1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20

« · 1089202 · » Till forumet

Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
I och med kritiken från Friskan så känner jag mig manad att inleda denna nya tråd. Givetvis med att tippa ännu en förlust. Matchen slutar 2-4 och LHF avgör med ett långskott i öppen kasse...

Förhoppningsvis är både Pärssinen och Lehtonen tillbaka i denna match, så att vi får en sportslig chans...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20

DJ Hemp: Vafan, har du blivit positivt på gamla dar?

2-4 skulle ju kännas som en seger mot Luleå...

Kommentera

orion: Dj Hemp:s sorjearbete tar nog längre tid än vad han själv trodde:) Giffers vinner serien skitlätt nästa säsong med Norling vid rodret.
Kommentera

I morgon ser vi till att hockeysveriges fulaste frisyr försvinner.

Lätt vinst. 4-1
Kommentera

orion:

Inte bara "positiv" tror Hempen blivit mesig också.
Hempens "gamla jag" borde ha skrivit 1-11 eller något i den stilen.

Kom igen nu Hemp och visa lite glöd eller har du börjat gilla Lulä???
Kommentera

Heeeelve*e vad roligt det ska bli att gå på match imorgon och få så vår älskade pärrsinen på isen igen :D
Kommentera

TobiasThyr: Jag håller med dig! Pärssinen är så sjukt bra när han är hel. Hoppas verkligen han får spela med Hynning igen, då kan morgondagen bli riktigt, riktigt rolig :)
Kommentera

Heleniz: ja dom 2 tillsammans vet vi ju kan producera :)
Kommentera

Imorgon får supporterklubben förstärkning av sju glada tyskar och en glad amerikan :) Det är min utbytesstudent och hans vänner, ska bli kul att få med de på hockeyn äntligen!
Kommentera

TobiasThyr: FY! Inte stava fel på timråspelarnas namn. Pärssinen ska det stå!
Kommentera

Jag tycker man ska spela Pärssinen i 3:e eller 4:e kedjan. Anledningen är att när han spelar i första eller andra så för han möta rutinerade killar som vågar gå in och smälla på mot motståndarnas stjärnspelare och då blir skaderisken större, men om man spelar han i 3:e eller 4:e så får han möta lite yngre killar som inte smäller på så mycket, och då borde han kunna vara lite mer kreativ utan att han behöver få slag och klubbor i ryggen.

Och så tror jag att om han skulle påla med lander och dom så skulle dum någ våga ta för sig mer och få den kedjan att börja producera mer med poång.
Kommentera

Cartman: oj vad skrev jag då ^^ ber så hemskt mycket om ursäkt. haha
Kommentera

Cartman: Tyckte att jag läste någonstans att han lirade med MPS och Lander på träningen.
Kommentera

Cartman: Håller helt med! Jag skulle vilja se Pärssoinen i 3:e linen tillsammans med Hynning och Bogg.

Mitt tips: 4-2
Kommentera

JonasD: Har ni för många finnar i laget så ni måste försvenska namnen? ;)
Kommentera

De tre vise männen för ikväll:

SJÖBERG, Patrik

ÅSTRÖM, Erik SONDELL, Per
Kommentera

JBlom: Hehe. Sjukt störiga de här tangentborden vi har på jobbet. Stavar fel hela tiden. P-ä-r-s-s-i-n-e-n? Jamentitta!
Kommentera

JonasD: Idag blir det en 3-2 vinst elleren 2-3 förlust..
Kommentera

Hälge: ÅÅhh döden! Per Sondell.
Den mannen kan inte ha det lätt. Tar 30 sekunder på sig att släppa pucken vid varenda tekning. Helt sjukt.
Och babblar och har sig med spelarna. En äkta mupp i möna ögon.
Kommentera

JonasD: Antar att du med "möna" menar mina. Du måste verkligen ha ett konstigt tangentbord om du träffar en tangent så långt från :)
Kommentera

actionleif: Ja men jag säger juh det!! Måste vara nåt fel på det asså. Ska kräva ett nytt! Helt sjukt!

Vågar man hoppas på mkt publik ikväll måntro?
Kommentera

Ambroo: Att Bartecko är borta betyder hur mycket som helst, Luleå blev inte bra förrens han kom å vi får hoppas på 3 poäng ikväll.
Kommentera

Ambroo: "Då ska det här väll bli en lätt match", så kan nog vissa tro, men glöm inte bort att luleå är det hetaste laget i es.
Kommentera

Ambroo: Först trodde jag att du länkade till Dr.Phil men så såg jag att det berörde Giffarna.
Kommentera

Ambroo: Men att Bartecko är borta är ju bra, riktigt bra.
Kommentera

Luleå HF.. Tufft motstånd?, ja kanske det, men Timo Pärssinen och Lehtonen är äntligen tillbaka i laget. Två av våra mest värdefulla lirare gör efterlängtad comback efter skador. Nu tar vi och ställer skåpet där det ska stå.

