1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1194799 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Men potential finns ju! För att nämna några spelare. MPS var bra idag!, och blir hela tiden bättre. Jämför hans avslut med förra säsongen, som natt och dag. Erixon är, om han slipade beslutsfattandet lite mer och fick lite lite mer fart, tamefan snart landslagsback. Corso och Sonnenberg var som vi alla såg helt off idag men de har ju grymt bra attityd och riktigt bra högstanivå. Lander, Björn ser riktigt bra ut, inte idag men om man summerar några matcher. Tror mycket på dom. Missade förra matchen, men vad jag såg av tjecken idag så blir det nog en riktigt bra värvning. Träffade mål med nästan alla avslut, relativt hårt oxå, drev upp pucken framgångsrikt flera gånger. Glöm dock skogs å pärsinnen tyvärr. De är över. Hynning?? Anger? Kan man sälja fransmannen?
Kommentera

Ambroo: Hur är det med Timo Pärssinen? Tycker att han var riktigt osynlig. Någon skada som spökar eller är han ur form samt utan självförtroende?
Kommentera

Ambroo:
Eller att han sommartränat handlederna i en CV4:a med kryckväxel.
Kommentera

DJ Hemp: Sponant så gillar jag "kroksnok" eller "SSK:are" bättre när det kommer till libaneser och turkar.

Tillbaka till det huvudsakliga ämnet... Visst fan kan man tro att Måns spelar med baguetter under rören?
Kommentera

Jag måste skriva av mig lite kortfattat om kvällens upplevelser:

* Hur i helvete kan fransosen få den speltid som han får. Idag var han väl på isen mest av alla kändes det som. Visst han har en del puck men det händer INGENTING eftersom han är så seg eller att han ramlar.

* Överraskande bra publiksiffra. Illaväckande att visslingkanonen startade i tredje perioden. Publiksiffrorna kommer att dala mer ju längre som vi spelar på detta vis.

* Luleå var helt överlägset. Bra match från dem...

* Varför var inte vår snabbskrinnare Pääjärvi med och hjälpte Moe vid ett av målen. Han gled ju i långsam fart strax bakom och hade kommit ikapp om han hade lagt på ett kol. Tycker dock att ungdomsfemman överlag var en av våra bättre formationer och att de någorlunda har burit upp Timrå den här säsongen.

* Vår förstafemma är helt ofarlig i spel 5-5 samt i PP. Den saknar den rätta mixen på något sätt. Challe kom igen!

* Personligen så brukar jag inte skriva om tränarbyte men nu börjar det attan bli dags. Fortsatt kräftgång och jag blir medlem i avgå-challe-klubben. Det saknas spelsystem, kämpaglöd och ja det mesta saknas. Något måste ändras och det nu! Laget lever verkligen inte upp till vad det borde kunna prestera.

Kommentera

Måste även tillägga att Hellström i Luleå är en riktig pajas som försöker leka tuff efter ha floppat "over there". J-vligt coolt att hoppa på Styf när han hade fullt upp med Abbots, idiot. Fegt.
Kommentera

DJ Hemp:
Appropå ingenting... Har du börjat med engelsk meningsbyggnad ("...när det kommer till fransmän") ?
Kommentera

DJ Hemp: Snigelman med avseende på åkhastighet, och hastighet att ta beslut. Men visst lär han oxå rapat sniglar mellan bytena.
Kommentera

Raggaren Putte:
Ja, det är ju nästan lustigt ibland. Nog fan ska dom tåla en del.

Den andra ytterligheten är att förespråka mer eller mindre sabotagliknande åtgärder.
Kommentera

DJ Hemp: Men när det gäller just den här fransmannen så passar ju faktiskt uttrycket på ytterligare ett sätt.
Kommentera

hockeysnask m fl:

Varför är det alltid så legitimt att skriva "snigelmannen" med flera tillmälen när det kommer till fransmän? Om vi nu hade spelare från t ex Libanon eller Turkiet, skulle någon skriva "mezemannen" eller "kebabmannen" då...? Jag är så attans trött på denna rasism mot fransoser! Jaji, huga...
Kommentera

tvåtumfyra: nummer 18 .... ???
Kommentera

tvåtumfyra: menar ju #19
Kommentera

Ambroo: Dessutom är det nog bra mycket värre för spelarna att bli uthängda i rikspressen av sin egen tränare än att bli kritiserad på ett internt hockeyforum.

