297: Det klart att det är åt helvete. Nu fattar jag ju att det inte kommer ske den här säsongen men det där är ju precis just anledningen till att Nubben skall avtackas för lång och trogen tjänst så fort det är möjligt. Han är bra på att bygga relationer och det har gett oss en hel del fina nyförvärv genom åren. Problemet är, tror jag, att han är sämre på att hålla dessa relationer på en proffessionell nivå vilket sätter honom i jobbiga förtroenderävsaxar på den här nivån
297: Ja eller sparka tränare kanske är rätt ord, men ändå rätt vansklig väg att gå att vara fastbestämd att aldrig sparka en tränare. Alla stenar måste vändas på och till slut kanske det bara finns en utväg..
Men jag tror ärligt talat Freddan kastar in handuken ol det forrsätter så här. Det kommer höjas allt för mycket kritik från alla möjliga håll annars och jag tror inte han pallar med hur mycket som helst.
Sputnik: Det här med att nubben aldrig kommer sparka en vän igen. Har man inte fel inställning från början då?
Varför blir man vän med en underordnad till den graden att det påverkar den professionella relationen? Det här borde väl egentligen gälla oavsett bransch men kanske extra mycket i hockeyvärlden där folk får gå till höger och vänster hela tiden?
Ok, vi vet hur brunt läget är och att det är undermålig prestation på isen MEN... det är lite för många personpåhopp och slag under bältet nu för min smak. Hoppas majoriteten har fått vomera det suraste ur mungommen nu....
Propagandus: Jo vissa var lite glada efter vinsten ikväll. Själv suckde jag efter kvitteringen, givetvis gläds man över poängen. Men återigen köper Freddan mer tid fasten det var katastrofalt spel i 57 min..det finna liksom ingenting i spelet aom tyder på att det kommer vända framöver.
Sputnik: Freddan säger alltså att försvaret var bättre och att vi kämpar hela matchen, och att vi "vinner 1 poäng" nu har det ju brunnit totalt för honom
Per Svensson är säkerheten själv. Han räds inte när han blir pressad som de andra fjollorna i laget utan håller puck stabilt och tryggt oavsett om det är i defensiv eller offensiv zon. Dom andra spelarna borde ta en hel eftermiddag och kolla videos med Per Svensson hur man beter sig ute på isen!
kulltorp: Faan vad tråkigt det är att lyssna på Freddans eftersnack, låter som en gamma grammofonskiva som hakat upp sig. Det måste vi bli bättre på...Det ska vi skärpa till...bla,bla,bla! Jag ber, snälla lämna över till nån annan!
kulltorp: Jo och man har ju läst här och där att folk anspelar på just det, att farsan lagt in pengar i Timrå och därav vågar man inte peta bort han. Låter det vara osagt att det är sanning, men man börjar ju fundera..
thorwald: Exakt så Thorwald. Så enkelt att se vad som måste göras. Vem hör av sig till klubben om detta? Ska vi skriva ett gemensamt brev till Torines där vi alla skriver under?
bar mofftak: Att överskrida/utöka en budget är ett styrelsebeslut, då styrelsen ansvarar för och godkänner just budgeten. Inget konstigt alls med hans uttalande. Däremot ska de inte lägga sig i specifika värvningar, men det är något helt annat.
bar mofftak: Den där jävla kärringen Backlund hade jag befälet över i lumpen en jävla smitare va brun på näsan hela tiden ställde sig in hos dom högre befälen tyckte han va nånting!!!!
SMÅLAND: Kommer Aldrig och sätta min fot i hallen så länge vi har två så in i helvete spel dumma tränare Walli som är en av få som krigar tacklar ta en fajt får inte ett byte.Men fortsätt med skiten Olofsson Andersson Boyce de är väl det du siktar på Nubben när du ska bygga nytt i Hockey Allsvenskan nästa år äckliga inavel är heliga går före klubbmärket.
Rallarn: Borde ju vara uppenbart vid det här laget vilka problemen är. Bohm är en säkerhetsrisk LaLeggia ska inte spela back utan forward Liljewall är för långsam Olofsson är en bedrövelse
Det är det värsta. Åtgärdar man detta är man på god väg.
Bonus om man kan få igång Lööke, Lundin, Alvarez, Andersson och Liljegren samt låta Walli spela mer eftersom han offrar sig för laget.
