1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591307 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21

« · 2242473 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: Jag är född pessimist men det är ju några matcher kvar på säsongen. Linköping, Brynäs, Djurgården imponerar inte heller så här långt. Några nyförvärv, Strömberg tillbaka så kanske kanske…. Eller?
Låst ämne

755: Missade du när vi mötte Leksand?
Låst ämne

Zäta75: Hoppas bara Olivers självförtroende inte är i botten pga bänkad av ETT misstag. Hade vi haft några andra spelare kvar på isen om de petas ur laget helt med den logiken?
Låst ämne

Zäta75: Håller med. LaLeggia måste spela Forward allt annat är tjänstefel. Sen spela de spelare med piggast ben. Bänka Olofsson, Andersson. Lööke, Liljewall etc. In med en defensivt skicklig back och en spetsforward så har vi kanske två bra linor iaf.
Låst ämne

Zäta75: Tycker jag med, möjligen den mest offensivt skickliga spelare vi har. Oftast en fröjd att se han i OFFENSIVEN.
Låst ämne

297: Strongt att hämta igen till 2-2 när man var så oerhört klappkassa i större delen av matchen. Framför allt i tredje.

Men nu kommer vi få höra att man var nöjda med försvarsspelet och lyckades spela tätare. Nu behöver man bara skruva på det offensiva. Färjestad borta lär, med andra ord, innebära 8 kassar i baken.

Men det är ruggigt jävla uselt. Fortfarande.
Låst ämne

Nä detta var droppen. Olofsson får åka och göra ingenting på banan men får alltid spela. Walli som krigar och täcker skott får inte en minut.

Tack o hej Freddan.
Låst ämne

Idag hade vi tur och domare med oss. När en sådan match genererar 1 poäng, ja då vet man att dom rödvita är klappkassa
Låst ämne

FBK borta på lörda…
Huvvale…
Djurgården torska å Brynäs vann å Linköping mot oss….
Säsongen är lång…
Men att tappa poäng mot bottenkollegor…
På hemmaplan dä håll int!
Låst ämne

sätt in laleggia som forward
men..vem tar hans plats där bak?
...vi ska slå lhc hemma..svar ja..
vi kommer att få kriga för varje poäng i år
..ändringar måste ske..svar JA
vem trodde på 2-2..inte jag..
Låst ämne

roger_sundsvall: Albin Carlsson tillsvidare tills Strömberg är tillbaka.

Bäst skulle vara att också byta ut Bohm mot en ny stabilare back. Så fort som möjligt. Bohm har inte gjort många rätt hittills och prövoperioden är nu tyvärr över.
Låst ämne

Zäta75: Bohm tappar puck varje match och skjuter omöjliga skott som studsar rakt i gapet för en kontring. Har för mig han gav bort ett friläge denna match med vid sargen.
Låst ämne

The great one: Jo men är osäker på om allt hänger på Freddan vad gäller Olofsson. Anar ugglor i mossen att Nubben petar lite för mycket i saker han skall hålla sig bort drån ibland..
Låst ämne

Kerstin_k: Strongt och strongt. Vad gjorde man i dom första 50 minuterna av matchen? Hade det varit mot Frölunda så ok men LHC är riktigt riktigt dåliga ikväll. Vi skapar nästan ingenting framåt, det går inte att låta Freddan hålla på så här längre. Känslomässigt har jag släppt den här säsongen redan. 10 omgångar in. Det såg uselt ut redan på försäsong och det blev aldrig bättre. Dags att klubben vänder blad nu.
Låst ämne

Agera Nubben!!
Ring in ” Uffe ”
Vi behöver en ny röst och tänk i laget!!
Låst ämne

297:

Ja, detta var droppen. Vi har Fn släppt in 50 mål på 11 matcher. Mittbenan måste väck.
Låst ämne

hur illa den än är
hemska tanke..om vi åker på skador oxå
t.e.x..svensson m.f.l
låt inte de hända
dåå är vi rökta
p.s..albin carlsson..har tyvärr SIRAP i benen
nubben petar ej freddan
freddan kanske känner själv..att de inte funkar
Låst ämne

Zäta75: Att förlora hemma mot ett Linköping med halva juniorlaget på isen säger det mesta om kvaliten på laget o ledningen. Man känner sig lurad och blåst igen.
Otroligt att Nubben frusit fast sen flera år i sin utveckling. Timrå kommer aldrig att bli ett shl lag med den här ledningen. 3000-publik i dag, 2700- på Lördag? Ifrågasätt aldrig marginal åskådarna som fått nog. Fortsätt att ha huvet i sanden o klia varann på ryggen så ordnar det sig av sig själv. (Inskrivet i TIK stadgar)
Låst ämne

