt och flytta till Sundsvall? Betydligt coolare att vara Kungarna av Kinshasa. Där är det heller ingen som höjer på ögonbrynen om det ser mörkt ut på avbytarbänken. Och jävlar vad Linkan skulle gilla solen.
Bragd-Birger: Tyvärr så föredrog jag hellre en begravning än matchen mot Framstjärtarna, lyssnade dock på webradion och där var vi vida överlägsna enligt kommentatorn. Okej nu att framstjärtarna kallar oss för rövhålen. Men det kan bli ett jävla derby i mellangården nästa gång vi möts.
Johnny Rådepp: Jodå, Hirso är en skön jävel. Totalt oduglig som förstecenter i elitserien, men det är en annan sak. Tillsammans med sin finske 'vem av oss är egentligen största besvikelsen?'-kompis Jokela spelade dom ju plusminusnoll. En hjälpte till att tappa en poäng, den andre fixade en.
Pikken var klart godkänd mot VF sist. Jag skulle t o m sträcka mig till att säga 'bra'. I dag var han dock på det stora hela menlös.
Nu kommer, av allt att döma, Klingberg in. Lite sugen blir man ju på att slänga in Viinanen som center igen, och låta Hirso steppa neråt. Men då måste man möblera om en hel del, och det kanske inte är optimalt.
Bragd-Birger: Spelmässigt så får man ju ändå säga att vi är inne i en bra trend. Eller kanske början av en liten trend. Nu spelar inte LHC sin bästa hockey men i hela första tycker jag att det är vi som gör dom dåliga. LHC gör några bra byten i början av tredje, Timrå reagerar på detta och spelar mer avvaktande och det sätter tonen för hela perioden. Synd men ändå hästlängder bättre än det spel man har visat upp tidigare.
Raggaren Putte: Idag var vi faan värda att ta alla tre poängen. Jag tycker att vi gör en kanonmatch, det var längesen vi gjorde en sån här insats på hemmaplan. Det är just detta faktum som tar bort all glädjen i de två pinnarna vi ändå lyckas knåpa åt oss.
En sak till: SSK har efter sin hysteriska formtopp - vad är det, 20/24 på dom åtta senaste? - hela 4 pinnar mer än oss. Nej, dom kommer inte fortsätta så. Snart tar bensinen slut. Timrå har, förhoppningsvis, haft sin svacka. Nu har vi två tuffa (Skellet hemma, fjollorna borta) innan vi möter älsklings-Glenn. Låt oss plocka tre pinnar på två matcher, sen går vi för en clean sweep mot Glennie.
Detta är inte på långa vägar avgjort. Jag är inställd på en nervpers i Scaniarinken näst sista omgången.
Bragd-Birger: Jag tror mest att det är den sista minuten som gör folk bittra plus att vi faktiskt var bättre än Linköping idag och att vi parkerar sist i tabellen. Men hade nån erbjudit två pinnar på ett bräde före match så tror jag att de flesta nappat på det.
Dessvärre tar en sån där smäll som deras kvittering jävligt hårt. Det är ändå den och inte Hirsos straffar som sitter kvar i huvet just nu. Men visst, vi spelar ganska bra för tillfället så kan vi fortsätta så här i vita tröjor så kan det mycket väl lyfta framöver.
Bragd-Birger: Ikväll är det inte Timrå IK jag är sur på. Kvitteringen är snöplig som fan men kommer inte som resultat av några indianare eller uselt spel. Nej det är SSK och AIK jag är elak på.
Bragd-Birger: Hirso är inte ett dugg skön under 65 minuters spel. Jorå, han har avgjort med några läckra straffar emellanåt, både mot Brynäs och Linkping, annars då?
Okej, jag vill ha honom på läktaren, men vi kan väl ha kvar honom som straffläggare dårå. Det är väl ungefär så långt jag är villig att sträcka mig. Han var lika värdelös i dagens match som i alla de andra.
Pikken godkänd? Knappast! Jag tror att jag skrev att han får sin topp igen i slutet på nästa vecka. Då har det gått 10 matcher igen sedan har var godkänd senast.
Timrå IK - Skellefteå AIK 1 Södertälje SK - Frölunda HC 2 AIK IF - Djurgårdens IF 2
Efter nästa omgång, då kan vi börja snacka lite häng. Modo bör vinna mot BIF på straffar också, va? Jag skulle kunna kolla tabellen själv men den skyr jag som pesten sedan veckor tillbaka.
Nu har jag läst ikapp det magsura. Fantastisk läsning, eller nåt. Ni är alltså skitförbannade över att vi tog två pinnar, hemma mot LHC? Eftersom vi 'vek ner oss' i slutet? Ålrajt. Man ser saker olika, uppenbarligen. Själv tycker jag att vi lyckades till ungefär så stor del som man kan hoppas på att få matchen dit vi ville. Inte genom spelteknisk briljans (den som inte ser att LHC har jävligt mycket mer kvalle i sitt lag än vi är speldum), men på att kämpa. Nu höll det inte hela vägen, men god damnit. Vi är jumbo och har torskat i princip varenda jävla match hemma. Jag har faktiskt viss förståelse för att det är lite nerver utanpå skjortorna då.
Och sluta för fan att skriva 'NU är det kört, det blir kvalserien' hela tiden. Vi har tagit 5/6 på dom två senaste, och vi har precis knäppt en tvåa på hemmaplan. Inget är kört än! Det är bara att gå ut och köra för en trea mot Skellet. Spelar man som man gör i dag finns alla chanser.