SMÅLAND: Fågelholken(originalet) tog upp Leksand med och tog guld med en självspelande fiol som Färjestad var då. säger inte allt om en tränare har det som krävs för SHL tyvärr. Just nu är alla brister vi påpekade i HA extra tydliga på SHL nivå att de inte håller. Men Nubben kommer aldrig sparka en vän igen, det har han gjort klart sen Uffe Dahlén fick gå från Frölunda.
roger_sundsvall: Frågan är ju faktiskt hur länge han orkar stå där och rada upp förluster? Framför allt med tanke på hur det gick sist för honom i SHL. Hade jag varit honom hade jag nog funderat både en och två gånger på om jag var rätt man för jobbet.
Men: skulle han kliva av tror jag att vi får Ante som huvudtränare och Molinder som assisterande. Möjligtvis ett gästspel av Uffe eller Sjödin, som båda är Nubbens kompisar.
bar mofftak: all skriker efter spelare och ledare (jag med). Allt som kommuniceras är: ”vi ändrar inget, vi hade ingen aning, vi var inte beredda. Vi kanske ska värva”
Vi kanske är SÅ långt ifrån att vara SHL-mässiga i klubben att det helt enkelt inte finns en plan B? Senast nubben hade en framgångsrik säsong i SHL fanns väl för fan red line offside? Senast Freddan hade en ok säsong i SHL så var han väl hjälptränare i Modo? Vi kanske bara får finna oss i att ledarna i klubben kliver upp varje morgon utan att ha någon som helst plan med det här?
covfefe: där har vi något vi kan påverka som fans. Kan vi kollektivt jaga på journalister per mejl utanför ST som aldrig är kritiska eller ställer tuffa frågor?
Ja mä facit i hann!! Freddan ( Fågelholken ) har tagit upp oss i shl två gånger nu på ett beundransvärt sätt!! Men hans spelidé pass i HA å int i ES tyvärr! Och denna gång lyser dä igenom ännu mera.. Något måste göras…. Innan det är försent!!! Nu eller aldrig… Låt mig slippa skämmas redan nu!! Tack!
thorwald: Håller med. Freddan måste väck. In med någon som kan se förutsättningslöst och nyktert på detta rövgäng. Finns alla möjligheter att rätta till detta, men görs inget så åker vi ut med huvudet före. Hoppas journalisterna är riktigt tuffa i sina frågor framöver.
Per HApps: Tyvärr lät det till och med i intervjun med Backlund som att det ska upp på styrelsenivå om hockeybolaget vill spendera mer pengar. Det har blivit MoDo av sporten i klubben...
Nisse1: Just därför måste,Timrå agera nu annars är det stor risk att man tappar ännu fler åskådare och därmed pengar permanent. Vi vet alla att en stor publik i Timrå kan lyfta laget. Otroligt viktigt detta.
Varför finns inga journalister som vågar ställa de obekväma frågorna till tränarna? T.ex, Förklara varför Olofsson får så mycket speltid? Är det dags att avgå nu? Varför är Liljewall kapten och inte bänkad? Varför spelar Bohm så mycket? Varför denna ständiga ovilja att ta Time Out i tid? Hur kan backspelet se lika bedrövligt ut denna gång som förra?
Och en bubblare till Nubben: Hur kunde du missbedöma SHL? Det är för fan ditt jobb att ha koll på…
Detta var i särklass den sämsta insatsen hittills! LHC är RIKTIGT dåliga och ändå lyckas vi göra oss mindre och sämre. Vi faller ihop som ett korthus mentalt när vi får motgångar i matcherna, och då består laget av stor del gamlingar, rent av sjukt att se
297: precis det jag menar. Man var så usel 55 minuter av matchen så det på något sätt blev väldigt strongt att lyckas peta in två.
Hade det här varit mot Frölunda, Färjestad eller Växjö hade det varit bra många fler mål att hämta igen än två.
Själv har jag för ett par matcher sedan ställt in mig på dom där fyra sista vinsterna för säsongen. Dom har jag tagit sikte på. Redan nu. Sedan hoppas jag att Timrå åtminstone inte blir sämre under 40 träningsmatcher medan kvalmotståndaren gör tvärtom. Alltså blir sämre och sämre ju längre säsongen går.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·