1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586377 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

« · 478281 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Gläfsers: vilket jävla töntigt namn.

Vi spelar hockey, ni borde försöka lära er grunderna till denna sport.

Från och med nu skall ni kallas Mentalsjukhuset !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Dvärgar ska hålla sej till fortet..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Ja, jättelöjligt. Att Sjöken fick en lång avstängning för att i det närmaste ha krossat skallen på Bulan genom att ha tryckt upp armbågen i skallen på honom, i 190 knyck rakt mot plexit, var ju jättelöjligt. Usch vad hemskt att psykopaten - som var psykopat redan innan han blev Gläfsing - blev avstängd pga det. Det var ju en helt normal tackling mot skallen. Jättenormalt. Urgläfsigt rent utav.

Såg ni inte hur vidrigt det var ska jag nog avvakta ett par år till innan jag öht lyssnar på någon annan Gläfsing än Chief, som är sansad och gullig även om hon är Gläfsing.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Ta och dra!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest: Icke..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Finns förstås inga bilder någonstans va ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin:

: )

Puss på dig.

Vi är alla svin som inte hålller Gläfsers i första hand och tror på Gläfsersrapporter helt enögt efter att ha läst extremt enögda Gäfserrapporter här under lång tid. Jag väntar tills att jag hört rapportern från en oluling och ogläfsing som jag vet var på plats innan jag bedömer det hela. Tills dess har jag svårt att tro att Ågi, av alla, medvetet skulle ha slagit ut tänderna på någon.

Stod du med Portello? Han sympatisrerar med alla om han råkar vara på plats, så han vet att hans närvaro betyder LHF-förlust. Särskilt om han har Lazio-fjollsparkbollströkan eller Skrbektröjan på sig. Han borde ha mina matchtröjor istället. Tyvärr kan inte mina matchtröjor närvara vid varje match numera då de pga min målkung och våran bostadsort befinner sig i Finland oftare än i Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Ja kanske det, groggen är rätt elak nu hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Bergius: Håller med. Klubborna låg ju kvar i huvudhöjd gång på gång mot Timråspelarna även i den sista perioden. Något står inte rätt till i det laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Tror du blandat ihop Hyvönen med lintner i DIF?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Jo det fick Nordström.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Vad fick Norrena fick för klubbspetsen på Robban? Ta den avstängningen plus kanske ytterliggare någon match så ligge rvi på en rimlig nivå för tilltaget anser jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: När han cross checkade nån stackare i nacken ett flertal gånger, när han dessutom låg ner..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Slashing i tinningen  VS Crosschecking över ansiktet, hmmm vete f*n...
 
Jo visst tusan var McSorleys fulare men nu börjar vi sänka nivån till vartåt vi landar...
 
JimmyH: Fick inte Nordström 7 matcher för att ha slashat en motståndare på axlarna för ett på år sedan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Frella:
 
Hon innehar ju inte den posten längre. Fast iofs betedde hon sig extremt omoget på HS även när hon satt i styrelsen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Vilket var det? precisera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Visst finns det bra mycket fulare överfall än Åkerströms ikväll. Men det är framförallt attityden hela Luleå visar upp som är skrämmande att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Jag minns bara en grej som kan vara fulare, Hannes H:s överfall ifjol..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan(Knylan): Om det är att provocera GB-läsare/skrivare som signaturen Kickan är ute efter så har hon/han tydligen lyckats. Det är tråkigt att se en del inlägg i denna GB är på samma nivån som exempelvis Lkpngs GB där en del skribenter tyckte att bästa klackramsan under matchen mot Frölunda var "Lärking är pedofil"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Incidenten med marty mcsorley var kanske fulare? har ni sett den? när killen svingar klubban å träffar han med klubbspetsen rakt i tinningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Jo men man kan inte lägga ribban på Sjökens straff. Samma med Wernbloms dust med plexiglaset. Fruktansvärt löjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Så är det, men skulle det finnas någon rättvisa så...
 
Äh jag vete f*n, men det var det fulast jag sett live, och bara Bertutzis är fulare om det jag har sett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster: Sjökens straff var ju urlöjligt.

Åkerström borde dock få några matcher att tänka över vad han gjort. Att få lagkaptenen borta och avstängd borde kunna ge de övriga laget självrannsakan också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Borde inte du som är styrelsemedlem eller vad du nu innehar för post inom Luleå HFs organisation agera lite mer exemplariskt på nätet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Du är patetisk!
"Ogläfsare och Lulingar"...
Finns ingen verbal kosmetika som kan sminka över ett solklart faktum ikväll:
Luleå spelar brutal grishockey! Tuffa tag, OK, men att medvetet gå in för att skada motspelare är fegt, äckligt och till stor skada för sporten.
Sen kan du leka med ord bäst fan du vill, istället för att skämmas, vilket du bnorde göra om du såg matchen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Han fick game så han blir avstängd i minst en match...
 
