I och med kritiken från Friskan så känner jag mig manad att inleda denna nya tråd. Givetvis med att tippa ännu en förlust. Matchen slutar 2-4 och LHF avgör med ett långskott i öppen kasse...
Förhoppningsvis är både Pärssinen och Lehtonen tillbaka i denna match, så att vi får en sportslig chans...?
TobiasThyr: Jag håller med dig! Pärssinen är så sjukt bra när han är hel. Hoppas verkligen han får spela med Hynning igen, då kan morgondagen bli riktigt, riktigt rolig :)
Imorgon får supporterklubben förstärkning av sju glada tyskar och en glad amerikan :) Det är min utbytesstudent och hans vänner, ska bli kul att få med de på hockeyn äntligen!
Jag tycker man ska spela Pärssinen i 3:e eller 4:e kedjan. Anledningen är att när han spelar i första eller andra så för han möta rutinerade killar som vågar gå in och smälla på mot motståndarnas stjärnspelare och då blir skaderisken större, men om man spelar han i 3:e eller 4:e så får han möta lite yngre killar som inte smäller på så mycket, och då borde han kunna vara lite mer kreativ utan att han behöver få slag och klubbor i ryggen.
Och så tror jag att om han skulle påla med lander och dom så skulle dum någ våga ta för sig mer och få den kedjan att börja producera mer med poång.
Hälge: ÅÅhh döden! Per Sondell. Den mannen kan inte ha det lätt. Tar 30 sekunder på sig att släppa pucken vid varenda tekning. Helt sjukt. Och babblar och har sig med spelarna. En äkta mupp i möna ögon.
Luleå HF.. Tufft motstånd?, ja kanske det, men Timo Pärssinen och Lehtonen är äntligen tillbaka i laget. Två av våra mest värdefulla lirare gör efterlängtad comback efter skador. Nu tar vi och ställer skåpet där det ska stå.
T T: Sedär ja... Annars är det väl en väntad startuppställning, även om jag hade velat se Pärssinen-Bogg-Hynning och Axelsson-Lander-Pääjärvi istället. Bogg-kedjan var svag senast och allra helst offensivt. Man vet ju vad man får i Pärssinen-Hynning, fast jag förstår tänket. Dock håller jag med Hamrin i hans senaste blogg.
Blizzard: jaha, nej det vet jag inte, tror du får leta upp förra årets spelprogram och sedan hitta varje match var för sig! En sådan samman ställning vet jag inte vart det finns det enda jag vet är på Swehockey, där man kan se lagen som möter varandra, hur det gått se senaste 5 matcherna
Blizzard: Sedan säsongen 98-99 har Djurgården och MoDo mötts 26 gånger i Globen eller på Hovet, om jag räknat rätt. 3 gånger har MoDo segrat, 23 gånger har Djurgården segrat.
Aaaargh...vidrig match som väntar. Har så högt ställda förväntningar på ett positivt resultat/spel att det egentligen bara kan sluta i bitterhet. Fan, det är Timrå man håller på.
Men, som sagt. Pärssinen/Lehtonen tebaks. Ett spel i de senaste tre som är det bästa man presterat under säsongen. Bartecko borta i Lule. Inte ens fyra kedjor. Det här är ett läge som fanimej inte går att negga över. På förhand i a f...
Vill inte vara pesimist, men hur mycket kan man förvänta sig av Pärssinen/Lehtonen?
den lilla positiva människan i mig säger, mycket de kommer tillföra laget, det laget fattas som ronja sade.
Den logiska människan i mig, säger att kommer de två att få en ordinarie uppställning, eller kommer de att få göra "inhopp" kommer de få så många minuter, och vad har de för form, och kommer de "fega" pga skada,
Realisten i mig säger att "fega" gör inte killar som älskar hockey och vill spela slutspel trotts läkarnas utdömanden, och hockey är ju fortfarande en lagsport och vad lagsport beträffar så hänger man inte upp den på enskild spelare, utan en massa olika ihopbyggande av byggklosar, och faller en byggklos måste man inte byta till en som är lika stark, men en som passar med de övriga klossarna,,,
Förhoppningsvis är både Pärssinen och Lehtonen tillbaka i denna match, så att vi får en sportslig chans...?