Timrås riktige lagkapten heter PER SVENSSON. Det ser alla utom våra fågelholkar till tränare!
Låst ämne

The great one: Var skeptik tidigare, men en ny tränare vore inte så välkommet. Någon som kommer in med fräscha ögon och inte envisas att spela "polarns grabb" och kelgrisar utan vågar bänka spelare som inte håller måttet och har lite kontakt med det sportsliga för att försöka förstärka så gott det går. Tyvärr måste nog Torines sätta ned foten för att detta skall ske. Nubben kommer aldrig peta Freddan det har han ju redan sagt.
Låst ämne

The great one:
Nubben måste ha doppat fingrarna i syra så att fingertoppskänslan försvunnit.

Torines har lite uppförsbacke nu,
Låst ämne

297: precis det jag menar. Man var så usel 55 minuter av matchen så det på något sätt blev väldigt strongt att lyckas peta in två.

Hade det här varit mot Frölunda, Färjestad eller Växjö hade det varit bra många fler mål att hämta igen än två.

Själv har jag för ett par matcher sedan ställt in mig på dom där fyra sista vinsterna för säsongen. Dom har jag tagit sikte på. Redan nu. Sedan hoppas jag att Timrå åtminstone inte blir sämre under 40 träningsmatcher medan kvalmotståndaren gör tvärtom. Alltså blir sämre och sämre ju längre säsongen går.
Låst ämne

Fågelholkarna till tränare såg ju inte att Zajac och LaLeggia skulle splittas heller…
Låst ämne

Detta var i särklass den sämsta insatsen hittills! LHC är RIKTIGT dåliga och ändå lyckas vi göra oss mindre och sämre. Vi faller ihop som ett korthus mentalt när vi får motgångar i matcherna, och då består laget av stor del gamlingar, rent av sjukt att se
Låst ämne

Varför finns inga journalister som vågar ställa de obekväma frågorna till tränarna? T.ex, Förklara varför Olofsson får så mycket speltid? Är det dags att avgå nu? Varför är Liljewall kapten och inte bänkad? Varför spelar Bohm så mycket? Varför denna ständiga ovilja att ta Time Out i tid? Hur kan backspelet se lika bedrövligt ut denna gång som förra?

Och en bubblare till Nubben: Hur kunde du missbedöma SHL? Det är för fan ditt jobb att ha koll på…
Låst ämne

Nisse1: Just därför måste,Timrå agera nu annars är det stor risk att man tappar ännu fler åskådare och därmed pengar permanent. Vi vet alla att en stor publik i Timrå kan lyfta laget. Otroligt viktigt detta.
Låst ämne

covfefe: precis ALLT Olofsson rörde idag vart skit, helt otroligt
Låst ämne

Per HApps: Tyvärr lät det till och med i intervjun med Backlund som att det ska upp på styrelsenivå om hockeybolaget vill spendera mer pengar.
Det har blivit MoDo av sporten i klubben...
Låst ämne

thorwald: Håller med. Freddan måste väck. In med någon som kan se förutsättningslöst och nyktert på detta rövgäng. Finns alla möjligheter att rätta till detta, men görs inget så åker vi ut med huvudet före. Hoppas journalisterna är riktigt tuffa i sina frågor framöver.
Låst ämne

Ja mä facit i hann!!
Freddan ( Fågelholken ) har tagit upp oss i shl två gånger nu på ett beundransvärt sätt!!
Men hans spelidé pass i HA å int i ES tyvärr!
Och denna gång lyser dä igenom ännu mera..
Något måste göras….
Innan det är försent!!!
Nu eller aldrig…
Låt mig slippa skämmas redan nu!!
Tack!
Låst ämne

freddan har 1års kontrakt va??
mittbenan 5 år
molinder ??..vem fan vet
..freddan ligger pyrt till
i så fall..lär han Lämna självmant
Låst ämne

covfefe: där har vi något vi kan påverka som fans. Kan vi kollektivt jaga på journalister per mejl utanför ST som aldrig är kritiska eller ställer tuffa frågor?
Låst ämne

bar mofftak: all skriker efter spelare och ledare (jag med). Allt som kommuniceras är: ”vi ändrar inget, vi hade ingen aning, vi var inte beredda. Vi kanske ska värva”

