1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590803 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1194770 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Greven: Sen kan jag väl tycka att den/de spelare som ev. grinar över utspel härifrån bör söka tröst hos mammas bröst.
Kommentera

Kongo:

Håller med om Bogg.

Han var riktigt bra när han kom in....
Kommentera

Lacka_64: Yttrandefrihet heter det.

Det står skrivet i Svea Rikes Lag. Gäller även vår rätt att demonstrera. Och observera utan något förbehåll om att du får endast kritisera om du själv tänker bli statsminister, annars håll käft.
Kommentera

hockeysnask:
Synd att inte Challe kunde se klasskillnaden på Bogg och Meunier.
Det är inte bara synd utan ofattbart!
Kommentera

Lacka_64: Genom att inte matcha Snigelmannen skulle spelet lyfta ett snäpp iaf.
Kommentera

The great one:
Näe, men hans travintrese har varit konstant.
Kommentera

tvåtumfyra: Du kan vara stolt över den förlorade oskulden. Mycket väl skrivet!
Kommentera

Tänk vad många här inne som skulle kunna ta över efter Challe och lyfta Timrå till oanade höjder. Hoppas inte spelarna läser HS, tror inte deras självförtroende öker av det.
Kommentera

Kongo:

Inte var det challes förtjänst att vi pissade på modo i kvarten, det var våra klasspelare som vi hade då. Det är inte svårt att coacha ett lag i slutspel när alla går på rus, desto svårare att motivera sina spelare i grundserien. Det har han aldrig lyckats med.

Dom tidigare åren kunde han alltid skylla på skador, men det kan han inte nu.

Challe har inte haft ett rätt sedan dag 1 i klubben.
Kommentera

Ian: Håller delvis med dig i det du skriver om hur en supporter ska uppträda,
men det måste ju komma en reaktion från oss som bryr oss när laget underpresterar o det grövsta som vi fick bevittna idag.

Skulle man inte klaga på spelare,tränare och lagledning en dag som denna då är man banne mig inte en supporter med lidelse för TIK heller.

Jag tror faktiskt att Challe och även spelarna är mycket väl medvetna om att pressen är hög och det gäller att leverera, chansen att förlora jobbet i den här välbetalda branchen är väldigt stor.

Solen må gå upp imorgon oxå men det är nog en mental skugga över EON Arena i morgonbitti för många av oss.
Kommentera

Kongo:

Det gick aldrig dåligt under Kenta.

Kenta är frälsaren som skall återvända på den yttersta dagen och rädda oss...
Kommentera

Simmalugnt:
Mycket möjligt...

Vad var det som alltid kom upp när det gick dåligt under Kenta? Armarna i kors?
Kommentera

TIK kommer att spela slutspel till våren. Suger nu men det kommer bättre tider. Forza Timrå krossa Djurgården.
Kommentera

Raggaren Putte:
Exakt. Det är upp till var och en. Därför är det kanske lite bekymmersamt att ha en banderoll på ståplats med det ena eller andra budskapet.

Som supporter bör man vilja föreningens bästa, dit tror jag inte mejlbombande hör.
Kommentera

Simmalugnt: Enligt Linkan, vår eminenta sportchef så finns det egentligen inte nåt speciellt att klaga på, vi har lägena och Chansen att  döda denna match och Challe o Nygge gör det som krävs  av oss för att vinna detta. Men tyvärr grinar oturen oss i ansiktet. Förövrigt så sitter Challe säker om någon undrar.

Detta gör ju att man undrar en del hur det är ställt.

Kommentera

Kongo:

Visst var han det....

Så jag tycker han borde ges privilegiet att ägna sig åt det på heltid. =oD
Kommentera

Ian: En supporter är en som lider då det går dåligt och gläds då det går bra. En supporter som är positiv hur illa det än är kan ju inte vara på riktigt. Jag anser att ni som är positiva nu inte bryr er ett skit om Timrå.
Kommentera

Matchen idag var makaber att beskåda :-(
Kommentera

hockeysnask:
Detta är ju sjukt. Challe var lika travintresserad när Timrå pissade på Modo i kvarten, som han är idag då laget går kräftgång.
Släpp detta!
Kommentera

Ian: Vad supportrarnas uppgift är borde ju vara upp till respektive supporter själv att bestämma, snarare än att duktigt självbehärskade du sittande på någon hög häst ska komma och tala om det.
Kommentera

Per HApps: Halleluljha!
Kommentera

Angående Charles. Var det nån som såg tele2s direktsända tv över mobilt bredband? Där de följde Challe en hel dag, 8 timmar.

