Ambroo: Instämmer. bagarns femma bör nog omstruktureras. Andersson själv tycker jag ska få finna sig i en mer defensiv roll, spela nonstop i BP och i en fjärdefemma. Det är hans grej, det är vad han är bra på. Axelsson och Sundh syns knappt av alls under hela perioder.
Olle: Jag tycker väl överlag att TIK:arna ser segare ut. T o m en sån som Ejdepalm skrinnar ju ifrån Sundh vid ett par tillfällen. Det vi behöver offensivt är några fler än förstalinen därute. Kanske att man också bör gå ner på tre femmor, nu vilade iofs Lander och Co i slutet av andra, och sätta ihop Pärssinen med Hynning och Bogg. Jag väntar även fortfarande på Bagarns lina, men det har man ju gjort länge nu.
Ambroo: Det är lite trist att se att Luleå är snabbare på skridskorna när dom spelar på tre femmor på bortais. Det är läge för tenkrat och Pääjärvi att dra upp tempot lite i tredje så dom inte får en chans att andas.
Skogs skulle nog ha stannat i sjuksängen trots allt. Hans sätt att först spela plockepinn vid sargen för att sen leka följa john väcker ju tankar om hög feber och tunnelseende.
och vad trött jag är på kommentatorn, han är så jädra rädd för att kallas partisk så han överdriver alltid motståndarnas kvaliteter....fjant