1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590259 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1193797 Till forumet

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Jag såg gårdagens match mot Modo på plats och när Modo tilläts göra 2-2 var det årets antiklimax. Vi var ju många som skrikit i glädje när 1-2 kom. Därefter tog Tik's försvarsmiss oss tillbaka till verkligheten.

Trots allt bjöds det på en hel del kämpatakter från Tik's sida och med fortsatt kampvilja så spöar vi Luleå hemma i morgon. Men då får inte försvaret agera som yra höns i avgörande lägen och forwards inte heller underprestera i numerära överlägen, eller överhuvudtaget. Nu gäller det att producera!
3 poäng är ett måste. Just go for it!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
John K: Herregud....i morrn igen...varför? Hur mycket ska man orka eg? Har inte hämtat mig från gårdagen, en bit av mig dog igår kväll....
Kommentera

mikenomad:Man blir ju helt tom i hela kroppen när man ser sista 20 sekunderna innan 2-2 kassen kommer igår under ordenarie tid!Hur kan det bli så jävla totalt bedrövligt fel av allt i egen zon...Alla ser väl vilka som går bort sig totalt och fullständigt blir totalt över i allt..

Sen ska vi ju bara vinna över ett Modo som är så jävla kass att klockjäveln håller på och stanna där uppe i skitbanken!
Kommentera

Långben: Jag håller med fullständigt!!! Min fru blev tvingad att se matchen med mig igår och ställde frågan: Vill inte Timrå vinna???
Jag svarade: Jag vet inte, man börjar undra....

Hur trött man än är, hur svårt är det att hålla fast någon om man verkligen kämpar för livet,,,,

Men imorgon är det nya bravader och powerplay hjältar!!!

FORZZZAAA TIK
Kommentera

Långben: tre saker var nästan klart på förhand:

1, Vinnerborg skulle skämma ut sig.
2, Modo skulle vara helt värdelösa.
3, Timrå skulle hitta ett sätt att torska ändå.
Kommentera

Jag fick plötsligt en känsla av att det vänder nu. Det säger emot allt jag tidigare sagt, tänkt och känt, men jag tror att det vänder nu. Och, jag hatar att jag känner så. En till kräftmatch imorgon och jag tar fram smörkniven och börjar karva i mig. Precis allt och ingenting talar för att Timrå IK kommer att slå på stort. Något som får oss supportrar att på allvar ifrågasätta rimligheten med livet. Bukkake på hockeyvis. Ni som inte vet vad bukkake är å andra sidan bör ej göra sig besvär att googla fram det, men jag tycker att det ordet och begreppet beskriver det jag känner klockrent.

Man har sagt efter de senaste 7-8 matcherna att det inte går att sjunka lägre än vad man gjort i varje match, men ändå har laget underträffat sig själva. Dock säger något i mig att botten verkligen nåddes igår. Fenomenalt skrattretande. Men nu kommer den där matchen. Den där segern som man kan njuta av utan att behöva tänka att vi vann, men inte fan var det övertygande. Den kan ge hopp.

Har jag fel så är det över.
Kommentera

Knylan: Herresatans jävlar i min själ vad bra! Vad fan har hänt med dig människa? Har du blivit nyfrälst på äldre dar eller är det den norska fjordlaxen som gjort dig så förbaskat vis. Jag känner inte igen dig längre människa. Du bara staplar upp inlägg av världsklass. Jag bugar vördnadsfullt av tacksamhet och tackar allra ödmjukast för din fantastiska utveckling i väst.

Upphör aldrig att förvåna. Överträffa mina förväntningar (alltid!). För då blir jag lyrisk.

Tack älskade Olle för dina insiktsfulla och sentimentala analyser. Jag blir gråtfärdig.

Kom snart hem igen!

Mvh
Uno
Kommentera

Knylan: Jag ser två stora orsaker till att vi ligger så skrynkligt till idag:
1) Vi spelar ostrukturerat och jobbar individuellt och inte som lag, som många här på HS poängterat under hösten.

2) Vi har för närvarande sämsta självförtoendet i hela Elitserien med MoDo & Frölunda som "prospects" på den posten.

På punkt nummer 2 kan det vara så att efter förlusten, mot det för tillfället absolut spelsvagaste laget i ES, i tisdags finns det inte längre något att förlora. D v s att den mentala förlamningen kan släppa bara för att alla känner att nu är båtten nådd. Det kanske till och med var bra att vi förlorade i stället för att vinna eller spela oavgjort på övertiden. Bara för att förtydliga känslan att nu är vi riktigt på båtten och inte fortsätta i samma sinnesstämning som vi varit i senaste 2-3 veckorna.

Vad vill jag nu ha sagt med detta dravel, jo att jag tror att Knylans känsla att bättre tider stundar kan vara huvudet på spiken. Fortsätter vi däremot på den inslagna vägen resten av matcherna innan speluppehållet så måste det nog mönstra på en ny överbefälhavare (var i he#¤% man nu ska finna på en sådan i detta läge).
Kommentera

T T: Bra fråga, dessutom, vad gör Samuelsson i laget?
Kommentera

För mig är det en gåta Moe går in i laget. Men jag har nog inte fattat galoppen
enligt mig ligger Challe enormt lös nu?
Kommentera

Det kanske har varit för bekvämt och ovant med full trupp. Lite skador och frånvaro ska nog få igång laget igen. ;)
Kommentera

På Hockeyligans uppställning är Pärra med.
Kommentera

T T: Pärssinen är med på din första länk också, i 3:e kedjan
Kommentera

...och swehockey har också ändrat. Då så. VINN!
Kommentera

Snoop: Lär säkert ha blivit uppdaterad sedan TT postade länken. Jag gjorde samma upptäckt som dig också, men jag intalade mig själv att han hamnat där i efterhand.

