pingvin: Poängtappet är över. 1p iaf. Varför väntade vi tills 3 min var kvar? Detta ändrar inget, något måste göras omgående. Tränarbyte och/eller spelare in.
Timrå ni måste göra nått med truppen/tränarna. Snälla, klubben är viktigare en vem man är kompis med. Freddan säger det själv: ”Vi ändrade ingenting egentligen”
Att vi får in första är bara flyt. Liljewall på isen? Vad är det för matchning? Andra målet är ännu mera flyt.
Det ser katastrofalt dåligt ut. Trots omvaskade formationer.
Tack och hej Freddan, Ante och Molinder. Ni kan fortsätta i Timrås juniorverksamhet om ni ska fortsätta lyfta lön i klubben. Nya tränare behövs omgående! Borde vara Nubbens prio nr 1.
Charlie2: Jag tycker att det är en no brainer att flytta upp Laleggia med Hanzl och Rattie. Såg bra ut i 3 mot 3 och vi minimerar,risken med Laleggia bakåt som ledde till ett baklängesmål idag
The great one: Kan någon ringa till tränarna och säga detta?
Labban: Jag är född pessimist men det är ju några matcher kvar på säsongen. Linköping, Brynäs, Djurgården imponerar inte heller så här långt. Några nyförvärv, Strömberg tillbaka så kanske kanske…. Eller?
Zäta75: Hoppas bara Olivers självförtroende inte är i botten pga bänkad av ETT misstag. Hade vi haft några andra spelare kvar på isen om de petas ur laget helt med den logiken?
Zäta75: Håller med. LaLeggia måste spela Forward allt annat är tjänstefel. Sen spela de spelare med piggast ben. Bänka Olofsson, Andersson. Lööke, Liljewall etc. In med en defensivt skicklig back och en spetsforward så har vi kanske två bra linor iaf.
297: Strongt att hämta igen till 2-2 när man var så oerhört klappkassa i större delen av matchen. Framför allt i tredje.
Men nu kommer vi få höra att man var nöjda med försvarsspelet och lyckades spela tätare. Nu behöver man bara skruva på det offensiva. Färjestad borta lär, med andra ord, innebära 8 kassar i baken.
FBK borta på lörda… Huvvale… Djurgården torska å Brynäs vann å Linköping mot oss…. Säsongen är lång… Men att tappa poäng mot bottenkollegor… På hemmaplan dä håll int!
sätt in laleggia som forward men..vem tar hans plats där bak? ...vi ska slå lhc hemma..svar ja.. vi kommer att få kriga för varje poäng i år ..ändringar måste ske..svar JA vem trodde på 2-2..inte jag..
roger_sundsvall: Albin Carlsson tillsvidare tills Strömberg är tillbaka.
Bäst skulle vara att också byta ut Bohm mot en ny stabilare back. Så fort som möjligt. Bohm har inte gjort många rätt hittills och prövoperioden är nu tyvärr över.
Zäta75: Bohm tappar puck varje match och skjuter omöjliga skott som studsar rakt i gapet för en kontring. Har för mig han gav bort ett friläge denna match med vid sargen.
The great one: Jo men är osäker på om allt hänger på Freddan vad gäller Olofsson. Anar ugglor i mossen att Nubben petar lite för mycket i saker han skall hålla sig bort drån ibland..
Kerstin_k: Strongt och strongt. Vad gjorde man i dom första 50 minuterna av matchen? Hade det varit mot Frölunda så ok men LHC är riktigt riktigt dåliga ikväll. Vi skapar nästan ingenting framåt, det går inte att låta Freddan hålla på så här längre. Känslomässigt har jag släppt den här säsongen redan. 10 omgångar in. Det såg uselt ut redan på försäsong och det blev aldrig bättre. Dags att klubben vänder blad nu.
hur illa den än är hemska tanke..om vi åker på skador oxå t.e.x..svensson m.f.l låt inte de hända dåå är vi rökta p.s..albin carlsson..har tyvärr SIRAP i benen nubben petar ej freddan freddan kanske känner själv..att de inte funkar
Zäta75: Att förlora hemma mot ett Linköping med halva juniorlaget på isen säger det mesta om kvaliten på laget o ledningen. Man känner sig lurad och blåst igen. Otroligt att Nubben frusit fast sen flera år i sin utveckling. Timrå kommer aldrig att bli ett shl lag med den här ledningen. 3000-publik i dag, 2700- på Lördag? Ifrågasätt aldrig marginal åskådarna som fått nog. Fortsätt att ha huvet i sanden o klia varann på ryggen så ordnar det sig av sig själv. (Inskrivet i TIK stadgar)
The great one: Var skeptik tidigare, men en ny tränare vore inte så välkommet. Någon som kommer in med fräscha ögon och inte envisas att spela "polarns grabb" och kelgrisar utan vågar bänka spelare som inte håller måttet och har lite kontakt med det sportsliga för att försöka förstärka så gott det går. Tyvärr måste nog Torines sätta ned foten för att detta skall ske. Nubben kommer aldrig peta Freddan det har han ju redan sagt.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·