1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2011-01-29

« · 1342538 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2011-01-29
Olle: Men är det slutspel du går och suktar efter så ska du vara glad. Vi tog ju två pinnar mot slutspelsplats idag. Ganska sjukt egentligen att det är lika långt upp till slutspelsplats som till att slippa Kvalserien.

Vilken typ av sprit passar en stund som denna? Explorer?
Kommentera

Olle: Ingenmansland, nu har vi ju häng på Modoliderna och slutspel, gogogo...

Faaan vad det svider att vi inte tog alla tre poängen, det är faaaan sinnesjukt att Linkpingarna får med sig en poäng, det var dom faan inte ens värda.
Kommentera

Fan att vi inte tar 3 poäng idag, denna straffvinst ger ingen glädje.
Kommentera

73Sjöbba: Ja det kommer snart. Måste bara gå igenom den där sista minuten av ordinarie tid i hjärnan 10 gånger till först. Enda dagen ger jag upp, andra dagen hoppas jag på slutspel igen men dom där undermedvetna slutspelstankarna börjar kännas riktigt långt borta.

Ska man egentligen hoppas på ingenmansland? Har vi råd att hamna där?
Kommentera

bisterfinnen: När vi närmar oss oändlig osannolikhet så.. det kan ta oss långt, till restaurangen vid slutet av universum kanske?
Kommentera

Ambroo: Blubb i pluppen, fyfaaaaaaaan vad orättvist då vi gör en sån jävla kanonmatch och ändå inte får med oss tre poäng, 47 sekundjävlarshelvetessaaaatan. Nu ger jag faan snart upp, igen. Sirapsgrillorna Hirso, Pikken och Jokela, vad säger man. Hirsos straffar kan man dock inte klaga på, men i övrigt då?

Faaaan vad frusterande att inte få med sig alla tre poängen, fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnn vad vi är sämstigast när det verkligen gäller. Kringelhelvetena vinner, Råttsatan vinner, fyfaaaaan....

Meeeh det positiva i all bedrövelse, Modoliderna och Framstjärtarna torskar, hehehehe.
Kommentera

Olle: Vafan, du måste väl glädjas åt dom 2p iaf. Sista är ju en livsviktig bonus.
Kommentera

Haha, oavsett vad man tycker om Hirsos spel måste man säga att han har sina sköna sidor. Sådär ska straffar läggas!

Annars känns det surt med poängtapp. Tycker Timrå gjorde tillräckligt för 3 poäng, och det hade det blivit också mot ett sämre lag. Hlavac och Hlinka är spets, onekligen.
Fortfarande stabbigt i mittzonen, och jag gillar inte hur lätt man blir överspelade ut på kanterna gång på gång. Försvarsmässigt gjorde man dock en riktigt bra match.
Anfall, nja. Mest snurr efter kanterna, i sedvanlig ordning. Men det börjar se bättre ut.

Och...där tog BIF bonuspoängen. Jävla HV! Hade gärna sett 0 pinnar på Brynäs där.
Och vad fan håller SSK på med? Kan ingen berätta för dom att dom haft sina 15 minutes nu?

Hockey är i a f en småtrevlig sport!
Kommentera

Bigthelin: Om man skulle lägga hel a laget på hög framför mål och bara invänta straffar? Vrför spala bra och bli knullad i röven sisata typ fyrtiofem sekunderna? Jag hatar bra och dålig hockey.
Kommentera

Smokey: Jag tänkte försöka vara vit ikväll men efter den här jävla skiten så är det väl lika bra att ta till flaskan. Det känns som ett helt ok alternativ faktiskt!
Kommentera

Kattgubben: Kan en serie implodera?
Kommentera

Olle: Fetsist...lika långt till ingemansland som till slutspel...:/
Kommentera

pefr: exakt. Där passar fina handleder i snigelfart perfekt.
Kommentera

Olle: Hur länge ska SSK och AIK fortsätta ta trepoängare är ju frågan..
Kommentera

Ambroo: Tror vi helt enkelt får ha Kim på bänken varje match tills det är dags för straffar :)
Kommentera

Läste att lokalkrogen har ett erbjudande i kväll. Köp 20 stora stark och betala för 18. Dit drar jag med total halvångest nu! Gnatt.
Kommentera

Smokey: Ännu fetare fetsist än före match, va?
Kommentera

Sinnessjuka straffar!