Ikväll ber jag för en vinst. Det skulle kännas oerhört skönt. Speciellt om det blev så att Timrå INTE behövde hämta igen ett underläge i slutet av matchen.

Kom igen nu Timrå!
Kommentera

Kerstin_k: Ja så är de nog, ja ja hoppas så in i h vete ja med att dom vinner idag och att alla spelare ger järnet !!!
Kommentera

Snoop:

Ja ikväll finns inga allternativ.

Spelarna ger järnet.
Alla i båset ger järnet.
Alla på läktarna ger järnet.
Alla i soffan framför tv:n ger järnet.
Alla som lyssnar på radio ger järnet.
Alla som följer via nätet ger järnet.

IKVÄLL FINNS BARA VINST !
Kommentera

TD: jasså .. vad är gåtan då .. vilken ska spela i stället menar du ?
Kommentera

Spelar Skogs?
Kommentera

haggen: Enligt hockeyligan är han satt som extraback.
Kommentera

Bigthelin:

Han borde få spela, alla som kan skjuta ska spela.
Kommentera

Jag förstår inte varför ingen står upp för våra målvakter! Att Luleå skulle försöka köra över Åkerlund var väl givet från början men man måste börja kötta framför eget mål.
Kommentera

Faan Moe ser redan trött ut i defens.
Kommentera

Så har modo tagit ledningen mot Frölunda
Kommentera

haggen: Två rejäla missar i samma byte. han måste tagga till lite nu.
Kommentera

Olle:

Styfen ser ut att gå på kropp ikväll.
Kommentera

haggen: Fattas bara annat! det är hans jobb.
Kommentera

inte ett skott på mål under PP va? åh herre gud....
Kommentera

Bigthelin: Tråkigt PP men förbannat proffsigt av Rådbjär att plocka ut Modig för en delay of game där! Starkt jobbat zebran.
Kommentera

Dags att coacha ett PP på ett bra sätt nu, alltså ingen nr 10 inne på 2 minuter.
Kommentera

Olle: Ja väldigt konstig situvation! Har nog aldrig hört om en målis som tagit av sig hjälmen mitt i ett anfall för motståndarna... helt rätt med utvisning-
Kommentera

Bigthelin: oj vilken konstig stavning på "situation" jaja...
Kommentera

haggen: Vårat PP är obefintligt. När det ser ut som det gör nu så är det inte svårt att förstå varför vi inte vinner matcher.
Kommentera

jonmannen: Så leder INTE modo längre utan man ligger nu under med 2-1 istället :D
Kommentera

Hemskt att följa matchen på nätet. Ett skott på fyra minuters PP.
Kommentera

Olle: 1 skott på mål under två PP är ju bra....
Kommentera

Olle: Gör man inga mål i PP på hemmaplan blir det svårt att få till nån 3 poängare.
Kommentera

Mackelito: Mmm mycket bra, om bara LHC kan ta tag i i sin match mot Rögle också så....och Timrå då såklar :P fan jag hatar att så många reslutat ska spela in
Kommentera

Rooster23: Oj - Idag blir vi verkligen uppätna av Luleå i aggressivitet... Luleå otroligt på hugget. Vi kommer ingen vart. Verkar inte ha nått motmedel mot offensiven.
Kommentera

Bigthelin: Otroligt nog drar vårat pp ner tempot på vårat 5-5 spel, som renderat i ett PP till att börja med. Det är inte kul att se.
Kommentera

löjligt att se, pp
Kommentera

Olle: För mig är det helt otroligt hur man inte kan få till ett fungerande PP med ett lag som spelar i Elitserien!!! Nivån ska vara högre än så här!
Kommentera

Abbotbröderna gör precis som dom vill i anfallszon. Usch, vilken dålig period vi gör.

SKÄRPNING!!!!
Kommentera

Ja med detta PP blir det kvalserien helt enkelt. Jag håller med. Om allt inte funkar, spela back-back och sedan skott då!
Kommentera

Alltså den här diving regeln är jävligt märklig.....

Om spelare x åker ut för diving då borde ju inte spelare y åka ut för exempelvis tripping.
Kommentera

Simmalugnt: Nä precis! låter skumt om det är ett regelövertramp men samtidigt en filmning...

vad är det som händer nu på isen föresten ni som ser???
Kommentera

Bigthelin: tvåa diving på fransosen och tvåa holding på luleåjoppen. personligen har jag aldrig förstått dom där kvittningarna...och nu bröt fabricius typ nacken också. haha!

Om det ska bli grinigt så är det ju lika bra att låta Sonnenberg begrava näven i nån kaxig luleåjunis (eller pierre johnsson *stor humor*), Corso behövs på isen.
Kommentera

Simmalugnt: Satt just å tänkte det samma, tycker åxå att det e en mycket märklig regel.
Kommentera

Riktigt kul avslutning med mycket känslor, Alexander Hellström i Luleå är en riktig tönt, platsar inte ens i ECHL och han blåser upp sig hela tiden och ser ut som en bebis....hoppas Styf eller Caslava sänker honom
Kommentera

Hellström (vem är det?), vilken jävla pajas, hoppas Corso sänker muppen i 2:a.
Fjant-Fabricius ser ut att ha ont, hoppas nån tog en tugga av örsnibben.

Zebra bra tidigare och helt jävla makalös nu.
Svenska domare suger snase.
Kommentera

« · 1193797