Chief: Fantastiskt! Fantastiskt! Och så jävla kul att Åkerblom avgör igen! Nu kör vi över Luleå på onsdag! Tack alla som hjälpt till med rapportering när SR la ner!
Fy fan så tungt. Luleå gör en heroisk kämpainsats och är så nära att ta hem det. Men TIK var ändå det något bättre laget sett över hela matchen så det är bara att lyfta på hatten och gratulera er.
Men vilken otrolig match! Jag är alldeles svettig! Vet inte vad jag ska göra med all spänning i kroppen nu. En blivande klassiker, helt klart! Vilken insats av laget! Vilket drag på klacken! Och vilket lysande resultat!
250kg kärlek: Vad ska man säga om Kapanen och Hento? Vilka matcher dom gör. Men för en av dom så kommer inte det vara skitsamma. Tycker synd om den målvakten.
Sahlander: Jag tippar på sportdryck, ev även kolhydratdryck typ Vitargo/Maxim. Bananer och energikakor går också hem. En pizza vet jag inte om det är så bra...
*åkte vasan igår så jag har lite rutin på området*
På vägen mot SM- bucklan passar Timrå samtidigt på att spela den längsta slutspelsförlängningen. Innebär med andra ord att vi troligtvis får vänta till den 7:e perioden innan laget avgör. Hoppas vi slipper se spelare bli skadad, tycker att det stundvis är mycket fult spel på sina håll.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!