El Maco: Tyckte mig höra ett bra uttryck från "Challe" häromsistens, när han sa något om att de hade kommit överens om att inte förlora 2 matcher efter varann. Har också själv noterat att det stämmer som ammen i kyrka. Skulle kunna innebära att det blir seger mot både Brynäs o Mora efter förlusten mot Luleå.
Det är klart att vi inte vinner med 5-0 tre gånger om. Men det är på förhand lite mer lockande än att matcha mot Frölunda.
Trepoängaren mot Brynäs känns drypsäker. De kommer att få sona förlusten senast. Mora känna mindre lockande. LHF borde vi slå men de börjar kanske få ihop prylarna nu.
Funkar det bara som det ska (strösslat med Tenkrat och förhoppningsvis med en Hahl i laget) så finns det möjligheter att ta lite på HV. Tycker jag.
Uddan: Det ju det jag menar, men den nya uttaladepolicyn från TIK denna säsong så uttalar dom ju sig inte i skadefrågan. Och just därför så säjer dom det magiska ordet "kanske", som egentligen inte behöver betyda någonting.
El Maco: Kan ju lika gärna bli 0 poäng. Jättejämn match idag, förlust i förra mot BIF och alltid svårt mot Mora.... men givetvis hoppas vi på 9 friska :)
Tycker Luleå spelade bra, hård checking hela tiden vilket gjorde Timrå mindre bra utan fart, Hur som helst 3p och då får det se dåligt ut, spelar ingen roll. Vissa här inne tycker visst det inte är tillräckligt bra med 3p utan spelat ska glimmrande hela tiden. Det går upp och ner, idag 3p utan kanonspel=bättre blir det inte. Forza Timrå.
Plus till Hedström, Backlund, Koskinen och nån till. Skönt att vi fixar en trea när laget såg klart sletet ut sen Frölundamatchen. 23 poäng på 12 omgångar är riktigt bra, det här ser lovande ut
Messiah: Framför allt känns det skönt att vinna utan att förta sig. Man gjorde en kanonmatch i gbg i torsdags. Idag kommer man inte upp i normal standard men vinner ändå. Obesegrade hemma fortfarande - underbart!
Jag tycker att Hedström ser otroligt spelsugen ut. Han var riktigt bra den här matchen. Framför allt blev jag glad då han visade tendenser på att återgå till sitt beryktade spel. Dumpa, jobba, tackla. Att han sedan kryddade det med en hel del härliga pass gjorde ju saken inte sämre.
Hahl och Tenkrat med i returmötet på tisdag? Hoppas hoppas!
Var väl en sisådär tusen år sen jag skrev nått här men ändå...
trevligt med vinst även om den inte var så värst välförtjänt. Såg ganska bra ut i första men vad hände sen undrar man ju. Men skitmatcher räknas dom också, just idag var det våran tur att vinna den.
fighter: Mycket! krävs ett jävligt bra lag att vinna med sånt dåligt spel, visar att årets TIK är bra, att klara erkännt svåra Luleå med 50-60% av sin kapacitet är fantastiskt. Men vi är ju inte samma vana som FBK, HV, VF som haft sådana lag som vinner sådana här matcher hela tiden, hoppas ni förstår vad jag menar.
Sådär, bänkad framför datorn igen. Hum, verkar som Timrå varvar kanoninsatser med mindre bra insatser nu. Troligtvis kommer spelet bli jämnare när vi har Hahl, Tenkrat och Hynning igång.
Luleå är i stort poängbehov så poäng idag är jag nöjd med.
MB: vilken jävla skitmatch,dom måste upp i tempo,fart faan verkar som om finnarna druckit en massa koskenkorva igår.får lule in ett mål nu då förlorar vi.