Semper Fi TIKERZ.
Kommentera

Är det någon enda spelare som tror att det blir lättare i kväll för att vi får tillbaka ett par man och de saknar någon så blir det torsk.
Kommentera

Ambroo: Lubos är alltså inte med. Det här kan vi bara inte förlora. Förlorar vi så är jag rädd för att jag kommer bli galen.

Tips: 4-1
Kommentera

Skarin: Jag har inte möjlighet att se matchen i kväll, får väl hoppas någon god vän vill sms-a målrapporter till mig.

Mitt tips, 5-2. Just go for it!
Kommentera

Hahl Bundy: Absolut och man saknar tydligen fler än vad som skrivs i media:
Kommentera

Skogs startar visst ändå. Det var väl bra att han tillfrisknat. Antar jag.
Kommentera

T T: Sedär ja... Annars är det väl en väntad startuppställning, även om jag hade velat se Pärssinen-Bogg-Hynning och Axelsson-Lander-Pääjärvi istället. Bogg-kedjan var svag senast och allra helst offensivt. Man vet ju vad man får i Pärssinen-Hynning, fast jag förstår tänket. Dock håller jag med Hamrin i hans senaste blogg.
Kommentera

Ambroo: Sett till förutsättningarna ska vi bokstavligen köra över Luleå idag och jag tror så blir fallet 7-1 till Timrå!

Ser man till pappret så har inte Luleå mycket att erbjuda offensivt!
Kommentera

hej vart kan man hitta innbördes möten mot något specielt lag :) ?
Kommentera

Blizzard: Om du vill veta inbördes möten mellan Tik och Luleå kan jag säga att de senaste fem matcherna har slutat med att hemmalaget vinner.
Kommentera

lungan: ville veta mellan Dif-HV och Dif-MoDo ;)
Kommentera

Blizzard: jaha, nej det vet jag inte, tror du får leta upp förra årets spelprogram och sedan hitta varje match var för sig! En sådan samman ställning vet jag inte vart det finns det enda jag vet är på Swehockey, där man kan se lagen som möter varandra, hur det gått se senaste 5 matcherna
Kommentera

Blizzard: Sedan säsongen 98-99 har Djurgården och MoDo mötts 26 gånger i Globen eller på Hovet, om jag räknat rätt. 3 gånger har MoDo segrat, 23 gånger har Djurgården segrat.
Kommentera

lungan: okok tack för hjälpen ! :)

Paddan: Tackar, var snällt av dig !
Kommentera

Aaaargh...vidrig match som väntar. Har så högt ställda förväntningar på ett positivt resultat/spel att det egentligen bara kan sluta i bitterhet. Fan, det är Timrå man håller på.

Men, som sagt. Pärssinen/Lehtonen tebaks. Ett spel i de senaste tre som är det bästa man presterat under säsongen. Bartecko borta i Lule. Inte ens fyra kedjor. Det här är ett läge som fanimej inte går att negga över. På förhand i a f...
Kommentera

Bragd-Birger: och även skogs som skulle vara borta ;) vi har även 4st hela kedjor fast med Jesper som back.
Kommentera

Blizzard: Synd bara att våran kapten Styf fortfarnade är indisponibel, det är i matcher emot Luleå som vi verkligen behöver honom!!

Hans tjurskalle är värd otroligt mycket, samt hans enorma klubbhjärta och hans person, betyder mycket för laget i och med att han är kapten!
Kommentera

lungan: ...och iom att han är en av dom få som faktiskt trycker handsken i ansiktet på motståndarna när situationen kräver detta.
Kommentera

Game on ^^ And, please please please, win tonight :)
Kommentera

Vill inte vara pesimist, men hur mycket kan man förvänta sig av Pärssinen/Lehtonen?

den lilla positiva människan i mig säger, mycket de kommer tillföra laget, det laget fattas som ronja sade.

Den logiska människan i mig, säger att kommer de två att få en ordinarie uppställning, eller kommer de att få göra "inhopp" kommer de få så många minuter, och vad har de för form, och kommer de "fega" pga skada,

Realisten i mig säger att "fega" gör inte killar som älskar hockey och vill spela slutspel trotts läkarnas utdömanden, och hockey är ju fortfarande en lagsport och vad lagsport beträffar så hänger man inte upp den på enskild spelare, utan en massa olika ihopbyggande av byggklosar, och faller en byggklos måste man inte byta till en som är lika stark, men en som passar med de övriga klossarna,,,
Kommentera

Hoyhoy! Going for the win. The hunt has began.
Kommentera

tikrobin: 1-0 Mikko Lehtonen
Kommentera

lungan: Nope. Tenkrat:)
Kommentera

lungan: Nopp:P den tog tydligen på Tenkrat:P
Kommentera

« · 1089202 · »