Vissa här verkar förespråka en yttrandenivå som om det var porslinsdockor vi diskuterade.
Kommentera

Ambroo: Den här oskulden kan jag leva med, men oskulden som TIK tog i rumpan under 3 timmar på mig ikväll är mer svårsmällt.

Närfan ska #18 börja hålla sin back i egen zon, jag menar Challe ska väl inte behöva lära gubbarna sådana saker för då börjar man ju förstå att karln har problems.

Jag och mitt huvud tror ändå att vi kommer vända detta om så en sommar i ingenmansland.
Kommentera

Kongo: Skulle inte påstå att Bogg var briljant men jag är knappt sämre än Meunier, på riktigt nästan.
Kommentera

Greven: Sen kan jag väl tycka att den/de spelare som ev. grinar över utspel härifrån bör söka tröst hos mammas bröst.
Kommentera

Kongo:

Håller med om Bogg.

Han var riktigt bra när han kom in....
Kommentera

Lacka_64: Yttrandefrihet heter det.

Det står skrivet i Svea Rikes Lag. Gäller även vår rätt att demonstrera. Och observera utan något förbehåll om att du får endast kritisera om du själv tänker bli statsminister, annars håll käft.
Kommentera

hockeysnask:
Synd att inte Challe kunde se klasskillnaden på Bogg och Meunier.
Det är inte bara synd utan ofattbart!
Kommentera

Lacka_64: Genom att inte matcha Snigelmannen skulle spelet lyfta ett snäpp iaf.
Kommentera

The great one:
Näe, men hans travintrese har varit konstant.
Kommentera

tvåtumfyra: Du kan vara stolt över den förlorade oskulden. Mycket väl skrivet!
Kommentera

Tänk vad många här inne som skulle kunna ta över efter Challe och lyfta Timrå till oanade höjder. Hoppas inte spelarna läser HS, tror inte deras självförtroende öker av det.
Kommentera

Kongo:

Inte var det challes förtjänst att vi pissade på modo i kvarten, det var våra klasspelare som vi hade då. Det är inte svårt att coacha ett lag i slutspel när alla går på rus, desto svårare att motivera sina spelare i grundserien. Det har han aldrig lyckats med.

Dom tidigare åren kunde han alltid skylla på skador, men det kan han inte nu.

Challe har inte haft ett rätt sedan dag 1 i klubben.
Kommentera

Ian: Håller delvis med dig i det du skriver om hur en supporter ska uppträda,
men det måste ju komma en reaktion från oss som bryr oss när laget underpresterar o det grövsta som vi fick bevittna idag.

Skulle man inte klaga på spelare,tränare och lagledning en dag som denna då är man banne mig inte en supporter med lidelse för TIK heller.

Jag tror faktiskt att Challe och även spelarna är mycket väl medvetna om att pressen är hög och det gäller att leverera, chansen att förlora jobbet i den här välbetalda branchen är väldigt stor.

Solen må gå upp imorgon oxå men det är nog en mental skugga över EON Arena i morgonbitti för många av oss.
Kommentera

Kongo:

Det gick aldrig dåligt under Kenta.

Kenta är frälsaren som skall återvända på den yttersta dagen och rädda oss...
Kommentera

Simmalugnt:
Mycket möjligt...

Vad var det som alltid kom upp när det gick dåligt under Kenta? Armarna i kors?
Kommentera

TIK kommer att spela slutspel till våren. Suger nu men det kommer bättre tider. Forza Timrå krossa Djurgården.
Kommentera

Raggaren Putte:
Exakt. Det är upp till var och en. Därför är det kanske lite bekymmersamt att ha en banderoll på ståplats med det ena eller andra budskapet.