Vi kanske är SÅ långt ifrån att vara SHL-mässiga i klubben att det helt enkelt inte finns en plan B? Senast nubben hade en framgångsrik säsong i SHL fanns väl för fan red line offside? Senast Freddan hade en ok säsong i SHL så var han väl hjälptränare i Modo? Vi kanske bara får finna oss i att ledarna i klubben kliver upp varje morgon utan att ha någon som helst plan med det här?
Låst ämne

roger_sundsvall: Frågan är ju faktiskt hur länge han orkar stå där och rada upp förluster? Framför allt med tanke på hur det gick sist för honom i SHL. Hade jag varit honom hade jag nog funderat både en och två gånger på om jag var rätt man för jobbet.

Men: skulle han kliva av tror jag att vi får Ante som huvudtränare och Molinder som assisterande. Möjligtvis ett gästspel av Uffe eller Sjödin, som båda är Nubbens kompisar.
Låst ämne

Kerstin_k: jag kräks i munnen av tanken
Låst ämne

Kerstin_k: Sjödda är ju i Österrike
Låst ämne

SMÅLAND: Fågelholken(originalet) tog upp Leksand med och tog guld med en självspelande fiol som Färjestad var då. säger inte allt om en tränare har det som krävs för SHL tyvärr. Just nu är alla brister vi påpekade i HA extra tydliga på SHL nivå att de inte håller. Men Nubben kommer aldrig sparka en vän igen, det har han gjort klart sen Uffe Dahlén fick gå från Frölunda.
Låst ämne

Rallarn: Borde ju vara uppenbart vid det här laget vilka problemen är.
Bohm är en säkerhetsrisk
LaLeggia ska inte spela back utan forward
Liljewall är för långsam
Olofsson är en bedrövelse

Det är det värsta. Åtgärdar man detta är man på god väg.

Bonus om man kan få igång Lööke, Lundin, Alvarez, Andersson och Liljegren samt låta Walli spela mer eftersom han offrar sig för laget.
Låst ämne

Rallarn: Ah, Okej. Hade ingen aning.

Men han kanske kan fungera som konsult åt Ante och Molinder via Skype eller nått sånt i så fall?
Låst ämne

thorwald: KLOCKRENT! Och dessa saker ser alla utom våra tränare…
Låst ämne

SMÅLAND: Kommer Aldrig och sätta min fot i hallen så länge vi har två så in i helvete spel dumma tränare Walli som är en av få som krigar tacklar ta en fajt får inte ett byte.Men fortsätt med skiten Olofsson Andersson Boyce de är väl det du siktar på Nubben när du ska bygga nytt i Hockey Allsvenskan nästa år äckliga inavel är heliga går före klubbmärket.
Låst ämne

Laken: per Svensson ankaret resten ser ut som dom kom från div 1 bättra måste det bli. tempot är a och o finns brister där
Låst ämne

bar mofftak: Den där jävla kärringen Backlund hade jag befälet över i lumpen en jävla smitare va brun på näsan hela tiden ställde sig in hos dom högre befälen tyckte han va nånting!!!!
Låst ämne

han har prövats i HA o SHL en gång
går inge bättre nu tyvärr
stalltips...freddan lämnar självmant
inge personligt..MEN han räcker inte TILL i shl
Låst ämne

bar mofftak: Att överskrida/utöka en budget är ett styrelsebeslut, då styrelsen ansvarar för och godkänner just budgeten. Inget konstigt alls med hans uttalande.
Däremot ska de inte lägga sig i specifika värvningar, men det är något helt annat.
Låst ämne

thorwald: Exakt så Thorwald. Så enkelt att se vad som måste göras. Vem hör av sig till klubben om detta? Ska vi skriva ett gemensamt brev till Torines där vi alla skriver under?
Låst ämne

Sputnik: Olofsson pappa har mkt pengar...ngn som ser ngt hockeymässigt som gör att han får spela?
Låst ämne

kulltorp: Jo och man har ju läst här och där att folk anspelar på just det, att farsan lagt in pengar i Timrå och därav vågar man inte peta bort han. Låter det vara osagt att det är sanning, men man börjar ju fundera..
Låst ämne

Alvarez på läktaren?
varför..?skadad?
han kan sitta där.💩
..totalt osynlig hockeyspelare
finns massor av HA lirare som är bättre
Låst ämne

Sputnik: Ja när alla andra alternativ är borta, så blir det osannolika sannolikt
Låst ämne

« · 2242473 · »