1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590672 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2011-09-29

« · 1407684 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2011-09-29
Raggaren Putte: En polare som var och såg tillställningen i afton (jag är...hrrrm...sjuk) sa att Pikken åkte in i murran bakom ismaskinen....men jag såg det då inte skall tilläggas
Kommentera

Timrå Icon: Där fick du verkligen till det. :D
Kommentera

fredriko74: man fick nästan lite Wandell vibbar när han tog in pucken i zon, Larsson. Riktigt bra.
Kommentera

Johnny Bravo: Japp . En helt annan nivå .
Kommentera

Johnny Bravo: Jodå men jag frågade om lov först nu.
Kommentera

Inte en minut på Friberg ikväll va?

Men samtidigt, konkurrens om platserna är bara bra. Alexander gjorde en klart godkänd comeback också för att fylla på.
Kommentera

Olle: Har du inte tagit nån än? Jag har tagit tre sen jag kom hem.
Kommentera

Johnny Bravo: Äh! Vi tar en stabil och taktisk trepoängare mot ett förmodat topplag som kommer direkt från en mycket stark hemmaseger.

Nu gäller det att ta vara på det vackra i den här segern då man så frenetiskt har letat det fula i våra torskar. Det här var ett styrkebesked, alla dagar i veckan.

Får jag ta ett glas nu då eller vadå? :)
Kommentera

F.ö Vampola är ALLT Hirso inte var.
Kommentera

kraft: Ah! Tackar ödmjukast för svaret. Hade det varit något värre, som en käke ur led eller något, då hade man väl iofs hört något. Blir ingen isglass för pärra på ett par veckor då mao.
Kommentera

Johnny Bravo: Hehe. Så är det. Man slits mellan hopp och förtvivlan. Oftast förtvivlan. Och så lite ångest. Och så lite glädje. Och så lite krisrubriker i media varvat med fiaskorubriker.

Det vet vi av erfarenhet.
Kommentera

Värsta boosten av en sketen seger.
Vi måste vara skadade allihop.
Kommentera

Olle: Han vart två tänder fattigare mot Djurgården i 1a perioden,inget allvarligt mao.
Kommentera

RocknRolf2: Ja det är bra att Pikken och Murran ser bra ut. Annars är det lätt att Pikken blir sjuk om Murran är det...och tvärtom. Men de har ju skydd......
Kommentera

Dunc: mm . va kul att han gjorde en bra match . hoppas han gör fler och blir en av dom som bär laget . de är ju de han är här för
Kommentera

Skarin: Kanon. Mycket bra låt.
Jag blir imponerad av inställningen hos killen. Han tar det på helt rätt sätt. Liten favvo redan nu. Bara pga inställningen.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja... Duktigt bra inställning från Fribergs sida! Han fick en passande låt också... Eye of the tiger ;)
Kommentera

RubinCarter: Idag måste ju till och med Kolan fått några oförtjänt lätta pinnar
Kommentera

Jävlar vilken energikick!

* Rekommenderar att köra ett pass på gymmet efter en Timråmatch, man har alltid ordentligt med energi att göra av med, positiv el negativ...

* Kul att Pärssinen fick göra två ikväll, han såg klart piggare ut än förut. Fina styrningar.

* Kul också att Jonte var betydligt bättre än han varit de senaste matcherna, iofs inte så svårt, men passen till Öneruds 3-1 var riktigt fin. Vaket!

* Vi har fortfarande exakt samma problem på backsidan som vi hade innan match. Den håller inte i nuvarande form. Bara hoppas att fler backar kommer in så snart som möjligt.

* Jocke tar revansch och bidrar till lagets första trea. Viktigt.

* Önerud börjar visa den energi man hade hoppats på.

* Vampola gör allt och lite till. Många gånger är han helt briljant. Vissa gånger lyckas han inte men vad gör det när han STÄNDIGT är i rörelse och aktion, går det inte ena gången så går det nästa. Grym!

* Både Pikken och Murran ser helt okej ut. Bra att båda syns i protokollet också.

* Nya tag på lördag. Det blir tufft som fan men vi visar iaf att vi KAN spela BETYDLIGT bättre än vad vi gjort de sista 3 matcherna. Bra, det tar vi med oss!
Kommentera

Dunc: Nu förenklar du resonemanget lite, va? Om vi ska ha en kompetent back så hade det naturligtvis varit enklare om vi haft en EU-plats ledig. Om Murley sedan börjar ösa in poäng och kämpa som han gjorde i den här matchen så blir det ju svårare. Däremot kan man ju inte skriva kontrakt eller skeppa spelare baserat på en enskild match, det är på så sätt man får Jokelas och kolor i laget.