Som supporter bör man vilja föreningens bästa, dit tror jag inte mejlbombande hör.
Kommentera

Simmalugnt: Enligt Linkan, vår eminenta sportchef så finns det egentligen inte nåt speciellt att klaga på, vi har lägena och Chansen att  döda denna match och Challe o Nygge gör det som krävs  av oss för att vinna detta. Men tyvärr grinar oturen oss i ansiktet. Förövrigt så sitter Challe säker om någon undrar.

Detta gör ju att man undrar en del hur det är ställt.

Kommentera

Kongo:

Visst var han det....

Så jag tycker han borde ges privilegiet att ägna sig åt det på heltid. =oD
Kommentera

Ian: En supporter är en som lider då det går dåligt och gläds då det går bra. En supporter som är positiv hur illa det än är kan ju inte vara på riktigt. Jag anser att ni som är positiva nu inte bryr er ett skit om Timrå.
Kommentera

Matchen idag var makaber att beskåda :-(
Kommentera

hockeysnask:
Detta är ju sjukt. Challe var lika travintresserad när Timrå pissade på Modo i kvarten, som han är idag då laget går kräftgång.
Släpp detta!
Kommentera

Ian: Vad supportrarnas uppgift är borde ju vara upp till respektive supporter själv att bestämma, snarare än att duktigt självbehärskade du sittande på någon hög häst ska komma och tala om det.
Kommentera

Per HApps: Halleluljha!
Kommentera

Angående Charles. Var det nån som såg tele2s direktsända tv över mobilt bredband? Där de följde Challe en hel dag, 8 timmar.

Det var tydligt vad som var hans intresse nummer 1. Hästar och trav. Hockeyn var ett jobb. Vid ett tillfälle sa han att nästa jobb gärna kunde vara som coach i Rapperswil, eftersom det är väldigt fint där.

Kan man begära att en hockeycoach i elitserien ska leva och andas hockey, inte bara som ett jobb utan med ett genuint intresse och ovillkorligt engagemang rakt igenom?
Kommentera

Per HApps: Det är fan så mycket roligare att vara en stor fisk i en mindre damm än en rutten fisk som flyter hjälplöst på det stora havet...

Allsvenskan är inte så dumt trots allt
Kommentera

Ian:

Jaha?

Och ändå så kunde du inte räkna ut att du skulle få mothugg?
Kommentera

Säga vad man vill om Allsvenskan men visst fan var det kul med 4 bussar till Grums och 10 till Västerås. Nu får vi inte ens en sketen till Modo.

Kommentera

Ian: Det är längre än många har är gamla....
Kommentera

Simmalugnt: Suck! Jag har läst detta forum varje dag i 10 år.
Kommentera

Ambroo: Jag stöttar TIK i ur och skur.

Därför anser jag att Challe måste gå omgående samt att TJ hajar läget illa kvickt och ser till att förstärka detta gravt överskattade lag.
Kommentera

Ian:

Oj, så det fanns folk här som inte delade din åsikt så då flyr du?

Vad var det du kallade oss? Syltryggar?

Kanske läge att känna av stämningen innan man glider in och börjar mästra folk.
Kommentera

Ambroo: Ett sista tillägg. Härdad? Oja! Ni är bortskämda syltryggar :)
Kommentera

Trodde inte jag skulle vara avundsjuk på SSK supportrarna innan denna säsongen, men det är jag nu.
Kommentera

Simmalugnt: Om skygglappar har något med hästar att göra så vet jag inget om det. Jag gillar idrott bättre.

Med det lägger jag ner. Jag visste från början att det var lönslöst. Det finns anledningar till att annat än TIK-support känns roligare. Lägstanivån på supporterskaran till exempel. God kväll. Hoppas att det går bättre framöver, jag håller trots allt på TIK.
Kommentera

Ian: Man kan inte stötta i ur och skur, då lever man i en floskelvärld. Men det är klart, du håller ju på Giffarna och lär vara rätt härdad vid det här laget.
Kommentera

Ian: Det finns en konstruktivitet i "AVGÅ", vars dimension du verkar vara totalt blind inför. Innovation och förändring är inget som ska underskattas i det här läget. Vakna för helvete.
Kommentera

« · 1194799 · »