Det var tydligt vad som var hans intresse nummer 1. Hästar och trav. Hockeyn var ett jobb. Vid ett tillfälle sa han att nästa jobb gärna kunde vara som coach i Rapperswil, eftersom det är väldigt fint där.

Kan man begära att en hockeycoach i elitserien ska leva och andas hockey, inte bara som ett jobb utan med ett genuint intresse och ovillkorligt engagemang rakt igenom?
Kommentera

Per HApps: Det är fan så mycket roligare att vara en stor fisk i en mindre damm än en rutten fisk som flyter hjälplöst på det stora havet...

Allsvenskan är inte så dumt trots allt
Kommentera

Ian:

Jaha?

Och ändå så kunde du inte räkna ut att du skulle få mothugg?
Kommentera

Säga vad man vill om Allsvenskan men visst fan var det kul med 4 bussar till Grums och 10 till Västerås. Nu får vi inte ens en sketen till Modo.

Kommentera

Ian: Det är längre än många har är gamla....
Kommentera

Simmalugnt: Suck! Jag har läst detta forum varje dag i 10 år.
Kommentera

Ambroo: Jag stöttar TIK i ur och skur.

Därför anser jag att Challe måste gå omgående samt att TJ hajar läget illa kvickt och ser till att förstärka detta gravt överskattade lag.
Kommentera

Ian:

Oj, så det fanns folk här som inte delade din åsikt så då flyr du?

Vad var det du kallade oss? Syltryggar?

Kanske läge att känna av stämningen innan man glider in och börjar mästra folk.
Kommentera

Ambroo: Ett sista tillägg. Härdad? Oja! Ni är bortskämda syltryggar :)
Kommentera

Trodde inte jag skulle vara avundsjuk på SSK supportrarna innan denna säsongen, men det är jag nu.
Kommentera

Simmalugnt: Om skygglappar har något med hästar att göra så vet jag inget om det. Jag gillar idrott bättre.

Med det lägger jag ner. Jag visste från början att det var lönslöst. Det finns anledningar till att annat än TIK-support känns roligare. Lägstanivån på supporterskaran till exempel. God kväll. Hoppas att det går bättre framöver, jag håller trots allt på TIK.
Kommentera

Ian: Man kan inte stötta i ur och skur, då lever man i en floskelvärld. Men det är klart, du håller ju på Giffarna och lär vara rätt härdad vid det här laget.
Kommentera

Ian: Det finns en konstruktivitet i "AVGÅ", vars dimension du verkar vara totalt blind inför. Innovation och förändring är inget som ska underskattas i det här läget. Vakna för helvete.
Kommentera

ITK: Jag menar att det är "lobotomerade fån" som vräker ur sig skit på ett supporterforum. Supportrar stöttar sitt lag och för fram eventuella åsikter på ett konstruktivt sätt till klubben.
Kommentera

Ian:

Att döma av storleken på dina skygglappar så har du Challe i sulkyn.
Kommentera

Uno Gordon: Ja du Uno. Som jag skrev är det svårt att förklara för dom som int begrip. Jag kan börja med att försöka förklara att man kan kritisera på olika sätt. Du kan välja att gå med hata/ avgå-gänget. Det är konstruktivt eller nåt.

Vem jag är är väl ointressant? Varför nämner du ens det, när du i nästa andetag skiter i det? Måste man vara "någon" för att ha en synpunkt?

Om TIK åker ur så lämnar du Timrå? I rest my case...
Kommentera

Moverare: japp, jag hör dig. Det fanns en viss ironi i det hela också.
Kommentera

Moverare: Du. Nu är det illa på riktigt....
Kommentera

Olle: "vi gör en Färjestad och börjar använda sundsvall som farmalag på riktigt istället."
Fortsätter det så här får vi se vem som är farmarlag om ett par säsonger.
Kommentera

Ian: Du menar alltså att vi ska stå som lobotomerade fån och klappa händerna medans föreningen styr skutan käpprätt åt helvete? Jag anser iaf att vi supportrar som lägger ned våra surt förvärvade pengar/tid har rätt att kräva vissa saker. Men du verkar vara nöjd, kul för dig.
Kommentera

Klyktattaren: En viss frustration? Jag hävdar med en dåres envishet att det inte är supportrars uppgift att kräva någons avgång som grupp. Enskilda supportrar kan gnägga som bland andra du. Supportrar som grupp ska per definition stötta!

