1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587457 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

« · 1069022 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: "RJ är riktigt stabil på backen idag" Ja, vad har hänt med Robin? Han är fruktansvärt bra idag. Har väl nästan aldrig serr Robin göra såna uppåkningar som ikväll.

Skogs börjar man känna igen från Mora tiden. Lotvonen väldigt stabil. Har han övat start och stopp? Han är inte längre en findlandsfärja utan en smäcker kattamaran.

Vi ska nog vara glada för tre pinnar, men matcher mot Luleå och SSK brukar vara ganska så tråkiga att titta på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Ja absolut. Hedström har haft många i målburens utsida nu och han verkar märkbart irriterad. Tycker han fortfarande får oförtjänt mycket skit här. Det kanske inte sätter sig så snabbt att han faktiskt kommer att ha en annan roll i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Ja jävlar, vad gäller fotboll vs hockey är det ingen som helst tvekan om vilken sport som gör mig gladast i nuläget! Timrå-matcherna ser jag i all stillhet på O´Learys Bowling och för andra gången i rad blev man mycket lycklig. Rättvis TIK-seger! 3-1 i tom kasse känns aldrig fel... JAAA!!!

Fotboll? Jaji, gårdagens bedrövelse på IP säger det mesta. Man orkar inte ens bli förbannad längre. GIF Sundsvall är i nuläget ett tag i total avsaknad av hjärta, till skillnad från Timrå IK. Det är jag den förste att erkänna. Smärtsamt värre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: jo utan Backe hade Timrå inte tagit 3p så mycket är säkert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: Tyvärr känner jag rent spontant: "OM dom blir det". Sundh och Axelsson blixtrar ju till då och då men jag tycker att det blir mer och mer klart att majoriteten av målproduktionen kommer att ligga i övriga femmor. Dom gör ett fantastiskt arbete men jag tycker dom saknar edge i avsluten. Kommer alltid till skott utanför slottet men biter sig iofs fast bra i anfallszon.

Bagarn behöver vi öht inte prata om, han är fullständigt ovärderlig i sitt arbete och en defensiv rollspelare utan dess like. Vad han gör offensivt bryr mig inte ett dugg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Apropå unna någon mål. Hedström borde få göra ett så att han slipper tänka på det längre. Han har ju varit riktigt nära ett flertal gånger nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: Tack Backe för segern!

Utan honom hade det förmodligen blivit torsk ikväll. Annars tyckte jag att Jonsson spelade bra, Axelsson och Sundh åkte riktigt mycket skridskor. Och ungdomarna är alltid härliga att skåda. Annars kändes det mest som en baksmälla från i lördags.

Det roliga i kråksången är att vi trots uselt spel och obefintligt powerplay vinner över Luleå. Det torde antingen visa att Timrå besitter en hel del styrka som kan vinna matcher utan att vara helt fokuserade, eller att Luleå är riktigt dåliga.

Jag väljer nog det första.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Sundh och Axelsson är ju också rätt vassa. När den kedjan tillsammans med Bagarn blir mer effektiva kommer Timrå få en grymt farlig kedja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: Pääjärvi börjar jag verkligen unna ett mål. Han är nära mest hela tiden. RJ är riktigt stabil på backen idag, Skogs är uppe på en del giftiga lägen offensivt. Mäkiaho, Wandell och Pyörälä funkar riktigt bra ikväll tycker jag. Mäkiaho och backe äger denna match. Det är en skaplig räddning han gör på harjus friläge och all cred till backe idag.

Med tanke på att laget spelar så pass andefattigt som man gör så känns det extremt skönt med 3p igen. Hoppas nu att skadeläget ser betydligt bättre ut inför modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
En annan grej jag inbillar mig trots att inställningen inte var på topp just denna kväll är att det är en större lagkänsla bland spelarna den här säsongen.

Det finns potential i det här gänget så mycket kan vi iaf slå fast. Det är ändå rätt bra betyg att slå ett lag som Luleå när man har en lite sämre dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
JJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA........fan vad dött det är här; hade vi torskat då jävlar hade det varit 150 inlägg på en kvart här.......FAN RYCK UPP ER NU....snart börjar väl det vanliga gnället här inne på enskilda spelare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Segern kan vi tacka Backe för, han var den avgörande faktorn ikväll.

