Nike89: Lille gubbe, vad gör du här? Har du inte ett eget lag att älska?
Jag var inne på SHC:s klotterplank ikväll.. måste säga att i hockeyvärlden är vi som älskar Timrå lite som FN, toleranta och kärleksfulla. I Sundsvalls gästbok får man kommentarer som låter som: "Far åt helvete din jävla apjävel", kan det vara därför som Nike89 trivs så bra här? Man får utveckla sin kvinnliga sida mellan steroidknaprandet!
jalla: Ser på Tjuvkiket att du läseinläggen på Sundsvalls hemsida. Det bör gå fort! Ingen skriver där! Dom skriver på sitt gamla plank, förmodligen i protest över att smarte Marcus som har roddat ihop hela konfektet råkar vara Timråsupporter. Dom har en egen gästbok, men dom använder den inte! Kolla länken får ni se varför Marcus är så onödig... ; )
just det ja vi möter luleå ikväll -_- tänkte inte på de.. näe Fagemo hyllar inte jag iaf men Bosse kan väl förvänta sig en eller annan FenomenAHL ramsa...
Glädjande nog verkar Timrå ha ryckt upp sig en hel del. Det känns skönt att höra. Måste säga att Hento verkar riktigt riktigt bra också. Det känns inte riktigt lika skönt att höra...
Chief: Hmm, knepigt...det verkar vara svårare för björnarna att hitta nätet än vad det var för de där Mörrumslaxarna. Men det där fenomenet känner sig väl mer hemma i Ladan, antar jag.
Jahapp, slutresultatet blir 2-3. Kanske inte helt oväntat med tanke på Timrås försvagade lag med många tongivande spelare borta. Tycker ändå Timrå kämpat på bra och faktiskt klarat sig bättre än väntat.
Hörde på radion att Gyllander är en mycket dålig domare, men det visste vi ju, trendbrott för Luleå, men det vänder nog snart för TIK men det blir tyngre att vända så länge det går troll i hemmaspelet.
TD: Å andra sidan så var ju Timrås lag avsevärt försvagat ikväll med exempelvis Gunno, Hagos mfl borta. Nu är det ju lite svårt att bedöma enbart efter Hockeylive, men det lät då som Timrå stod upp och kämpade bra, men räckte inte riktigt ända fram. Med ett fulltaligt lag och samma vilja hade saker kanske sett annorlunda ut. Även om Hento är en grym målvakt. Så nog tror jag att det kommer att vända för TIK på hemmaplan snart.
Chief: Följde matchen på Hockey live (Webben) Lät som man lyssnade på Luleå radio eller något liknande! Fick uppfattningen att det lönade sig ännu en gång med Luleås vanliga knep Ryggsäcks och ful-hockey! Det är bara att ta nya tag! När vi får tillbaks våra viktiga spelare så kommer det att bli stor skillnad. Slutspel så klart! VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!
lizzard: Hörde Lasse Granqvist på p4 och han brukar inte så ofta kritisera domare men det var en kraftig kritik han gav domartrion, Lasse som jag tycker är kung, när hör man Jonasson säga nåt om domarn, nej han är alldeles för diplomatisk
Timraande: Följde också matchen via Hockeylive. Men det ska bli intressant att höra rapporterna från de som var på plats och såg matchen. Det kan ju som sagt vara lite svårt att bilda sig en korrekt uppfattning enbart baserat på radion.
Men min uppfattning är ju och förblir att Timrå IK är de bästa. :)
Timraande: Jo, bättre start på matchen kunde han ju ha fått. Men det lät som han hämtade sig och gjorde ett par stabila räddningar efter det. Måste ha känts gott för honom att höra sitt namn skanderas efter att ha gjort sitt ingripande mot Skuggan. Jag må älska Kimmo Kapanen, men jag tror jag har känslor för Bosse Ahl också! ;)
Chief: Ja man glömmer inte Bosses tid i Timrå IK dressen! Man ryser när man tänker tillbaks på tex bortamatchen mot Västerås När vi gick upp i elitserien! Kross med 5-0. Var där!
Domarn var ojämn idag. Hur han kunde ändra sig och ta en Luleå utvisning i stället för straff (som han dömde först) förstår jag fortfarande inte. Ahl gjorde en okey match idag. Men, man blev rätt nervös i vissa situationer...
Timrå var kvar i omklädningsrummet vid 0-1 och 0-2. Håller inte med sådan trupp dom hade idag. Hento mycket bra i Luleås mål. Timrås båda mål i PP. Vad hände egentligen efter Luleåspelaren flyttat målburen. Var det inte straff dömt?
Säg så här om matchen; synd att vi inte fick in puckjäveln mer än två gånger. Timrå var det bättre laget och skulle ha haft med sig minst en pinne. Mycket kriga i laget och får vi bara igen halva laget som satt på läktaren ikväll så lär vi kunna vinna en och annan match även i fortsättningen. Skönt att MIF förlorade, inte skönt att Sötälje vann. Hata Kvalserien!
Lite besviken blev jag dock på tränarparet som inte tog ut FenomenAhl när vi hade dubbla tekningar i anfallszon med 2 minuter kvar att spela av matchen. Det verkar lite oroligt i laget inklusive tränarna inräknat. Inget konstigt i det med tanke på alla skador och avstängningar kanske? Men jag gillar liksom inte inställningen att hellre vara nöjd med att förlora än att förlora? Ekvationen går liksom inte ihop.
Jaja, än är det en bit kvar ner till kvalserien men nu måste vi snart börja att vinna igen så att inte kvalserieångesten får lov att gro ostört. Starkt dock av fulingarna att kunna vinna matchen även fast man spelar en sån usel hockey.
Bäst i Timrå: Hela laget som visade upp ett bra kriga trots det motiga läget, förlusten kändes nästan klar i förväg ikväll så besvikelsen känns väl inte sådär enorm som den annars brukar. Litet plus till Hallin som visade upp en bra skridskoåkning och ett bra jävlarannama. Hansson därfram visar väl på lite hur tunn truppen är i dagsläget. Vad som har hänt Styf har jag inte den blekaste aning om men jag vet att han kan mycket bättre än det han visar upp i dagsläget. Som sagt så ser det lite oroligt ut i laget för tillfället men det är väl förståligt.
Bergius: Rådbjer/domarjäveln visade strafftecknet men fegade sedan ur. Jag har inte den blekaste aning om varför fegisen bangade. Synd på Koskinens friläge i sekvensen före, då han kom direkt från utvisningsbåset.
Kattiz: Att han ändrade sig berodde på att han gjorde en felbedömning i förstaläget. Kenta fick på presskonferensen frågan om hur han uppfattade situationen. Han svarade att det var en solklar utv. men intepå långa vägar en straff.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.