kulltorp: Faan vad tråkigt det är att lyssna på Freddans eftersnack, låter som en gamma grammofonskiva som hakat upp sig. Det måste vi bli bättre på...Det ska vi skärpa till...bla,bla,bla! Jag ber, snälla lämna över till nån annan!
Per Svensson är säkerheten själv. Han räds inte när han blir pressad som de andra fjollorna i laget utan håller puck stabilt och tryggt oavsett om det är i defensiv eller offensiv zon. Dom andra spelarna borde ta en hel eftermiddag och kolla videos med Per Svensson hur man beter sig ute på isen!
Sputnik: Freddan säger alltså att försvaret var bättre och att vi kämpar hela matchen, och att vi "vinner 1 poäng" nu har det ju brunnit totalt för honom
Propagandus: Jo vissa var lite glada efter vinsten ikväll. Själv suckde jag efter kvitteringen, givetvis gläds man över poängen. Men återigen köper Freddan mer tid fasten det var katastrofalt spel i 57 min..det finna liksom ingenting i spelet aom tyder på att det kommer vända framöver.
Ok, vi vet hur brunt läget är och att det är undermålig prestation på isen MEN... det är lite för många personpåhopp och slag under bältet nu för min smak. Hoppas majoriteten har fått vomera det suraste ur mungommen nu....
Sputnik: Det här med att nubben aldrig kommer sparka en vän igen. Har man inte fel inställning från början då?
Varför blir man vän med en underordnad till den graden att det påverkar den professionella relationen? Det här borde väl egentligen gälla oavsett bransch men kanske extra mycket i hockeyvärlden där folk får gå till höger och vänster hela tiden?
297: Ja eller sparka tränare kanske är rätt ord, men ändå rätt vansklig väg att gå att vara fastbestämd att aldrig sparka en tränare. Alla stenar måste vändas på och till slut kanske det bara finns en utväg..
Men jag tror ärligt talat Freddan kastar in handuken ol det forrsätter så här. Det kommer höjas allt för mycket kritik från alla möjliga håll annars och jag tror inte han pallar med hur mycket som helst.
297: Det klart att det är åt helvete. Nu fattar jag ju att det inte kommer ske den här säsongen men det där är ju precis just anledningen till att Nubben skall avtackas för lång och trogen tjänst så fort det är möjligt. Han är bra på att bygga relationer och det har gett oss en hel del fina nyförvärv genom åren. Problemet är, tror jag, att han är sämre på att hålla dessa relationer på en proffessionell nivå vilket sätter honom i jobbiga förtroenderävsaxar på den här nivån
Säga vad man vill om våra dyraste spelare Rattie och Hanzl, men dom två levererar poäng som dem är betald för att göra, ganska imponerande ändå när det sett så dåligt ut.
Sputnik: Freddan önskar forward/center med fart och kvalite. Det naiva i en hoppas fortfarande på Wedda. Men bara glömma, sån tur har man inte som Timråit..
Sputnik: Kan meddela till dig som inte har fb att på Timrås sida där tycker man inte ny målvakt vore fel. Tydligen är det våra målvakter som är orsaken till att backarna spelar så ängsligt och vi har i nuläget 2 andramålvakter. Det här hade man ju kunnat köpa om det nu vore så men framförallt Rajja har ju för fan sett till så att siffrorna inte blivit alltför genanta
olofsson..lööke..lundin..? va dom med idag? tycker de fortfarande de är skumt.. att t.ex bohm..erixon mfl är så dåliga ..plötsligt har dom inge förtroende för freddan?
Sputnik: helt overkligt trubbigt lagbygge med total avsaknad av fart och struktur, nånstans har de gått fel. Igen. Väldigt fel. Avsaknaden av pondus hos freddan, ante och molinder smittar av sig på exakt alla spelare. Ohyggligt svagt.
mikenomad: Ja fast det paradoxala kan ju vara det att han är en ganska bra sportchef i allsvenskan? Där ett handslag och löfte om snöskottning (vet att det var linkan) räcker ganska långt? Så åker vi ur igen i år så kanske han klarar sig rätt bra? Däremot räcker han inte till för högsta ligan, det stod han ju mer eller mindre och erkände själv i paus i Scandinavium sist.
297: Nä han måste avtackas oavsett. Det måste in nytt, friskt blod i den här föreningen. Vi kommer aldrig längre än till att vara SHL:s tappatvåleniduschen-lag annars
Scoobydoo: Det går nog, men de måste tänka om helt tror jag. Att sära på LaLeggia/Zajac tog alldeles för lång tid och verkar vara symptomatiskt med Freddan vid rodret. Börja på ett nytt papper och kika på minst tre nyförvärv. Man kan inte jobba i gamla spår när det ser ut såhär, ett helt nytt omtag krävs.
mikenomad: ja men där är jag med dig, jag tror inte för en sekund att vi blir långvariga i SHL med nubben som sportchef och vi blir definitivt kortvariga med freddan som coach. Jag har alltid gillat nubben och jag har för tillfället ett ont öga till Lander men kommer ibland på mig själv med att tänka ”HUR kunde nubben missa att landa Lander?” Jag vet så klart inte hur snacket gick men det hade varit intressant att veta vad man erbjöd Lander (om man ens la ett kontraktion bordet?) och vad man erbjöd Hanzl/Rattie. Inte för att dom varit dåliga, tvärtom.
Nä det måste hända något snart. Timrå IK är ett stort skämt i SHL, Cmore pratar om Timrå som hinder på motståndarnas hinderbana, inte som likvärdiga motståndare. Det är ett sånt jäkla underbetyg att acceptera att kliva upp en serie och inte ens kunna skapa ett lag som kan vara med och tävla mot motståndarna.
Hoppas Freddan lämnar sin uppsägning på lördagkväll. In med en ny tränare och börja förbereda för att vinna bäst av 7 så vi håller oss kvar. Tack och hej säsongen 2021/2022
8518: han kommer inte avgå och kommer ej bli sparkad. Vi kommer va avhängda innan didrik kommer och ev nyförvärv. Timrå ik är inget lag som börjar rada upp treor och tar ikapp 12-14 poäng bara sådär.
297: En lite kommentar mäktar jag med. Jo. Timrå har varit en stor besvikelse så långt den här säsongen. Det är sant. Men i kväll var vi bättre än Linköping. Solklart. Vi är också bättre än Djurgården, och fan vet om vi inte är bättre än Brynäs också. Mellan oss och de tre är det åtminstone inte oceaner som det är jämfört med oss och Frölunda och Skellefteå. Någon spets till skulle vi behöva för att kunna avgöra de här jämna matcherna snabbare. Och en spelklar stabil back, vilket vi ju redan har. Jag må vara besviken och för det egna hälsans skull har jag sänkt förväntningarna, men en supporter är en supporter, även i motvind. Jag brukar få energi av att glida in här efter match. Det får jag inte nu. Pannbenet på spelarna är oerhört mycket än på supportrarna, så mycket kan vi konstatera.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Gör nått förhelvete innan hela arenan gapa tom på hemmamatcherna!!