Noterbart är att jag gillar vad jag ser från vissa lirare, Lander-Samuelsson-Pääjärvi var bra. Sedan fanns det andra lirare jag tyckte visade positiva tendenser också men jag är gladast över ynglingarna (förutom Backes insats dvs).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
falo: har för mig han skulle komma någon gång i slutet på oktober. inte helt säker men. Härlig seger för övrigt:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Harlig seger :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Underbart... Vackert.... Tom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
13-23 i skott och Luleå vinner dubbelt så många tekningar. Blir en nervös tredjeperiod...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
är det någon som har hört hur det går med timo pärsinen ?

När kommer tenkrat ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Forward: haha good one x)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
RTS: Jag tycker pucken är sämst på plan. Glider mest runt hela tiden och agerar som en diva. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Forward: Positionsspelet är ju inte som det ska. Själv är jag bara glad att det inte blev mål i BP i slutet av perioden för det hade varit resultatet av en sån där domartabbe som man grämer sig över i en evighet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Vi har lite folk tillgängliga men Hedström bör bänkas snarast.
Sämst på plan!
Tekningar är något som behöver tränas.

Tur vi har Backlund.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Bättre boxplay tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Åh det behövs inte många pp för att göra mål på Timrå i år. Kommer hur lätt som helst in i zon och sedan kryper Timrås box ihop direkt utan att någon stressar puckförande alltför mycket. Där vill man se en enorm förbättring framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Undrar om kommentatorn varit fotbollskommentator forut? :P Han sa nastan halvlek istallet for period x)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Jag som tänkte säga att Rönnmark agerar riktigt bra ute på isen ikväll och sen plockar han den mest patetiska utvisningen i år. Fyra domare på banan så man slipper äckliga filmningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
saasta: Vi släppte in ett mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Hassan: Va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
saasta: Mutta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Okej, tack! Nice gjort av Samuelsson :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
saasta: Luleåförsvararen fick pucken bakom mål i en ganska hård passning och förlänger den rakt framför eget mål där samuelsson åker och han behöver bara sätta dit klubban och slå in en bakom Modig som knappt hinner reagera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Och från ingenstans så får Samuelsson visa upp reflexer som en jävla katt! Otroligt skönt mål i PP som annars bara verkar hämma spelarna från att snurra upp luleåförsvaret i fem mot fem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Satan, missade hur malet gick till, hur sag det ut?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Härligt fysiskt spel nyss i egen zon. Sånt gillar vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Simmalugnt: För att jävlas med folk på bussen menar du? Det spelar nog ingen roll, supporten hos canal+ lär nog reagera likadant på en sådan förfrågan som Svenska Akademien reagerar på Gert Fylking.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
250kg kärlek: Vi får nog räkna med en taskig tekningsprocent i år. Varje lag har minst fyra tekande centrar och vi har vadå? Två? Ska dock bli intressant att jämföra hur jonte tekar nu och hur han tekar i omgång 50.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Canal + webbtv funkar ej =/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle:

Jag den musikslingan är inte att leka med.

hmmm undrar om man kan få den som ringsignal...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Simmalugnt: Dom borde åtminstone kunna köra highlights och intervjuer från matcherna igår. Materialet har dom ju redan. Den där musikslingan som canal+ kör, samtidigt som dom visar resultat, är psykiskt nedbrytande, hundar börjar yla och brandvarnaren ger utslag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
250kg kärlek:

Har Samuelsson vunnit nån tekning än?

I Timråtröjan menar jag alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

Rooster23:...och i tekningssituationerna där vi är rent av bedrövliga.

Annars håller jag med. Mäkiaho har blommat ut till en ruskigt bra spelare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23:

Om man tror att sitta och titta på ismaskinen är det tråkigaste med en hockeymatch då har man uppenbarligen inte prövat att sitta och lyssna på ismaskinen via webradio.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Mäkiaho har imponerat stort på mig. Han ger järnet hela tiden, spelar tufft och skapar målchanser mest hela tiden, som du säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23: Det är nog tur att Luleå drar på sig riktigt klantiga utvisningar för dom arbetar sig in bra i perioden. Däremot så skulle det tamefan stått 3-0 med dom lägen som Timrå haft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Vi måste bli bättre i PP.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23: Mäkiahos femma ställer till med problem mest hela tiden. Och just Mäkiaho, till skillnad från dom flesta, gör ju helchanser av halvchanser nästan precis hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23: Sa ska det se ut ^^
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Fy fan vilket tillskott Mäkiaho är!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Härligt! Webradio är alltid webradio.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23: Aah, webradion vaknade till liv ^^
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Rooster23: Nu funkar det
Kommentera

« · 1069022 · »