Raggaren Putte: En polare som var och såg tillställningen i afton (jag är...hrrrm...sjuk) sa att Pikken åkte in i murran bakom ismaskinen....men jag såg det då inte skall tilläggas
Johnny Bravo: Äh! Vi tar en stabil och taktisk trepoängare mot ett förmodat topplag som kommer direkt från en mycket stark hemmaseger.
Nu gäller det att ta vara på det vackra i den här segern då man så frenetiskt har letat det fula i våra torskar. Det här var ett styrkebesked, alla dagar i veckan.
kraft: Ah! Tackar ödmjukast för svaret. Hade det varit något värre, som en käke ur led eller något, då hade man väl iofs hört något. Blir ingen isglass för pärra på ett par veckor då mao.
Johnny Bravo: Hehe. Så är det. Man slits mellan hopp och förtvivlan. Oftast förtvivlan. Och så lite ångest. Och så lite glädje. Och så lite krisrubriker i media varvat med fiaskorubriker.
RocknRolf2: Ja det är bra att Pikken och Murran ser bra ut. Annars är det lätt att Pikken blir sjuk om Murran är det...och tvärtom. Men de har ju skydd......
Skarin: Kanon. Mycket bra låt. Jag blir imponerad av inställningen hos killen. Han tar det på helt rätt sätt. Liten favvo redan nu. Bara pga inställningen.
* Rekommenderar att köra ett pass på gymmet efter en Timråmatch, man har alltid ordentligt med energi att göra av med, positiv el negativ...
* Kul att Pärssinen fick göra två ikväll, han såg klart piggare ut än förut. Fina styrningar.
* Kul också att Jonte var betydligt bättre än han varit de senaste matcherna, iofs inte så svårt, men passen till Öneruds 3-1 var riktigt fin. Vaket!
* Vi har fortfarande exakt samma problem på backsidan som vi hade innan match. Den håller inte i nuvarande form. Bara hoppas att fler backar kommer in så snart som möjligt.
* Jocke tar revansch och bidrar till lagets första trea. Viktigt.
* Önerud börjar visa den energi man hade hoppats på.
* Vampola gör allt och lite till. Många gånger är han helt briljant. Vissa gånger lyckas han inte men vad gör det när han STÄNDIGT är i rörelse och aktion, går det inte ena gången så går det nästa. Grym!
* Både Pikken och Murran ser helt okej ut. Bra att båda syns i protokollet också.
* Nya tag på lördag. Det blir tufft som fan men vi visar iaf att vi KAN spela BETYDLIGT bättre än vad vi gjort de sista 3 matcherna. Bra, det tar vi med oss!
Dunc: Nu förenklar du resonemanget lite, va? Om vi ska ha en kompetent back så hade det naturligtvis varit enklare om vi haft en EU-plats ledig. Om Murley sedan börjar ösa in poäng och kämpa som han gjorde i den här matchen så blir det ju svårare. Däremot kan man ju inte skriva kontrakt eller skeppa spelare baserat på en enskild match, det är på så sätt man får Jokelas och kolor i laget.
Edit: Jag missade en viktig del av mitt resonemang: Att göra sig av med en spelare för att täcka upp på andra positioner i laget är ett NÖDVÄNDIGT ONT, inget annat.
Dunc: Även Kolan kunde avgöra matcher förra säsongen, till vår fördel.
Murran har visat sig vara jäkligt loj ibland och kan visa dålig moral. Men om han nu är påväg att visa andra sidor hos sig själv så kan jag nästan lova att ingen annan är gladare än Olle själv över det!!
Skrev igår att det bara var att ta rygg på FBK när dom börjar sin klättring i tabellen.... har ändrat mej..... dom får ta rygg på oss istället när vi klättrar :)
T T: Visst är det så. Dessutom var det ju soprent framför mål och i slottet så att säga. Borde ju funnits någon röd grabb däromkring kan man också tycka.
liston: Han står utanför 4 kedjor helt enkelt. Men det skiter han fullständigt i kan jag säga. Efter matchen kom han ut på isen igen och körde ett hårt skridskopass. Mycket, mycket fint att se. Tummen upp, hela HS!
I övrigt var den här segern overkligt viktig! Känslan är att vi KAN bli ett rätt så bra hemmalag den här säsongen. Vilket ju är ett måste.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.