Synd bara att karljävlen spelar allstarhockey i övrigt också, då i negativ bemärkelse.

Skitlag...
Kommentera

Smokey: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vi är råfetsist.
Kommentera

Smokey: Grattis till 2p
Kommentera

Mackelito: Missar och kostar på sig ett litet leende efteråt också. Nu tycker jag iofs inte att Lundmark var dålig i den här matchen.
Kommentera

Är vi fortfarande fetsist i Elitserien?
Kommentera

tycker vi plockan 90% av hirschos lön till nästa säsong, låter honom skippa sommarträningen (vilket jag antar att han gjorde i somras också?) och sätter honom till straffskytt enbart. Kanske sitta av något lagstraff ibland.
Kommentera

Smokey: HAHA, vad var det jag sa?? I sann Laken-anda
Kommentera

Han kan slå straffar den rackar'n!
Kommentera

okej.. jag började skratta iaf när Hirso slog den sista straffen..
men ilskan finns där i bakgrunden

RÅNADE PÅ EN POÄNG!! fy fan!
Kommentera

HAAAAAAAAAAA!!

Lite glad blev man faktiskt.
Kommentera

Smokey: Hirso är straffkung. Men inget mer är han.
Kommentera

Lite bra i alla fall. Men det blir dyrt med nya TV.apparater hela tiden.
Kommentera

Blubb, blubb.
Kommentera

Hirso!! Liket lever.
Kommentera

mikenomad: nej, det kan jag inte direkt påstå att jag sa heller? Däremot så är det fullt möjligt att ge fan i att följa ishockey, om man nu upplever det som ett stort problem.
Kommentera

Mackelito: Kände på mig att Johansson skulle sätta den. Och Lundmark? Missar..
Kommentera

Olle: Kan nog säga att den lilla slutspelschans vi hade försvann iochmed att vi inte fick med oss 3 poäng idag. Jag har hållit hoppet om slutspel lite längre än alla andra men nu kan vi nog till 99 % ställa in oss till kvalserien eller ingemansland...
Kommentera

pefr: Tvingar och tvingar....det är ju inte direkt så att man bara kan säga "nu slutar jag att heja på det här dumma laget och börjar heja på HV71 istället". Fast det kanske funkar för dig...?
Kommentera

pefr: Försök att sluta, så får du se hur det går. Man är tyvärr commited.
Kommentera

Olle: Vi har allt att vinna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Det skulle varar fläsknice om Hiiirååviits kunde lura upp Norrena på läktaren.
Kommentera

Kattgubben: tre pinnar var ju livsviktigt för att ha häng på lagen ovanför. Nu är det 4 poäng upp och det känns lite avsågat och grått. Straffläggningen kan fara åt helvete.

Edit: 4 poäng upp VID VINST då alltså.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: vet inte hur det är med dig, men mig är det ingen som tvingar :)

edit: bör väl tillägga att jag inte direkt är nöjd själv med vare sig dagen eller säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Inte så konstigt att vi ligger där vi ligger. LHC skapade inte ett skit på hela jävla matchen i princip, ändå gör de två mål och plockar poäng av oss, någon som är förvånad.
Kommentera

pefr: Det är alldeles för många negativa "överraskningar" för att det ska vara sunt att hålla på det här skitlaget.
Kommentera

Kattgubben: Du är knappast ensam.
Kommentera

Ambroo: ja, och jag tror det hade varit värre om inte de få positiva överraskningarna i årets timrå varit med.
Kommentera

Hyfsad förlängning ändå till de sista 30 sekunderna, när vi helt plötsligt börjar spela som skit. Vad fan gjorde Kolan med 10 sek kvar. Vill han förlora? Så där FÅR man bara inte göra.
Kommentera

Fy fan vad illa det här är. Jag kommer fortsätta vara förbannad om vi vinner straffarna också
Kommentera

pefr: 45sek är ju en hel evighet. Kom igen när det handlar om 0,4sek! ;-)
Kommentera

pefr: Tycker du? Skitlaget är jumbo och strulade återigen bort poäng i slutminuterna.
Kommentera

Ambroo: rätt så mycket skulle jag vilja påstå.
Kommentera

mikenomad: de är bra nu, men det är mycket tveksamt. De är som oss. När de kommer för högt upp i tabellen så dras de som av en magnet ner i skiten igen.
Kommentera

« · 1342538 · »