Att du slog nytt svenskt rekord i "sär skrivning" med "i fråga sätta" kan vi ta någon annan gång..........Hälsningar från syltburken
Kommentera

Ian: Nä, jag hatar ingen för att de är dålig i nån idrott. Jag tycker mest det är tragiskt att se en samling ofantligt överbetalda hockeyspelare som blivit ilurade att de är långt mkt bättre än de i själva verket är...

Nä, fäll ut pungen och landa....det här laget hör hemma i KS som det ser ut idag. Lika bra att man vänjer sig vid den tanken när man supportrar vidare.
Och utan att hata Challe som person tar jag för självklart att han nu har gjort sitt på de här breddgraderna som hockeytränare...Han har säkert många kvalitéer men tränare är inte en av dem.
Kommentera

Uno Gordon: Försök med "Timrå kommer bli som en Bruce Springsteen-skiva: Nebraska".
Kommentera

Ian: Jag vet inte vem du är och det skiter jag fullständigt blankt i också om jag skall vara ärlig. Men att påstå att man inte är någon supporter för att man kritiserar ett mögligt lagbygge är ju helt uppåt väggarna! Vilken planet lever du på?

Såg nyss gråtfärdiga Bajen-supportrar på TV-sporten och Timrå IK kommer gå samma öde tillmötes framåt vårkanten så länge man inte använder huvudet och hjärtat när man spelar hockey. Jag skiter också fullständigt i hur de ser ut på träningarna, det är på match man skall prestera.

Och det kan jag säga dig på en gång att åker Timrå IK ur denna gång så kommer aldrig att komma tillbaka och då kan man lika gärna ta sitt pick pack och lämna Timrå för gott för då är framtidstron helt slut. Arbetslösheten är skyhög och utan någonting att glädja sig åt och koppla av med för att bryta av den gråa trista vardagen med så finns inget kvar. Då blir Timrå en "spökstad" där ingen människa vill bo. Affärerna kommer att klappa igen och minnena från en svunnen era är det enda som kommer finnas kvar. För en sån som jag som vuxit upp i denna kommun skulle det känns lika grymt som för en statslös palestinier att bli rotlös. Att inte ha någonting att återvända till som man kan kalla för hem. Att tvingas förtränga sin identitet vore ytterst tragiskt och beklämmande. Jag kan inte med ord nog beskriva hur nattsvart det skulle vara då. Allting är på väg att rämna!

HJÄLP!
Kommentera

mikenomad: Japp! Inget konstigt med det. Du har ångest och mår dåligt som en supporter.
Läser inte hata någonstans.....
Kommentera

Ian: Hallå! Var har du varit de senaste veckorna/månaden? Du måste ju förstå att en viss frustration råder bland fansen. Jag själv var redan ibörjan tveksam till Challe som tränare, men han har lyckats så där kan tyckas. Man kan väl kräva en förändring om det går käpp rätt åt H-vete, och det verkar det gör nu. Tror inte på idén att sparka tränar hit och dit men nån reaktion är väl inte för mycket begärt. Fansen har sin fulla rätt att i fråga sätta, tycka och komma med uppslag. Om sedan Styrelse och ledare tar till sig kritiken är ju en annan femma. Att köra Bajen-fansen melodi hör inte hemma hos oss.

- Jag bor på Jorden, bor du i en syltburk?
Kommentera

Ian: Jag är TIK-supporter, en f.n. jävligt besviken sådan. Visst, det är 41 omgångar kvar....men faktum är att det ser jäkligt mörkt ut. Vi har 4 pinnar upp till 10:e platsen, därefter är det ytterligare poänggap och till slutspel fattas 9 poäng. Detta är inget man hämtar igen bara sådär, det krävs en rejäl vinstrad samt att andra resultat går rätt väg. Och då rinner det snabbt iväg en massa omgångar.

Mest oroande är ju det faktum att det här laget bevisligen inte är bra.
Kommentera

Laken: Läs sista meningen jag skrev igen. Sen kan du slå upp ordet supporter.
Kommentera

250kg kärlek: tror sopan ska vara på svt2 nu.
Kommentera

« · 1194770 · »