Men vad fick Sjöken? 9? Då borde Åkerström ha spelat klart för i år...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: För mig är Kåberg en hjälte! Man måste inte gilla en sån kille, sen så tvivlar jag väldigt starkt på att, han gjort nåt sånt oprovocerat! Det handlar om att ge och ta. Ligger du skönt på soffan kronblom;) hur är det med Eualia? ;) "kanske felstavat"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: Vi kollar väl in line-upen hos Swehockey, så borde vi väl få reda på sanningen. Se så, iväg och kolla nu, basta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: fråga han själv.. han är Online!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Det är inte svårt att förstå att du finner ett nöje i att provocera, att det finns en baktanke med det. Vid vidare eftertanke så kan man se ett mönster i det. När man konfronterar någon som inte låter sig beröras eller påverkas något av ens åsikter så finns det två alternativ. a) antingen är människan dum i huvudet. b)motståndaren ger sig inte pga den älskar att tjafsa.

Tidigare var jag en "tycka-tvärtom" mest för att jag gillade diskussioner, nu har jag inte riktigt samma glöd.

Visst kan jag munnhuggas med dig när tristessen knackar på, frågan är bara hur roligt det är i längden då man är medveten om att båda mest gör det för diskussionens skull. Nu är jag väl förvisso rätt het, måste få utlopp för frustrationen över det jag såg ikväll, men det är ju inte varje kväll det erbjuds.

Ödmjuk och vettiga är vi nog alla när det väl kommer till kritan. Men diskussioner kring hockey ser ju som bekant inte riktigt "riktiga" :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: ingen aning, men inte ikväll.. Troccan behöll jag själv :^O
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Suuune: Blir det avstängning på Gunno är det skandal!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: Har han smakat Trocadero?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dream Team: Är det så konstigt om Gunno får sitta på sidan ngn match då? Inte med tanke på att mindre påhopp har renderat i avstängningar. Nu tycker jag iofs att det var absolut rätt av Gunno att hoppa på Åkerström även med en eventuell avstängning som följd, ta ingen skit som grynet säger...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Selina: Ja, jag tycker vi kan hjälpa till exempel Brünäsarna genom att spela lite mer avslappnat då. Matcha några junisar och låta Jimmy känna på varmluften (inte någon hetluft dårå) ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: Manderville stod bakom mig i klacken, han mina köpebullar och fick en Cola av mig =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Jag provade ett par glasögon jag lånat från en optiker i Luleå. Tydligen samma optiker hela jävla Luleå går till. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: Någon annan ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Vem fan var det jag såg då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: Manderville var inte ens ombytt. Var står du på matcherna egentligen? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: lite snabb där ... i korvkön då eller ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Johan J: såg du manderville i första perioden ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Suuune: ja det är ju det som är det tråkiga.. har vi tur så blir det inte nån, men logiken säger väl att Gunno och Åkersorken får en match var
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Suuune: Vem är avstängd säger du? Gunno? Tänk en gång till nu, snälla människa..!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RoW: Kanske vore läge att hjälpa till lite...några läggmatcher mot LHF´s konkurenter i streckstriden. Vi är ju inte i direkt någon poängnöd just för tillfället i alla fall.;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Man får i alla fall trösta sig med att ni inte kommer att få ihop fullt lag till matchen mot Brynäs, Sju magsjuka och Åkerström avstängd...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: Såg bara Manderville i något enstaka byte i början av första perioden. Ungefär där zebran tappade matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: Mjukglass, det är väl en av några saker som Gunno kommer att kunna äta den närmaste tiden... nu är han väl iofs säkert avstängd på torsdag eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Om det inte vore för att man gav poängen rätt till Luleå skull Kenta ha plockat av spelarna av plan och låtit bli att spela klart matchen. Man vill ju inte riskara att få spelarna ihjälslagna.

Eftersom Luleå uppenbarligen inte kan spela hockey utan bara hugger och slår hela tiden så har de inget i en hockeyarena att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Åhejåhå. Nu ligger ni snart på kvalplats eftersom ni har fler matcher spelade än övriga bottenkollegor. Brünäs kommer snart och äter upp er. Stryk mot Skellefteå, Leksand och Rögle i kvalserien. Spel mot Sundsvall Hockey, Piteå och Boden (om de klarar sig kvar) nästa säsong. Gubbar som Åkerström och Bulan gör äntligen sorti. I ett riktigt hockeylag skulle de aldrig behövt spela så länge och fult som det är tvungna att göra i Luleå eftersom de som kan spela hockey inte vill komma dit.
Kommentera

« · 478281 · »