Edit: Jag missade en viktig del av mitt resonemang: Att göra sig av med en spelare för att täcka upp på andra positioner i laget är ett NÖDVÄNDIGT ONT, inget annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dunc: Även Kolan kunde avgöra matcher förra säsongen, till vår fördel.

Murran har visat sig vara jäkligt loj ibland och kan visa dålig moral. Men om han nu är påväg att visa andra sidor hos sig själv så kan jag nästan lova att ingen annan är gladare än Olle själv över det!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Dunc:

Hur fan kan man vara så stor på sig....usch!
Kommentera

Dunc: Men lägg ner ditt ollon!

Gläds istället för att låtsas ha rätt i din patetiska supportersyn på dig själv!
Kommentera

Olle: Minns jag fel om att du hellst såg att han lämnade.
Kommentera

Skarin: Tyckte det såg ut som 63:an tappade målskytten.
Kommentera

Johnny Bravo: överlåter den delen åt Jonte va?
Kommentera

Skrev igår att det bara var att ta rygg på FBK när dom börjar sin klättring i tabellen.... har ändrat mej..... dom får ta rygg på oss istället när vi klättrar :)
Kommentera

Timrå Icon: Huvudsaken vi pissar på dom när vi möts i matcherna!

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Visst är det så. Dessutom var det ju soprent framför mål och i slottet så att säga. Borde ju funnits någon röd grabb däromkring kan man också tycka.
Kommentera

T T: I stand corrected, men den var ganska klockren i gapet på Åkerman - det kan inte argumenteras emot.
Kommentera

kollade lite statistik - Murran ligger på delad 8:e plats i poängligan :-) inte så dåligt för ett bottenlag.
Kommentera

Andersson:

Ähhh, det tycker jag var lite taskigt sagt.

Det kanske bara är så att det var så länge sedan vi tog en "riktig" seger att det känns så?
Kommentera

Johnny Bravo: Äääh den dagen man kan pissa på ett inlägg på hs ska jag gå in i deras bok
Kommentera

erathoo: Det var ett svagt rensningförsök via sargen av Torp, visst, men en indianare kallar inte jag det. Det ska mer till för det.
Kommentera

Kul förresten att se så många positiva kommentarer när vi vinner Annars brukar de mest kommenteras när de går åt andra hållet.
Kommentera

pefr: Absolut!
Kommentera

Simmalugnt: Japp. Återigen: ALLA TILL MODOBOKEN.
Dom behöver empati, dom stackarna.

Edit: Fast å andra sidan är vi bättre än dom o behöver inte sjunka så lågt som dom gör i sitt beteende.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: konkurrens i truppen is the shit! snart får vi kanske tillbaka halonen också!
Kommentera

Johnny Bravo:

Fast om vi hade förlorat då hade diskussionen varit överflödig för då hade det kryllat av empatiska modoiter här inne.
Kommentera

Skarin: Helt rätt inställning! I Like. A lot.
Kommentera

Kattgubben: One of big four!
Kommentera

Dunc: Klart bättre kroppsspråk från många idag, självklart från Murley också.

Edit: Eller är "demoninsats" ordet du söker?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: oh ja! Och Reign In Blood!

Dave Lombardo, vilken trummis!
Kommentera

Simmalugnt: Haha det är bara för att vi vann. Vid förlust hade det inte låtit så där :)
Kommentera

Johnny Bravo:

Haha det är väl inget att be om ursäkt för. Great minds think alike som det heter.
Kommentera

liston: Han står utanför 4 kedjor helt enkelt. Men det skiter han fullständigt i kan jag säga. Efter matchen kom han ut på isen igen och körde ett hårt skridskopass. Mycket, mycket fint att se. Tummen upp, hela HS!

I övrigt var den här segern overkligt viktig! Känslan är att vi KAN bli ett rätt så bra hemmalag den här säsongen. Vilket ju är ett måste.

Oj vad skönt.
Kommentera

Johnny Bravo:

Kolla lite längre ned på sidan, för typ en timme sedan. ;o)
Kommentera

Simmalugnt: Ah nu såg jag. Sorry :/
Kommentera

Olle: Var mattan bra idag?
Kommentera

« · 1407684 · »